Oluen käyttö ruoanlaitossa
Käyttääkö täällä kukaan olutta koskaan ruoanlaitossa? Itse koitin taannoin tummaa olutta laittaa naudanlihakastikkeeseen haudutteluvaiheessa ennen suurustamista, tuli hyvää. Ajattelin vain kysellä onko se kuinka yleistäkin käyttää olutta ja myös hyviä ruokaehdotuksia otetaan vastaan. Jos olette olutta tai muita alkoholijuomoa ruoanlaitossa käyttänyt(viini, konjakki, viski ym.), niin kertokaa minkälaisissa ruuissa ja mitä alkoholia.
Kommentit (29)
Linsseistä tehtyyn shepherd's pie -ruokaan laitan punaviiniä, koska sitä reseptin mukaan siihen kuuluu. Ja antaahan se aivan valtavasti makua - yksi lempiruoistani!
Me ollaan tehty tätä ja syöty perunamuusin kanssa, on tosi hyvää
http://pastanjauhantaa.blogspot.se/2008/02/muheva-olutpata-sek-soodalei…
Kiitos hyvistä vinkeistä! Lisääkin saa laittaa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän tietty merimiespihvissä ja tummaa ei-makeaa olutta Flaamilaisessa lihapadassa. Noi nyt ainakin
Mitä on merimiespihvi? Siveletkö sen oluella vai uitatko enemmänkin?
Itse en siis ole kovin kummoinen ruoanlaittaja, perusruokia lähinnä teen, mutta olisi kiva kokeilla uusia juttuja.
Mietin että sopisiko olut esim broileriruokiin mausteeksi? Olen opiskelija, enkä mielelläni hukkaisi ruokaa epäonnistuneisiin kokeiluihin. :D
Merimiespihvi on itseasiassa pataruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän tietty merimiespihvissä ja tummaa ei-makeaa olutta Flaamilaisessa lihapadassa. Noi nyt ainakin
Mitä on merimiespihvi? Siveletkö sen oluella vai uitatko enemmänkin?
Itse en siis ole kovin kummoinen ruoanlaittaja, perusruokia lähinnä teen, mutta olisi kiva kokeilla uusia juttuja.
Mietin että sopisiko olut esim broileriruokiin mausteeksi? Olen opiskelija, enkä mielelläni hukkaisi ruokaa epäonnistuneisiin kokeiluihin. :D
Merimiespihvi on itseasiassa pataruoka.
Joo, se selitettiinkin jo tuossa ylempänä. Oli minulle uusi tuttavuus.
-ap
Mulla menee helposti sixpäkki ruokaa laittaessa.
Poronkäristyksen hauduttamiseen kuuluu ilman muuta olut.
Piimälimpun teossa alkoholitonta olutta.
Tulee toisinaan tehtyä portteripataa, jossa on nautaa, hevosta tai hirveä, ja sitten portteria, soijakastiketta, mustaherukkamehua, katajanmarjoja ja timjamia.