Niin nopeasti ja yllättäen voi loppua elämä, koska tahansa

Vierailija

Vain muistutuksen sanana kenelle tahansa, kun itse kullakin se tosiasia saattaa liian helposti painua unohduksiin. Taas tuli muistutus siitä, kun elämää täynnä oleva tuttava kuoli hiljattain tuosta noin vain aivan yllättäen. Että jokainen päivä tässä näin ja juuri nyt on mittaamattoman arvokas asia.

Kommentit (9)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minusta huojentava ajatus, että oma loppu voi koittaa yllättäen ja nopeasti.

Joo, olen tuosta kyllä aivan samaa mieltä, olen aina sanonut että jos sen saisi valita niin sitten niin. Ja mahdollisimman onnellisella hetkellä, niin että viimeinen hetki on ollut sitä oman elämän parasta aikaa. Niin kuulemma niistä parhaista juhlistakin lähdetään.

Mutta puhun nyt siitä kun se sattuu jonkun tuttavan kohdalle, eikä ole ollut mitään syytä odottaa tai olettaa sellaista tapahtuvaksi. :/ Kyllä se pysäyttää jälleen miettimään koko elämää laajemminkin, vaikkei olisi niin äheisestäkään henkilöstä kyse. ap

Vierailija

Mä en tajua miten ihmiset aina saa käännettyä nuo kuolemat ja muut niin että "kyllä nyt osaa arvostaa omaa elämää". Mä alan vaan pelätä että mäkin kuolen kohta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua miten ihmiset aina saa käännettyä nuo kuolemat ja muut niin että "kyllä nyt osaa arvostaa omaa elämää". Mä alan vaan pelätä että mäkin kuolen kohta.

Niin, no sitten sinun täytyy (tai siis minun mielestäni sinun kannattaisi, tietenkään ei täydy) tehdä yksityistä ajattelutyötä sen suhteen ja ehkäpä muutaman muunkin elämän isomman teeman parissa? Varmasti kaikki pelkäävät kuolemaa jossain määrin, siitä tässä ei ollut kyse enkä tosiaankaan toivotellut ketään pelkäämään! Ja kumpi se pelottaakaan ihmistä joskus enemmän, elämä vai kuolema. ap

Vierailija

Elämä on niin paljon avarampi juttu kuin se kuinka kauan joku maan päällä kertaalleen aikaansa viettää. Kaikilla ei ole välttämättä niin paljon selvitettävää tältä erää, että elämän olisi syytä jatkua huomattavia määriä. Monelle taas ei ole hyväksi kuolla nuorena, koska elämä opettaa heitä täällä ja heille annetaan pidempää ikää. Asioihin ei aina vaikuteta itse, vaan päätökset tulee myös korkealta ja omista ominaisuuksista. Sikäli lähestymiskulma on vääränlainen, että tilanteen on yksilökohtaisia ja kaikki vaikuttaa kaikkeen aina lääkäreiden tekemistä hoitovirheistä alkaen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat