Mistä sulle on tullut sanomista työpaikan terveystarkastuksissa?

Vierailija

Muistan kun vuosia sitten terkkari oli huolissaan kuivista korvakäytävistäni ;) Tarkkaan kyseli kuinka usein kuivaan ja rasvaanko niitä koskaan!

Nyt taas menossa uudella työnantajalla niin siksi tuli mieleen. En muista että katsoiko korviini vai miten ne edes puheeksi tulivatkaan.

Kommentit (14)

Vierailija

Verenpaineesta. Joka ainoa kerta olen joutunut tekemään kotona seurannan, ja joka ainoa kerta lopputulos on sama: arvot ovat hiukan koholla, mutta ei niin paljon, että tarvitsisin lääkitystä tms. Näin jo 25 vuotta.

Vierailija

Pidän itsestäni hoikkana niin siitä tuli ongelmia.Olisi pitännyt ruveta ravaamaan punnituksissa terkan luona.Meillä töissä kuitenkin sairaalloisen ylipainoisiakin ihmisiä jotka eivät ravaa missään punnituksissa niin en todellakaan suostunnut.

Vierailija

Tulotarkastuksessa lääkäri otti asiakseen sen, että minun pitäisi vaihtaa voi margariiniin. Yritin selittää, että en käytä voita enkä margariinia enkä öljyä, koska en voitele leipääni, leivo enkä paista mitään, missä niitä tarvitaan. Lääkäri kehotti vaihtamaan voin margariiniin. Yritin panna vastaan, mutta sain vain kehotuksen vaihtaa voin margariiniin.

Minusta ei löytynyt mitään vikaa, paitsi ehkä torjuva asenne voin vaihtamiseen margariiniin.

Vierailija

Ylipainosta tuli puhetta, kun minulla on kantapäässä luupiikki. 

Ihan asiallisesti otettiin esiin ja toki asia on tiedossa minulla muutenkin.  Ylipaino ei kovin merkittävä (BMI 28), mutta voi hyvinkin olla merkitystä, kun olen hyvin siroluinen nainen. 

Vierailija

Neljä askia tupakkaa päivässä on aina heidän mielestään ihan liikaa ja siitä jaksavat nipottaa vuodesta toiseen. Kaikki arvot sun muut siitä huolimatta ihan kunnossa.

N58v

Vierailija

Sanottiin, että kaikki on muuten paremmin kuin hyvin, mutta voisin syödä enemmän esim. pähkinöitä ja siemeniä. Lisäsin ne ruokavaliooni.

Vierailija

Viimeksi sain hirveät nillitykset, kun en syö aamupalaa. En oo koskaan syönyt, en ole ylipainoinen enkä alipainoinen jne. Terkka oli varma, että mun paastosokerin täytyy olla hullun korkea ja maalaili vaikka mitä uhkakuvia. Se paastoverensokeri oli täysin viitearvoissa, mut ei se kiinnostanut. Määräsi puolen vuoden päähän uuden mittauksen. En mennyt.

Vierailija

Pätkätyöläisenä olemisessa on se hyvä puoli, ettei ketään kiinnosta minun terveyteni. Kunhan jotenkin toikkaroin töihin ja selviydyn siitä, niin kaikki ok. Ymmärrän että terveystarkastukset ovat etuoikeus, mutta minusta ei ole koskaan tuntunut siltä, vaan olen aina kokenut sen kyttäämisenä. Sellaista ihmistä tuskin enää onkaan, joka ei osaisi mittailla omaa verenpainettaan ja sokereitaan ja katsoa netistä onko arvot ok, ei sen vuoksi tarvitse mennä terkkarin luo tentattavaksi.

Vierailija

Ylipainosta tuli sanomista, muusta ei. Verenpaineet yms kunnossa ja terveys hyvä. Laihduttaa vaan pitäisi. Antoi tietoja jostain laihdutusryhmästä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat