Peruna ja bataatti

Vierailija

Selittäkää tyhmälle, mikä ero on perunalla ja bataatilla ravintokäytössä.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

No lähinnä sitä, että peruna on lähes syömäkelvotonta palstan mukaan, mutta bataattia suositaan. Hiilareita ja kaloreitahan bataatissa on enemmän, mutta onko siinä jotain muuta parempaa kuin perunassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No lähinnä sitä, että peruna on lähes syömäkelvotonta palstan mukaan, mutta bataattia suositaan. Hiilareita ja kaloreitahan bataatissa on enemmän, mutta onko siinä jotain muuta parempaa kuin perunassa.

Ei ole perunaa kummosenpaa.

Vierailija

Siis nyt mä en tajua.
Olen vihdoin ja viimein uskaltautunut maistamaan bataattia, koska kaikki terveysintoilujat syövät sitä ja haukkuvat perunan mitä mä taas rakastan.
Siis eikö bataatti olekaan kaikin tavoin parempaa kuin peruna?

Vierailija

Elämäni ekan kerran viime viikolla ostin bataattia, katsoin netistä valmistusvinkkejä ja päädyin laittamaan sen uuniin uuniperunan tapaan. Oli todellinen pettymys. Muistuttaa lähinnä porkkanaa, mutta koostumukseltaan liisterimäistä (netissä joku väitti että jauhoinen?).

Makunautintona hyvä peruna pesee bataatin mennen tullen.

Vierailija

Maultaanhan ne ovat täysin eri makuisia. Bataatti on maultaan lähinnä porkkanalaatikon makuista.

Ravintoarvoiltaan kenties parempi, mutta on niin eri makuinen, että itse en lähtisi perunaa bataatilla korvaamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis nyt mä en tajua.
Olen vihdoin ja viimein uskaltautunut maistamaan bataattia, koska kaikki terveysintoilujat syövät sitä ja haukkuvat perunan mitä mä taas rakastan.
Siis eikö bataatti olekaan kaikin tavoin parempaa kuin peruna?

Ei ole, samaa mössöä molemmat.

Vierailija

Bataatti maistuu joltakin ja ihan hyvältä, miellyttävä koostumus.

Peruna on sellaista vetistä kuraa koostumukseltaa. Ei mitään makua.

Siinä ne isot erot. Ravintoarvojen puolesta bataatti on hiemn parempi, ei merkittävää eroa.

Vierailija

Bataatti on tosi makeaa, itse tykkään siitä ainoastaan sosekeitoissa, muuten se on aivan ällöttävän makeaa. Englanninkielinen nimi onkin sweet potato.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat