Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi v...tu! Onko kellään muulla näin pihiä miestä?

Vierailija
01.12.2015 |

Tässä nyt yksi esimerkki. Mies ostanut itselleen noin 10v sitten sykevyön/kellon ja käytti sitä silloin max kuukauden verran. Siitä saakka ollut kaapissa käyttämättömänä.
Nyt itse innostuin urheilemaan säännöllisesti vajaa pari vuotta sitten ja vähän aikaan sitten muistin, että miehellä tämä laite kaapissan ja kysyin saisinko sitä lainata.
Mies sanoi, että ei onnistu, mutta voi kyllä myydä sen minulle jos maksan siitä 50E.
Luulin, että heittää läppää tuolla myymisellä, mutta tosissaan oli. Kyse ei tosiaan ole siitä, että miehellä ei olisi rahaa, hänen palkkatulonsa olivat tänäkin vuonna liki 100.000E.
Itse tienaan yli puolet vähemmän. No, pitää ostaa itselleen oma sykemittari joululahjaksi.
Mies on muutenkin raha-asioissa saita, maksan kaikista yhteisistä laskuista, sekä vuokrasta aina puolet. Jos vaikka esim käymme mäkkärissä syömässä, niin silloinkin aina tasattava lasku puoliksi.

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärtäisin tuon loisimisen jos kyse olisi miehen autosta, jota nainen käyttäisi mutta mies maksaisi vakuutukset ja jopa bensat.

Mutta että MYYDÄ nyt jonkun suhteellisen vähäpätöisen tavaran parisuhteessa... Tjaijaijai. Se ei saisi tuota hintaa hikisestä sykemittaristaan missään.

Vierailija
22/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä loisimisen vollottajat on kyllä ihmeellistä porukkaa. Meneekös teidän mielestä toisinkin päin? Mieheni loisii lompakollani kun lukee aamuisin tilaamani Hesarin. Mieheni loisii lomapkollani kun syö minun ostamaa ruokaa. Mieheni loisii lompakollani kun lainaa autoani.

Ei ole tainnut näillä ihmisillä ikinä olla tervettä parisuhdetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida paljoa arvostaa itseään, kun pysyy moisen kanssa suhteessa :'(. Surullista.

Vierailija
24/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä loisimisen vollottajat on kyllä ihmeellistä porukkaa. Meneekös teidän mielestä toisinkin päin? Mieheni loisii lompakollani kun lukee aamuisin tilaamani Hesarin. Mieheni loisii lomapkollani kun syö minun ostamaa ruokaa. Mieheni loisii lompakollani kun lainaa autoani.

Ei ole tainnut näillä ihmisillä ikinä olla tervettä parisuhdetta.

Taitaa olla katkera elämäntapatyötön huutelemassa kun ei sitä yhtä köyhään elämään tyytyvää naista löydy siitä reitiltä lähikauppaan ja takaisin.

Vierailija
25/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt yksi esimerkki. Mies ostanut itselleen noin 10v sitten sykevyön/kellon ja käytti sitä silloin max kuukauden verran. Siitä saakka ollut kaapissa käyttämättömänä.

Nyt itse innostuin urheilemaan säännöllisesti vajaa pari vuotta sitten ja vähän aikaan sitten muistin, että miehellä tämä laite kaapissan ja kysyin saisinko sitä lainata.

Mies sanoi, että ei onnistu, mutta voi kyllä myydä sen minulle jos maksan siitä 50E.

Luulin, että heittää läppää tuolla myymisellä, mutta tosissaan oli. Kyse ei tosiaan ole siitä, että miehellä ei olisi rahaa, hänen palkkatulonsa olivat tänäkin vuonna liki 100.000E.

Itse tienaan yli puolet vähemmän. No, pitää ostaa itselleen oma sykemittari joululahjaksi.

Mies on muutenkin raha-asioissa saita, maksan kaikista yhteisistä laskuista, sekä vuokrasta aina puolet. Jos vaikka esim käymme mäkkärissä syömässä, niin silloinkin aina tasattava lasku puoliksi.

Miehesi on todella pihi. Meillä on aina ollut yhteiset rahat, laskut maksetaan sitä mukaan kun niitä tulee ja kenen tilillä on rahaa. Jos isompia ostoksia, niistä neuvotellaan etukäteen. Mutta jos toinen vaikka haluaa ostaa kalsarit tai käydä parturissa, senkun, kunhan vain varmistetaan, että tilillä rahaa. Mitä aapee tarkoittaa laskun tasaaminen puoliksi esim. Mäkkärissä? Jos tilaat 1e hampparin ja juot juoman ja mies tilaa aterian, maksatko näin siis osan miehen ruuasta?

Vierailija
26/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kans ihmettelen, että onko tuo lompakkoloisimisen huutelu jotain huumoria, koska parisuhteeseen nyt kuuluu tietyt asiat, kuten se ettei joka asiaan tarvitse pyytää lupaa.

Pariskunnat jopa antaa ihan pyyteettä lahjoja toisilleen.

Mutta eniten mua huvittaa tuo miehen hintalappu tuolle sykemittarille.

Aloittajalle taas sanon, että juokse ja lujaa, oli sykemittaria tai ei. Jos tuo mies ei muuten ole jotain suurenmoisen ihmeellistä (ei kelpaa: se on pohjimmiltaan tosi hyvä tyyppi jos tuo hyvä tyyppi ei näy kuin kerran juhannuksena ja menneisyyden muistoissa) niin seuraavaksi kitistään siitä, kuka on höylännyt hänen ostamaansa juustoa.

Ai niin, se tuli kyllä yhteiseen lasangeen, mutta koska minä tein sen ruuan, se laskettiin minun kulutuksekseni se prkleen juustovajaus. Ei mutta tässähän ei puhuttukaan minun entisestä avoliitostani...

Vierailija
27/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa parisuhteissa taidetaan ruokalasku maksaa puoliksi vaikka yleensä mies syö enemmän kuin nainen?

Vierailija
28/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on tasa-arvoinen kun kaikki on yhteistä, ei tulisi meillä mieleenkään laskea kuka mitäkin ostaa ja omistaa.

Päin vastoin kaupassa molemmat ovat valmiita maksamaan ja se maksaa joka ensiksi kerkiää.

Vierailija
29/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko miksi sinun pitäisi saada loisia miehen lompakolla?

Kerrotko sinä ensin, että miksi tavaran lainaaminen perheen sisällä on loisimista lompakolla? Ystäville lainaillaan ja annetaankin ilmaiseksi ilolla, mutta puolisolle ei?

Vierailija
30/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tuollaisen miehen kanssa?

Elintaso? Vaikka mies on pimeä.

Vierailija
31/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpö höpö

Noilla tuloilla yksi sykemittari ei ole mitään puoleen eikätoiseen, jos ette siitten ole ihan äärikapitalisteja. Paljonko muuten veloitat  yhteisistä öistä ja onko summa positiivinen vain negatiivinen?

Vierailija
32/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko ne miehen palkkatulot olleet yhden nollan vähemmän..:)

Vierailija
33/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos palkkatulot jää 10 000 euroon vuodessa, niin on syytäkin olla pihi. 8000 euron kuukausipalkalla luulisi olevan varaa tehdä hyväntekeväiyyttä edes oman perheen sisällä. 

Vierailija
34/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatulot vuodessa.

Vierailija
35/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on tasa-arvoinen kun kaikki on yhteistä, ei tulisi meillä mieleenkään laskea kuka mitäkin ostaa ja omistaa.

Päin vastoin kaupassa molemmat ovat valmiita maksamaan ja se maksaa joka ensiksi kerkiää.

Meillä ei tarvitse tuotakaan miettiä - kummallakin on kortti samalle käyttötilille.

Vierailija
36/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen omaisuuden pitäisi olla naisen käytössä? Etenkin kun kyseessä on niinkin halpa juttu kuin sykemittari.

Suomalainen nainen ei oikein tunnu uskovan, että rakkaudesta solmittu liitto on todella rakkaudesta solmittu eli taloudet ovat erikseen. Sen sijaan järkipohjalta solmittu liitto voi perustua myös yhteiseen talouteen, jos niin on sovittu.

Nykynainen haluaa sekä vanhanajan "suvut ja omaisuus yhteen" -liiton että tasa-arvoisen rakkausliiton. Harmi, että molempia ei voi saada.

Vierailija
37/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen omaisuuden pitäisi olla naisen käytössä? Etenkin kun kyseessä on niinkin halpa juttu kuin sykemittari.

Suomalainen nainen ei oikein tunnu uskovan, että rakkaudesta solmittu liitto on todella rakkaudesta solmittu eli taloudet ovat erikseen. Sen sijaan järkipohjalta solmittu liitto voi perustua myös yhteiseen talouteen, jos niin on sovittu.

Nykynainen haluaa sekä vanhanajan "suvut ja omaisuus yhteen" -liiton että tasa-arvoisen rakkausliiton. Harmi, että molempia ei voi saada.

Harmi,  että ennen vanhaan naisen omaisuus muuttui MIEHEN omaisuudeksi kun pappi oli sanonut aamenen... Ihan sama oliko rakkaus- vai haulikkohäät saati joku muu syy.

Ennen vanhaan se yleisin syy naimisiin menolle OLI juurikin taloudellinen; suvut liitettiin yhteen että maa-ja muu omaisuus pysyisi suvuissa

Aplle sanoisin jotta rupee laskuttamaan peitonheilumisesta yms.. Teet ihan kunnon laskelman ja kysyt sitten ukolta että maksaako? 

Vierailija
38/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot tarpeelliseksi ilmoittaa tulonne ja mäkkärikeikkanne?

Kun lidlistä saat parilla kympillä itsellesi uuden.

On sun elämä ihan kamalaa, kun mies maksaa kaikesta puolet.

Kyllä nyt jätät sen sian ja maksat jatkossa kaiken ihan itse,

joko sait turvakodin ja naistenlinjan yhteystiedot?

Vierailija
39/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi,  että ennen vanhaan naisen omaisuus muuttui MIEHEN omaisuudeksi kun pappi oli sanonut aamenen... Ihan sama oliko rakkaus- vai haulikkohäät saati joku muu syy.

Ennen vanhaan se yleisin syy naimisiin menolle OLI juurikin taloudellinen; suvut liitettiin yhteen että maa-ja muu omaisuus pysyisi suvuissa

Aplle sanoisin jotta rupee laskuttamaan peitonheilumisesta yms.. Teet ihan kunnon laskelman ja kysyt sitten ukolta että maksaako? 

Missä olet ollut historiantunnilla, kun on käsitelty suomalaisen naisen historiaa? Varmaan osaat kertoa, minkä lainsäädännön mukaan ja millä vuosisadalla naisen omaisuus muuttui miehen omaisuudeksi avioliiton myötä. Katsos kun kaksi sukua yhdistettiin, ei naisen suku suinkaan luopunut omaisuudestaan.

Eletään vuotta 2015 ja suomalainen itsenäinen nainen saa äänestää ja pitää meteliä itsestään, mutta ei kykene itse elättämään itseään? YHä vielä uskotaan, että nainen tarvitsee miehen, jotta tämä huolehtii naisesta - voi hyvänen aika!

Vierailija
40/137 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi saada loisia miehen lompakolla?

Perustelut?

Ei kannata mennä parisuhteeseen, mikäli ajatellaan yhteistä elämää "lompakolla loisimiseksi"...

Kyllä yhteisessä taloudessa pitäisi olla asiat aikalailla yhteisiä, jotta homma toimii. Meillä yhteenmuuttaessa mieheltä tuli pelikonsolit, joilla (usko tai älä) minäkin saan pelata ilman että mies penäisi vuokramaksuja. Samoin minulta tuli tv, jota mies saa kyllä katsella ilman tuntihintaa.

Näin nyt esimerkkinä.

Ja ap, pistäpä suhteen jatko tosissaan harkintaan. Vaikeaa tulee olemaan jatkossa, etenkin jos esim. lapsia hankitte. Silloinkin sinä miehen logiikalla jäisit hänelle joka kuukausi velkaa, kun pienestä äitiyrahasta ei voisi kaikkea ihan täsmälleen 50-50 maksaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän