Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oluen käyttö ruoanlaitossa

Vierailija
04.12.2015 |

Käyttääkö täällä kukaan olutta koskaan ruoanlaitossa? Itse koitin taannoin tummaa olutta laittaa naudanlihakastikkeeseen haudutteluvaiheessa ennen suurustamista, tuli hyvää. Ajattelin vain kysellä onko se kuinka yleistäkin käyttää olutta ja myös hyviä ruokaehdotuksia otetaan vastaan. Jos olette olutta tai muita alkoholijuomoa ruoanlaitossa käyttänyt(viini, konjakki, viski ym.), niin kertokaa minkälaisissa ruuissa ja mitä alkoholia.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunamakkaran kyytipoikana kyllä!

Vierailija
2/29 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän tietty merimiespihvissä ja tummaa ei-makeaa olutta Flaamilaisessa lihapadassa. Noi  nyt ainakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän tietty merimiespihvissä ja tummaa ei-makeaa olutta Flaamilaisessa lihapadassa. Noi  nyt ainakin

Vierailija
4/29 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotaan!

Vierailija
5/29 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on merimiespihvi? Siveletkö sen oluella vai uitatko enemmänkin?

Itse en siis ole kovin kummoinen ruoanlaittaja, perusruokia lähinnä teen, mutta olisi kiva kokeilla uusia juttuja.

Mietin että sopisiko olut esim broileriruokiin mausteeksi? Olen opiskelija, enkä mielelläni hukkaisi ruokaa epäonnistuneisiin kokeiluihin. :D

Vierailija
6/29 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en siis ole kovin kummoinen ruoanlaittaja, perusruokia lähinnä teen, mutta olisi kiva kokeilla uusia juttuja.

Mietin että sopisiko olut esim broileriruokiin mausteeksi? Olen opiskelija, enkä mielelläni hukkaisi ruokaa epäonnistuneisiin kokeiluihin. :D

Tämä oli siis ap.

Vierailija
7/29 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me leivotaan lettuja joskus oluella. Opiskelijakommuuni.... aina ei oo maitoa, mutta olutta yleensä löytyy....

Vierailija
8/29 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassiko on se, että isketään tölkki tummaa olutta jonka sekaan on sotkettu reilustk paprikaa ja muita mausteita kokonaisen pakastekanan perseeseen ja pistetään kana istumaan sen päällä pystyasennossa. Ulkopinnalle vielä mausteita ja öljyä reilusti, ja uuniin tunniksi. Takuuhyvää kun olut meheyttää ja maustaa kanaa sisältä niin se ei kypsy kuivaksi ja mauttomaksi miten muuten helposti käy.

Vierailija
9/29 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinit risotoissa, padoissa.

Vierailija
10/29 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassiko on se, että isketään tölkki tummaa olutta jonka sekaan on sotkettu reilustk paprikaa ja muita mausteita kokonaisen pakastekanan perseeseen ja pistetään kana istumaan sen päällä pystyasennossa. Ulkopinnalle vielä mausteita ja öljyä reilusti, ja uuniin tunniksi. Takuuhyvää kun olut meheyttää ja maustaa kanaa sisältä niin se ei kypsy kuivaksi ja mauttomaksi miten muuten helposti käy.

Miten se olut pysyy siellä sisällä? Ei kai sitä sinne siis tölkkeineen päivineen laiteta?

Vierailija
11/29 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se olut pysyy siellä sisällä? Ei kai sitä sinne siis tölkkeineen päivineen laiteta?

Nimenomaan tölkki laitetaan. Suhautat tölkin auki, juot 1/3 pois ja loppuihin sotket mausteita sekaan että höyrystyessä mausteet nousevat ylös ja tarttuvat ja imeytyvät kanaan. Se tölkki on yllättävästi just kanan aukiolevan osan paksuinen, menee sopivan tiukasti sisään. Jätät sentin pari ulkopuolelle tölkkiä näkyviin, ja se kana tosiaan jää istumaan sen tölkin päälle.

Vierailija
13/29 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään olutta ja viiniä säännöllisesti ruuan laitossa, nimittäin kokin marinointiin.

t.mies

Vierailija
14/29 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudanlihapihvi on naudanlihasta valmistettu pihvi, sianlihapihvi on sianlihasta valmistettu pihvi, merimiespihvi on ...

Vierailija
15/29 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytän en vain uskalla vastata.

Vierailija
16/29 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naudanlihapihvi on naudanlihasta valmistettu pihvi, sianlihapihvi on sianlihasta valmistettu pihvi, merimiespihvi on ...

...merirosvon iltapala.

Vierailija
17/29 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli siis ap.

Luulin että kaikki tietää mitä on merimiespihvi?? Sitähän on jauhelihaversiona kouluissakin.

Ensin ruskistetaan paistista leikatut ohuet pihvit voissa ja sipulit myös. Sitten maustetaan musta- ja valkopippurilla ja suolalla. Lisätään nestettä + pari desiä olutta ja haudutetaan pari tuntia. Sitten lisätään perunasiivuja ja lisää olutta + suolaa + nestettä (pitää lähes peittää perunat ja lihat) tarvittaessa. Hautuu ihanaksi padaksi

Vierailija
18/29 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvenlihasta teen käristystä sinne liemeksi tölkki olutta. Nam

Vierailija
19/29 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teen kannellisessa valurautaisessa uunipadassa jotain nimetöntä liharuokaa. Pataan tulee ruskistettuja lihoja (laitat mitä haluat), ja niitä kasviksia mitä haluat laittaa. Olen laittanut yleensä sellaisia ns. karjalanpaistilihoja, sipulia, valkosipulia, lanttua, porkkanaa, chiliä, paprikaa, inkivääriä ja nesteeksi laitan puolen litran tölkin jotain tummaa olutta ja vettä myös jos tarvitsee ja tietysti suolaa ja muita haluamiasi mausteita, soijakastike on toimiva myös tässä. Tämä teos saa olla uunissa useita tunteja, mutta riittää pienempikin lämpö. Lisukkeeksi keitä vaikka pottuja, mutta tätä kyllä syö ilman pottujakin. Ruokajuomaksi tämä suorastaan vaatii olutta.

Vierailija
20/29 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudutan poronkäristyksen tummassa oliessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan