Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat vanhempani olivat ihan vanhuksia jo nelikymppisenä

Vierailija
18.12.2022 |

Ja näyttivätkin vanhuksilta. Nyt itse saman ikäisenä teen edelleen "lapsellisia" juttuja, syön karkkia, pelaan pleikkarilla, en harrasta neulomista tai tupperware-kutsuja enkä voivottele nykyajan menoa. Ulkonäkökään ei ole tippaakaan mummo tai edes täti, enkä ole edes mikään harvinainen poikkeus.

Mikä on muuttunut?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
2/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tehtiin lapsisukupolveksi, aikuisenakin. Tai no nuorekkaaksi. Jotkut vanhemmat kokevat ihmenuorentumisen 70v ja harrastuksissa menevät, kun jollain toisella taas menee lonkat tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkia syövät ovat aina nuorekkaita. Varma tieto.

Vierailija
4/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ryypättiin rankemmin. Se vanhentaa.

Vierailija
5/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karkkia syövät ovat aina nuorekkaita. Varma tieto.

Vanhempani eivät koskaan syöneet karkkia, koska se oli lasten juttu.

Ap

Vierailija
6/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuus vanhentaa ihmistä. Tämä on fakta. T. Nuorekas 47v vela.

Vierailija
7/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viittäkymmentä lähestyvänä ihmettelen samaa kuin ap. Nyt jo edesmennyt isäni oli viisikymppisenä vakava, jotenkin elämänilon menettänyt ja aina töissä oleva ukko. No, onhan se aika ja lähtökohdat/ elämisen vaativuuskin hieman erilaista, mutta silti...

M 48

Vierailija
8/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepetosta. 😅

Vierailija
9/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en minäkään ole vaihtanut mummotyyliin enkä näytä vanhukselta, mutta silti ei ole mitään sisäistä pakkoa mättää irttareita ja pelata aivoja pellolle. Aikuisten jutut ovat ihan mukavia.

Vierailija
10/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en minäkään ole vaihtanut mummotyyliin enkä näytä vanhukselta, mutta silti ei ole mitään sisäistä pakkoa mättää irttareita ja pelata aivoja pellolle. Aikuisten jutut ovat ihan mukavia.

Onko eri asia esim. neuloa "aivot pellolle"? En tiedä mitään viihdyttävämpää kuin pelaaminen, joten miksi se pitäisi lopettaa? Karkkia syön pienen pussin ehkä kerran kuukaudessa.

Ap

Vierailija
11/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä ap lapsiesi mielestä olet just yhtä käpy, kuin miltä omat vanhempasi tuntuivat sinusta. Mikään ei ole muuttunut.

Vierailija
12/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä ap lapsiesi mielestä olet just yhtä käpy, kuin miltä omat vanhempasi tuntuivat sinusta. Mikään ei ole muuttunut.

En valitettavasti ole. Nauravat vaan, kun pyydän antamaan armoa vanhalle äidille. Jos näyttäisin ja vaikuttaisin vanhukselta, niin ehkä ymmärtäisivät, että todella olen jo vanha.

Ap

Vierailija
13/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmuus vanhentaa ihmistä. Tämä on fakta. T. Nuorekas 47v vela.

Hah, synnytin esikoisen jo alle 20 -vuotiaana. Niin vain kyseltiin papereita ja luultiin nuoremmaksi vielä vuosien ajan.

Vierailija
14/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Itse ei huomaa vanhenemistaan.

Vierailija
15/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut. Olen nyt 35v. Kun mietin millainen äitini oli, kun oli 35v niin äiti oli todella vanha. Ja elämänilonsa menettänyt. Ihan kuin tietyssä iässä x pitäisi lakata pitämästä hauskaa ja vakavoitua.

Esimerkiksi: minulla on takamukseen ulottuvat hiukset. Äiti käski leikata ne, koska olen liian vanha pitämään pitkiä hiuksia. Ja räikeitä sukkia ja lukemaan kauhua/fantasiaa.

Itse taas olen huomattavasti menevämpi ja nautin elämästä. Vapaa-ajallaan äiti istuu tv:n edessä katsomassa uusintoja (kuten tähän astiset 35v) ja natisee. Itse edelleen harrastan ja näen kavereita. Äiti ei kuulemma ehdi.

Vierailija
16/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät aikuistu ja se on surullista.

Vierailija
17/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö paljon ruokia missä lisäaineita niin pysyy säilyy nuorena.

Vierailija
18/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät aikuistu ja se on surullista.

Oletko katkera vai muuten vain p-reikä?

Vierailija
19/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani eivät kyllä olleet mummoutuneita nelikymppisinä. Muistan heidän kotibileitäkin siltä ajalta, kun itse olin jo täyttänyt 18 v. Samaa musiikkia soittivat, kun minunkin listalla löytyi. Nykyisin +60 vuotiaina pelaavat konsoleilla samoja pelejä, kun me lapset ja lapsenlapset.

Vierailija
20/26 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Itse ei huomaa vanhenemistaan.

Ei sitä huomaa minusta kukaan muukaan. Ja onhan se nyt ihan tosiasia, että harva nykypäivän viisikymppinen odottelee kuolemaa keinutuolissa istuen. Ennen oli ihan normisettiä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan