Mies syö kaiken
Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Mies on kauhea syöppö, joskin vain tiettyjen asioiden suhteen. Myös yösyöminen on ongelma, joskin tämä on ratkaistu sillä että keittiön ovi laitetaan lukkoon yöksi ja piilotan avaimen (radikaalia joo tiedän). Mies on ok asian kanssa. Kuitenkin esimerkiksi eilen ostettu sämpyläpussi on nyt tyhjä, itse söin yhden ja mies yhdeksän. Mies on normaalipainoinen mutta itseä ärsyttää tämä ihan suunnattomasti sillä olen kärsinyt syömishäiriöstä ja edelleen mulle on tosi tärkeää suunnitella syömiset.
Asiasta on puhuttu mutta aina sama virsi "ostan huomenna uuden pussin". No kauheasti auttaa kun itse saan ehkä siitä pussista yhden ennen kuin se on tyhjä.. Muut ruoat jotka aiheuttaa saman on esimerkiksi leikkeleet ja riisikakut. Hedelmät, vihannekset ja ruisleipä säilyy kyllä. Jos aion tehdä nakkikeittoa, ei voi nakkipakettia ostaa kuin korkeintaan edellisenä päivänä ja silloinkin on ihme jos se säilyy.
En haluaisi koko ajan saarnata asiasta sillä en omalla toiminnallani halua aiheuttaa miehelleni syömishäiriötä (en kyllä tiedä onko tuo jonkin sortin syömishäiriö). Ehdotuksia, mitä tehdä?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla nälissään kotona???
Niin, miksi aloittajan pitää olla nälissään kotonaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä teillä syödään normaalisti varsinaiseksi ruuaksi? Tuo jatkuva syöpöttely viittaisi siihen, että ei saa tavallisilta aterioilta riittävästi energiaa, mistä seuraa se, että on nälkä ja alkaa syömään mitä vaan käsiin sattuu.
Jos syö kerran päivässä yhden kunnollisen lämpimän aterian, niin silloin sitä ruokaa pitäisi olla sen verran paljon, että ei ole tarvetta ravata myöhemmin jääkaapilla pitkin iltaa. Jos ateriaan kuuluu lihapullia, niin niitä pitäisi olla aikuiselle miehelle riittävä määrä mikä on enemmän kuin ekaluokkalaiselle koululaiselle tai vähäruokaiselle pienelle naiselle.
Noi määrät kuulostavat ihan uskomattomilta normaalipainoisen ihmisen syömiksi, mutta jos ei jäädä kiinni siihen.
Teillä on siis ongelma ruokien riittämisen kanssa. Oletteko kokeilleet vastuun siirtämistä miehelle? Eli sopikaa, että tästä lähtien on hänen vastuullaan huolehtia siitä, että teidän taloudessa kaikille riittää ruokaa, myös seuraavaksi aamuksi. Jos hän syö sämpyläpussin tyhjäksi, niin hän leipoo tai hakee uudet leivät aamuksia sinulle. Ei niin että hän ostaa seuraavana päivänä uuden pussin. Mies saa myös huolehtia siitä, että seuraavien päivien ruokatarvikkeet löytyvät kaapista ja jos ei löydy, niin hän hankkii teille ruuat jostain.
Mitä muuta tarkoitusta varten jääkaapissa on ruokaa kuin syötäväksi?
Älä osta ruokaa jos sitä ei saa syödä.
Oletteko molemmat lihavia vai pelkästään sinä?
Miehet syövät enemmän, tuleeko yllätyksenä?
Vierailija kirjoitti:
Ne on koko perheelle syötäväksi, ei yhdelle henkilölle. Jos miehen mielestä ruokaa on liian vähän, on hänen vastuullaan käydä kaupassa ja hankkia tarvitsemansa eikä syödä muun perheen ruokia.
Eikö yhteinen ruoka ole myös miehen.
Meillä mies on se joka laittaa ruokaa ja eipä ole koskaan ongelmaa että olisi ruokatarpeet syöty etukäteen. Mies kyllä pitää huolen että jääkaappi ja pakastin tursuaa lihoja ja kasvislisukkeita. Ruuan syömisen lisäksi mies myös napostelee, mutta ostaa useimmiten ne naposteltavatkin. Mies saattaa napostella puolikkaan kaalin tai kasan porkkanoita. Tai kasan lihapullia tai pari tölkkiä tonnikalaa. Minä saatan ostaa naposteluun itselleni brietä ja mies on kyllä oppinut ettei sitä sovi silloin yksinään syödä.
Mitä vanhaan aloitukseen tulee, niin nakit ei kyllä ole mitään ruuanlaittoainesta, vaan nimenomaan naposteltavaa. Kuka nyt oikeasti laittaa nakeista jotain ruokaa!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo meillä on ihan sama juttu. Mies syö yöllä ja vetää naamaan siis ihan kaiken! Todella todella raivostuttavaa. Asiasta olen tänne avautunut aiemmin, ja ohjeistettiin että osta sitä ruokaa kaupasta enemmän. No,minä ostan. Ja mitä enemmän sitä ruokaa kaapissa on, sitä enemmän syö. Ja juo myös mehut, maidot yms. Kerran ostin perjantai-iltana jääkaappiin tarkoituksella seitsemän litran tuoremehu purkkia. Arvatkaapa montako oli sunnuntaina illalla jäljellä? Yksi,ja maanantai-aamuna sekin lojui tiskipöydällä. Ja en juonut itse tippaakaan. Halusin vain katsoa kuinka paljon tuo sitä paskaa naamaansa vetää
Tuoremehussa on n. 10g sokeria/litra, eli miehesi veti pelkästä mehusta n. 700g sokeria viikonlopun aikana. Huh huh...
Erikoista matematiikkaa sulla, jos 7 kertaa 10 antaa tulokseksi 700.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on koko perheelle syötäväksi, ei yhdelle henkilölle. Jos miehen mielestä ruokaa on liian vähän, on hänen vastuullaan käydä kaupassa ja hankkia tarvitsemansa eikä syödä muun perheen ruokia.
Eikö se, kuka nyt ikinä käykään kaupassa, voisi yksinkertaisesti hankkia ruokaa niin paljon, että kaikille riittää? Mikä typerä kuvio se sellainen on, että jokaisen pitää käydä kaupassa, jos ei halua nähdä nälkää? Meidän perheessä siitä ainakin on iloa, että jokaisen ei tarvitse rampata kaupassa, vaan muut perheenjäsenet osaavat samalla reissulla ostaa myös muiden ruoat.
Jos on niin daiju, ettei tajua joidenkin ihmisten syövän vaikkapa tuplamäärän ruokaa itseensä verrattuna, niin päähoitoon sietäisi hakeutua.
Me olemme normaalipainoinen perhe. Bmi kaikilla siellä normaalipainon alareunoilla. Ei meillä ainakaan riittäisi yksi lämmin ateria päivässä vaan niitä on kaksi ja tarpeeksi täyttävää. Mä vetelisin jonkun lasagnen ihan yksin päivän aikana. Tai kymmenen jugurttia, tai ne kymmenen sämpylää jos on nälkä enkä ole saanut kunnon ateriaa jonka pitäisi sisältää vähintään 140 g lihaa (ei prosessoituja nakkeja tms jotka on pelkkää höhhöä) naiselle ja 170g miehelle. Sen lisäksi kananmunia, vihanneksia ja kasviksia eikä tartte napostella. meille ei koskaan osteta nakkeja, sämpylöitä tai pastaa. Siksi että niiden ravintoarvot ovat täysi nolla ja triggeröivät kehoa haluamaan lisää ruokaa. Jos mies syö niin hänellä on nälkä. Tee sille illalla vaikka omeletti jossa on jotakin kinkkua ja vaikka juustoa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö yhteinen ruoka ole myös miehen.
Yhteisestä ruoasta yksi osuus on miehen, ei kaikki ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Kerran ostettiin 20 purkkia vanukasta. Mies söi 19 kpl päivässä.
😵
Vierailija kirjoitti:
Jos se nyt on normaalipainoinen, pitäisikö sen siis riutua että olisit tyytyväinen?
Sen pitäisi syödä normaalisti eikä pelkkiä herkkuja.
Anna miehen syödä. Voi muuttaa pois kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Me olemme normaalipainoinen perhe. Bmi kaikilla siellä normaalipainon alareunoilla. Ei meillä ainakaan riittäisi yksi lämmin ateria päivässä vaan niitä on kaksi ja tarpeeksi täyttävää. Mä vetelisin jonkun lasagnen ihan yksin päivän aikana. Tai kymmenen jugurttia, tai ne kymmenen sämpylää jos on nälkä enkä ole saanut kunnon ateriaa jonka pitäisi sisältää vähintään 140 g lihaa (ei prosessoituja nakkeja tms jotka on pelkkää höhhöä) naiselle ja 170g miehelle. Sen lisäksi kananmunia, vihanneksia ja kasviksia eikä tartte napostella. meille ei koskaan osteta nakkeja, sämpylöitä tai pastaa. Siksi että niiden ravintoarvot ovat täysi nolla ja triggeröivät kehoa haluamaan lisää ruokaa. Jos mies syö niin hänellä on nälkä. Tee sille illalla vaikka omeletti jossa on jotakin kinkkua ja vaikka juustoa.
Tuollaisella mässäilyllä ette takuulla ole normaalipainoisia. Mies tehköön omelettinsa itse ja tehköön samalla vaimolleen tämän lempiruokaa. Miehen kuuluu luonnollisesti siivota keittiö.
Tuoremehussa on n. 10g sokeria/litra, eli miehesi veti pelkästä mehusta n. 700g sokeria viikonlopun aikana. Huh huh...