Vierailija

Nyt ollut 200 asteessa 1h ja laskin lämpötilaa 170ast jossa ajattelin sitä pitää vielä n.3-4h.

• ylös 4
  • alas 2

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Paistan lihat pannulla ja lisään kiehuvan veden. Uuniin mennessä 200 astetta, jonka lasken 150:een ja pidän 3 tuntia. Alkaa tuoksua jo vaikka kolmeen asti pitäisi olla ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

noin 160 asteessa tarkoitus pitää vähintään 4 tuntia. Lihat ei voi olla koskaan liian mureita.

Vierailija

Kiehuvaa vettä lisäsin itsekin ja on tuoksunut jo hyvän tovin:) olen Pohjois-Karjalasta kotoisin mutta jostakin syystä en ole itse aiemmin karjalanpaistia tehnyt (vaikka muuten kyllä kokkaan ja teen esim jouluruokia itse), nyt tuli pala kurkkuun kun tuoksuu ihan siltä miltä rakkaan mummoni karjalanpaisti tuoksui:)

ap

Vierailija

Olen kerran tehnyt ns. karjalanpaistia. Siinä meni 20 minuuttia enkä edes uunia käyttänyt, kunhan paistoin kasarissa kypsäksi. Oli "vähän" sitkeää :D:D Kunhan ostin kun tarjouksessa oli, ajattelin että meneehän tuo siinä missä jauheliha tai perus lihasuikaleetkin... ehh.

• ylös 1
  • alas 14
Vierailija

Ohis, täällä kaikkien lemppari näemmä pataruoka nimeltä Karjalanpaisti. Onhan pataruoka hyvää juu, ei sillä! Mutta miksi?

Vierailija

No jos 150 asteella pitää koko ajan, niin 3h pitäisi riittää. Itse teen karjalanpaistia aina kun Lidlissä lihat tarjouksessa. Taitaa olla 3,40 €/600 g. T. mies.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ohis, täällä kaikkien lemppari näemmä pataruoka nimeltä Karjalanpaisti. Onhan pataruoka hyvää juu, ei sillä! Mutta miksi?

Helppo tehdä ja hyvää.
7

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ensin 1/2 h 250 asteessa
Sitten 2 h 175 asteessa. Hyvää ja mureaa on tullut.

Epäilen, noin vähässä ajassa ei tule hyvää.

Vierailija

Vähintään kolme tuntia pidän. Silti se on parasta vasta seuraavana päivänä uudelleen lämmitettynä..kannattaa siis nostaa se uunista pöydälle vaikka tuntia ennen ruokailua niin oleutuu ja jäähtyy sopivaksi.

Vierailija

4-5h uunissa. Eka 200 astetta tunti ja sitten loppuaika 170 astetta. Paras ruoka maanpäällä!

Vierailija

Pataruokaa täytyy kypsyttää matalassa lämpötilassa pitkään. Itse pidän n. 130astetta ja 6h.

Vierailija

tein päivällä, ruskistin lihat, sekaan porkkanaa sipulia ja lanttua, mausteita ja vettä. 175 astetta noin 3h, olipa kyllä mureaa ja herkullista!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin 1/2 h 250 asteessa
Sitten 2 h 175 asteessa. Hyvää ja mureaa on tullut.

Epäilen, noin vähässä ajassa ei tule hyvää.

Kyllä tulee, se alkukuumennus on se juju. Olettaisin. Eli ilman kantta se 1/2 h, sitten kansi päälle loppuajaksi. Tein aiemmin tuollaisella 3 h 150 asteessa ohjeella eikä tullut näin mureaa ja hyvää. Tosin nyt palstan "painostamana" jatkoin 100 asteessa vielä lisätunnin ja paisti on jo ulkona uunista. Voin myöhemmin raportoida, millaista tuli.
7

Vierailija

Ohje on btw. S-ryhmässä myytävän Kotimaista-brändin karjalanpaistilihojen paketista. Kun aloin tehdä sillä niin onnistui. Sitä ennen ei ikinä niin hyvn.
7

Vierailija

Teen vain niin kesyä karjalanpaistia että pysyy uunissa pitämättä. Aah, hah, hah. Nooh oikeasti kolmisen tuntia 175 on aika passeli.

Teen karjalanpaisti lihoista monesti sovelletun version. Perunat lihojen, porkkanoiden ja sipulien sekaan. Tomaatti pyrettä, valkosipulia, laakerin lehti tai kaksi. suolaa ja pippuria. Hillosipulikin toimii tuossa. Lihapalat ruskistan valurauta pannulla ja sitten vain kaikki pataan. Pikku hulaus punkkua sekaan veden lisäksi. Tälle versiolle riittää 2 tuntia 175 uunissa. Tippaakin enemmän kehuttuna hyvin on maistunut jokaiselle maistaneelle.

Vierailija

Ei ollut sen mureampaa lisätunnilla, mutta laitoin tällä kertaa ehkä vän liikaa vettä, koska rakastan sitä lientä. Höh. Eli pitäytymällä paketin ohjeessa on tullut parasta. Karjalanpaisti ei kyllä onnistu jos yhtään sooloilee :/ Ilmeisesti jos lihat pysyvät koko ajan veden alla ei tule niin hyvää.
7

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.