Pukittamisesta kieltäytyminen
Siskoni suuttui, kun puolisoni ei suostunut hänen lapsilleen joulupukiksi. Tänään tuli pyyntö ja puolisoni kieltäytyi ykskantaan. Ei siksi, etteikö hänellä olisi aikaa, mutta kun hän ei vaan halua. Nyt on minun joulufiilikseni on ihan pilalla ja tällä porukalla pitäisi kuitenkin joulua viettää. Mitä tehdä?
Kommentit (21)
Ota poni, pukittelee pyytämättäkin
Pukittaminen on saanut ihan uuden merkityksen.
Onko teillä siellä myös kinkutusta ja mäditystä?
Vierailija kirjoitti:
Ja panetusta, että saa olutta
Vuokraa pukki kun miehesi noin epäkohtelias.
Vierailija kirjoitti:
Ai minä? Eikö se olisi siskoni tehtävä vuokrata sitä lapsilleen? Ja onko puolisoni epäkohtelias? Onko pukkina ns. pakko toimia, jos se ei tunnu omalta? Ymmärrän molempien kannan tässä. Siskoni haluaisi pukin lastensa jouluilon kannalta, mutta puolisoni joulufiiliksen kustannuksella. Oon tässä ikään kuin puun ja kuoren välissä.
Ap
Miten se siskos ongelma on yht äkkiä sun ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Miten se siskos ongelma on yht äkkiä sun ongelma?
No kun me ollaan joulupäivänä samassa paikassa porukalla ja siellä sit joutuu kattoo sitä passiivisaggressiivista kiukuttelua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista, niin lapsellista.
Mikä? Kieltäytyminen vai kiukuttelu? Vai molemmat?
Ap
Voi se sinun vätys äijäsi joskus jotain tehdä. Kuitenkin istuu perse homeessa ja muut hoitaa ruuat ym.
Vierailija kirjoitti:
Senkin vanha pukki!
Tuskinpa luuseriäijälläsi parempaa tekemistä on kuin pukkeilu. Saa jotain tehdä ruokansa eteen mokoma paska
Tänäänkö tämä rouva keksi vasta pyytää miestäsi pukiksi? Onko hän vain automaattisesti olettanut, että sisko auttaa eikä hänen tarvitse laittaa yhtään rahaa pukkiin? Joka tapauksessa tuo on vain siskosi ongelma, ei sinun.
Mitä ihme kommentteja? Puolisoni on ollut tänä jouluna päävastuussa ruoanlaitosta. Mut ruokapuoli ei millään tavalla liity tähän keskusteluun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo vuokraus on siskon heiniä, ei Ap:n. Sinä olet puolestasi tollo.
Vierailija kirjoitti:
Tänäänkö tämä rouva keksi vasta pyytää miestäsi pukiksi? Onko hän vain automaattisesti olettanut, että sisko auttaa eikä hänen tarvitse laittaa yhtään rahaa pukkiin? Joka tapauksessa tuo on vain siskosi ongelma, ei sinun.
Tänään juu. Minunkin mielestäni tuli aika viime tiukassa. Kiitos tästä kommentista. Enkä minun pitää vaan nousta tämän jutun yläpuolelle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään juu. Minunkin mielestäni tuli aika viime tiukassa. Kiitos tästä kommentista. Enkä minun pitää vaan nousta tämän jutun yläpuolelle.
Ap
Muista ihmeessä letkauttaa joulupäivänä, että moiset pyynnöt pitäisi esittää jo kuukauden alussa viimeistään, koska oletettavasti kaikilla joulunviettäjillä on ties mitä menoja joulun aikaan, monella hautausmaakierroksiakin usealla paikkakunnalla. Jospahan hän ottaisi tuosta oppia tuleville vuosille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään juu. Minunkin mielestäni tuli aika viime tiukassa. Kiitos tästä kommentista. Ehkä minun pitää vaan nousta tämän jutun yläpuolelle.
Ap
Muista ihmeessä letkauttaa joulupäivänä, että moiset pyynnöt pitäisi esittää jo kuukauden alussa viimeistään, koska oletettavasti kaikilla joulunviettäjillä on ties mitä menoja joulun aikaan, monella hautausmaakierroksiakin usealla paikkakunnalla. Jospahan hän ottaisi tuosta oppia tuleville vuosille.
No täähän se vois olla paikallaan, mutta kun oon aina tämmönen kiltti sovittelija. Oon yrittänyt pyrkiä siitä roolista eroon, muttei se helppoa oo.
Ap
Muutaman kerran olen itse käynyt joulupukkina naapurilla ja sukulaisella. Enää ei jaksa. Ei se nyt loppupeleissä mitään ihmeellistä hommaa toki olekaan. Lapset ovat joko hyperaktiivisia jännityksestä tai itkevät vanhempien sylissä. Mutta mukvampaa hommaa varmasti kuin kuin jonkun mainitsema hautuumaakierros maakunnissa. Tuo se vasta sairaalta kuulostaa.
.