Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi v...tu! Onko kellään muulla näin pihiä miestä?

Vierailija
01.12.2015 |

Tässä nyt yksi esimerkki. Mies ostanut itselleen noin 10v sitten sykevyön/kellon ja käytti sitä silloin max kuukauden verran. Siitä saakka ollut kaapissa käyttämättömänä.
Nyt itse innostuin urheilemaan säännöllisesti vajaa pari vuotta sitten ja vähän aikaan sitten muistin, että miehellä tämä laite kaapissan ja kysyin saisinko sitä lainata.
Mies sanoi, että ei onnistu, mutta voi kyllä myydä sen minulle jos maksan siitä 50E.
Luulin, että heittää läppää tuolla myymisellä, mutta tosissaan oli. Kyse ei tosiaan ole siitä, että miehellä ei olisi rahaa, hänen palkkatulonsa olivat tänäkin vuonna liki 100.000E.
Itse tienaan yli puolet vähemmän. No, pitää ostaa itselleen oma sykemittari joululahjaksi.
Mies on muutenkin raha-asioissa saita, maksan kaikista yhteisistä laskuista, sekä vuokrasta aina puolet. Jos vaikka esim käymme mäkkärissä syömässä, niin silloinkin aina tasattava lasku puoliksi.

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo pihiyttä ole. Se on vallankäyttöä.

Pihi ei suostu ostamaan toiselle jotain. Ahne ostaa vain itselleen. Vallankäyttäjä nauttii, kun pystyy hallitsemaan toista ihmistä.

Tämä.

Vierailija
62/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh! Lähtis vaihtoon tuommoinen, joka ei ymmärrä yhteistä taloutta.

Tuossahan nimenomaan on yhteinen talous, kulut puoliksi.

Miehen lompakko on miehen lompakko, maksaa puolet yhteisistä kuluista.

Jaa. Minulle yhteistalous kyllä tarkoittaa sitä että jos toinen on hankkinut jotain, niin toinenkin voi sitä käyttää.

Minusta tuo on kaksi erillistaloutta, jos kaikki jaetaan erikseen.

t.mise

Ja siitähän ei tule mitään sanomista, jos mies lainaa esim. sinun hiustenkuivaajaa suksiensa voiteluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi suksien voiteluesimerkki meni yli hilseen :D

Ei oo ap pelkästään piheydestä kiinni tuo. Kuulostaa tosi oudolta... Varsinkin jos tää ei oo ainoa tapaus.

Eihän mies häviäis rahaa ollenkaan lainaamalla sulle kaapissa seisovaa tavaraa. Eli hän ainoastaan näkee tässä tilaisuuden hyötyä sinusta, ei niinkään pihistellä.

Hyvä, jos ostat kaupasta uuden tms, etkä maksa miehelle. Miten toi näin muuten toimii? Onko teillä molemmilla omat kahvikupit? Ipadit? Läppärit? Iltaherkut? Laturit? En osaa samaistua.

Ja loisimisesta puhuja - parisuhteessa ollaan saman arvoisia. Raha ei tee toisesta "loisijaa" vaan siksi että toinen tienaa enemmän ja rahat laitetaan puoliksi. Jokainen terveessä suhteessa elävä tietää tämän. Ei ole tervettä jakaa elämää ja sitten laskeskella kenen vuoro oli ostaa saippua ihan vaan periaatteen vuoksi. Ei se rahan roolin kuulu olla niin suuri.

Vierailija
64/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa parisuhteissa taidetaan ruokalasku maksaa puoliksi vaikka yleensä mies syö enemmän kuin nainen?

Toisaalta, naisten syömät fitnessvanukkaat, bataattien juuret ja -siemenet sun muut maksaa paljon enemmän kuin se perusmiehen syömä perusruoka.

Vierailija
65/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on melkein vastaava tilanne paitsi että vielä ehkä pahempi. Minä maksan itse myös lasten vaatteet, lapsien harrastukset, lapsien kaikki muut mahdolliset menot mukaan lukien kavereiden synttärilahjat (jopa miehen siskon lapselle). Tämän lisäksi käyn enemmän kaupassa ja mies kuitenkin syö suurimman osan ostoksista. Jakoa mies perustelee sillä, että lapsilisät tulevat minun tilille... Lapsille laitan joka kuukausi rahaa säästöön. Yhteiset kulut asunto, sähköt, vakuutukset yms. maksetaan puoliksi. Tulot ovat minulla hieman suuremmat kuin miehellä. Tämän jälkeen mies ihmettelee, kun mulla on aina rahat loppu.

Jos joku ihmettelee miksi olen vielä saman katon alla, johtuu puhtaasti lapsista! Kunhan toinenkin kasvaa vielä vähän ja muutan lasten kanssa jonnekin muualle.

Vierailija
66/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

69, mitä elämää tuo on? Oletteko avioliitossa? Siihen kuuluu myös sellainen käsite kuin puolison elättäminen.....

Ja halusiko mies lapsia? Miksi lasten kulut = sinun kulujasi? Kumman tulojen perusteella elintasonne on valittu? ( mm. asumismuoto, asuinpaikka, lasten harrastukset jne.) Mikset eroa; saisit lapsilisien päälle elarit ja voisi elämä olla hiukka helpompaa...

En vaan käsitä näitä kaikki puoliksi ja lpasten kulut on äidin kuluja - perhemalleja. Mikä saa kenenkään suostumaan/ alistumaan sellaiseen?

Vierailija
67/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko naimisissa ja onko lapsia? Itse en voisi elää noin, meille parisuhde ja perhe on yhteisyritys missä kaikki on yhteistä.

Ja niille jotka ajattelevat että loisin mieheni lompakolla - nettotuloissamme on n 400€ ero joten se siitä. Varmasti teen kotona hommia enemmän tuon rahan edestä....

Samoin kaikki tavarat tässä kodissa on yhteisiä - autot, kamerat, urheiluvälineet, astiat, huonekalut jne. Ei tulisi mieleen edes kysyä lupaa jonkun ikivanhan sykemittarin käyttöön. Mieheni ei edes muistaisi sellaista omistavansakaan....

Ja nolointa kaikesta mun mielestä on tuo hinnan splittaaminen, erityisesti ravintolassa. Meilläkin on kavereita (+/- 50v, 20v yhdessä) jotka  yhä jakavat ravintolalaskun, yleensä otamme sen ja maksamme kaikkien puolesta. Todella noloa! Tai että toinen ostaa kotiin sohvan ja toinen telkkarin. What??

Mulle tulee noista sun mainitsemista ihmisistä mieleen että he eivät usko liittonsa kestävyyteen ja koko ajan odottavat mahdollista eroa. Mistä muusta syystä täytyisi pitää rahat sentilleen erillään?

Jaa a kun tietäisi, tosiaan yksi pari ollut yhdessä tuon 20v, toinen 27v joten ihan epävarmassa liitossa eivät ole. Molemmissa em nainen tienaa enemmän. Mutta nämä vain 2 esimerkkiä, muitakin on monta vastaavaa. En usko että perustuu epävarmuuteen, molemmat on rakkausavioliittoja ja molemmissa on lapsia. Jostain syystä vain edelleenkin on tärkeää korostaa sitä mitä "minä" maksan ja jos "minä" tarjoan esim ruuat ravintolassa tai teen hankintoja kotiin... Ei vaan ymmärrä...

Vierailija
68/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi noilla tuloilla asutte vuokralla?

Miehesi voisi yrittää myydä tuota vanhaa sykevyötä jollekin muulle samaan hintaan, niin selviäisi, onko sen arvoinen. Sinulle ap suosittelen panostusta ihan uuteen, ovat kehittyneet kovasti 10 vuodessa.

Vierailija
69/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minulle yhteistalous kyllä tarkoittaa sitä että jos toinen on hankkinut jotain, niin toinenkin voi sitä käyttää.

t.mise

Ja siitähän ei tule mitään sanomista, jos mies lainaa esim. sinun hiustenkuivaajaa suksiensa voiteluun?

No ei se kuivaaja siitä kärsi:) Siitä vaan, minäkin lainaan hänen partahöyläänsä kerran pari viikossa;D

Vierailija
70/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko miksi sinun pitäisi saada loisia miehen lompakolla?

Säilyttääkö joku sykemittaria lompakossa? Minusta ap ei kertonut sellaisesta.

Vierailija
71/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipäs. Kulut puoliksi tarkoittaa kahdelta hengeltä vain niiden omien kulujen maksamista joka asiassa.

Vierailija
72/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ikuisuusaihe tällä palstalla ja aina jaksan ihmetellä näiden "lompakkoloinen"-vinkujia ja niitä jotka jaksaa tuhlata aikaa ja energiaa jatkuvaan raha-asioiden räknäykseen että kaikki menee varmasti tasan. Joku väitti ettei voi saada rakkautta ja yhteistä taloutta samassa paketissa, hänellä on kyllä jotenkin surullinen ajatus parisuhteesta.

Meillä on sekä rakkausliitto että täysin yhteinen talous, on aina ollut. Seurustelu aloitettiin 16-vuotiaina, nyt ollaan oltu 18v yhdessä ja lapsiakin on. Meillä on yhteiset tilit joihin menee molempien palkat. Ajan saatossa molempien tulot on vaihdelleet todella paljon ja vuorotellen molemmat on olleet se huonommin ja paremmin tienaava osapuoli. Yhteiseltä käyttötililtä maksetaan kaikki ja siltä tililtä myös molemmat saa ostaa omat henkilökohtaiset ostoksensa. Isommat ostokset päätetään yhdessä.

Miten tämä sitten toimii? Muutaman asian se vaatii. Ensinnäkin ollaan samaa mieltä rahan käytön periaatteista, siitä mihin on varaa ja mihin ei, kummallekaan ei tulisi mieleen tuhlata rahoja johonkin tyhmään ja turhaan. Toiseksi, ei olla kateellisia jos toinen joskus ostaa jotain niin että toiselle ei jää varaa ostaa. Nämä kyllä tasoittuvat ajan kanssa. Kolmanneksi, pidetään molemmat tärkeänä sitä että ollaan sitouduttu olemaan perhe loppuelämän ja siksi ei ole tarvetta pitää kummallakaan mitään omaa rahastoa ja omaisuutta. Jos ero joskus tulisi niin kaikki menisi puoliksi. Meille kummallekin perhe tarkoittaa yhdessä oloa sanan kaikissa merkityksissä, elämän ja kaiken (myös rahan ja omaisuuden) yhdistämistä.

En ikinä voisi perustaa perhettä ap:n miehen kaltaisen miehen kanssa ja on todella vaikea ymmärtää miten paljon löytyy naisia (ja miehiä) jotka suostuu moiseen järjestelyyn tai vaatii sellaista. Kerran eräällä reissulla katsoin sivusta kun pysähdyttiin syömään: -kymppinen mies osti itselleen jäätelön, vaimo olisi halunnut myös mutta hänellä ei ollut rahaa. Jäi sitten ilman kun mies ei hänelle jäätelöä ostanut. Aivan käsittämätöntä...

Vierailija
73/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.mise

No ei se kuivaaja siitä kärsi:) Siitä vaan, minäkin lainaan hänen partahöyläänsä kerran pari viikossa;D

Mutta entä jos mies on koskenut siihen perseisillä käsillään?

Vierailija
74/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on melkein vastaava tilanne paitsi että vielä ehkä pahempi. Minä maksan itse myös lasten vaatteet, lapsien harrastukset, lapsien kaikki muut mahdolliset menot mukaan lukien kavereiden synttärilahjat (jopa miehen siskon lapselle). Tämän lisäksi käyn enemmän kaupassa ja mies kuitenkin syö suurimman osan ostoksista. Jakoa mies perustelee sillä, että lapsilisät tulevat minun tilille... Lapsille laitan joka kuukausi rahaa säästöön. Yhteiset kulut asunto, sähköt, vakuutukset yms. maksetaan puoliksi. Tulot ovat minulla hieman suuremmat kuin miehellä. Tämän jälkeen mies ihmettelee, kun mulla on aina rahat loppu.

Jos joku ihmettelee miksi olen vielä saman katon alla, johtuu puhtaasti lapsista! Kunhan toinenkin kasvaa vielä vähän ja muutan lasten kanssa jonnekin muualle.

Kerääpä yhden kuukauden ajan kuitit kaikesta ja istuta lopuksi miehesi pöydän ääreen kynän, paperin ja laskimen kanssa.

Voitte yhdessä laskea ja ja mies näkisi oikein konkreettisesti, että mihin ne rahat mystisesti katoavat. Ehkä ei ihmettele enää sen jälkeen.

Vierailija
75/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.mise

Mutta entä jos mies on koskenut siihen perseisillä käsillään?

Näiden vuosien jälkeen ei enää pikku pallihikikään inhota;D Toisaalta on todella siisti ja puhdas mies.

Vierailija
76/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista vain että itse olen urheillut noin 30 vuotta ja nuorempana myös kilpaillut mutta koskaan ei ole ollut tarvetta syke-ym mittareille.

Jos ei ilman mittareita pärjää niin parempi olla urheilematta.

Vierailija
77/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi saada loisia miehen lompakolla?

Perustelut?

Ei minusta ole mitään loisimista, jos pyytää saada käyttää toisen hankkimaa tavaraa, varsinkaan jos toinen ei sitä itse käytä. 

Minusta on ihan sairasta sekin, että pitää yhteisessä taloudessa pyytää lupa toisen hankkiman kaapinperälle unohtuneen käyttötavaran käyttämiseen. Itsellänikin lojuu kaapinperällä sykemittari ja vaimoni saisi sitä ihan kysymättä käyttää, jos vaan sille suinkin käyttöä olisi. En kyllä koe perhe-elämäksi sellaista, jossa on tarkasti sun ja mun tavarat ja niiden käyttöä tiukasti kontrolloidaan. Eri asia on tietysti jotkut perintökalleudet yms, mutta kyllä ihan tavalliset käyttötavarat pitää olla kaikkien käytössä. Toki on ihan hyvä mainita kumppanilleen, jos ottaa jonkun kaapinperälle unohtuneen tavaran uudelleen käyttöön, mutta ei sen käytöstä kyllä mitään anomusta tarvi tehdä.

-m43-

Vierailija
78/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustelut?

Ei minusta ole mitään loisimista, jos pyytää saada käyttää toisen hankkimaa tavaraa, varsinkaan jos toinen ei sitä itse käytä. 

Minusta on ihan sairasta sekin, että pitää yhteisessä taloudessa pyytää lupa toisen hankkiman kaapinperälle unohtuneen käyttötavaran käyttämiseen. Itsellänikin lojuu kaapinperällä sykemittari ja vaimoni saisi sitä ihan kysymättä käyttää, jos vaan sille suinkin käyttöä olisi. En kyllä koe perhe-elämäksi sellaista, jossa on tarkasti sun ja mun tavarat ja niiden käyttöä tiukasti kontrolloidaan. Eri asia on tietysti jotkut perintökalleudet yms, mutta kyllä ihan tavalliset käyttötavarat pitää olla kaikkien käytössä. Toki on ihan hyvä mainita kumppanilleen, jos ottaa jonkun kaapinperälle unohtuneen tavaran uudelleen käyttöön, mutta ei sen käytöstä kyllä mitään anomusta tarvi tehdä.

-m43-

Minä taas ajattelen lainsäätäjän tavoin eli omaisuus on avioliitossakin omaa, oli se sitten metsäkiinteistö tai sykemittari. Siksi toisen omaisuutta ei oteta käyttöön, vaikka se varsin unohtuneelta vaikuttaa.

Vierailija
79/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustelut?

-m43-

Minä taas ajattelen lainsäätäjän tavoin eli omaisuus on avioliitossakin omaa, oli se sitten metsäkiinteistö tai sykemittari. Siksi toisen omaisuutta ei oteta käyttöön, vaikka se varsin unohtuneelta vaikuttaa.

Pitääkö teillä siis pyytää lupa myös esimerkiksi toisen ostaman sähkövatkaimen käyttöön? Vaatisitko puolisoltasi maksua sinun omaisuutesi lainaamisesta?

Vierailija
80/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on valehteleva trolli!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä