Mistä seikoista tunnistat ihmisen varakkuuden?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
No ei näy missään jos puhutaan ulkonäöstä. Jos pukeutuu hyvin ja kalliisti, se tarkoittaa vaan sitä että on kiinnostunut tyylistä ja muodista, eihän se nyt herran jestas varakkuudesta kerro yhtään mitään. Kaikki voi olla ostettu velalla. Monesti varakkaat ovat aika tavallisen oloisia. Työskentelen pankissa, on tämä nähty moneen kertaan.
Pankissa työskentelevänä: Mitä itse henkilökohtaisesti koet varakkuuden rajana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei näy missään jos puhutaan ulkonäöstä. Jos pukeutuu hyvin ja kalliisti, se tarkoittaa vaan sitä että on kiinnostunut tyylistä ja muodista, eihän se nyt herran jestas varakkuudesta kerro yhtään mitään. Kaikki voi olla ostettu velalla. Monesti varakkaat ovat aika tavallisen oloisia. Työskentelen pankissa, on tämä nähty moneen kertaan.
Minuakin kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu iästä. Nuorta pidän varakkaana jos tilillä on kymmeniä tuhansia. Vanhempia jos noin 100 000 ja siitä ylöspäin. Toki myös kiinteä omaisuus vaikuttaa.
"Joku voisi sanoa, että ne kerää hyvää karmaa tuolla, secret juttujen tyyliin."
Poikkean tähän aiheeseen. Hyvää tekemällä ja hyvää ajattelemalla, katkeruutta ja kateutta välttämällä olen itse selvinnyt syvistäkin taloudellisista yms. ahdingoista. Myös luotto siihen että minusta pidetään huolta kunhan teen oman osuuteni ja omistan tekoni maailmankaikkeuden hyväksi ja toimin epäitsekkäästi. Myös vastoinkäymistilanteessa pitää yrittää löytää usko siihen että tästä voi seuratakin jotain hyvää.
Simsalabim, ykskaks taloudellisesti ja henkisesti tukalassa tilanteessa sain ison summan rahaa taholta jota en olisi ikinä voinut kuvitellakaan. Menetin jotain mutta sain jotain parempaa tilalle.
Niin muuten, kerroin tukalasta ja raskaasta tilanteestani täällä, monet lähettivät siunauksia tms. kiitos ne tuli perille, elämä on mennyt parempaan :)
Jouduin asioimaan vieraassa pankissa, olen tuikitaviksen näköinen keski-ikäinen nainen. Minua palveli koppava vimpanpäälle maalattu ikäiseni nainen melko ynseästi. Asenne muuttui välittömästi kun tajusi että olen Nordea Private banking asiakas (väh. 250 000 euroa sijoitettavaa oimaisuutta, mikä ei ole juuri mitään)
Auto mikä on kallis muttei huuda ulkonäöllään sitä.
Kallis asunto
Se mitä tunnen varakkaita ihmisiä, niin sanoisin, että ulkopuolinen ei yleensä tunnista oikeasti rikasta kovin helposti. No jos tykkää ökyillä, niin joo ehkä silloin. Tosin kaikki ökyilevät eivät ole oikeasti rikkaita. Suurin osa rikkaista, jotka tunnen eivät ökyile. He pukeutuvat tavallisesti, osa ajaa jopa aivan tavallisilla autoillakin, eivätkä ole aina kovin viimeisen päälle laitettuja. Tietysti osa heistä, tietyntyyppiset ihmiset, joiden "ammattipiireissä" menestyksen tulee näkyä (esim. myyntimiehet) ökyily on ihan omaa luokkaansa.
Itse sanoisin, että tunnistan helpommin "sosiaaliluokan" kuin varakkuuden. Ylemmän keskiluokan edustajat tai yläluokan edustajat erottaa helposti, mutta eivät ole aina ns. rikkaita. Mistä sitten erotan heidät? Puhetavasta, keskustelun aiheista, sivistyksestä, pukeutumisesta, tyylistä, juomatavoista, käytöstavoista jne...
Vierailija kirjoitti:
Auto mikä on kallis muttei huuda ulkonäöllään sitä.
Kallis asunto
Höpsistä.
Eräs entinen vuokraisäntä omisti 8 vuokra-asuntoa ja pari taloa, maata ja metsää. ajoi vanhalla rämällä.
Tuttu vanhempi pariskunta ajaa halvoilla vanhoilla, muutama kiinteistö heilläkin sekä sijoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu iästä. Nuorta pidän varakkaana jos tilillä on kymmeniä tuhansia. Vanhempia jos noin 100 000 ja siitä ylöspäin. Toki myös kiinteä omaisuus vaikuttaa.
Juuri tuollaisten pankkivirkailijoiden takia meilla on tililla paikallispankissa vain 3000-4000. Todelliset varat ovat ihan muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollaisten pankkivirkailijoiden takia meilla on tililla paikallispankissa vain 3000-4000. Todelliset varat ovat ihan muualla.
Mikä vastauksessa ärsytti? Jossain pankissahan teidän varat kuitenkin on :D. Ja pankkivirkailijoilla on vaitiolovelvollisuus joten mitä välii mitä joku pankkivirkailija miettii?
Tuntemani tosirikkaat ovat todella todella saitoja. Esim. kutsutaan aitioon tms vip-tilaan jonnekin (vaikka jääkiekkopeliin) ja yllättäen tulee lasku perässä... Ei siinä mitään, maksettiin toki osamme mutta asia esitettiin nimenomaan kutsuna.
Ja aina joka ikinen lasku jaetaan centin tarkkuudella yhtä suureen osaan.
Lapset kulkee liian pienissä ja monen sisaruksen vanhoissa vaatteissa.
Ja tilillä on kymmeniä miljoonia...
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani tosirikkaat ovat todella todella saitoja. Esim. kutsutaan aitioon tms vip-tilaan jonnekin (vaikka jääkiekkopeliin) ja yllättäen tulee lasku perässä... Ei siinä mitään, maksettiin toki osamme mutta asia esitettiin nimenomaan kutsuna.
Mistä sä oikeesti voit tietää paljonko tililä on?
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Lapsilisät juoksevat, mutta ei voi niilläkään ostaa. Taas toisaalta, kun käärinliinoissa ei ole taskuja.. Varakas sukulaispoikamies kuoli, eikä perillisiä eikä testamenttia minkään hyväksi. Kaikki valtiolle. Asui itse puulämmitteistä hataraa mökkiä, sähköä ei käyttänyt lämmittämiseen, sillä sehän vasta maksaa. Eikä ajatustakaan parempaan (=lämpimämpään ja juoksevalla vedellä varustettuun) asuntoon muuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Siitä ettei tyyli ole viimeisen päälle. Vaatteet tai asusteet voivat olla kalliita tai sitten ei. Kokonaisuudesta huokuu itseluottamus ja varmuus. Sellainen syvä luottamus elämään, jonka saa äidinmaidosta kun omaisuutta on niin paljon, että koroilla elää. Asenteessa se näkyy vielä selvemmin: varakas nainen on aidosti ystävällinen ja auttavainen eikä säästele itseään kun tietää, että kävi ihmissuhteissa miten vaan, aina voi pitää muutaman viikon breikin Malediiveilla ja jatkaa taas virkistyneenä. :)
Tämä!
Todella varakas (ei nousukas) ei missään tapauksessa mainosta rahojaan näkyvillä merkkilogoilla tai ns statustuotteilla. Hänellä on varaa olla yksilöllinen ja hankkia sitä mistä todella tykkää. Maksoi se 10€ tai 1000€.
Merkkituotteiden näkyvyys paljastaa heti wannabeen:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä välttämättä erotakaan. Olen aika varma, että mun ja ystäväni varallisuus arvioidaan aina alakanttiin eikä haittaa yhtään. Sitten vasta kun joku kuulee, montako asuntoa omistamme, osaavat ehkä vähän ynnätä. Toisaalta toisen ystäväni varallisuus arvioidaan aina yläkanttiin.
Keitä nämä on nää ihmiset jotka teidän varallisuuksia ääneen arvioi?
Koko ikänsä sinkkunä elänyttä naista pidetään oletusarvoisesti melko kädestä suuhun eläjänä ja vaatimattomassa asunnossa asuvana. Pukeudun keskiverrosti, joten se ei herätä ajatuksia mistään. Jo auto (tavallinen uusi farkku), riittää välillä saamaan aikaan reaktion. Ja yleensä aina, kun kutsun jonkun kotiini, syntyy reaktio, koska koti on ennakko-oletusta kalliimpi ja kalliimmalla sisustettu. En todellakaan mainosta sitä, paljonko minulla on rahaa käytössäni ja lisäksi yksi muu parin sadan tonnin juttu. Joskus se vaan tulee puheista esille, koska sen peittely vaatisi valehtelua. Toki kukaan ei tiedä, paljonko on velkaa jne. eli en ole mainostanut nettovarallisuuden olevan satoja tuhansia. Mutta kun moni ei ajattele sinkkunaisella olevan edes sataa tai kahta tuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä välttämättä erotakaan. Olen aika varma, että mun ja ystäväni varallisuus arvioidaan aina alakanttiin eikä haittaa yhtään. Sitten vasta kun joku kuulee, montako asuntoa omistamme, osaavat ehkä vähän ynnätä. Toisaalta toisen ystäväni varallisuus arvioidaan aina yläkanttiin.
Keitä nämä on nää ihmiset jotka teidän varallisuuksia ääneen arvioi?
Koko ikänsä sinkkunä elänyttä naista pidetään oletusarvoisesti melko kädestä suuhun eläjänä ja vaatimattomassa asunnossa asuvana. Pukeudun keskiverrosti, joten se ei herätä ajatuksia mistään. Jo auto (tavallinen uusi farkku), riittää välillä saamaan aikaan reaktion. Ja yleensä aina, kun kutsun jonkun kotiini, syntyy reaktio, koska koti on ennakko-oletusta kalliimpi ja kalliimmalla sisustettu. En todellakaan mainosta sitä, paljonko minulla on rahaa käytössäni ja lisäksi yksi muu parin sadan tonnin juttu. Joskus se vaan tulee puheista esille, koska sen peittely vaatisi valehtelua. Toki kukaan ei tiedä, paljonko on velkaa jne. eli en ole mainostanut nettovarallisuuden olevan satoja tuhansia. Mutta kun moni ei ajattele sinkkunaisella olevan edes sataa tai kahta tuhatta.
Lisään, että mua on mm. pyydetty vkonloppumatkalle, jos on rahaa. Siinähän on esitetty oletusarvo, että elän kädestä suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JES! Olemme varakkaita!
Huoleton olemus mutta muutoin ei ehkä mitenkään. Tuntemani varakkaat pukeutuvat ihan normaalisti eikä ole Rolexkelloja tai kultavitjoja kaulassa tai merkkilaukkuja keiku olalla.
Olen lottovoittaja markka-ajoilta ja kyllä meitä pidetään varakkaana siksi että on pelkästään iso perheasunto Ullanlinnassa.
Itse jäi äitiyslomalle ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen ja en ole sen jälkeen tehnyt töitä, helpottaa kovasti arjen pyörittämistä.
Kyllä mä kierrätän, myyn esim huutiksessa lasten pieniä vaatteita, mutta myös paljon lahjoitan.
Kävin auttamassa yhdessä hyväntekeväisyyskirpparilla muutaman kk mutta lopetin kun työpiiri oli todella hierarkinen ja en jaksanut sitä pomputtelua ja selän takana haukkumista , asiakkaiden arvostelua.
Kotiin hommataan uusia huonekaluja harvoin, mielummin on panostettu laatuun .
Kyllä pelkkä kotiosoite ja se etten käy töissä kertoo paljon varakkuudesta.