Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi v...tu! Onko kellään muulla näin pihiä miestä?

Vierailija
01.12.2015 |

Tässä nyt yksi esimerkki. Mies ostanut itselleen noin 10v sitten sykevyön/kellon ja käytti sitä silloin max kuukauden verran. Siitä saakka ollut kaapissa käyttämättömänä.
Nyt itse innostuin urheilemaan säännöllisesti vajaa pari vuotta sitten ja vähän aikaan sitten muistin, että miehellä tämä laite kaapissan ja kysyin saisinko sitä lainata.
Mies sanoi, että ei onnistu, mutta voi kyllä myydä sen minulle jos maksan siitä 50E.
Luulin, että heittää läppää tuolla myymisellä, mutta tosissaan oli. Kyse ei tosiaan ole siitä, että miehellä ei olisi rahaa, hänen palkkatulonsa olivat tänäkin vuonna liki 100.000E.
Itse tienaan yli puolet vähemmän. No, pitää ostaa itselleen oma sykemittari joululahjaksi.
Mies on muutenkin raha-asioissa saita, maksan kaikista yhteisistä laskuista, sekä vuokrasta aina puolet. Jos vaikka esim käymme mäkkärissä syömässä, niin silloinkin aina tasattava lasku puoliksi.

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa parisuhteessa olevan ihmisen käytöksenä henkiseltä vallankäytöltä, ei puhuta enää pelkästään piheydestä :( 

Siskoni aviomies on juuri sellainen. Hän ei esim osta siskolleni eli aviovaimolleen koskaan joululahjaa tai syntymäpäivä eikä äitienpäivälahjaa koska siskoni ei suostu maksamaan puolta hinnasta. Täällä joku sanoo että miehen rahat on miehen eikä kuulu naiselle mutta kun on parisuhteessa niin kaikki on kuitenkin yhteiseksi hyväksi. Miksi muuten olla toisen kanssa parisuhteessa kuin että molemmilla olisi hyvä olla ja elää.

Esim siskoni mies on aivan sairas. Kun aikuinen ihminen käyttää kaiken ajan rahasta jauhamiseen ja kaiken sentilleen jakamiseen niin kyse on henkisestä väkivallasta. Näin sanoi myös asiantuntija kun siskoni yritti hakea apua hankalaan parisuhteeseen. Terapeutti suositteli eroa sairaasta miehestä siskoni vuoksi ja varsinkin lasten jotka saavat huonon lapsuuden tuollaisen isän seurassa.

Vierailija
102/137 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sun kämppis?

Onnekseni elän normaalissa avioliitossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vain on loistavaa olla ulkomaalaisen miehen puoliso. Kaikki maksetaan niin ravintoloissa kuin kaupoissa (itsestäänselvyys) ja joululahjaksi saa kodinkoneiden sijaan Chanelia.

Ja kaikki tulot ja omaisuus on yhteistä. Ilmeisesti ulkomaalainen mies vielä osaa ottaa riskin ja luottaa avioliittonsa kestävyyteen. 

Vierailija
104/137 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä ap tajuat sen, että miehesi ei rakasta sua? Hän käyttää sua vain kodinhoitajana, lastensa kasvattajana ja jonkinlaisena extrana rahan suhteen.

Vierailija
105/137 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa parisuhteessa olevan ihmisen käytöksenä henkiseltä vallankäytöltä, ei puhuta enää pelkästään piheydestä :( 

Siskoni aviomies on juuri sellainen. Hän ei esim osta siskolleni eli aviovaimolleen koskaan joululahjaa tai syntymäpäivä eikä äitienpäivälahjaa koska siskoni ei suostu maksamaan puolta hinnasta. Täällä joku sanoo että miehen rahat on miehen eikä kuulu naiselle mutta kun on parisuhteessa niin kaikki on kuitenkin yhteiseksi hyväksi. Miksi muuten olla toisen kanssa parisuhteessa kuin että molemmilla olisi hyvä olla ja elää.

Esim siskoni mies on aivan sairas. Kun aikuinen ihminen käyttää kaiken ajan rahasta jauhamiseen ja kaiken sentilleen jakamiseen niin kyse on henkisestä väkivallasta. Näin sanoi myös asiantuntija kun siskoni yritti hakea apua hankalaan parisuhteeseen. Terapeutti suositteli eroa sairaasta miehestä siskoni vuoksi ja varsinkin lasten jotka saavat huonon lapsuuden tuollaisen isän seurassa.

Miksi siskosi ei hakeudu suhteeseen, jossa saa olla elätti? Minusta on henkistä väkivaltaa viedä puolison rahat vedoten siihen, että ollaan perhe.

Vierailija
106/137 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) JSSAP!

2) Et maksa ruoasta yhtä paljon kuin mies, jos hän syö enemmän.

3) Etsi uusi, älykäs ja huomaavainen mies.

Vierailija
107/137 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei lainaa ilmaiseksi? No huhhuh, mä kyllä ehkä jättäisin tollasen.

Poikaystäväni on kyllä ärsyttävän tarkka rahasta ja ehkä jopa pihi; muistaa aina sentilleen mitä olen sille velkaa (siis oikeasti sentilleen, tyyliin jos olen maksamassa kolme kymppiä illallisesta, niin se korjaa että "31,80"), mutta ei itse kyllä muista jos on mulle velkaa. Siedän tuota vielä, mutta jos se alkaisi pakkomyymään mulle jotain omia tavaroitaan, niin vaihtoon ehkä menisi :D

Vierailija
108/137 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt vielä sano, että sinä hankit teillä lähes kaikki lapsen vaatteet ja tavarat. Ja äitiyslomalla ja hoitovapailla teillä myös meni menot puoliksi, eikä sun tulonmenetyksiäsi huomioitu mitenkään.

Noin se meni meillä justiinsa. Erottiin 15v. jälken ja hän oli sitä mieltä, etten tule pärjäämään 2 lapsen yh:na. Noh, pärjään nyt paljon paremmin ja rahaa jää muuhunkin. Esitän, että olen aina pa. Todellisuudessa lapset oppineet maksattaa hankintansa isällään, koska vetoan aina rahattomuuteen. Minulla on sijoitustili, joka kasvanut ihan mukavasti ja kun lapset muuttavat kotoa voin ostaa käteisellä itselleni asunnon.

Ihan ohiksena, missä sijoitustilissä olisi takuuvarma ja kohtuullisen hyvä kasvu?

Vierailija
109/137 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa parisuhteissa taidetaan ruokalasku maksaa puoliksi vaikka yleensä mies syö enemmän kuin nainen?

Toisaalta, naisten syömät fitnessvanukkaat, bataattien juuret ja -siemenet sun muut maksaa paljon enemmän kuin se perusmiehen syömä perusruoka.

Puhumattakaan muista jutuista mihin naiset käyttää "yhteisiä" varoja, eli alkaen koristetyynyistä, tuoksukynttilöistä ihan miljoonaan purkkiin ja purnukkaan jotka löytyy kylpyhuoneesta. 

Miehet on pikkuhiljaa oppimassa tasa-arvoon ja nyt täällä vingutaan, että mies on pihi kun vaan antaa naiselle mahdollisuuden olla tasa-arvoinen ja huolehtia itsestään. 

Vierailija
110/137 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun paras ystävä on todella pihi, mutta ei kaikissa asioissa. Alkoholiin ja shoppailuun kyllä tuhlaa mielellään, mutta kun käydään kahvilla niin esim. 10 euron laskua ei voi laittaa puoliksi niin, että molemmat laittaa laskuun vitoset, vaan toinen laittaa 4.80e ja toinen 5.20e... 

Kyllä inhottaa käydä sellaisen ihmisen kanssa missään. Esimerkiksi muiden kavereiden kanssa laitetaan usein ravintola lasku tasan kaikille, huolimatta siitä kuka söi ja joi mitäkin (ellei tietenkin erot ole tyyliin salaatti/vesi vs. viinipullo/pihvi). Tämä systeemi on mun mielestä paras, vaikka itsekin joskus joutuu maksamaan "liikaa", mutta kun samalla porukalla usein käydään syömässä niin se tasaantuu ajan myötä. Lisäksi myös todella mukavan illan voi pilata se nolo laskun jakaminen ja senttien laskeminen!

Tämän toisen ystävän kanssa laskua tutkitaan aina tarkkaan, maksetaan oma ruoka pyöristämällä alaspäin sekä unohtamalla yhteiset vedet, tipit jne.. Naisia ollaan siis molemmat.

Vierailija
111/137 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt yksi esimerkki. Mies ostanut itselleen noin 10v sitten sykevyön/kellon ja käytti sitä silloin max kuukauden verran. Siitä saakka ollut kaapissa käyttämättömänä.

Nyt itse innostuin urheilemaan säännöllisesti vajaa pari vuotta sitten ja vähän aikaan sitten muistin, että miehellä tämä laite kaapissan ja kysyin saisinko sitä lainata.

Mies sanoi, että ei onnistu, mutta voi kyllä myydä sen minulle jos maksan siitä 50E.

Luulin, että heittää läppää tuolla myymisellä, mutta tosissaan oli. Kyse ei tosiaan ole siitä, että miehellä ei olisi rahaa, hänen palkkatulonsa olivat tänäkin vuonna liki 100.000E.

Itse tienaan yli puolet vähemmän. No, pitää ostaa itselleen oma sykemittari joululahjaksi.

Mies on muutenkin raha-asioissa saita, maksan kaikista yhteisistä laskuista, sekä vuokrasta aina puolet. Jos vaikka esim käymme mäkkärissä syömässä, niin silloinkin aina tasattava lasku puoliksi.

Miksi Mäkkärissä kumpikin ei maksaa omaa annostaan, kuten pikaruokaloissa normaalisti, vaan maksu erikseen "tasataan"?

Vierailija
112/137 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ymmärrä näitä, jotka tasailevat kaveriporukan laskuja ravintolassa. Kukin maksaa omat syömisensä, kuten normaali ihminen. Laskun erikseen ottaminen on ihan normaalia käytöstä, ei se, että maksellaan kamujen viinipulloja. Ihan ihmeellistä touhua.

Vierailija
113/137 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun paras ystävä on todella pihi, mutta ei kaikissa asioissa. Alkoholiin ja shoppailuun kyllä tuhlaa mielellään, mutta kun käydään kahvilla niin esim. 10 euron laskua ei voi laittaa puoliksi niin, että molemmat laittaa laskuun vitoset, vaan toinen laittaa 4.80e ja toinen 5.20e... 

Kyllä inhottaa käydä sellaisen ihmisen kanssa missään. Esimerkiksi muiden kavereiden kanssa laitetaan usein ravintola lasku tasan kaikille, huolimatta siitä kuka söi ja joi mitäkin (ellei tietenkin erot ole tyyliin salaatti/vesi vs. viinipullo/pihvi). Tämä systeemi on mun mielestä paras, vaikka itsekin joskus joutuu maksamaan "liikaa", mutta kun samalla porukalla usein käydään syömässä niin se tasaantuu ajan myötä. Lisäksi myös todella mukavan illan voi pilata se nolo laskun jakaminen ja senttien laskeminen!

Tämän toisen ystävän kanssa laskua tutkitaan aina tarkkaan, maksetaan oma ruoka pyöristämällä alaspäin sekä unohtamalla yhteiset vedet, tipit jne.. Naisia ollaan siis molemmat.

Ihan järjetön systeemi. Kullekin lasku erikseen. Se on ihan normaalia. Mitä tippejä te vielä tuon lisäksi jätätte, siis mitä ihmettä?

Vierailija
114/137 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole synti olla köyhä, mutta on synti olla pihi.

Miehesi on pihi, ja harjoittaa myös taloudellista väkivaltaa ja luultavasti henkistäkin. Luulen että maksat suurimman osan lasten menoista ja muistakin yhteisistä laskuistanne. Sinuna ottaisin eron, ja elatusmaksuilla pärjäisit paremmin kuin miehesi kanssa. Ei pelkästään rahan takia vaan henkisen hyvinvoinnin vuoksi. On itsetuntoa laskevaa olla suhteessa jossa toinen ei arvosta toista ollenkaan ihmisenä.

Vierailija
115/137 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli periaatteessa nyt sanot suoraan, että teidän järjestelmänne on eroon valmistautumista? Ihan vaan tuon vikan lauseen takia mietin.

Minä voin sanoa suoraan, että järjestelmämme on ollut eroon valmistautumista. Kummankin omaisuus on omaa, kumpikin maksaa osansa yhteisistä menoista ja omat tulot ovat omia. Yhteistä on paljon, ja ravintolassa ei katsota, tai lomilla, kuka maksaa, jommalla kummalla on lompakko nopeammin käsissä.

Ajatus siitä, että joutuisin kysymään lupaa, saati maksamaan, jonkun kaapinperän romun käytöstä on älytön. Mitä se siellä kaapissa tienaa?

Mutta kyllä me miehen kanssa olemme järjestäneet elämän siten, että kummankaan taloudellinen tilanne ei muutu, jos se ero joskus tulee. Vielä ei 34 vuoden jälkeen ole tullut, mutta JOS niin kävisi, en minä toivo, että mies siitä kärsisi, enkä tietysti itsekään halua, taloudellisesti. Olisi siinä varmaan muutakin murhetta niin, että taloudelliset murheet olisivat varmaan se kuuluisa rikka rokan päälle.

Vierailija
116/137 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh! Lähtis vaihtoon tuommoinen, joka ei ymmärrä yhteistä taloutta.

Tuossahan nimenomaan on yhteinen talous, kulut puoliksi.

Miehen lompakko on miehen lompakko, maksaa puolet yhteisistä kuluista.

Ja luonto kiittää kun perheenjäsenet ei saa käyttää toistensa tavaroita?

Kyllä tässä parisuhdeterrorismi on viety huippuluokkiin. Ostetaan jokaiselle oma telkku kun sitä mun maksamaa ei saa katsoa ilman osallistumismaksua.

Jäisi mullakin tuollainen kaveri lehdellä soittelemaan. Asumisen kulut puolittamiset ja ruoat kyllä ymmärrän mutten vanhojen paskatavaroiden myymistä puolisolle. Kun se sykevyö kerran vuosia sitten taloon hommattu niin eiköhän se ole hyvä vain jos joku sitä tarvii.

Vierailija
117/137 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mun ukko ap:llä

Kaikki pitää pitää puolittaa, mutta kotityöt teen minä.

että tällainen vapaamatkustaja (niinkuin joku kommentoi)

Vierailija
118/137 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin itsekkin epäuskoisesti tuolle ettet voi lainata sykemittaria :D Meillä lainaillaan tavaroita aina, ei tulisi mieleen vaatia vuokraa tai maksua. Mutta jos mies on pihi luonne, luonteelle ei kai voi mitään :/ Plussaa ainakin on se, että mies ei ole tuhlaileva luonne, ja on hyvät tulot.  Tsemppiä ap!

Vierailija
119/137 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa parisuhteissa taidetaan ruokalasku maksaa puoliksi vaikka yleensä mies syö enemmän kuin nainen?

Toisaalta, naisten syömät fitnessvanukkaat, bataattien juuret ja -siemenet sun muut maksaa paljon enemmän kuin se perusmiehen syömä perusruoka.

Puhumattakaan muista jutuista mihin naiset käyttää "yhteisiä" varoja, eli alkaen koristetyynyistä, tuoksukynttilöistä ihan miljoonaan purkkiin ja purnukkaan jotka löytyy kylpyhuoneesta. 

Miehet on pikkuhiljaa oppimassa tasa-arvoon ja nyt täällä vingutaan, että mies on pihi kun vaan antaa naiselle mahdollisuuden olla tasa-arvoinen ja huolehtia itsestään. 

Ja mieskö ei  käytä mihinkään "turhaan"? On Netflixiä, urheilukanavaa, kaikenlaista hilavitkutinta autotalli täynnä, bisseä jääkaapissa, kalliimmat ihovoiteet ja partavedet kuin mulla (ja kuluttaa enemmän), läppäriä ja puhelinta pitää vaihtaa vuoden parin välein, pitää olla iPodit yms lelut jne.....

Vierailija
120/137 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vain on loistavaa olla ulkomaalaisen miehen puoliso. Kaikki maksetaan niin ravintoloissa kuin kaupoissa (itsestäänselvyys) ja joululahjaksi saa kodinkoneiden sijaan Chanelia.

Ja kaikki tulot ja omaisuus on yhteistä. Ilmeisesti ulkomaalainen mies vielä osaa ottaa riskin ja luottaa avioliittonsa kestävyyteen. 

Jos tässä taas perisuomalaiseen tyyliin halutaan kysyä, että "mitäs sitten kun tulee ero"; Briteissä avioehdot (prenuptial agreements) ovat yleensä mitättömiä ja sen vuoksi todella harvinaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme