Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies syö kaiken

Vierailija
05.12.2015 |

Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Mies on kauhea syöppö, joskin vain tiettyjen asioiden suhteen. Myös yösyöminen on ongelma, joskin tämä on ratkaistu sillä että keittiön ovi laitetaan lukkoon yöksi ja piilotan avaimen (radikaalia joo tiedän). Mies on ok asian kanssa. Kuitenkin esimerkiksi eilen ostettu sämpyläpussi on nyt tyhjä, itse söin yhden ja mies yhdeksän. Mies on normaalipainoinen mutta itseä ärsyttää tämä ihan suunnattomasti sillä olen kärsinyt syömishäiriöstä ja edelleen mulle on tosi tärkeää suunnitella syömiset.

Asiasta on puhuttu mutta aina sama virsi "ostan huomenna uuden pussin". No kauheasti auttaa kun itse saan ehkä siitä pussista yhden ennen kuin se on tyhjä.. Muut ruoat jotka aiheuttaa saman on esimerkiksi leikkeleet ja riisikakut. Hedelmät, vihannekset ja ruisleipä säilyy kyllä. Jos aion tehdä nakkikeittoa, ei voi nakkipakettia ostaa kuin korkeintaan edellisenä päivänä ja silloinkin on ihme jos se säilyy.

En haluaisi koko ajan saarnata asiasta sillä en omalla toiminnallani halua aiheuttaa miehelleni syömishäiriötä (en kyllä tiedä onko tuo jonkin sortin syömishäiriö). Ehdotuksia, mitä tehdä?

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raivoissani ostin seuraavana päivänä 10 suklaalevyä. Illalla siellä oli YKSI kokonainen levy."

Edes itse entisenä 125kg ahmattina en tajua miten joku voisi syödä 9 suklaalevyä.. sehän on melkein 2 kiloa suklaata. Itse kyllä voin vetää vaikka 600g karkkia putkeen mutta 2 kiloa suklaata? no way.

Vierailija
102/142 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tajua, koska provoahan tämä on. Tottakai mies tarvitsee enemmän energiaa kuin nainen mutta ei kukaan mies vedä 9 suklaalevyä iltaan, yhdessäkin on tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatko liian vähän ruokaa ap?

Vierailija
104/142 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa ei tarvitse ihmetellä (vaikkakin luultavasti provo tosin 4/5) miksi suomalaisista niin suuri osa on ylipainoisia ja erilaiset siitä johtuvat sairaudet lisääntyvät. Siis ihan oikeasti jos joku vetää olikohan se 7 purkkia mehua viikonlopussa tai 9 levyä suklaata illassa tai edes sen sämpyläpussin päivässä niin se ei ole enää kovin tervettä... 

Vierailija
105/142 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa enemmän ruokaa. Esim. yhden nakkipakkauksen sijaan kaksi jne. Miehelläsi on voimakas ruokahalu ja kulutus (jos kerran on normaalipainoinen) – ette pärjää noin vähällä. Tai siis miehesi ei pärjää.

Naisenko sitten pitäisi pärjätä niiden raskaiden ruokakassien kanssa? Joka päivä pitäisi käydä kaupassa kun kaikki tarvikkeet on syöty jääkaapista? Miehet saisivat hoitaa kaikki ruokaostokset, kun jaksavat kantaa paremmin ja syövät enemmän. Kuitenkin se on melkein aina nainen joka nuo hoitaa.

Meillä mies käy kaupassa, oletettavasti juuri siksi kun ostaa aina suurempia määriä ruokaa kuin minä. Minusta aivan liian suuria määriä, mutta en viitsi puuttua asiaan. Saattaa ostaa esim 8 litraa maitoa vaikka meitä on vain kaksi. Lihaa, makkaraa tms. ostaa aina vähintään kaksi pakkausta. Tosin meillä ollaan sitten joka viikko ihmettelemässä kun on menossa vanhaksi elintarvikkeita että mitä niille tehdään. 

Vierailija
106/142 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt sisäkköämme suurentamaan miehen annos. On toiminut.

Barbro

Vierailija
107/142 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barbro on oikeassa.

Vierailija
108/142 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tärkeää nostaa vanha ketju että pääsee tyhmän kommentin siihen lisäämään.

Vierailija
109/142 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 2,4kg suklaalevyjä tuossa kaksi viikkoa sitten, meni muutamassa päivässä kaikki. Painoon ei vaikuttanut mitenkään.

M33

Vierailija
110/142 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää yritä. Osta kotimatkalla itsellesi eines, jonka lämmität ja syöt heti. Mies ruokkii itsensä kuten aikuisen kuuluukin. Sulle jää kivasti enemmän vapaata ja riitely ruoasta loppuu.

Vierailija
111/142 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihaksikas 180 cm / 85 kg mies, eikä 40-kiloinen vaimoni tule koskaan ymmärtämään, miten paljon tarvitsen ruokaa, etten nääntyisi sen puutteesta.

Vierailija
112/142 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttävää. Ihme, jos talo vielä pystyssä, jos mies jäyhää tuvannurkkia.

Vierailija
113/142 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies syö nakkikeittoon ostetut nakit niin sitten syötte nakkikeittoa ilman nakkeja tai mies menee ostamaan nakkeja.

Luulisi oppivan.

Nyt jos sinä käyt aina ostamassa lisää nakkeja niin miehen mielestä ongelmaa ei ole ja nakit voi jatkossakin syödä jääkaapista.

Vierailija
114/142 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua näitä ketjuja. Miksi jokainen aikuinen ei voi hankkia omia ruokiaan? Miksi tästäkin pitää tekemällä tehdä joku ongelma?

Vierailija
115/142 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies selkeästi syö suruunsa. Pitäisikö sinun laihduttaa ja avata jalkasi useammin? Lisäksi voisit olla puuttumatta toisen asioihin.

Vierailija
116/142 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla masennusta kirjoitti:

Ostin 2,4kg suklaalevyjä tuossa kaksi viikkoa sitten, meni muutamassa päivässä kaikki. Painoon ei vaikuttanut mitenkään.

M33

Katsotaan 10 vuoden päästä samat eväät ja sama tilanne... tule sitten hehkuttamaan, jos pystyt samaan :o)

Sitäpaitsi suklaan ahmiminen on naisten yksinoikeus. Suklaata mättävä mies on neiti.

Vierailija
117/142 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäte se. Kohta huomaat että kaikki rahasi menevät miehen suusta alas.

Oikeasti jättäisit miehen jonka ainoa vika on se että se tyyliin vetää vanukkaat kaapista?  Luulis et tällanen ongelma on pienimmästä päästä ongelmia mihin parisuhteessa voi törmätä? Miten mikään suhde voi koskaan jatkua, jos tällainen on ylitsepääsemätön kompastuskivi?

Jos joku asia toisen toiminnassa vitu.ttaa joka päivä ja hän ei edes yritä muuttaa toimintaansa toisen mieliksi, niin kyllä se on nimenomaan kompastuskivi.

Vierailija
118/142 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ruoanlaittoa varten vain sellaisia raaka-aineita, joita mies ei voi tai halua syödä raakana. Keittoa varten ei nakkeja vaan jotain raakaa lihaa. Jos makkarakeiton haluat tehdä, osta jotain raakamakkaraa, esim. siskonmakkaraa.

Sämpölöitä osta/leivo monta pussillista, ja laita pakasteeseen. Ota itsellesi vain se yksi sämpylä kerrallaan, ja sulata se mikrossa.

Kun ruoalle pitää jotain tehdä ennen kuin sen voi syödä, sitä ei tule niin helposti naposteltua. Leipää hän ei syö, koska se pitää leikata ennen kuin sen voi syödä. Sämpylän voi vain ottaa ja haukata.

Vierailija
119/142 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lihaksikas 180 cm / 85 kg mies, eikä 40-kiloinen vaimoni tule koskaan ymmärtämään, miten paljon tarvitsen ruokaa, etten nääntyisi sen puutteesta.

Joten sinä et voi odottaa, että se 40 kiloinen nainen osaisi ostaa riittävästi ruokaa sinulle, vaan sinun pitää mennä ihan itse sinne ruokakauppaan, ja ostaa sieltä riittävästi ruokaa oman energiantarpeesi tyydyttämiseksi.

Hän saattaisi jopa oppiakin, jos kävisit se ruoan ostamassa, ja näyttäisit hänelle, että näin paljon tarvitsen oikeasti ruokaa päivässä.

Vierailija
120/142 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt u udet systeemit. Ne eniten himoitut ruuat jätän autoon piiloon. Muuten mies syö litran jugurtit, sämpylät , leikkeleet. mehut, suklaat , kurkut ,keksit,   lasten myslit.  Kurjinta on juuri se että kun juuri aion laittaa jotain itselleni tai lapsille siellä voi olla jäljellä ihan vähän. Vierasvarat on myös aina nakerrettu.    Normaaliruokaa syödään kyllä ruoka-aikaan.   Edellinen mieheni oli samaa sorttia, hä nellå oli tapana sukeltaa pakastinarkkuun. Parvekkeella on laatikossa piilossa rahkaa ja paljon muuta. Hän ei käy koskaan parvekkella se on yläkerrassa.  Pidän huolen että aina on ainakin aamiaistarpeet kaapissa.  Mieheni on pohjaton possu muuten kuitenkin ihana ihminen ja täydellinen isä ja puoliso. Täydellinen alfa .