Miksi herkät ihmiset haistelevat kaikkea?

Vierailija

Onko kukaan muu tehnyt vastaavaa huomiota? Mistä voisi johtua?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Hajut tuntuu voimakkaampina ja hermojärjestelmä reagoi enemmän? Mul kyllä muutkin asiat häiritsee enemmän kuin muilla, mutta oon sen takia estäny monta katastrofia. Viimeksi yhden kaverin uudessa omakotitalossa kallis laitteisto brakas ja olisi tullut iso vesivahinko jollen olis kiinnittänyt huomiota pieneen ääneen jota muut ei rekisteröineet. Kuuli hekin sen samalla lailla kun rupes kuuntelemaan mutta eivät välittäneet. Mun hermojärjestelmä skannaa koko ajan näitä.

Vierailija

Jotkut pesee vaatteensa pahan hajuisiksi. Miksi? Ne haisee jo korttelin päähän että taas on Omoa käytetty. Miltähän tuntuisi elää turtana?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hajut tuntuu voimakkaampina ja hermojärjestelmä reagoi enemmän? Mul kyllä muutkin asiat häiritsee enemmän kuin muilla, mutta oon sen takia estäny monta katastrofia. Viimeksi yhden kaverin uudessa omakotitalossa kallis laitteisto brakas ja olisi tullut iso vesivahinko jollen olis kiinnittänyt huomiota pieneen ääneen jota muut ei rekisteröineet. Kuuli hekin sen samalla lailla kun rupes kuuntelemaan mutta eivät välittäneet. Mun hermojärjestelmä skannaa koko ajan näitä.

Hei mulla kans! Muut saa keskittyä muutaman syvän sekunnin ennen kuin kuulee samat pienet äänet mitä mä en osaa olla huomioimatta! :D Haistan ja maistan myös asioita enemmän ja herkemmin kuin muut. Herkkyys? Viimeksi itkin vain minuutteja sitten, syynä sarjis joka mulle linkattiin. http://www.anythingcomic.com/

En oo tajunnut aikaisemmin mut joo, mä kyl nuuhkin kaikkea ja kaikkia. :D

Vierailija

Minä olen herkkä ja haistelen, maistelen, tunnustelen, kuuntelen paljon. Saan ihan valtavasti aistimaailmasta, imeydyn aistimuksiin kokonaan ja ne tuovat minulle niin suurta kokonaisvaltaista mielihyvää, että en kaipaa elämääni mitään erityistä. Tavallinen arki ja siinä olevat aistimukset ovat tarpeeksi ja enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hei mulla kans! Muut saa keskittyä muutaman syvän sekunnin ennen kuin kuulee samat pienet äänet mitä mä en osaa olla huomioimatta! :D Haistan ja maistan myös asioita enemmän ja herkemmin kuin muut. Herkkyys? Viimeksi itkin vain minuutteja sitten, syynä sarjis joka mulle linkattiin. http://www.anythingcomic.com/

Apua toi sarjis, nyt mäkin itken. Enkä ole edes koiraihminen. :x Mutta herkkis olen ja nuuhkin myös kaikkea mahdollista, muutkin aistit on tarkat

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Just tän takia herkät on olemassa. Haistetaan ja vainutaan vaara sillon kun muut on vielä autuaan tietämättömiä. Luolamiehiä auttoi selviytymään mutta melko hyödytöntä nykymaailmassa. Tai ehkä monen tonnin vahingon välttäminen ei nykyäänkään ole ihan turha juttu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä olen herkkä ja haistelen, maistelen, tunnustelen, kuuntelen paljon. Saan ihan valtavasti aistimaailmasta, imeydyn aistimuksiin kokonaan ja ne tuovat minulle niin suurta kokonaisvaltaista mielihyvää, että en kaipaa elämääni mitään erityistä. Tavallinen arki ja siinä olevat aistimukset ovat tarpeeksi ja enemmän kuin tarpeeksi.

Näin. :)
Esimerkiksi juuri nyt olen pakahtua aistielämyksien tulvaan: kuuntelen vanhaa Esko Rahkosen tangolevyä, mutustelen tuoksuvaa piparitaikinaa, tanssahtelen itämaisella matolla, paljaat varpaani tuntevat nukan pehmeyden, samalla katselen sen taidokkaita kuvioita... ei tähän aistimusmereen mahdu enää muuta!

Vierailija

Koska tuoksuillakin on suuri merkitys hyvinvoinnilleni. Haluan käyttää vain sellaisia pesuaineita joiden tuoksusta tykkään, eli tämä koskee shampoista lähtien kaikkia mahdollisia tuotteita. Hedelmiä nuuhkaisen yleensä vaivihkaisesti ennen pussiin latomista ihan sen vuoksi, koska saan homeisessa kontissa tms. kuljetetuista voimakkaasti homeen hajuisista hedelmistä kotona lopulta allergiaoireita. Ja ihmiset joista tulee oikein läheisiä, ovat tietenkin hyväntuoksuisia ominaishajultaan, muutenhan niin ei edes tapahdu. Ja mitähän vielä... Ihan osuu kyllä oikeaan tuo ap:n havainto ainakin minun kohdallani. Olen "superaistillinen" kyllä muutenkin, välillä ikävä kyllä.

Vierailija

Onko aistiherkkyys erityisherkkyyttä? En ole ikinä ajatellut olevani erityisherkkä ihminen, mutta elän kyllä vaistot ja aistit edellä. Kuulen ja haistan, tunnen enemmän kuin muut ihmiset tuntuvat panevan merkille.

Luoja paratkoon, en todellakaan tahdo lukeutua tähän "erityisherkkien" ihmisjoukkoon, vaikuttavat erityisen raskailta ihmisiltä! Pikemminkin olen pitänyt ylivirittyneitä aisteja kirouksena ja oireena sille, että kannan itsessäni jotakin autismille altistavaa geeniä. Lapsistani kun on autismin piirteitä kahdella.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat