Älkää ikinä tilatko Gigantista yhtään mitään
Toimitusajat eivät todellakaan pidä, vaikka lupaavat mitä. Viikkotolkulla saa odotella että tilatut tuotteet saapuvat. Asiakaspalvelu vastaa jos jaksaa, ja silloinkin ihan puuta heinää.
Tästä eteenpäin ostan elektroniikkani ihan jostain muualta ja maksan mielelläni vähän ekstraa siitä, että saan tavarani just silloin kun luvataan.
Kommentit (105)
Joo en tosiaan tilaa enää heiltä mitään. Ostan jos hyllyssä on ja saan itse kuljetettua. Tässä kesällä tilattiin pakastin, jääkaappi ,liesi ja tiskikone sekä imuri. Tuli imuri luvatusti,tuli uuni luvatusti, tuli pakastin ja jääkaappi. Kaikki hyvin vielä. Tiskaria ootettiin 1,5kk ja sitten alko ongelmat kun se piti asentaa. Älytöntä säätöä asentajien taholta ja kerran pois kärrätty kone. Toivat viikonkuluttua uudelleen ja taas niin vaikeaa vaikka oltiin hankittu vaaditut lisäosat. Puolet jäi käyttämättä ja loppuraportissa kuittaus valmiista työstä vaikka testatessa huomattiin että asennus kesken...aspa oli kyllä tosi pahoillaan ja moitti asentajien toilailuja. Lupasi reklamoida sinne kuljetusfirmaan. No nyt on kone eikä ykskään gigantin asennusmies meille enää astu. Vielä puuttuu kuivausrumpu, taatusti ostan muualta. Menny alaspäin sen lafkan palvelu. Ennen pelasi hommat ja esim hajonneen töllön tilalle sain paremman uuden. Pyykkikoneenkin korjasivat ongelmitta.
Yli kuukausi jo kulunut iPhonen suojakuoren tilauksesta. Asiakaspalveluun 2.9. jonotus n.60 min. Jonka jälkeen ollut täysi hiljaisuus. Mitään ei ole vieläkään kuulunut Gigantista päin. Aspassa koneelta ilmeni, että tilaus oli ruotsista lähtenyt, mutta mitään muuta tietoa ei sitten ollut saatavilla. Mikäli joku on sen kuormasta pöllinyt, niin toivottavasti joutui pettymään, kun sai vaan suojakuoren 🤣. Muuten mua ei kuitenkaan naurata, ketuttaa tosi paljon. Huonoja kokemuksia on teillä muillakin ollut, ihan järjettömän paljon. Muutama hyvä kokemus on onneksi, niistä olen iloinen puolestanne. Arpapeliä tuntuu olevan ja älyttömän pienelle osalle voittoarpa on osunut. Onnittelut teille onnekkaille.
Mulle kyllä tuli ihan sovittuna päivänä ja asennus ja entisen kierrätykseen vienti olivat hyviä lisäpalveluita, En siihen hintaan autottomana ikinä olisi saanut vanhaa kodinkonetta pois nurkista. Ja toimituksen etenemistä saattoi seurata netistä koko ajan.
Voi olla, nyt alkaa olla toimitusvaikeuksia monillakin firmoilla, kun korona on pudottanut tuotantoja komponenttipulan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kyllä tuli ihan sovittuna päivänä ja asennus ja entisen kierrätykseen vienti olivat hyviä lisäpalveluita, En siihen hintaan autottomana ikinä olisi saanut vanhaa kodinkonetta pois nurkista. Ja toimituksen etenemistä saattoi seurata netistä koko ajan.
Voi olla, nyt alkaa olla toimitusvaikeuksia monillakin firmoilla, kun korona on pudottanut tuotantoja komponenttipulan vuoksi.
Komponenttipula on täysin ymmärrettävää, mutta ei siinä tilanteessa, kun tuotetta väitetään parhaillaan olevan Gigantin keskusvarastossa.
Vaikuttaa tämä Gigantin meno jatkuvan vuodesta toiseen. Itse ostin kuukausi sitten varsi-imurin tarjouksesta ja jo silloin ilmeni ettei tuotetta ollut suoraan varastolla. Toimitus olisi kuitenkin 10 päivän päästä, joten sen voisin odottaa. Pari päivää ostosta tulee tekstiviesti, että toimitus viivästyy. Muutaman päivän päästä toimitus viivästyy jälleen. Ja taas muutaman päivän päästä viivästyy, mutta nyt useammalla viikolla.
Mitä ihmeen toimintaa tämä on? Miksi he myyvät tuotteita, joista tietävät niiden mahdollisesti saapuvan keskusvarastoon joskus hamassa tulevaisuudessa?
Itse ostan elektroniikkani jatkossa muualta. Toivottavasti amazon tulee Suomeen pian.
Eipä ollut mitään hyötyä pitkään jonottamiseen liittyen asiakaspalveluun, asia ei edennyt yhtään. Otin ketjun uudelleen esille 2.9.2021 kun mulle tehdystä tilauksesta ei alkanut kuulua mitään. Maksettu etukäteen tilaus/kotiinkuljetus. En edelleenkään pidä aloituksen otsikoinnista, mutta silloin en parempaakaan googlesta löytänyt. Olen todella iloinen teidän kohdalla, joilla asiat ovat toimineet kuten niiden pitääkin 👍🏻. Kelle tahansa firmalle voi sattua ja tapahtua virheitä, joten ei mikään firma välttämättä kokonaan toivoton ole.
Taloyhtiön toimesta on nyt ollut kaikenlaista huoltotyötä, jotka ovat vaatineet käyntejä kotona, joten olen antanut niille nyt tilaa. Kuitenkin tilauksen kohdalla ilmennyt "mykkä hiljaisuus" alkaa ihmetyttämään. Voidaanko todellakin tehdä niin, että tuotteen maksanut asiakas jätetään ilman informaatiota? Ei mene nyt mun järkeen sitten millään. Edelleenkään mikään tavaran toimitukseen liittyvä seuranta-numero ei ole auennut. Toisaalta haluaisin sen kotelon vaikkei se mitenkään kaunis ollut, mutta mulle kuitenkin tärkeää suojata kallis hankinta. En nyt äkkiseltään löytänyt googlesta Gigantin lomaketta, jolla voisi neuvotella saanko tuotteen vai palauttavatko rahat. Mikäli jollakin teistä on samankaltaisesta kokemusta, niin haluaisitko auttaa ko. lomakeasiassa? 🥰
Itsellä viimeisin kokemus tilauksesta (Amazfit GTR 2 älykello), jonka tein maanantai iltana matkahuollon lähelle pakettina. Tilausvahvistus tuli nopeasti. Kännykkään sain viestin kuvan kera missä näin tuotteeni paketin päällä rullahihnalla ennen paketoimista. Viestissä oli tarkka seuranta missä paketti menee. Suomen puolelle tuotteen tullessa sain myös sähköpostiin matkahuollon seurantakoodin, jolla paketin liikkeiden seuraaminen oli helppoa. Nyt perjantaina paketti oli noudettavissa lähikaupasta iltapäivällä.
Mielestäni todella nopeaa toimintaa. Tuote oli erittäin hyvin paketoitu erilliseen pakettiin tuettuna. Ei voi muuta kuin kehua Gigantin toimintaa.
Olen myös tilannut puolen vuoden aikana kaksi puhelinta yhdeltä kolmesta suuresta Suomessa toimivalta operaattorilta ja kummallakin kerralla puhelimet toimitettu paperipussissa. Toisessa puhelimessa oli vielä akku täysin tyhjä (Oneplus Nord CE 5G) vaikka oli sinetöidyssä omassa tuotepaketissa. No, akku toimii joten ainakaan vielä en ole tehnyt reklamaatiota. Tympii kuitenkin, kun kalliita puhelimia lähetellään ekologisuuden nimissä paperipussissa.
Laitan tämän viestin ettei nyt ihan haukkumiseksi koko ketju mene.
Tilasin Saksasta kaljaa Juomavarasto nimisestä paikasta.
Yksi maksettu laatikko jäi tulematta.
Yksi kalja oli vaihdettu eri merkkiseen.
Mihinkään viesteihin ei vastata.
Älkää tilatko sieltä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin Saksasta kaljaa Juomavarasto nimisestä paikasta.
Yksi maksettu laatikko jäi tulematta.
Yksi kalja oli vaihdettu eri merkkiseen.
Mihinkään viesteihin ei vastata.Älkää tilatko sieltä mitään.
Hei, kiitos vinkistä. Tämä oli Giganttiin liittyvä ketju, joten tuolle vinkkaamallesi hommalle voisi perustaa oman ketjun. Kiitos kuitenkin tiedosta.
10.9.2021 tuli kuukausi täyteen tilauksesta jota ei ole koskaan tullut. Samaan aikaan tilatut langattomat kuulokkeet tulivat Matkahuollon kauttaa kotiinkuljetuksella pikapikaa jo 16.8.2021. iphonen suojakoteloa ei sitten tullut ja (2.kerta) soitto as.palv. jossa mieshenkilö totesi, että lähetys on palautettu ja nyt on parasta, että rahat hyvitetään. No ihan kiva sitten. Olen jo saanut toisaalta tilatun kotelon joka oli paljon edullisempi ja nättikin vielä. Mutta se ongelma on vielä, ettei rahoja ole palautettu vieläkään. Aikaa on kulunut jo tosi kauan. Asiakaspalvelun mieshenkilön nimeä ei ole tiedossa, mutta onhan se nyt outoa jollei luvattuun sanaan voi luottaa ja kaupan purku kuitenkin tuli liikkeen edustajan toimesta ja puolisoni sen hyväksyi. Onko muilla rahojen palauttaminen kestänyt jopa kuukausia? Onko kukaan ottanut kuluttajaneuvontaan yhteyttä jollei ole rahoja saanut?
Ei ole rahoja kuulunut. Tilaajana ollut puolisoni väsyi ja päätti luovuttaa. Hän roikkui pitkiä aikoja puh.palvelun jonossa joista tietysti liike sai rahaa, mutta me emme. Eikä se kotelo mikään halpa ollut 44,90e ja puolet kuljetusmaksuista koska vain toinen tuote samaan aikaan tehdystä tilauksesta tuotiin kotiin.
Olen kyllä suuresti pettynyt ko. firmaan ja jokainen heidän mainoslehtensä siirtyy välittömästi paperinkeräykseen. Ei tulisi mieleenkään toiste ostaa heiltä yhtään mitään. Gigantin valehtelevat asiakaspalvelijat, toivottavasti nukutte yönne hyvin.
70- vuotias äitini osti puhelimen Lielahden Gigantti myymälästä ja hänelle myytiin samalla McAfee SAMOBILE36 huolenpitopalvelu 36kk 7.90e =284.40e. ("Planeetan surkein ohjelmisto jossa lähetetään huijausviestejä McAfeen nimissä").
Kun huomasin sopimuslapun pöydällä niin hermostuin siitä että hänelle oli myyty palvelu josta hän ei mitään tiedä eikä sitä muutenkaan tarvitse koska ei juurikaan edes internettiä käytä.
Noh, sopimuksessa lukee kuitenkin että "Teillä on oikeus peruuttaa luottosopimus 14 päivän kuluessa" joten soitin asiakaspalveluun peruakseni sopimuksen. Gigantin asiakaspalvelusta vastattiin että sopimusta ei voi perua asiakaspalvelu numerossa vaan pitäisi soittaa Lielahden Giganttiin.
Seuraavaksi soitin Lielahden Giganttiin ja siellä sanottiin että sopimusta joka on tehty kasvotusten ei voi enään perua ja tarjosivat hyvitykseksi 30e lahjakorttia. En suostunut tähän vaan halusin peruuttaa sopimuksen.
Jouduin soittamaan ja vastaamaan kymmeniin puheluihin ennen kuin sain yhteyden kyseiseen myyjään joka oli myynyt tämän 300e maksavan palvelun 150e puhelimeen vanhukselle joka käyttää nettiä ainoastaan tarkkaillakseen BussiMannisen tulevia matkoja.
Myyjä väitti että sopimusta ei voi perua ja sanoi vertauskuvana "Että ei hänkään vaihda omia auton renkaita vaikka osaisi vaan vie ne vaihdettavaksi". En tiedä mitä tämä vertauskuva tarkoitti, mutta ilmeisesti ylimääräistä rahaa ainakin on.
Itse en ainakaan osta elämässäni enään mitään Gigantin myymälöistä.
ÄLKÄÄ PÄÄSTÄKÖ VANHUKSIA YKSIN PUHELIN OSTOKSILLE GIGANTTI MYYMÄLÖIHIN!!
KAIKISSA tilatuissa tuoteissa on tietyn ajan palutus oikeus 14 vuorokautta
Aijaa. Itse tilasin pesukoneen ja ajoissa tuli, ja asensivat vielä
En suosittele Gigantin keittiö/ kodinhoitohuoneen tilausta. Kaikki toimitukset ovat myöhässä alkuperäisestä ! Tilasimme keittiön Noblessasta ja se tuli ajallaan ja on hyvä laatuinen. Gigantissa on ihan kaikki mennyt pieleen mitä voi mennä ja laatu ei ole kovinkaan hyvää..
Pysykää niin kaukana Gigantista kuin voitte! Jos tuotetta on heti varastossa, se toimii ihan ok, jos ei niin toimitusajat alkavat venymään luvatuista hyvinkin usein. Ja pahinta on, jos Gigantin kanssa tulee reklamaatiotilanne, silloin heitä ei kiinnosta yhtään eikä asia etene. Silloin on pakko mennä kuluttajaneuvonnan kautta, ja Gigantti yrittää väistellä vastuutaan niin pitkälle kuin mahdollista. Veikkaanpa, että suurin osa kuluttajista luovuttaa eikä jaksa edes viedä asiaansa loppuun, mihin Gigantti selvästi myös pyrkii.
Gigantilla on ylivoimaisesti surkein asiakaspalvelu, johon olen koskaan törmännyt.
En tilaa pakkomyjiltä mitään. Gigantti pois Suomesta!
Myyvät palautettuja tavaroita uusina. Ja olisi pitänyt maksaa varausraha telkasta mikä " ehkä on varastossa". Pitäkööt tunkkinsa. Olen ostanut kaiken elektroniikan verkkokaupasta hakemalla ne itse heidän varastoltaan. Siellä voi itse määritellä ajan kun haluaa hakea tuotteet ja ne ovat myös silloin valmiina noudettaviksi. Ei ole ikinä vielä pettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Totta turiset, alennustavaraakin pitäisi olla varastossa sen verran, ettei asiakkaan tarvitse sitä viikkotolkulla odottaa. Eli varatkaa nyt herran tähden sitä tavaraa sen verran, että sitä riittää useammalle kuin viidelle ensimmäiselle!
Ei nykyisin ole varaa pitää tavaraa varastossa, itse asiassa vain jotain malleja on varastossa, sen näkee kyllä tuotetta tilatessaan.
Useimmiten kun tilaat jonkun erikoisemman värin tai mallin, niin sita aletaan vasta siinä vaiheessa kokoamaan tehtaalla. Siksi toimitusajat ovat pitkiä. Kaikesta on pula, niin ei juuri kannata valmistaa enempää kuin kaupaksi menee.
Itse löysin kauan etsimäni kokoisen ja värisen kodinkoneen Verkkokaupasta. Toimitusajaksi luvattiin 5 viikkoa, ja se piti päivälleen.
Gigantistakin on keskimäärin hyvin toimineet tilaukset. On tullut etukäteen tieto, missä tuote on tulossa. Kerran oli kuljetuksessa vaurioitunut tuote ja uusi tuotiin sitten viikon kuluttua.
Jatkuvasti kuulee juttuja että asiakaspalautuksia myydään uutena seuraavalle asiakkaalle. Itse olin kerran ostamasta hyllystä jotain, mutta huomasin selvästi revityn pakkauksen ja päällä hätäiset teipit. En ostanutkaan sitten.