Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poliisi epäilee: poika murhasi äitinsä Helsingissä

Vierailija

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015120420778305_uu.shtml

Ja jutussa lukee että vuonna 1982 syntynyt poika... Eikö se olisi jo mies? Jutussa kuitenkin puhutaan koko ajan pojasta. Onhan se äitinsä poika mutta silti. Onko otsikko hämäystä että saadaan lisää klikkauksia kun ihmiset luulevat että lapsi on murhannut?

Kommentit (9)

Vierailija

No kyllä -82 syntynyt vielä melko poika on. Itse asiassa kaikki 1980-luvulla ja sen jälkeen syntyneet ovat pikkuisia pilttejä joilla on vaan hieman vääristynyt kuva aikuisuudesta.

Vierailija

Tietenkin otsikko tehdään siten, että mahdollisimman moni lukisi. Näitä ihan selkeästi harhaankin johtavia otsikoita on pilvin pimein. Tässä sentään poika on äitindä poika, mutta miten itse muotoilisit otsikon? "Aikuinen poika murhasi äitinsä Helsingissä"?

Vierailija

Otsikon pitää olla tiivis, sisältäen niin paljon infoa kuin mahdollista.

Miten sinä olisit Ap ilmaissut otsikossa uhrin ja tekijän sukulaisuussuhteen?

Vierailija

Ymmärrän ap:n pointin, mutta kyseessä oli kuitenkin niin nuori mies, että tuossa otsikoinnissa ei ole minun mielestäni mitään harhaanjohtavaa. Jos olisi otsikoitu: Mies murhasi äitinsä, tulee mielikuva 5-kymppisestä miehestä ja vanhasta äidistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Otsikon pitää olla tiivis, sisältäen niin paljon infoa kuin mahdollista.

Miten sinä olisit Ap ilmaissut otsikossa uhrin ja tekijän sukulaisuussuhteen?

Mies murhasi äitinsä

Tietysti.

Vierailija

Poika se on äidillensä vaikka se poika olisi viiskymppinen. Oikein otsikoitu. Ja tuo poika siis 33 v. 

"Poika" ilmaisee sukulaisuussuhdetta, ei tekijän ikää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat