Mies syö kaiken
Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Mies on kauhea syöppö, joskin vain tiettyjen asioiden suhteen. Myös yösyöminen on ongelma, joskin tämä on ratkaistu sillä että keittiön ovi laitetaan lukkoon yöksi ja piilotan avaimen (radikaalia joo tiedän). Mies on ok asian kanssa. Kuitenkin esimerkiksi eilen ostettu sämpyläpussi on nyt tyhjä, itse söin yhden ja mies yhdeksän. Mies on normaalipainoinen mutta itseä ärsyttää tämä ihan suunnattomasti sillä olen kärsinyt syömishäiriöstä ja edelleen mulle on tosi tärkeää suunnitella syömiset.
Asiasta on puhuttu mutta aina sama virsi "ostan huomenna uuden pussin". No kauheasti auttaa kun itse saan ehkä siitä pussista yhden ennen kuin se on tyhjä.. Muut ruoat jotka aiheuttaa saman on esimerkiksi leikkeleet ja riisikakut. Hedelmät, vihannekset ja ruisleipä säilyy kyllä. Jos aion tehdä nakkikeittoa, ei voi nakkipakettia ostaa kuin korkeintaan edellisenä päivänä ja silloinkin on ihme jos se säilyy.
En haluaisi koko ajan saarnata asiasta sillä en omalla toiminnallani halua aiheuttaa miehelleni syömishäiriötä (en kyllä tiedä onko tuo jonkin sortin syömishäiriö). Ehdotuksia, mitä tehdä?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti, mä en ainakaan tuollaista jatkuvaa mässyttelyä katsoisi. Varsinkin jos eivät edes selvää pyyntöä osaa kunnioittaa.
Mun exäni ongelma oli lähinnä se, että hän joi maitoa kuin vasikka ja sitten niitä saatanan painavia tölkkejä sai raahata joka kauppareissulta kotiin litratolkulla, vaikka itse en edes käytä maitotuotteita. Lopulta se onneksi vähän väheni kun mä sanoin, että hän itse maksaa ja hakee sen mitä haluaa, mutta että minä en niitä enää jääkaappiin toimita.
Jos mies on muuten hyvä niin ei kai tuollaisen takia eroakaan? Seuraavassa olisi sitten omat omituisuutensa.
Vaikea uskoa että tuo kyvyttömyys ottaa toista huomioon rajoittuisi ainoastaan maitotölkkeihin.
Ostakaa enemmän ruokaa. Esim. yhden nakkipakkauksen sijaan kaksi jne. Miehelläsi on voimakas ruokahalu ja kulutus (jos kerran on normaalipainoinen) – ette pärjää noin vähällä. Tai siis miehesi ei pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa enemmän ruokaa. Esim. yhden nakkipakkauksen sijaan kaksi jne. Miehelläsi on voimakas ruokahalu ja kulutus (jos kerran on normaalipainoinen) – ette pärjää noin vähällä. Tai siis miehesi ei pärjää.
Naisenko sitten pitäisi pärjätä niiden raskaiden ruokakassien kanssa? Joka päivä pitäisi käydä kaupassa kun kaikki tarvikkeet on syöty jääkaapista? Miehet saisivat hoitaa kaikki ruokaostokset, kun jaksavat kantaa paremmin ja syövät enemmän. Kuitenkin se on melkein aina nainen joka nuo hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisenko sitten pitäisi pärjätä niiden raskaiden ruokakassien kanssa? Joka päivä pitäisi käydä kaupassa kun kaikki tarvikkeet on syöty jääkaapista? Miehet saisivat hoitaa kaikki ruokaostokset, kun jaksavat kantaa paremmin ja syövät enemmän. Kuitenkin se on melkein aina nainen joka nuo hoitaa.
Ja jos tilanne on tuollainen kun yhdellä 10 suklaalevyn kanssa, onko ratkaisu rekkalastillinen nakkeja että saa sen yhden kastikkeen siitä tehtyä?
Mikset osta kaupasta terveellistä ap?
Tuskin ahmisi jos ostaisit jääkaapin täyteen terveellistä.
G: Miksi olette tuollaisten ällömiesten kanssa?
Rastita vastaus raaputtamalla puukolla merkki valitsemaasi ruutuun:
[] Raha
[] Muna
Tämä olisi voinut olla mielenkiintoinen keskustelu, mutta kun se ei ole totta.
Voisiko jääkaappiin laittaa lukitun lokeron?
mikä kehitysvamma näillä vuosia vanhoja lankoja nostavilla on?
Älä sitten osta kaupasta kuin yksi sämpylä kerralla. Ostakoon mies itselleen mitä tahtoo.
Laitapa mies itse tekemään ruokaa. Mene itse lakkoon äläkä tee ruokaa ollenkaan. Jospa miehelle jonakin hyvänä päivänä valkenisi, että ruokaa varten pitää olla tarvikkeet.
Miksi pitäisi olla nälissään kotona???
Vierailija kirjoitti:
Omat ruuat. Piste.
Ihmettelen kyllä miksi se nakkipaketti pitäisi olla ostettuna hyvissä ajoin.
Öh- käytkä sä kaupassa joka päivä. Minä ainakin käyn kaupassa n. 2 kertaa viikossa ja lähtökohta on, ettei aterioiden raaka-aineita syödä, vaikka ne olisikin syötävissä sellaisenaan. Nakkeja en käytä, mutta esim. jotku juustot on tarkoitettu ruuanlaittoon samoin kuin "rasvaiset" maidot.
Toki tässä ei ole ollut meillä mitään ongelmaa. Lapsetkin tietävät, mitkä on välipalatuotteita ja mitkä eivät.
Kerran ostettiin 20 purkkia vanukasta. Mies söi 19 kpl päivässä.
Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta ;D