Veronpalautus 2015
Joulukuinen ilo, veronpalautukset!
Paljonko sait takaisin? Mihin käytät rahat? Vai joudutko maksamaan mätkyjä?
Itse en muista, kuinka paljon palautuksia on tulossa enkä löydä verottajan kirjettä enää mistään. Yli-innokkaana ja tohkeissani kävin jo pankkitilillä äsken, mutta ei näkynyt mitään ainakaan vielä. Jouluostoksille halajaisin!
Kommentit (116)
1500e. Maksoin parin kuun vuokran, sekä puhelimen osamaksut pois. Vähän jäi vielä jouluosteluihin:)
Vierailija kirjoitti:
Onko muita Nordealaisia vielä joilla saamatta? Jotenkin ei yllätä että olen siinä viimeisten joukossa :D
Mulla oli jo vajaa tunti sitten tilillä.
Palautuksia saan, summaa en muista yhtään.
Näin äitiyslomalla näin parhaaksi, että ostan lahjat jo pitkin syksyä, sillä pienillä tuloilla nuo veronpalautukset laitan mieluummin säästöön pahan päivän varalle.
3400€. 2200€ laitoin säästötilille, lopuilla maksan visalaskun pois, ostan uunin ja miehen joululahjat. Säästöön loput jos jää yli.
Veronpalautus menee aina jouluun 100%. Tuen siis Suomen taloutta :D Eipä tuota nyt niin valtavasti ole tulossakaan.
Tuli reilu 600, menee elämiseen ja vuokranmaksuun, koska oon sossun tuilla.
melkein tonni perikymppiä vaile. Melkein kaikki meni laskuihin. Sellaista se on, elämä.
Tasan kaksisataa... ihan kiva joululisä. Olen tällainen köyhä, niin ihan on mukava summa minulle.
Pari tonnia tuli.
En ole päättänyt mihin käytän. Ehkä säästöön suurinosa. Ei mitään isompia rahareikiä onneksi tällä hetkellä.
Mites palautuskorko?
Vero.fi sivuilla sen sanotaan olevan tänä vuonna 0,5%, mutta nettipankissani lukee sen olevan omassa palautuksessani 0,41.
Saan palautuksia ensimmäistä kertaa, joten en tiedä käytäntöjä :D
Vähän yli 1500, ei ole huonoa verosuunnittelu, vaan työttömän päivärahasta menee veroa 20%, koska ei oteta vähennyksiä huomioon verokortilla (esim. kotitalousvähennys) vaan se pitää hakea jälkikäteen.
Tuli jälkiveroa noin 15 tuhatta, puolet oon jo maksanu ja toisen puolen eräpäivä on helmikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useita tuhansia. Mutta se "ilo" tulee siitä, että minulla on kakkosasunto ja todella pitkä työmatka, eli matkakuluissa ylärajat paukkuu leikiten. Ei ole huonoa verosuunnittelua, vaan sitä, että matkakuluja en ole halunnut ottaa etukäteen, jos tilanne muuttuu ja aina on se vaara, että hässäkässä ei muista verokorttia uusia, jos tulot ei muutu paljon tai pienenee. Kannattaisi nimittäin ottaa lähempää kotia työ vastaan pienemmälläkin palkalla. Tästä iso osa meneekin sitten kuluihin, auton huolto, autovero, vakuutukset. En tarvitsisi autoa, jos työmatka ei olisi niin pitkä ja hankala kulkea julkisilla.
Miksi koet tarvetta selitellä noin kovasti?
Miksiköhän sinä koet tarvetta kommentoida juuri noin... 😕
Ja 900 paikkeilla tulee, kaik menee finanssien hoitoihin eli eipä tarvitse mun hötkyillä, saan olla rauhassa ilman ostosmanioita 😆
Vierailija kirjoitti:
Ulosottoon meni kaikki.
Lyheneekö mitään vai onko loputon velkataakka edessä?
Reilu 15e palautuksia, jääkööt tilille pyörimään ja siitä menee varmaan ruokakauppaan. Jos nyt edes on tullut tilille, en ole katsonut.
Viitisensataa, tilille jää makaamaan kasvattamaan puskuria.
Jotain 2200,-. Tonnin vähemmän kuin viime vuonna, ensi vuonna odotettavissa samoja lukemia =)
Ja aika pian nämä jäävätkin historiaan, oliko 2017 viimeinen kerta...
😉 väliaikaisen väliaikajuontajan kommentti💡
Onko muita Nordealaisia vielä joilla saamatta? Jotenkin ei yllätä että olen siinä viimeisten joukossa :D