Miksi ihmeessä makaronilaatikkoa ja lasagnea pidetään terveellisinä kotiruokina?!
Tarkoitan normaaleita versioita näistä ruoista. Molemmissa on paljon punaista lihaa, vaaleaa pastaa ja juustoa. Vihreästä ei ole tietoakaan. Ravintosisällöltään vastaa pizzaa! Ja tätä pidetään hyvänä ja ravitsevana kotiruokana? Ei mene ymmärrykseeni!
Kommentit (135)
Makaronihan on vain hiilihydraattia, toisin sanoen sokeria viljahan ei muuta sisällä kuten salaattikin on vain tyhjää energiaa jonka tuottamiseen menee enemmän energiaa kuin mitä siitä saa. Oikeasti idiootit saa alapeukuttaa, mutta eikö teillä ole mielenkiintoa tietää yksityiskohtaisemmin asioista kuin pelkästään joltain opittua propagandaa jota toistelette vailla omia ajatuksia. Ei ihme että maassamme menee huonosti. Kaiken maailman sipilöiden stubbien ja soinien äänestäjiä. Ottakaa itse selvää älkää nielkö mitä vaan. Ennen oli sanonta että suomalainen uskoo vasta kun itse näkee.
Makaronilaatikko on tavallista kotiruokaa eikä mitään terveysruokaa.
Kasvavat lapset ja nuoret tarvitsevat normaalia ruokaa eivätkä kasva ja kehity pelkällä salaatilla.
Tässähän tulikin hyviä vinkkejä makaronilaatikkoon...taidan tehdä sen kermaan ja tunkea siihen kilon juustoa jotta nuo meidän perheen teinit saisi vähän lihaa luiden päälle.
Meillä nuoret syö koulu-ja kotiruuan lisäksi herkkuja ja hamppareita,pizzaa ym ym. ja eivät ole edes normaalipainoisia vaan alipainoisia. Tytöltäkin kysytään että millä dieetillä on kun on niin hoikka...juu lihotuskuurilla on ollut monta vuotta!
Niin ja todellakin teen salaatin/raasteen makaronilootikon kanssa...eiköhän suurin osa lasten vanhemmista tänä päivänä tarjoa lapsille myös vihanneksia, kasviksia ja hedelmiä.
Kuka pitää?
Vehnästä tehtyä valkoista pastaa, epämääräistä jauhelihaa, maitoa ja lasagnessa rasvaista juustoa.
Sinulla on mielenkiintoinen tuttavapiiri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sä noin muuten olet sekasin kun seinäkello (itellä syömishäiriö, kyllä mä tiedän), niin tosta asiasta olen samaa mieltä.
Joku makaronilaatikko ei ole terveellistä ruokaa nähnytkään. Kumma miten ihmiset suuttuu jos sen sanoo vaikka se on vaan fakta, melkein kaikkihan välillä hampurilaisellakin lastensa kanssa käy myöntäen ettei se mitään terveyspöperöä ole.
Mitä epäterveellistä siinä on? Ei sitä tehdä kermaan!
No ei se nyt kerran parissa viikossa maailmaa kaada kermallakaan, mutta tiedän kyllä että pienten lasten arkiruoka koostuu tietyissä ryhmissä pääosin makaronista, jauhelihasta, kalapuikoista, valmislihapullista ja vielä kerran makaronista.
Lapset tarvii hiilateita ja vähintään kerran päivässä ja siinä lautasella todella on pastaa, perunaa, riisiä, quinoa, ohrakasta. Aamuin illoin vielä puuroa ja välipalallakin joskus leipää. Syökää te aikuiset rauhassa mitä haluatte, mutta lapsi tarvitsee kasvaakseen myös rasvaa ja hiilihydraatteja. Miten te oikeasti saatte pelkillä vihanneksilla ja kanalla pidettyä itsenne hengissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pastaa haukku ne, jotka eivät viitsi edes tuota kotiruokaa tehdä.
Onhan se helppo paiskaa pari salaatinlehteä kulhoon ja jotain muuta ropsetta päälle. Kaks minuuttia ja perheen ruoka on valmis!
Ja äippä kerjää kunniaa...
Joku ei siellä taida jaksaa ikinä salaattia tehdä? Itse syön sitä usein, koska se on hyvää (juustoa nam), terveellistä ja tosiaan nopeaa usein. Mutta ei aina. Tossa just tein bataattihalloumi salaatin ja ei luoja kun siinä kesti. Pilkkomine, marinaadi bataatille ja sit uuniin. Kastikkeen tekemiseen ja juuston paistamiseenki meni enemmän aikaa ku jonku jauhelihasoosin tekemiseen.
Laitatko tämä bataattihallumisalaatin ohjeen!! Kuulostaa todella hyvältää!
Mun makaronilaatikossa ei ainakaan ole juustoa...? Vähärasvaista nautaa tai kalkkunan jauhelihaa, munamaito ja täysjyvämakaronit. Voihan sinne heittää sekaan vaikka he-ma-pa jos huvittaa. Itse tykkään syödä tuon ruuan kanssa salaatin sivussa.
Lasagne ei kyllä ole terveellisimmästä päästä, mutta pidänkin sitä ns.viikonloppuruokana tai herkkuruokana. Kaikkea voi syödä maltillisesti. Ja voihan siitäkin tehdä vaikka ja mitä tuunauksia, yksi mikä tuli vasta vastaan oli munakoisoa levyinä. Itse laitan tomaattikastikkeeseen paljon vihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
Makaronihan on vain hiilihydraattia, toisin sanoen sokeria viljahan ei muuta sisällä kuten salaattikin on vain tyhjää energiaa jonka tuottamiseen menee enemmän energiaa kuin mitä siitä saa. Oikeasti idiootit saa alapeukuttaa, mutta eikö teillä ole mielenkiintoa tietää yksityiskohtaisemmin asioista kuin pelkästään joltain opittua propagandaa jota toistelette vailla omia ajatuksia. Ei ihme että maassamme menee huonosti. Kaiken maailman sipilöiden stubbien ja soinien äänestäjiä. Ottakaa itse selvää älkää nielkö mitä vaan. Ennen oli sanonta että suomalainen uskoo vasta kun itse näkee.
Miksi sinua kiinnostaa toisten syömiset niin paljon, että pitää idiooteiksi haukkua?
Syö sinä kuten parhaaksi näet ja anna sama rauha muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Perusneuroottiinen, pakkomielteinen ortorektikko ja ruokapoliisi olet itse. Meidän akateemisessa, urheilullisessa perheessä ei harrasteta mitään terveysruokaa vaan ihan perusruokaa. Makaroonilaatikko on: täysjyväpasta, broilerin jauheliha, soijarouhetta, sipuli, maito, kolme munaa ja maustettu hyvin. Tarjoillaan AINA salaatin kanssa, jossa on paljon erilaisia kasviksia.
Hiilareita tarvitaan, koska urheilemme ja teemme ajatustyötä (lihakset ja aivot). Hyvin voimme, olemme hoikkia ja onneksi myös terveitä (lucky us). Hiilarikattaus - ja muu kattsus myös- on monipuolinen, mutta ei neuroottinen. Kasviksia kuluu paljon. Nykypäivänä on joukko ihmisiä, jotka luulevat, että kuolemattomuuden tavoittaa syömällä jotan chiaa ja levää ja välttämällä gluteenia - tai milloin mitäkin. Kyllä yllätyksiä tulee. Ruoka on yksinkertainen asia.
Ihan terveellistä ruokaa se on. Aika harva ruoka on oikeati epäterveellistä. Epäterveellistä taas tulee melkein mistä ruuasta vain kun se on ainoa asia mitä syö tai jos syömisen mittasuhteet ylittyvät.
Esim. Makaronilaatikko päivällisenä kerran viikossa on ihan ok, toki siinäkin voi lisukkeena olla esim. salaatti.
Italialaiset elävät paljon pidempään kuin suomalaiset. Mutta sylkisivät suomalaiseen makaronilaatikkoon!
Makaroonilaatikko on itse asiassa proteiinipitoinen ruoka! Kun laittaa siihen paljon munia ja lihaa. Lisäksi runsaasti sipulia ja mausteita niin on kuulkaas hyvää "voimaruokaa". Jaksaa taas.
Makaroneista sanon sen verran että mieluummin syön sitä valkoista, mutta vähemmän, kuin sitä puunkuorelta maistuvaa täysjyvä/tumma/mikä lie versiota.
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikko tummasta pastasta ja vähärasvaisesta jauhelihasta. Päälle aimo tujaus lykopeenia sisältävää ketsuppia ja keko salaattia viereen. Ei paha.
Kyllä aina naurattaa kun ihmiset yrittävät tehdä ketsupista terveysruokaa. Ensinnäkin se on tehty uhmisille, joilla ei ole mirään makuaistia. Periaate on sama kuin cocacolassa, sokeria ja hapanta.
Ap, miten sä noin niinku henkisesti jakselet pakkomielteesi kanssa? Tuntuu hengästyttävältä ja pahalta lukea viestejäsi kun kaikissa toistuu sama teema: ruoka, laihuus, ulkonäkö...
SSSS: kysymys, paljonko nostat hedelmävaa'asta, kykenetkö nostamaan luilla ja nahallas ison tomaatin vai meneekö suorille käsille peräti puolikas vesimeloni? Ja onko vittus kuinka näivettynyt?
Ei terveellisestä varmaan ole puhuttu, mutta ne ovat suosittuja kotiruokia, koska ne maistuvat lapsille. Eihän kukaan pakota niihin laittamaan lihaa ja juustoa, ja pastankin voi vaihtaa täysjyvään. Ennemmin itsetehtyä, kuin einestä.