Veronpalautus 2015
Joulukuinen ilo, veronpalautukset!
Paljonko sait takaisin? Mihin käytät rahat? Vai joudutko maksamaan mätkyjä?
Itse en muista, kuinka paljon palautuksia on tulossa enkä löydä verottajan kirjettä enää mistään. Yli-innokkaana ja tohkeissani kävin jo pankkitilillä äsken, mutta ei näkynyt mitään ainakaan vielä. Jouluostoksille halajaisin!
Kommentit (116)
Viitisen tonnia tulee. Sijoitan.
Neljäsataa tuli, ja kaikki menee joululahjoihin ym. joulumenoihin. Tuota summaa se aikalailla aina on n. 200-500e, ja nimenomaan joulu silmässä veroprosenttia laitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän yli 10 000. Säästöön. Korkea ennakopidätysprosentti ja hyvät tulot, pienet menot.
Jaa. Ja kero vielä miten pienet menot vaikuttavat verotukseen tai veronpalautuksiin?
Voin antaa pidättää suuren prosentin mukaan, koska kulutan kuukaudessa vähän.
330 e sain. Laitoin tässä kohtaa säästötilille, mutta kyllä ne sieltä lähiaikoina hupenevat mahassa asustavan minityypin tarvikeostoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useita tuhansia. Mutta se "ilo" tulee siitä, että minulla on kakkosasunto ja todella pitkä työmatka, eli matkakuluissa ylärajat paukkuu leikiten. Ei ole huonoa verosuunnittelua, vaan sitä, että matkakuluja en ole halunnut ottaa etukäteen, jos tilanne muuttuu ja aina on se vaara, että hässäkässä ei muista verokorttia uusia, jos tulot ei muutu paljon tai pienenee. Kannattaisi nimittäin ottaa lähempää kotia työ vastaan pienemmälläkin palkalla. Tästä iso osa meneekin sitten kuluihin, auton huolto, autovero, vakuutukset. En tarvitsisi autoa, jos työmatka ei olisi niin pitkä ja hankala kulkea julkisilla.
Miksi koet tarvetta selitellä noin kovasti?
Miksiköhän sinä koet tarvetta kommentoida juuri noin... 😕
Ja 900 paikkeilla tulee, kaik menee finanssien hoitoihin eli eipä tarvitse mun hötkyillä, saan olla rauhassa ilman ostosmanioita 😆
Siksi koska mielestäni kenenkään ei tarvitse selitellä palautustensa määrää.
59 e tuli. Eiköhän tuo mee kurkusta alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useita tuhansia. Mutta se "ilo" tulee siitä, että minulla on kakkosasunto ja todella pitkä työmatka, eli matkakuluissa ylärajat paukkuu leikiten. Ei ole huonoa verosuunnittelua, vaan sitä, että matkakuluja en ole halunnut ottaa etukäteen, jos tilanne muuttuu ja aina on se vaara, että hässäkässä ei muista verokorttia uusia, jos tulot ei muutu paljon tai pienenee. Kannattaisi nimittäin ottaa lähempää kotia työ vastaan pienemmälläkin palkalla. Tästä iso osa meneekin sitten kuluihin, auton huolto, autovero, vakuutukset. En tarvitsisi autoa, jos työmatka ei olisi niin pitkä ja hankala kulkea julkisilla.
Miksi koet tarvetta selitellä noin kovasti?
Miksiköhän sinä koet tarvetta kommentoida juuri noin... 😕
Ja 900 paikkeilla tulee, kaik menee finanssien hoitoihin eli eipä tarvitse mun hötkyillä, saan olla rauhassa ilman ostosmanioita 😆
Siksi koska mielestäni kenenkään ei tarvitse selitellä palautustensa määrää.
Saa kai sitä ny saatana selittää jos haluaa. Ei ole pakko lukea jos ei kiinnosta. Ei sinulla pitäisi olla täällä mitään tarvetta kontrolloida muiden kirjoituksia.
Sori, alko ärsyttää.
890 e sain, menee asuntosäästötilille ja kummilasten joululahjoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ja aika pian nämä jäävätkin historiaan, oliko 2017 viimeinen kerta...
😉 väliaikaisen väliaikajuontajan kommentti💡
2018 on viimeinen kerta.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/veronpalautuksille-loppu-nain-verot-p…
Reilu 300 olisi tullut, mutta ulosottoon menee.
Tuli ohiksena mieleen, että eilen näin jonkun helsinkiläisen raflan fb päivityksen, jossa lupasivat tänään mätkylapulla kaiken puoleen hintaan. Ihan kiva piristys niille, jotka saa mätkyjä :D
Vierailija kirjoitti:
Tuli jälkiveroa noin 15 tuhatta, puolet oon jo maksanu ja toisen puolen eräpäivä on helmikuussa.
Ja mikä mahtaa olla syynä alapeukutukssen?
Sain muutaman kympin päälle 1000 euroa ja rahalla tein ylimääräisen lyhennyksen asuntolainaan ja maksoin oman osuuteni lomamatkasta, joka ajoittuu vuoden vaihteeseen. Kumpikin meno oli vähän extraa, mutta halusin käyttää rahan johonkin hyödylliseen, lomamatka tulee todella tarpeeseen rankan syksyn jälkeen!
Mätkyjä reilu 300€, joista olen maksanut puolet.
158 euroa palautusta, menee joululahjoihin. Aiemmin tullut enemmän, mutta nyt pienennin veroprosenttia, niin ei tullut niin paljoa.
Sain jotain 330€ takaisin mikä on aika hyvin siihen nähden, että ennakonpidätysprosenttini on 0%. Työmarkkinatuesta ei tarvitse veroja maksella :-) Veronpalautus on peräisin osinkojen ennakonpidätyksistä, joista sain osan takaisin.
Ihan tavalliseen elämiseen tuo veronpalautus menee, ei noin pienellä summalla mitään juhlita.
Vierailija kirjoitti:
Vähän yli 1500, ei ole huonoa verosuunnittelu, vaan työttömän päivärahasta menee veroa 20%, koska ei oteta vähennyksiä huomioon verokortilla (esim. kotitalousvähennys) vaan se pitää hakea jälkikäteen.
Kyllä mä oon saanut verokorttiin PS-maksut ja asuntolainan korot ja työmarkkinatuesta ennakonpidätys on 0%.
Nyt hei ihan käytännön vinkki teille, jotka ette osaa säästää ja säästätte joulurahat verotuksen kautta. Sen sijaan että antaisitte roponne verottajalle lainaksi kokonaisen vuoden ajaksi 0,5% korolla, voitte menetellä seuraavasti:
1. Pyydätte palkanmaksajaa pidättämään palkasta suuremmalla prosentilla, kuten tähänkin asti olette menetelleet.
2. Loppuvuodesta tilaatte uuden verokortin joko marraskuulle tai joulukuulle, riippuen palkkanne määrästä ja siitä, kuinka paljon olette jo veroja maksaneet. Marras- ja/tai joulukuussa ette sitten paljon veroja maksele vaan saatte säästöt suoraan tuhlattavaksi, ilman vuoden ylimääräistä odotusta.
Kerro lisää!