En saa miehestä mitään tukea esim. paniikkikohtauksen iskiessä

Vierailija

En tiedä onko kaikki miehet näin mulkkuja? Saan välillä aika pahoja paniikkikohtauksia. Suljetut paikat (lentokone) ja esim. ravintolassa syöminen SAATTAA aiheuttaa paniikkikohtauksen.

Nyt vuoden aikana kahdesti iskenyt kohtaus ja mies on suuttunut mulle! Alkanut tiuskimaan "koita nyt helvetti rauhoittua" ja ns kääntänyt selkänsä.

Mua ottaa niin pannuun. Oon sanonut että olis kiva näinä kohtauksen hetkinä tuntea olonsa turvalliseksi. Turha toivo... Onko tämä yleistäkin?

Sivut

Kommentit (86)

Vierailija

Mun paniikkikohtaukset loppuivat kun jätin minulle tiuskivan ja ilkeilevän miehen. Löysin paremman ja hänen turvallisella ja ymmärtäväisellä otteellan elämään sain itsenikin parempaan jamaan ja paniikkikohtaukset loppuivat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miehen vika tämäkin siis. Älä men ravintolaan tai lentokoneeseen, vitun prinsessa.

Hyvinkin voi olla miehen vika. Itse tosiaan pääsin paniikista eroon KUNNOLLISEN miehen avulla. Siedätimme minua pikkuhiljaa paikkoihin ja asioihin, joissa aiemmin paniikki oli iskenyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen vika tämäkin siis. Älä men ravintolaan tai lentokoneeseen, vitun prinsessa.

Hyvinkin voi olla miehen vika. Itse tosiaan pääsin paniikista eroon KUNNOLLISEN miehen avulla. Siedätimme minua pikkuhiljaa paikkoihin ja asioihin, joissa aiemmin paniikki oli iskenyt.

Tuo on yleensä terapeutin hommia. Mutta toki luulisi että jos ap ei nyt muuten kuormita miestä ongelmilla jotka pitäisi olla ammattiauttajan hoidossa, että mies jaksaisi tukea vähän paremmin.

Antakaa minun poistua

Minä kerron oman tarinani.

Minun vaimoni kärsii paniikkikohtauksista.

Olen koittanut auttaa olen koittanut kysellä mitä voin tehdä hänen hyväksi?

Hänellä paniikkikohtaukset iskevät päälle silloin kun hän valehtelee minulle tai meidän pitäisi mennä elokuviin tai edes kävelylle. Minussa ei kuulemma ole vikaa en vain ymmärrä häntä. Lisäksi hän on aivan varma miten naapurit myrkyttää hänen ruokaansa sekä lisäävät happo hänen shampooseen. Kyllä näin on asiat ja minä en vaan ymmärrä häntä enkä tue hänen mielestään.

Mutta paniikkikohtauksia ei näy kun hän lähtee naapurin eronneen miehen kanssa elokuviin tai ystävän kanssa ulos syömään... 

Hassuja nuo paniikkikohtaukset?  Tietenkin minua mietityttää kun minulla on edessä avosydänleikkaus johon puolisoni on sanonut " ÄLÄ valita älä pelkää. Paniikkihäiriö on pahempaa kuin joku sydänleikkaus! Kasva ihmisenä!  Ja älä odota minulta tukea! "

Sitten koitan saada tukea ottamalla yhteyttä sairaalan hoitohenkilöstöön kun olen puhelimessa esim. kirurgisen sairaanhoitajan kanssa ryntää puolisoni repimään kädestäni puhelimen samalla haukkuen puhelimessa olevan naisen huoraksi ja minut valehtelija petturiksi vaatien minulta rahaa.

Kyllä olen valmis kuolemaan en jaksa enään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuo on yleensä terapeutin hommia. Mutta toki luulisi että jos ap ei nyt muuten kuormita miestä ongelmilla jotka pitäisi olla ammattiauttajan hoidossa, että mies jaksaisi tukea vähän paremmin.

Toki terapeutti voi auttaa, en sitä kielläkään, mutta kyllä kunnollinen ja tasapainoinen ihmissuhdekin sen tekee, elleivät ongelmat aivan hirvittävän pahoja ole. Nykyisessä terveessä ihmissuhteessani paniikkioireet loppuivat. Ja se EI ole miehen kuormittamista, jos ongelmista puhutaan ja haetaan turvaa toisesta. Nykyinen mieheni ei ainakaan pidä noita kuormittavina asioina kuten ex-mieheni. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hänellä paniikkikohtaukset iskevät päälle silloin kun hän valehtelee minulle tai meidän pitäisi mennä elokuviin tai edes kävelylle. Minussa ei kuulemma ole vikaa en vain ymmärrä häntä. Lisäksi hän on aivan varma miten naapurit myrkyttää hänen ruokaansa sekä lisäävät happo hänen shampooseen. Kyllä näin on asiat ja minä en vaan ymmärrä häntä enkä tue hänen mielestään.

Mutta paniikkikohtauksia ei näy kun hän lähtee naapurin eronneen miehen kanssa elokuviin tai ystävän kanssa ulos syömään... 

Hassuja nuo paniikkikohtaukset?  Tietenkin minua mietityttää kun minulla on edessä avosydänleikkaus johon puolisoni on sanonut " ÄLÄ valita älä pelkää. Paniikkihäiriö on pahempaa kuin joku sydänleikkaus! Kasva ihmisenä!  Ja älä odota minulta tukea! "

Sitten koitan saada tukea ottamalla yhteyttä sairaalan hoitohenkilöstöön kun olen puhelimessa esim. kirurgisen sairaanhoitajan kanssa ryntää puolisoni repimään kädestäni puhelimen samalla haukkuen puhelimessa olevan naisen huoraksi ja minut valehtelija petturiksi vaatien minulta rahaa.

Tuossa on kyse muustakin kuin paniikkioireista, jos tarinasi on tosi.Mitä apua olet yrittänyt vaimollesi hankkia?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuossa on kyse muustakin kuin paniikkioireista, jos tarinasi on tosi.Mitä apua olet yrittänyt vaimollesi hankkia?

Olen koittanut jos menisimme kahdestaan käymään lääkärissä. Mutta hän ei halua mennä lääkäriin koska hänellä ei ole mitään vikaa. Minä olen se jolla heittää päästä. Ja olen ollut yhteydessä lääkäriin, sairaanhoitajaan sekä omaiset mielenterveyden tukena järjestöön. Mutta mitään ei voi tehdä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen koittanut jos menisimme kahdestaan käymään lääkärissä. Mutta hän ei halua mennä lääkäriin koska hänellä ei ole mitään vikaa. Minä olen se jolla heittää päästä. Ja olen ollut yhteydessä lääkäriin, sairaanhoitajaan sekä omaiset mielenterveyden tukena järjestöön. Mutta mitään ei voi tehdä.

Mä nostaisin kytkintä.

Vierailija

Minä kärsin myös paniikkikohtauksista. Joskus kun riidellessä mies on ollut ilkeä ja sanonut pahasti, olen kohtauksen saanut. Silloin mies tajuaa lopettaa ja ryhtyykin lohduttamaan. Tajuaa kai menneensä liian pitkälle.

Mutta.. Siinä tilassa, olen huomannut, että miehen rauhoitteluyritykset saattavat välillä jopa ruokkia paniikkia, tuntuu että saan oikein luvan päästää kohtausta pahemmaksi. Ehkä miehesi ajattelee, että sinun on pakko saada kohtaus loppumaan, kun myötätuntoa ei heru. Tyhmää kyllä, mutta ymmärrän syyn.

Vierailija

Toivottavasti useimmat viestit on kirjoittanut yksi ja sama henkilö. Miehelläni on paniikkihäiriö, ja on yleisesti tiedossa ja hänenkin kohdallaan tosistettu, että läheisen tuki on yksi parhaita keinoja rauhoittaa paniikin iskiessä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat