Mies syö kaiken
Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Mies on kauhea syöppö, joskin vain tiettyjen asioiden suhteen. Myös yösyöminen on ongelma, joskin tämä on ratkaistu sillä että keittiön ovi laitetaan lukkoon yöksi ja piilotan avaimen (radikaalia joo tiedän). Mies on ok asian kanssa. Kuitenkin esimerkiksi eilen ostettu sämpyläpussi on nyt tyhjä, itse söin yhden ja mies yhdeksän. Mies on normaalipainoinen mutta itseä ärsyttää tämä ihan suunnattomasti sillä olen kärsinyt syömishäiriöstä ja edelleen mulle on tosi tärkeää suunnitella syömiset.
Asiasta on puhuttu mutta aina sama virsi "ostan huomenna uuden pussin". No kauheasti auttaa kun itse saan ehkä siitä pussista yhden ennen kuin se on tyhjä.. Muut ruoat jotka aiheuttaa saman on esimerkiksi leikkeleet ja riisikakut. Hedelmät, vihannekset ja ruisleipä säilyy kyllä. Jos aion tehdä nakkikeittoa, ei voi nakkipakettia ostaa kuin korkeintaan edellisenä päivänä ja silloinkin on ihme jos se säilyy.
En haluaisi koko ajan saarnata asiasta sillä en omalla toiminnallani halua aiheuttaa miehelleni syömishäiriötä (en kyllä tiedä onko tuo jonkin sortin syömishäiriö). Ehdotuksia, mitä tehdä?
Kommentit (142)
Vaihtaa miestä. Pääsee helpoiten
Olisi karseaa asua tuollaisten ihmissikojen kanssa. En halua loukata tässä sikoja. Onhan tuo jonkinlainen syömishäiriö. Ettei aikuinen ihminen pysty hillitsemään omaa syömistään yhtään. Ostaisin omat ruoat ja jos ne syötäisiin, heittäisin tuollaisen miehen ulos. Täysin vailla impulssikontrollia ja itsekäs kuin mikä.
Mieslapset elävät ja syövät hyvin kun te naiset mahdollistatte sen. Mies on viaton, lähes aivoton eikä voi himoilleen mitään. Sama kuin huonosti kasvatettu koira, ei se ole sen eläimen vika että se ei ole oppinut tottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihaksikas 180 cm / 85 kg mies, eikä 40-kiloinen vaimoni tule koskaan ymmärtämään, miten paljon tarvitsen ruokaa, etten nääntyisi sen puutteesta.
Joten sinä et voi odottaa, että se 40 kiloinen nainen osaisi ostaa riittävästi ruokaa sinulle, vaan sinun pitää mennä ihan itse sinne ruokakauppaan, ja ostaa sieltä riittävästi ruokaa oman energiantarpeesi tyydyttämiseksi.
Hän saattaisi jopa oppiakin, jos kävisit se ruoan ostamassa, ja näyttäisit hänelle, että näin paljon tarvitsen oikeasti ruokaa päivässä.
En olisi käyttänyt ilmaisua "koskaan", ellen olisi tehnyt vuosia juuri noin kuin ehdotit.
Vain keskenkasvuinen ja itsekäs ihminen puuttuu siihen mitä toinen ihminen syö.
Myn mies syö kaikki leikkeleet. Etenkin meetwurstia niin paljon kun vaan on mutta myös kinkut ja juustot menee paljaaltaa. Lakkasin ostamasta niitä. Tästä mies valitti mutta sanoin rauhallisesti että olen oppinut syömään leivän pelkän levitteen kanssa kun sinä aina söit leikkeleet. Hän ei sanonut mitään. Jos käy kaupassa, ostaa leikkeleet mutta syö ne kuten ennenkin avoimen jääkaapin oven edessä.
Vierailija kirjoitti:
Myn mies syö kaikki leikkeleet. Etenkin meetwurstia niin paljon kun vaan on mutta myös kinkut ja juustot menee paljaaltaa. Lakkasin ostamasta niitä. Tästä mies valitti mutta sanoin rauhallisesti että olen oppinut syömään leivän pelkän levitteen kanssa kun sinä aina söit leikkeleet. Hän ei sanonut mitään. Jos käy kaupassa, ostaa leikkeleet mutta syö ne kuten ennenkin avoimen jääkaapin oven edessä.
Hyi hitto. Miehesi suoli on varmasti mädännystilassa. En kattelis tuollaista. Ja se jääkaapin ovi laitetaan kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Vain keskenkasvuinen ja itsekäs ihminen puuttuu siihen mitä toinen ihminen syö.
Totta. Lapsellista puuttua aikuisen ihmisen syömiseen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nyt u udet systeemit. Ne eniten himoitut ruuat jätän autoon piiloon. Muuten mies syö litran jugurtit, sämpylät , leikkeleet. mehut, suklaat , kurkut ,keksit, lasten myslit. Kurjinta on juuri se että kun juuri aion laittaa jotain itselleni tai lapsille siellä voi olla jäljellä ihan vähän. Vierasvarat on myös aina nakerrettu. Normaaliruokaa syödään kyllä ruoka-aikaan. Edellinen mieheni oli samaa sorttia, hä nellå oli tapana sukeltaa pakastinarkkuun. Parvekkeella on laatikossa piilossa rahkaa ja paljon muuta. Hän ei käy koskaan parvekkella se on yläkerrassa. Pidän huolen että aina on ainakin aamiaistarpeet kaapissa. Mieheni on pohjaton possu muuten kuitenkin ihana ihminen ja täydellinen isä ja puoliso. Täydellinen alfa .
Siis mitä mä just luin? Mitenkäs ne rahkat sun muut kesällä siellä autossa tai parvekkeella säilyy? Muutenkin tuo, että muka mitään ruokaa ei jää jääkaappiin. Millaisten sikojen kanssa te oikein elätte? Ostakaa niille miehillenne tutit suuhun, ettei tarvitse koko ajan jotain nakkia imeskellä sieltä jääkaapista.
Onko naisilla vastaavaa ahmimista?
Kyllä aikuisen ihmisen pitää ymmärtää ihan sanomisesta, että nämä tarvikkeet on seuraavan ruokaan, eli älä syö. Jos ei ymmärrä, niin sitten on parempikin elellä itsekseen.
Up! Syökö mies vielä kaiken? Onko rahkat säilyneet parvekkeella?
Vierailija kirjoitti:
Meillä vähän toisenlainen ongelma. Mies vahtii ruokia. Mitään ei sais syödä, kun ne on tarkoitettu johonkin. No sitten kun se joku tilanne tulee, mihin ne ruuat olis tarkoitettu, niin sittenkään niitä ei sais syödä. Mies sanoo, että syökää te ensin, hän ottaa sitten, mutta sitten kun on syöty niin mies marisee ettei hänelle jätetty tarpeeksi. Sitten kun ei syödä kuin vähän ja jätetään miehelle, niin ne ruuat on siinä pöydällä vielä seuraavanakin aamuna koskematta.
Kerran kun tulin töistä ja oli hirveä nälkä, ajattelin, että voin ottaa makkarapaketista yhden makkaran ja tehdä siitä pyttipannua edellisen päivän perunoiden kanssa itselleni. Mies tuli parin tunnin päästä kotiin ruokikselle ja hirveä meso siitä, että olen ottanut yhden makkaran paketista, jonka itse olin ostanut. Ne kun oli tarkoitettu lauantaille. Päivä oli silloin keskiviikko, eli kyllä siinä on monta päivää aikaa käydä hakemassa uusi makkarapaketti. No, ostin uuden makkarapaketin ja maanantaina se vajaa paketti ja ostamani uusi paketti olivat edelleen jääkaapissa.
??? En kyllä tajua tuota!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää valittaja mammat varmaan jättää ukkonsa kun/ jos sattuvat lihoamaan! Oma mies syö miten haluaa ja on painoa tullut 30kg. Minua se ei häiritse, jos itse haluaa laihduttaa niin.... Mutta mun takia ei todellakaan tarvitse! Meillä myös yhteiset rahat, naimisissa kun ollaan.
Ei tuossa ap:n jutussa ongelma ole lihominen, vaan miehen itsekkyys. Mies ei tajua tai vaan välitä, että toinenkin haluaa syödä ja pilaa kaikki ruuanlaittosuunnitelmat. Ällöttäviä tuollaiset ihmiset. En voisi seurustella, hyi helvetti.
Tuossa tilanteessa vaimon kannattaa lähteä ravintolaan yksin syömään. Mies saa jäädä kotiin tyhjentämänsä nakkipaketin kanssa. Eiköhän opi.
Suklaat piiloon.
Mahtaa tulla mieheltä iso 💩 kun syö niin paljon
Vierailija kirjoitti:
Onko ne miehet jotain kehitysvammaisia, oikeasti? Kyllä normaalijärkinen, jopa hieman tyhmempikin, ymmärtää mitä tarkoittaa "älä syö tätä". Tai "jos syöt, käyt ostamassa lisää". Tuo, että äijä käyttäytyy typerämmin kuin 4-vuotias lapsi, olisi mulle kyllä täysin turn-off enkä voi kuvitella että olisin noin typerän tyypin kanssa suhteessa.
Ei ne olekaan alussa sellaisia olleet. Mutta kun on talolaina, avioliitto ja 2 lasta ja koira niin piru pääsee irti. Samassa tahdissa lakkaa myös kotitöistä luisto. Sitten ihmetellään kun akka ei ole öisin peuhuamassa aviollisia leikkejä. Ja taas nakkipaketti kutsuu kun akka pih taa.
Ps. Miten avokeittiöön saa oven yöksi lukkoon?
Voiko isoon kylppäriin viedä toisen jääkaapin ja lukita sen?
Lopettakaa valitus ja mahdollistaminen. Älkää rahoittako toisen harrastuksia.
Mulla on jonkinlainen syömishäiriö. Ahmimishäiriön joku muoto?
Mulla ei siis voi olla valmiina mitään heti syötävää, koska mä siis syön kaapit tyhjäksi. Ei voi olla leipää, ei riisikakkuja, ei isoja jugurttipakkauksia. Eikä todellakaan herkkuja! Ei kattilallista nakkikeittoa tai vuokallista kinkkukiusausta. Söisin ne kaikki päivän sisällä...
En oo mitenkään nälässä, mutta se ruoka on vain pakko syödä!
Asun yksin ja teen yhden ruoka-annoksen kerrallaan. Jos teen pariksi päiväkai ison satsin, syön sen kuitenkin yhdessä päivässä.