Mies syö kaiken
Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Mies on kauhea syöppö, joskin vain tiettyjen asioiden suhteen. Myös yösyöminen on ongelma, joskin tämä on ratkaistu sillä että keittiön ovi laitetaan lukkoon yöksi ja piilotan avaimen (radikaalia joo tiedän). Mies on ok asian kanssa. Kuitenkin esimerkiksi eilen ostettu sämpyläpussi on nyt tyhjä, itse söin yhden ja mies yhdeksän. Mies on normaalipainoinen mutta itseä ärsyttää tämä ihan suunnattomasti sillä olen kärsinyt syömishäiriöstä ja edelleen mulle on tosi tärkeää suunnitella syömiset.
Asiasta on puhuttu mutta aina sama virsi "ostan huomenna uuden pussin". No kauheasti auttaa kun itse saan ehkä siitä pussista yhden ennen kuin se on tyhjä.. Muut ruoat jotka aiheuttaa saman on esimerkiksi leikkeleet ja riisikakut. Hedelmät, vihannekset ja ruisleipä säilyy kyllä. Jos aion tehdä nakkikeittoa, ei voi nakkipakettia ostaa kuin korkeintaan edellisenä päivänä ja silloinkin on ihme jos se säilyy.
En haluaisi koko ajan saarnata asiasta sillä en omalla toiminnallani halua aiheuttaa miehelleni syömishäiriötä (en kyllä tiedä onko tuo jonkin sortin syömishäiriö). Ehdotuksia, mitä tehdä?
Kommentit (142)
Piilottakaa itsellenne ruokaa siivouskomeroon. Sinne miehet ei ainakaan mene.
Meillä taistellaan aina juustosta. Kun ostan ison, onko se joku 1,25kg perusjuusto, olettaisin sen kahdella aikuisella ja taaperolla kestävän edes viikon verran. Parin päivän päästä aamupalalla etsin juustoa leivälle niin ei löydy enää! Hyvä jos ehdin yhden siivun ottaa! Ruokaankin monesti haluaisi raastaa juustoa, niin ei, aina mies on mussuttanut. Siivuttaa yhdelle leivälle yli leivän paksuuden juustoa, käy vetämässä puukolla juustosta kunnon palan ja mussuttelee ohi mennessään.. :( :(
Uskomatonta! Onko noilla miehillä jäänyt joku vauva-aikainen ruoka-aikataulu päälle, sellaisen keskoslapsen, joka syö parin tunnin välein? AP kyllä luetteli sellaisia ruokia, jotka eivät pidä pitkään nälkää pois. Tukevampaa evästä pöytään. Et muuten kertonut, millaisia annoksia miehellesi tarjoat. Nämä mehujuopot ja sämpyläserkut joutaisivat ravitsemusneuvojan puheille. Jospa siellä kaaliin uppoaisi, että että ne höttösämpylät ja tuoremehut eivät todellakaan ole parasta mahdollista ravintoa. Mieluummin hedelmät hedelminä, jolloin tietää, mitä suuhunsa pistää. Mehut ovat lisäksi niin hapokkaita, että sekä hampaat että suolisto kärsivät ennen pitkää. Oletteko te vaimot seuranneet, miten miehenne käyttäytyvät, kun olette heidän lapsuudenkodeissaan? Ovatko sielläkin jatkuvasti kaivelemassa jääkaappia? Vai saavatko siellä energiapitoisempaa ruokaa, jolloin nälkä ei yllätä heti parin tunnin päästä?
Isäni oli tuollainen. Pakko myöntää, että alkoi itkettää, kun avasi aamulla nälkäisenä jääkaapin oven eikä siellä ollut mitään, vaikka oli ostanut itselleen varmuudeksi reilusti aamupalaa ja yrittänyt vielä piilottaa niitä siten, että ne säilyisivät.
Hyi helvetti, mä en ainakaan tuollaista jatkuvaa mässyttelyä katsoisi. Varsinkin jos eivät edes selvää pyyntöä osaa kunnioittaa.
Mun exäni ongelma oli lähinnä se, että hän joi maitoa kuin vasikka ja sitten niitä saatanan painavia tölkkejä sai raahata joka kauppareissulta kotiin litratolkulla, vaikka itse en edes käytä maitotuotteita. Lopulta se onneksi vähän väheni kun mä sanoin, että hän itse maksaa ja hakee sen mitä haluaa, mutta että minä en niitä enää jääkaappiin toimita.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti, mä en ainakaan tuollaista jatkuvaa mässyttelyä katsoisi. Varsinkin jos eivät edes selvää pyyntöä osaa kunnioittaa.
Mun exäni ongelma oli lähinnä se, että hän joi maitoa kuin vasikka ja sitten niitä saatanan painavia tölkkejä sai raahata joka kauppareissulta kotiin litratolkulla, vaikka itse en edes käytä maitotuotteita. Lopulta se onneksi vähän väheni kun mä sanoin, että hän itse maksaa ja hakee sen mitä haluaa, mutta että minä en niitä enää jääkaappiin toimita.
Jos mies on muuten hyvä niin ei kai tuollaisen takia eroakaan? Seuraavassa olisi sitten omat omituisuutensa.
Kai ap:n mies myls maksaa ruuasta 9/10, kun kerran syökin sen. Valitettavasti tulee mieleen, että hän on keksinyt tavan elää kustannuksellasi. Ei osta lounasta tms päivällä vaan tankkaa kaikki ruuat kotona (osin sinun maksamanasi). Laittakaa omat ruuat ja eri hyllyyöt jääkaapissa molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Mies on täälläkin samanlainen. Meillä ei toimi tuo "omat ruoat" tai tietty kori jääkaapissa. Ostin itelleni kaupasta suklaalevyn ja kysyin mieheltä haluaako hänkin oman, ei halunnut, mutta painotin, että tämä on MUN suklaalevy, sitä ei saa syödä kun mä syön sen ite. Illalla menin kaapille niin siellä oli TYHJÄ käärepaperi. Raivoissani ostin seuraavana päivänä 10 suklaalevyä. Illalla siellä oli YKSI kokonainen levy. Ilmeisesti pohja se on tuossakin säkissä...Mutta tää siis pätee nakkeihin ja kaikkeen, kai se kelaa syövänsä yhden ja kaksin aina kaunihimpi ja ei kahta ilman kolmatta ja oho paketti meni. Se jättää vielä uskomattoman raivostuttavasti puolikkaan nakin sinne pakettiin ja paketin jääkaappiin etten edes tajua sen olevan tyhjä ennen kuin alan tehdä ruokaa...
No lähetä se mies kauppaan ostamaan lisää, kyllä se jossain vaiheessa oppii. Jos ei kykene hallitsemaan itseään sen vertaa, että jättää syömättä sen, mitä on erikseen kielletty, on jo normaalin rajan yli ja jääkaappiin on laitettava lukko. Normaalisti käyttäytyvä kykenee hillitsemään ruoanhimoaan sen verran, että syö jotain muuta kuin sen, mistä on tarkoitus tehdä huomisen ruoka. Jos siellä jääkaapissa on kuitenkin se nakkipaketti ja nahistunut porkkana, ei ole vaikea arvata kumman nälkäinen mies valitsee. Pitää olla syötävää, että on mistä valita.
Ohis, mutta otsikosta tuli mieleen mies joka syö ensin safkat ja perään keittiön pöydän
Nää valittaja mammat varmaan jättää ukkonsa kun/ jos sattuvat lihoamaan! Oma mies syö miten haluaa ja on painoa tullut 30kg. Minua se ei häiritse, jos itse haluaa laihduttaa niin.... Mutta mun takia ei todellakaan tarvitse! Meillä myös yhteiset rahat, naimisissa kun ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on täälläkin samanlainen. Meillä ei toimi tuo "omat ruoat" tai tietty kori jääkaapissa. Ostin itelleni kaupasta suklaalevyn ja kysyin mieheltä haluaako hänkin oman, ei halunnut, mutta painotin, että tämä on MUN suklaalevy, sitä ei saa syödä kun mä syön sen ite. Illalla menin kaapille niin siellä oli TYHJÄ käärepaperi. Raivoissani ostin seuraavana päivänä 10 suklaalevyä. Illalla siellä oli YKSI kokonainen levy. Ilmeisesti pohja se on tuossakin säkissä...Mutta tää siis pätee nakkeihin ja kaikkeen, kai se kelaa syövänsä yhden ja kaksin aina kaunihimpi ja ei kahta ilman kolmatta ja oho paketti meni. Se jättää vielä uskomattoman raivostuttavasti puolikkaan nakin sinne pakettiin ja paketin jääkaappiin etten edes tajua sen olevan tyhjä ennen kuin alan tehdä ruokaa...
No lähetä se mies kauppaan ostamaan lisää, kyllä se jossain vaiheessa oppii. Jos ei kykene hallitsemaan itseään sen vertaa, että jättää syömättä sen, mitä on erikseen kielletty, on jo normaalin rajan yli ja jääkaappiin on laitettava lukko. Normaalisti käyttäytyvä kykenee hillitsemään ruoanhimoaan sen verran, että syö jotain muuta kuin sen, mistä on tarkoitus tehdä huomisen ruoka. Jos siellä jääkaapissa on kuitenkin se nakkipaketti ja nahistunut porkkana, ei ole vaikea arvata kumman nälkäinen mies valitsee. Pitää olla syötävää, että on mistä valita.
Se on kuitenkin miehen omalla vastuulla huolehtia niistä lisäruokavaihtoehdoista. Ei ap:n vastuulla! Se joka syö, ostaa.
Mitäs ostatte kaapit täyteen tuollaista moskaa. Ostaa pelkkää ruisleipää, oikeaa lihaa, riisiä, salaattia, juureksia... Ei varmaan raaka kana ja kuiva riisi katoa paketeista. Todnäk kermapurkki ja voipakettikin saa olla rauhassa, että ei sen mitään kevytruokaa tarvii olla. Pikku vieroitusjakso (esim. kuukausi) pullaleivästä, nakeista ja muusta "liian hyvästä" tekee hyvää kenelle tahansa.
Ja pakko sanoa, että en itse voisi elää tuollaisen ihmisen kanssa. Hajoaisi nuppi viikossa. Onnea vaan teille, joilla on tuollainen luolamies kotona.
Jäte se. Kohta huomaat että kaikki rahasi menevät miehen suusta alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olenkin lähettänyt. Vaan sillon kun alan tehdä ruokaa niin kevyesti ärsyttää lykätä ruoanlaittoa siksi aikaa että mies lähtee käymään kaupassa. Pahimmillaan että mies pääsee ensin töistä.
Vierailija kirjoitti:
Nää valittaja mammat varmaan jättää ukkonsa kun/ jos sattuvat lihoamaan! Oma mies syö miten haluaa ja on painoa tullut 30kg. Minua se ei häiritse, jos itse haluaa laihduttaa niin.... Mutta mun takia ei todellakaan tarvitse! Meillä myös yhteiset rahat, naimisissa kun ollaan.
Ei tuossa ap:n jutussa ongelma ole lihominen, vaan miehen itsekkyys. Mies ei tajua tai vaan välitä, että toinenkin haluaa syödä ja pilaa kaikki ruuanlaittosuunnitelmat. Ällöttäviä tuollaiset ihmiset. En voisi seurustella, hyi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Jäte se. Kohta huomaat että kaikki rahasi menevät miehen suusta alas.
Oikeasti jättäisit miehen jonka ainoa vika on se että se tyyliin vetää vanukkaat kaapista? Luulis et tällanen ongelma on pienimmästä päästä ongelmia mihin parisuhteessa voi törmätä? Miten mikään suhde voi koskaan jatkua, jos tällainen on ylitsepääsemätön kompastuskivi?
Onko teidän miehillä adhd/mbdtai vastaava? Veljelläni tuo syöminen on täysin kontrolloimatonta, mutta hänellä on tosiaan mbd (sitä diagnoosia ei kai enää saa, mutta hänellä se on), mikä käsittääkseni on syynä asiaan. Kyllä ne teidän miehet alkavat kohta puolin lihoakin, hoikka se velikin nuorena oli. Ei ole enää hoikka, vaan tyyliin 180/150 ja lihasta ei kyllä ole.
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän miehillä adhd/mbdtai vastaava? Veljelläni tuo syöminen on täysin kontrolloimatonta, mutta hänellä on tosiaan mbd (sitä diagnoosia ei kai enää saa, mutta hänellä se on), mikä käsittääkseni on syynä asiaan. Kyllä ne teidän miehet alkavat kohta puolin lihoakin, hoikka se velikin nuorena oli. Ei ole enää hoikka, vaan tyyliin 180/150 ja lihasta ei kyllä ole.
Meilläkin elää "heinäsirkkaparvi". Mies on itsediagnosoinut ADD:n mutta ei se missään virallisella taholla ole suostunut käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se nyt on normaalipainoinen, pitäisikö sen siis riutua että olisit tyytyväinen?
Ei tarvitse, luulis että jollain kahdellakin sämpylällä tulis kylläiseksi kun voi kuitenkin hedelmää jne ottaa siihen aamupalalle mukaan..? Säännölliset ruokailuajatkin meillä on ja itse syön sen 2500 kaloria kn urheilen, mies syö tuplasti enemmän kuin minä niin luulis ettei nälkä jää.
Ja miehen töiden vuoksi käydään kerran viikossa ruokaostoksilla, mutta itse pitää sitten käydä lähikaupasta näitä nakkeja sun muita hakemassa.
-ap
Onko tarkistettu, että onko miehelläsi loisia elimistössään... Tulipa vaan väkisinkin mieleen.
Riippuu päivästä, joskus suuttuu, joskus vittuilee, joskus aloittaa mykkäkoulun. Mua ei enää kiinnosta sen reaktio, syön mitä syön ja annan sen louskuttaa leukojaan.