Minä eroan AKT:stä nyt heti !
Jätän liiton ja siirryn maksamaan jäsenmaksuja muualle. Minun mielestä AKT petti pientuloisia ja katsoi vaan omaan napaan. Toivottavasti muut seuraa perässä.
Kommentit (34)
Tutustukaa nyt vähän taustoihin. Ei tämä nyt AKT.n syytä ole. EK siellä pröystäilee ja SSS vielä passaa minkä kerkiää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi satama- ja kuljetuspalveluita ei ulkoisteta? AKT on jarruna joka jumalan asiassa ja ahtaajat lakkoilee asiasta kuin asiasta seisauttaen koko viennin. Miksi ko. palveluita ei voi siirtää jollekin ulkomaalaiselle firmalle hoidettavaksi?
Niin siinä voi käydä, muistamme kyllä Paperiteollisuus ja heidän lakot, miten kävikään kun neuvotteluihin ei pystytty. Kuinka varmana sanottiin, että ei paperiteollisuus lopu. Lakko on hyvä asia, mutta joskus pitää osata neuvotella. Nyt ei AKT osaa, ja huonosti käy kun Ek ja SSS hallitus laittaa uhkaukset käyntiin. Tosin itse olen juuri siirtänyt jäsenyyden pois AKT:stä.
Sä ole kyllä nyt ihan kujalla. Paperimiesten palkoilla tai työehdoilla ei paperitehtaiden alasajoon ollut mitään vaikutusta, vaan suurimmat syylliset oli metsänomistajat ja paperin kysynnän väheneminen. Metsäteollisuuden kokonaiskustannuksista duunareiden palkat oli ja on vain kymmenisen prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Jätän liiton ja siirryn maksamaan jäsenmaksuja muualle. Minun mielestä AKT petti pientuloisia ja katsoi vaan omaan napaan. Toivottavasti muut seuraa perässä.
Sinu pitäisi kyllä ensin liittyä liittoon ennen kuin voit erota.
EK.n ja Sipilän trollit näemmä vallanneet taas palstan, saatko palkkaa trollauksesta? Aika säälittävää trollata VAUVA palstalla.
Voisin liittyä takaisin ammattiliittoon, jos se osottaisi tuollaista selkärankaa ja jäsenistön edun ajamista mitä AKT nyt tekee.
Erosin ammattiliitosta siksi että tyhän saa ilman jäsenmaksuakin. Työnantajia voin nöyristellä ihan omatoimisestikkin.
t.ukkeli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi satama- ja kuljetuspalveluita ei ulkoisteta? AKT on jarruna joka jumalan asiassa ja ahtaajat lakkoilee asiasta kuin asiasta seisauttaen koko viennin. Miksi ko. palveluita ei voi siirtää jollekin ulkomaalaiselle firmalle hoidettavaksi?
Niin siinä voi käydä, muistamme kyllä Paperiteollisuus ja heidän lakot, miten kävikään kun neuvotteluihin ei pystytty. Kuinka varmana sanottiin, että ei paperiteollisuus lopu. Lakko on hyvä asia, mutta joskus pitää osata neuvotella. Nyt ei AKT osaa, ja huonosti käy kun Ek ja SSS hallitus laittaa uhkaukset käyntiin. Tosin itse olen juuri siirtänyt jäsenyyden pois AKT:stä.
Sä ole kyllä nyt ihan kujalla. Paperimiesten palkoilla tai työehdoilla ei paperitehtaiden alasajoon ollut mitään vaikutusta, vaan suurimmat syylliset oli metsänomistajat ja paperin kysynnän väheneminen. Metsäteollisuuden kokonaiskustannuksista duunareiden palkat oli ja on vain kymmenisen prosenttia.
Onko noinkin paljon kuin 10%. Muista joskus kuulleeni että terästehtaalla palkkakulut ovat 1,5% liikevaihdosta.
Näyttää käyneen julkisen puolen mammojen tunteisiin kovasti kun ei enää jatkossa ylipitkiä lomia ja saavat itse vääntää etunsa tai olla ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastin purkaminen pitää nyt tehdä Suomen puolella, vaikea sitä on ulkoistaakaan. Ihan sama mitä teet, niin AKT alkaa lakkoilemaan. Viime keväänä lakkoiltiin kun joku ulkomainen merikapteeni oli lähettänyt jonkun ikävän kirjeen jollekin ahtaaja-pomolle. Joo, varmaan siitä tuli tosi paha mieli, mutta pitääkö joka helvetin asian takia lakkoilla?
Miten se sitä ulkoistamista estää? Kyllä niitä on useissa maissa toimintaansa harjoittavia satamaoperaattoreita. Kuljetusalellehan noita ulkomaalaisia operaattoreita on jo tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastin purkaminen pitää nyt tehdä Suomen puolella, vaikea sitä on ulkoistaakaan. Ihan sama mitä teet, niin AKT alkaa lakkoilemaan. Viime keväänä lakkoiltiin kun joku ulkomainen merikapteeni oli lähettänyt jonkun ikävän kirjeen jollekin ahtaaja-pomolle. Joo, varmaan siitä tuli tosi paha mieli, mutta pitääkö joka helvetin asian takia lakkoilla?
Miten se sitä ulkoistamista estää? Kyllä niitä on useissa maissa toimintaansa harjoittavia satamaoperaattoreita. Kuljetusalellehan noita ulkomaalaisia operaattoreita on jo tullut.
Täh? Mitä helvetin väliä sillä on minkä maalainen firma on. Jos se toimii Suomessa, niin silloin mennään suomalaisilla työehdoilla. Edelleen ne duunarit olisi AKT:n jäseniä olisi firma mistäpäin maailmaa tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää käyneen julkisen puolen mammojen tunteisiin kovasti kun ei enää jatkossa ylipitkiä lomia ja saavat itse vääntää etunsa tai olla ilman.
Älä jaksa trollata. Te EK:n juoksupojathan olette aina yrittäneet hajottaa duunareiden rivejä yrittämällä saada aikaiseksi eripuraa eri alojen ja liittojen välille. Duunareiden rintamat on nyt tiiviimmät kuin vuosikausiin, kiitos EK:n ja SSS hallituksen äärioikeistolaisen duunareita kyykyttävän politiikan. Jatkakaa vaan samaan malliin, niin liitot saa lisää jäseniä, kun idiooteimmatkin alkaa jo ymmärtämään, mikä on duunarin kohtalo, kun oikeisto saa vallan.
Kävin äsken Suomen Yrittäjien sivuilla, jossa käsiteltiin tätä sopimuksen kaatumista.
Etusivu »
Uutisarkisto
2.12.2015
Suomen Yrittäjät yhteiskuntasopimuksen kariutumisesta: "Tärkein asia hallituksen käsissä"
[0509277e]
Suomen Yrittäjät painottaa, että mahdollisuuksia paikalliseen sopimiseen on laajennettava.
Keväästä saakka käydyt yhteiskuntasopimusneuvottelut kariutuivat tänään.
– Kilpailukykyä edistävät toimet ovat nyt puhtaasti hallituksen omissa käsissä. Tehokkain keino on laajentaa paikallista sopimista, toimitusjohtaja Jussi Järventaus Suomen Yrittäjistä kommentoi.
Suomen Yrittäjien mukaan laaja yhteiskuntasopimus olisi ollut hyödyllinen, mutta ei olisi ratkaissut Suomen kustannuskilpailukyvyn ongelmia. Hallituksella on omassa ohjelmassaan keinot kilpailukyvyn palauttamiseksi.
Järventauksen mukaan hallituksen on nyt vietävä työmarkkinoiden rakenneuudistusta rohkeasti eteenpäin.
– On vapautettava paikallista sopimista yrityksissä ja helpotettava työllistämistä. Niillä saadaan merkittäviä parannuksia kustannuskilpailukykyyn, Järventaus sanoo.
– Ihmiset tarvitsevat uskoa työpaikkojen säilymisestä ja näkymää, että työtä on tarjolla tulevaisuudessa enemmän kuin nyt.
Näin. Ei siis riitä, että mennään nollakorotuslinjalla, joustetaan lomarahoissa jne. Meiltä halutaan paljon enemmän.
Paikallinen sopiminen tarkoittaa palkan ja muiden työehtojen määrittelyä ilman liitojen neuvottelemaa TESsiä, yrityskohtaisesti.
Tässä vielä Suomen Yrittäjien näkemyksestä:
Suomessa kaivataan vastaavan kaltaista laajaa työmarkkinauudistusta kuin Saksassa 2000-luvun alussa. Uuden hallituksen pitäisi ottaa tehtäväkseen uudistaa työehtojen sopimusjärjestelmä sallimalla työsuhteen osapuolten poiketa nykyistä huomattavasti laajemmin työlakien ja työehtosopimusten määräyksistä. Tällä parannettaisiin suomalaisen työn kilpailukykyä ja lisättäisiin työpaikkoja Suomessa."
Saksan työmarkkinauudistus:
https://www.erto.fi/tietoa-ertosta/tiedotteet/mediatiedotteet/29-blogi/…
Hitto mä kihisen täällä raivosta. Oon satavarma että Piiraisella ja Antti Rinteellä on ollu joku yhteinen salainen sopimus - kaikki tää sataa varmasti SDP:n laariin ensi vaaleissa, ja Rinne siellä tälläkin hetkellä myhäilee tyytyväisenä.
Luuletteko oikeasti että AKT on tavallisen työläisen asialla? Lukekaapa vaikka uutisia: esimerkiks viime vuonna Marko Piirainen nosti palkkaansa yli tonnilla/kk, sillä välin kun AKT:n jäsenmaksut nousivat.
Se, ettei EK tee keskitettyä Tupoa, ei nyt kovin suurena uutisena tullut. Ajankohta oli kyllä mielenkiintoinen.
Lisäksi ei AKT haluaa myöskään Tupoa, AKT on aiemmin ollut hyvin kriittinen niitä kohtaan, sillä keskitetysti he saavat pienemmät edut.