Kaveri suuttui kun kerroin mitä mieltä olen sossupummeista

Vierailija

Kaverini on pitkänlinjan sossupummi ja kerroin hänelle mitä mieltä asiasta olen. Hän suuttui ja katkaisi välit. Ei kestänyt kritiikkiä. Olen varmasti tämän takia paska ihminen mutta alkoi vituttaa katsella vierestä elämäntapaloisimista samaan aikaan kun itse tekee töitä niska limassa ympäri vuoden. Suomessa on mielestäni liian hyvin mahdollistettu huvikseen kotona makaaminen verovaroin. Mielestäni tukien eteen jokainen saisi tehdä jotain ellei ole OIKEASTI esim neliraajahalvaantunut tms. Eli kykenemätön tekemään mitään.

Sivut

Kommentit (106)

Vierailija

Ymmärrän kuitenki kaveriasi enemmän kuin sua ja sun avautumista kaverillesi. Miksi niin teit? Mikä sun pointti oli loukata sun kaveria? Outoa.

Ja joo, en ole ikinä ollut työtön, kerran lomautettuna pari viikkoa.

Vierailija

Onko se kaverisi oikeasti loinen eli ei edes yritä korjata tilannettaan vai yrittääkö koko ajan saada töitä tai koulutusta, jotta pääsisi joskus omilleen?

Vierailija

Mä ymmärrän sua. Muakin vituttaa yks tuttu perhe, jotka aina jauhaa miten sossusta saa sen ja tän edun ym. Itse olen pienituloinen. Joskus jos vahingossa sanon, että "hitsi kun ois varaa.. mut nyt just on tiukkaa, kun tuli sähköntasauslasku", niin alkaa hirvee papattaminen miten he ei ole vuosiin maksanu sähkölaskuja, kun sossu maksaa. Siis se on oikeasti ihan elämäntapa maksattaa siellä kaikki lasten harrastuksista lääkärilaskuihin. Ja ihan terveitä kolmikymppisiä ovat. Työttömiä ja neljä lasta niinkuin minullakin. Paitsi, että olen yksinhuoltaja. Mutta yhteiskuntahan tällaisen mahdollistaa. Joten pidän mölyt mahassa ja salaa toivon, että sossupummit kärsis kunnon leikkauksia tulevaisuudessa. Saisivat tietää millasta on oikeasti kun joutuu maksamaan omat laskut itse niin, että ruokana on riisiä ja makaronia eri muodoissaan.

Vierailija

Ja mitähän ne OIKEAT syyt sitten mielestäsi on? Vain ulospäin näkyvät halvaantumiset? Oletko todella niin yksinkertainen ettet ymmärrä, että työkyky voi estyä tai kärsiä myös henkisistä syistä?

Mielenterveysongelmat eivät välttämättä näy ulospäin. Esim. itselleni ei tulisi mieleenkään huudella kaikille kavereille diagnooseistani, sillä asiani eivät kuulu muille. Jos olisin kaverisi laittaisin myös oikein mielelläni välit poikki, sillä tuollaisilla puheilla annat ymmärtää ettei sinulle kannatakaan omista yksityisasioista avautua sillä selkeästi tuomitsevana ja epäempaattisena ihmisenä et niitä todennäköisesti ymmärtäisi. Sinä et tiedä etkä näe kaikkea. Sinun ei myöskään kuulu tietää vaan tehtäväsi on keskittyä omaan elämääsi. 

Vierailija

Josko ihmiset vain keskittyisivät niihin omiin hommiinsa, varsinkin kun jumalauta ne massit eivät ole sinun lompakostasi millään lailla pois. Vitun kateellinen paska.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän ne OIKEAT syyt sitten mielestäsi on? Vain ulospäin näkyvät halvaantumiset? Oletko todella niin yksinkertainen ettet ymmärrä, että työkyky voi estyä tai kärsiä myös henkisistä syistä?

Mielenterveysongelmat eivät välttämättä näy ulospäin. Esim. itselleni ei tulisi mieleenkään huudella kaikille kavereille diagnooseistani, sillä asiani eivät kuulu muille. Jos olisin kaverisi laittaisin myös oikein mielelläni välit poikki, sillä tuollaisilla puheilla annat ymmärtää ettei sinulle kannatakaan omista yksityisasioista avautua sillä selkeästi tuomitsevana ja epäempaattisena ihmisenä et niitä todennäköisesti ymmärtäisi. Sinä et tiedä etkä näe kaikkea. Sinun ei myöskään kuulu tietää vaan tehtäväsi on keskittyä omaan elämääsi. 

Usko pois, osa sossupummeista on ihan yksinkertaisesti vain liian tyhmiä / laiskoja työskentelemään. Kapasiteetti riittää juuri ja juuri sossulappujen täyttöön. Pahimmat tapaukset vielä ylpeilevät "ilmaisella" rahalla ja halveksuvat työssäkäyviä. Tunnen valitettavasti parikin tällaista tapausta ja tiedän, ettei taustalla ole mitään masennusta tai sairautta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Josko ihmiset vain keskittyisivät niihin omiin hommiinsa, varsinkin kun jumalauta ne massit eivät ole sinun lompakostasi millään lailla pois. Vitun kateellinen paska.

Oletko tutustunut Suomen sosiaaliturvan ja verotuksen perusperiaatteisiin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän sua. Muakin vituttaa yks tuttu perhe, jotka aina jauhaa miten sossusta saa sen ja tän edun ym. Itse olen pienituloinen. Joskus jos vahingossa sanon, että "hitsi kun ois varaa.. mut nyt just on tiukkaa, kun tuli sähköntasauslasku", niin alkaa hirvee papattaminen miten he ei ole vuosiin maksanu sähkölaskuja, kun sossu maksaa. Siis se on oikeasti ihan elämäntapa maksattaa siellä kaikki lasten harrastuksista lääkärilaskuihin. Ja ihan terveitä kolmikymppisiä ovat. Työttömiä ja neljä lasta niinkuin minullakin. Paitsi, että olen yksinhuoltaja. Mutta yhteiskuntahan tällaisen mahdollistaa. Joten pidän mölyt mahassa ja salaa toivon, että sossupummit kärsis kunnon leikkauksia tulevaisuudessa. Saisivat tietää millasta on oikeasti kun joutuu maksamaan omat laskut itse niin, että ruokana on riisiä ja makaronia eri muodoissaan.

Tätä mä en tajua, miksi et hae itse sossusta rahaa? Meinaatko että sun marttyyri asenne jotain ratkasee?

Siitä että sä et hae tukea vaikka olisit siihen oikeutettu niin siitä kärsii vain sun lapset, hae ihmeessä niin kauan ku se on mahdollista, äläkä katkeroidu muiden saamisista

Vierailija

Joo. Mullakin on mielenterveysongelmia, kun väsyttää eikä viittis herätä joka aamu. Ja rästihommat ahdistaa et varmaa joku paniikkihäiriö kans..
On hulluja ja hulluja. Mun ystävä on skitsofreniaa sairastava nuori ja käy silti töissä. Elää ihan tavallista elämää. Pari kertaa huonoina kausina on joutunut psykan suljetulle kuntoutumaan. Toisella ystävälläni diagnosoitu masennus (raskauden jälkeen sairastui) ja KÄY SILTI TÖISSÄ. Osapäivää tosin, mutta silti. Ootteko kuullu lääkityksestä ja terapiasta? Vai tarkottaako mielenterveysongelmat aina vaan sitä ettei voi muuta kuin maata viikot pelaamassa pleikkaa ja viikonloppuna istutaan kantakapakassa valittamassa kaikesta mm. Sossuista?

Vierailija

Sossun rahoilla ei leveästi eletä. Hyvä että ruokaan riitti rahat. Joskus käytiin miehen kanssa sossussa ja täytyy sanoa että tiukoilla oltiin. Mies oli aina nälkäinen ja vihainen kun ei ollut ruokaa tarpeeksi.
En siis vihaa sossupummeja ja toki saat mielipiteesi sanoa mutta niin minäkin olisin katkaisssut välit sinuun.
Kokemuksena oli hyvä, kun oikeesti tajuan ja tiedän ettei niillä rahoilla kovin hyvin elä paitsi jos söi ihan älyttömän vähän ja ravintoköyhää ruokaa.
Koin sen hetken elämäntilanteen hyvin ahdistavaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Usko pois, osa sossupummeista on ihan yksinkertaisesti vain liian tyhmiä / laiskoja työskentelemään. Kapasiteetti riittää juuri ja juuri sossulappujen täyttöön. Pahimmat tapaukset vielä ylpeilevät "ilmaisella" rahalla ja halveksuvat työssäkäyviä. Tunnen valitettavasti parikin tällaista tapausta ja tiedän, ettei taustalla ole mitään masennusta tai sairautta.

Hölmö olet, eihän ap:lla tällaista kaveria olisi...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo. Mullakin on mielenterveysongelmia, kun väsyttää eikä viittis herätä joka aamu. Ja rästihommat ahdistaa et varmaa joku paniikkihäiriö kans..
On hulluja ja hulluja. Mun ystävä on skitsofreniaa sairastava nuori ja käy silti töissä. Elää ihan tavallista elämää. Pari kertaa huonoina kausina on joutunut psykan suljetulle kuntoutumaan. Toisella ystävälläni diagnosoitu masennus (raskauden jälkeen sairastui) ja KÄY SILTI TÖISSÄ. Osapäivää tosin, mutta silti. Ootteko kuullu lääkityksestä ja terapiasta? Vai tarkottaako mielenterveysongelmat aina vaan sitä ettei voi muuta kuin maata viikot pelaamassa pleikkaa ja viikonloppuna istutaan kantakapakassa valittamassa kaikesta mm. Sossuista?

No tuohan se on se mielenkiintoinen näkemys KAIKISTA jotka eivät ole porvarin orjana potemassa tuskaa ja hikeä muiden masseista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sossun rahoilla ei leveästi eletä. Hyvä että ruokaan riitti rahat. Joskus käytiin miehen kanssa sossussa ja täytyy sanoa että tiukoilla oltiin. Mies oli aina nälkäinen ja vihainen kun ei ollut ruokaa tarpeeksi.
En siis vihaa sossupummeja ja toki saat mielipiteesi sanoa mutta niin minäkin olisin katkaisssut välit sinuun.
Kokemuksena oli hyvä, kun oikeesti tajuan ja tiedän ettei niillä rahoilla kovin hyvin elä paitsi jos söi ihan älyttömän vähän jak ravintoköyhää ruokaa.
Koin sen hetken elämäntilanteen hyvin ahdistavaksi.

Ja palkkatyölläkö sitten eletään? Hah!

Vierailija

Mistä te niitä sossupummeja tuttavapiiriinne löydätte? Itse olen eläessäni tuntenut yhden, joka julisti olevansa sossupummi. Kuitenkin oli koko ajan touhuamassa jotain, kolaamassa naapurin mummon pihaa, kävi tekemässä keikkaa siellä täällä (en tiedä maksoiko verot, asia ei minulle kuulu, mutta ainakin oli sellaisia keikkoja, että siitä olisi ollut vakea olla kärähtämättä, koska asiakaspalvelua oli). Muut tietämäni työttömät ovat aktiivisia työnhakijoita ja itse kukin ajan myötä ainakin johonkin työllistyy. Millaisissa piireissä te liikutte?

t. ex-työtön, jota itseäänkin kyllä haukuttiin sossupummiksi, vaikken edes tiennyt missä sossu on. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat