Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä seikoista tunnistat ihmisen varakkuuden?

Vierailija

Jos ei tuo sitä itse puheissa esille?

Sivut

Kommentit (108)

Vierailija

Naisen olemuksesta, vaatteista, asusteista ja koruista. Ovat yleensä tyylikkäämpiä ja vaatteet näyttävät arvokkailta. Tokihan kaikenmaailman pissiksilläkin on merkkilaukkuja yms. mutta kyllä sen vaan silti erottaa. 

Vierailija

Huoleton olemus joka hönkii no panic-asennetta vaikka yt:t onkin päällä kun ei ole velkaa ja muutama satatonninen tilillä. Ei myöskään puhu rahahuolista kuten moni muu, moni asia on itsestäänselvä ikäänkuin toisin kuin muille.

Vierailija

Siitä ettei tyyli ole viimeisen päälle. Vaatteet tai asusteet voivat olla kalliita tai sitten ei. Kokonaisuudesta huokuu itseluottamus ja varmuus. Sellainen syvä luottamus elämään, jonka saa äidinmaidosta kun omaisuutta on niin paljon, että koroilla elää. Asenteessa se näkyy vielä selvemmin: varakas nainen on aidosti ystävällinen ja auttavainen eikä säästele itseään kun tietää, että kävi ihmissuhteissa miten vaan, aina voi pitää muutaman viikon breikin Malediiveilla ja jatkaa taas virkistyneenä. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siitä ettei tyyli ole viimeisen päälle. Vaatteet tai asusteet voivat olla kalliita tai sitten ei. Kokonaisuudesta huokuu itseluottamus ja varmuus. Sellainen syvä luottamus elämään, jonka saa äidinmaidosta kun omaisuutta on niin paljon, että koroilla elää. Asenteessa se näkyy vielä selvemmin: varakas nainen on aidosti ystävällinen ja auttavainen eikä säästele itseään kun tietää, että kävi ihmissuhteissa miten vaan, aina voi pitää muutaman viikon breikin Malediiveilla ja jatkaa taas virkistyneenä. :)

Taitaa tuo itseluottamus ja varmuus olla aika yleistä varakkailla.

Vierailija

Ei sitä välttämättä erotakaan. Olen aika varma, että mun ja ystäväni varallisuus arvioidaan aina alakanttiin eikä haittaa yhtään. Sitten vasta kun joku kuulee, montako asuntoa omistamme, osaavat ehkä vähän ynnätä. Toisaalta toisen ystäväni varallisuus arvioidaan aina yläkanttiin.

Vierailija

Ei sitä miljoonan jälkeen enää pysty arvioimaan, että kenellä on enemmän ja kenellä vähemmän. :) Jos omaisuus on 3 miljoonaa egeä tai 30, aika sama tyyli. Tätä porukkaa ei Seiska-julkimot kiinnosta ja kiinnostuksenaiheet voivat olla hyvin yksilöllisiä. Pintaliitäjiä on aika vähän, koska on varaa olla oma itsensä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei sitä välttämättä erotakaan. Olen aika varma, että mun ja ystäväni varallisuus arvioidaan aina alakanttiin eikä haittaa yhtään. Sitten vasta kun joku kuulee, montako asuntoa omistamme, osaavat ehkä vähän ynnätä. Toisaalta toisen ystäväni varallisuus arvioidaan aina yläkanttiin.

Tuotko puheissa esille omistukset vai mistä tietävät?

Vierailija

Tyylitajusta voi sanoa jo paljon. Suomessa hyvin harva osaa pukeutua hyvin. Tämä ei siis tarkoita sitä että käyttäisi kalliiksi tiedettyjä vaatteita, kenkiä tai laukkuja, vaan siitä että omistaa pelisilmää tehdä halvastakin vaatteesta arvokkaan näköisen. Tyylisilmä on sellainen juttu että köyhät ei siitä välitä, ja keskiluokka käyttää sitä väärin. Tuloksena on juuri sitten näitä espoo-tyylejä sun muita bimbo-virityksiä.

Paljon on varmaan niitä sottapyttymiljonäärejäkin mutta sellaiset ihmiset eivät edes halua tulla tunnistetuksi rikkaaksi niin eipä sellaisella ajatusmaailmalla olevaa henkilöä voi tunnistaa varmaan mistään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei sitä miljoonan jälkeen enää pysty arvioimaan, että kenellä on enemmän ja kenellä vähemmän. :) Jos omaisuus on 3 miljoonaa egeä tai 30, aika sama tyyli. Tätä porukkaa ei Seiska-julkimot kiinnosta ja kiinnostuksenaiheet voivat olla hyvin yksilöllisiä. Pintaliitäjiä on aika vähän, koska on varaa olla oma itsensä.

Miljoona? Tarkoitat varmaan sitten ihan sijoituksina? Eli miljoona korkeakorkoisella tlillä, osakkeina, rahastoissa ym. 

Eihän tuo miljoona ole kuin perheasunto Helsingin parhailla alueilla, ei kyllä varakkuudesta varsinaisesti puhuta miljoonan kohdalla. Jos siinä kaikki.... 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Keitä nämä on nää ihmiset jotka teidän varallisuuksia ääneen arvioi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tyylitajusta voi sanoa jo paljon. Suomessa hyvin harva osaa pukeutua hyvin. Tämä ei siis tarkoita sitä että käyttäisi kalliiksi tiedettyjä vaatteita, kenkiä tai laukkuja, vaan siitä että omistaa pelisilmää tehdä halvastakin vaatteesta arvokkaan näköisen. Tyylisilmä on sellainen juttu että köyhät ei siitä välitä, ja keskiluokka käyttää sitä väärin. Tuloksena on juuri sitten näitä espoo-tyylejä sun muita bimbo-virityksiä.

Paljon on varmaan niitä sottapyttymiljonäärejäkin mutta sellaiset ihmiset eivät edes halua tulla tunnistetuksi rikkaaksi niin eipä sellaisella ajatusmaailmalla olevaa henkilöä voi tunnistaa varmaan mistään.

Tää on kyllä kummallinen viesti, mä tunnen vaikka kuinka paljon miljonäärejä ja niillä ei kyllä kenelläkään ole mitään "tyylitajua", tai mitään kiinnostusta mihinkään vaatteisiin tai tyylijuttuihin, tai edes sisustuksiin. 

Esim. mun rapussa asuu yksikin erittäin varakas suomenruotsalainen rouva, se hiihtelee aina menemään ratsastusvaatteissa, tai sitten tuulipuvussa, varsinainen "tyyliniekka".

Muillakin mun tuntemilla rikkailla on noi tuulipuvut suosiossa.

Sen takia jotkut kauppojen myyjät on aika heikoilla, kun ne lähtee arvioimaan mukamas varakkuutta jostain vaatteista ja asusteista. Ainoa mistä ton rahan erottaa on just tässäkin mainittu tietynlainen itsevarmuus ja mun mielestä ystävällisyys.

Vierailija

Asunnosta ja sen sijainnista voi päätellä aika paljon. Jos asuu omakotitalossa, merenrannalla Lauttasaaressa tai vaikka yli sadan neliön kämpässä ihan keskustassa ei voi olla kovin köyhä. Varakkaat ystäväni myös matkustavat paljon, ja matkat ovatkin suht arkipäiväisiä. Ei odoteta ja hehkuteta sitä viikkoa Kreikassa, vaan voidaan yllättäen lähteä reissuun, jos on vaikka huonot ilmat.

Vierailija

Tosi rikkaat ovat kuten tavikset. Leikkirikkaat (paljon pankissa lainaa) ostavat kaikkea kallista krääsää. Tosirikkaan tietää siitä, että hän on todella saita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miljoona? Tarkoitat varmaan sitten ihan sijoituksina? Eli miljoona korkeakorkoisella tlillä, osakkeina, rahastoissa ym. 

Eihän tuo miljoona ole kuin perheasunto Helsingin parhailla alueilla, ei kyllä varakkuudesta varsinaisesti puhuta miljoonan kohdalla. Jos siinä kaikki.... 

Suomessa toikin on paljon, koska täällä ei ole varallisuutta noin yleisesti ottaen melkein yhtään verrattuna muihin länsimaihin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat