Minä eroan AKT:stä nyt heti !

Vierailija

Jätän liiton ja siirryn maksamaan jäsenmaksuja muualle. Minun mielestä AKT petti pientuloisia ja katsoi vaan omaan napaan. Toivottavasti muut seuraa perässä.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei akt:stä voi erota. Muut kuskit pistää perseen penkkiin niin saat joko potkut töistäsi tai liityt akt:hen.

Totta.

Vierailija

Voinpa, ei ole pakko. Kuulun Mailiin, joten jos kuskit laittavat lakon pystyyn koska yksi matkatoimistovirkalija lopettaa niin ihan rauhassa.....

Vierailija

*T*iedätkö miksi AKT ei suostunut siihen yhteiskunta sopimukseen?

Olisko liian porvari pitoisia ehdotuksia ollut tarjota työntekijöille...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jätän liiton ja siirryn maksamaan jäsenmaksuja muualle. Minun mielestä AKT petti pientuloisia ja katsoi vaan omaan napaan. Toivottavasti muut seuraa perässä.

Sinä pikkulahtari et ole AKT:a nähnytkään :p Sen sijaan EK:sta voisit erota, jos kerran sopimuksen kaatajista erota haluat, hehän nämä sopimusneuvottelut kaatoivat. Tekosyynä oli se, että kun pari prosenttia palkansaajista ei tullut mukaan neuvotteluihin, niin EK:n mielestä neuvotteluja ei voitu jatkaa. Onhan tuposta ennenkin liittoja pois jäänyt, mutta ei se ole EK:ta haitannut. Nyt kun hallitus on luvannut EK:lle paljon paremmat pakkolait, kun se olisi ikinä neuvottelemalla aikaansaanut, niin jollain tekosyyllähän piti näistä neuvotteluista irtautua mahdollisimman nopeasti.

Jos tässä joku konna on, niin kyllä se on EK ja sen juoksupojat, eli SSS hallitus. 

Vierailija

Eikö ollut edes AKT:n päätös (päätöstä ei oltu käsitelty AKT:n hallituksessa eikä kaikki jäsenjärjestöt olleet siitä edes tietoisia) vaan ihan Piiraisen oma päätös. Veikkaan, että tulee hänelle vielä melko kalliiksi tämä.

Vierailija

Miksi satama- ja kuljetuspalveluita ei ulkoisteta? AKT on jarruna joka jumalan asiassa ja ahtaajat lakkoilee asiasta kuin asiasta seisauttaen koko viennin. Miksi ko. palveluita ei voi siirtää jollekin ulkomaalaiselle firmalle hoidettavaksi?

Vierailija

No ehot yhteiskuntasopimukseen oli että kaikki ovat mukana. AKT tiesi tämän ja tahallaan jättää heikompia taistelemaan EK uhkauksia vastaan. Se on väärin! Yhdessä olisi voinut saada kaikille jotain, mutta nyt käy huonosti kaikille naisvalta aloille, koska rekkakuskit haluavat mielummin katsoa omaa napaa....

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi satama- ja kuljetuspalveluita ei ulkoisteta? AKT on jarruna joka jumalan asiassa ja ahtaajat lakkoilee asiasta kuin asiasta seisauttaen koko viennin. Miksi ko. palveluita ei voi siirtää jollekin ulkomaalaiselle firmalle hoidettavaksi?

Niin siinä voi käydä, muistamme kyllä Paperiteollisuus ja heidän lakot, miten kävikään kun neuvotteluihin ei pystytty. Kuinka varmana sanottiin, että ei paperiteollisuus lopu. Lakko on hyvä asia, mutta joskus pitää osata neuvotella. Nyt ei AKT osaa, ja huonosti käy kun Ek ja SSS hallitus laittaa uhkaukset käyntiin. Tosin itse olen juuri siirtänyt jäsenyyden pois AKT:stä.

Vierailija

Sopimusta ei olsi todennäköisesti syntynyt vaikka AKT olisikin ollut mukana.

Nyt EK sai hyvän syntipukin ja tuntuu uppoavan kanssan kuin häkä(mies) konsanaan.

SAK:n tarjous oli poikkeuksellisen, jopa historiallisen hyvä työnantajien kannalta ja sen kattavuus olisi ollut yli 90%.

Tässä lienee nyt takana se, että halutaan pois työehtopimusten yleissitovuudesta, jolloin matalapalkat määräytyisivät työnantajien sanelemana. Nyt jo on käytössä 8€ tuntipalkkoja, tämän jälkeen uusi palkka voi ola sitten vaikkapa 5-6€. Suomessahan ei ole minipalkkalakia...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin siinä voi käydä, muistamme kyllä Paperiteollisuus ja heidän lakot, miten kävikään kun neuvotteluihin ei pystytty. Kuinka varmana sanottiin, että ei paperiteollisuus lopu. Lakko on hyvä asia, mutta joskus pitää osata neuvotella. Nyt ei AKT osaa, ja huonosti käy kun Ek ja SSS hallitus laittaa uhkaukset käyntiin. Tosin itse olen juuri siirtänyt jäsenyyden pois AKT:stä.

Ei paperiteollisuus Suomesta loppunut tai vähentynyt lakkojen seurauksena. Näin on haluttu meidän ymmärtävän.

Syitä oli monia, suurin syy oli paperin menekin lasku, sitä ei tarvittu enää niin paljoa, kiitos digitalisaation. Näin monet paperitehtaat tulivat kannattamattomiksi.

Asiasta lisää täällä. artikkeli on vuodelta 2008:

http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/metsa/2008-08-22/N%C3%A4m%C3%A4-...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei paperiteollisuus Suomesta loppunut tai vähentynyt lakkojen seurauksena. Näin on haluttu meidän ymmärtävän.

Syitä oli monia, suurin syy oli paperin menekin lasku, sitä ei tarvittu enää niin paljoa, kiitos digitalisaation. Näin monet paperitehtaat tulivat kannattamattomiksi.

Asiasta lisää täällä. artikkeli on vuodelta 2008:

http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/metsa/2008-08-22/N%C3%A4m%C3%A4-...
No minkäs takia ne edelleen pyörii esim. Saksassa täyttä häkää ja toisaalta paperista on lyhyt matka biotuotteisiin, jotka ovat nousussa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lastin purkaminen pitää nyt tehdä Suomen puolella, vaikea sitä on ulkoistaakaan. Ihan sama mitä teet, niin AKT alkaa lakkoilemaan. Viime keväänä lakkoiltiin kun joku ulkomainen merikapteeni oli lähettänyt jonkun ikävän kirjeen jollekin ahtaaja-pomolle. Joo, varmaan siitä tuli tosi paha mieli, mutta pitääkö joka helvetin asian takia lakkoilla?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat