Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi v...tu! Onko kellään muulla näin pihiä miestä?

Vierailija
01.12.2015 |

Tässä nyt yksi esimerkki. Mies ostanut itselleen noin 10v sitten sykevyön/kellon ja käytti sitä silloin max kuukauden verran. Siitä saakka ollut kaapissa käyttämättömänä.
Nyt itse innostuin urheilemaan säännöllisesti vajaa pari vuotta sitten ja vähän aikaan sitten muistin, että miehellä tämä laite kaapissan ja kysyin saisinko sitä lainata.
Mies sanoi, että ei onnistu, mutta voi kyllä myydä sen minulle jos maksan siitä 50E.
Luulin, että heittää läppää tuolla myymisellä, mutta tosissaan oli. Kyse ei tosiaan ole siitä, että miehellä ei olisi rahaa, hänen palkkatulonsa olivat tänäkin vuonna liki 100.000E.
Itse tienaan yli puolet vähemmän. No, pitää ostaa itselleen oma sykemittari joululahjaksi.
Mies on muutenkin raha-asioissa saita, maksan kaikista yhteisistä laskuista, sekä vuokrasta aina puolet. Jos vaikka esim käymme mäkkärissä syömässä, niin silloinkin aina tasattava lasku puoliksi.

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ymmärrä näitä, jotka tasailevat kaveriporukan laskuja ravintolassa. Kukin maksaa omat syömisensä, kuten normaali ihminen. Laskun erikseen ottaminen on ihan normaalia käytöstä, ei se, että maksellaan kamujen viinipulloja. Ihan ihmeellistä touhua.

Meitä oli kesällä 3 pariskuntaa 4 pv reissussa. Ei olisi tullut mieleenkään ruveta sentilleen jakamaan laskuja - joku osti pubissa kierroksen olutta, toinen viiniä tai limua. Ravintolassa ruokalasku jaettiin noin suunnilleen 3 osaan sen enempää laskematta kuka söi ja mitä. Bensat maksoi se joka tankkasi.

Vierailija
122/137 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt yksi esimerkki. Mies ostanut itselleen noin 10v sitten sykevyön/kellon ja käytti sitä silloin max kuukauden verran. Siitä saakka ollut kaapissa käyttämättömänä.

Nyt itse innostuin urheilemaan säännöllisesti vajaa pari vuotta sitten ja vähän aikaan sitten muistin, että miehellä tämä laite kaapissan ja kysyin saisinko sitä lainata.

Mies sanoi, että ei onnistu, mutta voi kyllä myydä sen minulle jos maksan siitä 50E.

Luulin, että heittää läppää tuolla myymisellä, mutta tosissaan oli. Kyse ei tosiaan ole siitä, että miehellä ei olisi rahaa, hänen palkkatulonsa olivat tänäkin vuonna liki 100.000E.

Itse tienaan yli puolet vähemmän. No, pitää ostaa itselleen oma sykemittari joululahjaksi.

Mies on muutenkin raha-asioissa saita, maksan kaikista yhteisistä laskuista, sekä vuokrasta aina puolet. Jos vaikka esim käymme mäkkärissä syömässä, niin silloinkin aina tasattava lasku puoliksi.

Mun vaimo on ihan samanlainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistuisi meillä. Ollaan naimisissa ja rahat (ja tavarat) on yhteisiä vaikka miehen brutto on noin 3 kertaa enemmän kuin mulla.

Ja kenenkään on turha inistä että olisin "vapaamatkustaja", mä tein kolmeavuoroa aikoinaan että mies sai opiskella ja maksoin silloin suurimman osan meidän menoista.

Eli meillä se maksaa jolla on enemmän rahaa ja näin on toimittu aina.

Vierailija
124/137 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sulla "mies". Varakkaat ihmiset on just tollasia. Ihan vitun saitoja itsekeskeisiä mulkkuja.

Vierailija
125/137 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on sulla "mies". Varakkaat ihmiset on just tollasia. Ihan vitun saitoja itsekeskeisiä mulkkuja.

Just näin. Mitä rikkaampi, sen pihimpi ja itsekeskeisempi. Faija on samanlainen, tosin nyt ikää myötä on vähän pehminnyt. Nyt se soittelee keski-iän kriisissä katuvasti, kun ei ajatellut kuin itseään. Se on vähän myöhästä jo.

Vierailija
126/137 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ymmärrä näitä, jotka tasailevat kaveriporukan laskuja ravintolassa. Kukin maksaa omat syömisensä, kuten normaali ihminen. Laskun erikseen ottaminen on ihan normaalia käytöstä, ei se, että maksellaan kamujen viinipulloja. Ihan ihmeellistä touhua.

Joo, on normaalia - vain Suomessa.

Vierailija
127/137 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllä me miehen kanssa olemme järjestäneet elämän siten, että kummankaan taloudellinen tilanne ei muutu, jos se ero joskus tulee. Vielä ei 34 vuoden jälkeen ole tullut, mutta JOS niin kävisi, en minä toivo, että mies siitä kärsisi, enkä tietysti itsekään halua, taloudellisesti. Olisi siinä varmaan muutakin murhetta niin, että taloudelliset murheet olisivat varmaan se kuuluisa rikka rokan päälle.

Ihan vaan tiedoksi, erossa kärsivät taloudellisesti molemmat osapuolet, oli asiat järjestetty ihan miten vain. Kahden talouden kulut ovat aina suuremmat kuin yhden, joten erotessa elintaso väistämättä laskee.

Vierailija
128/137 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nauran tuolle sykemittarille :D Meillä omat tulot ja tilit, mutta yhteiset ruokakulut ja laskut jotakuinkin tasan. Kotivakuutus minun nimissä, joten minä sen maksan. Myös fortumin sähkölaskun maksan minä, mies siirtolaskun. Ei lapsia, mutta koira ja kissa joiden kuluista molemmat maksaa yhtälailla, vaikka koira minun nimissä ja kissa miehen. Molemmilla myös omat autot, joita lainaillaan ristiin riippuen siitä kummalla enemmän bensaa tankissa sillä hetkellä. Kaikki kodissa olevat tavarat yhteisessä käytössä tarpeen mukaan. Jopa se hiustenkuivain, kuivatkoon minun puolestani vaikka perskarvojaan sillä jos tykkää :D Hammasharjat kuitenkin molemmilla omat :)

Vierailija
129/137 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ei lainaa ilmaiseksi? No huhhuh, mä kyllä ehkä jättäisin tollasen.

Poikaystäväni on kyllä ärsyttävän tarkka rahasta ja ehkä jopa pihi; muistaa aina sentilleen mitä olen sille velkaa (siis oikeasti sentilleen, tyyliin jos olen maksamassa kolme kymppiä illallisesta, niin se korjaa että "31,80"), mutta ei itse kyllä muista jos on mulle velkaa. Siedän tuota vielä, mutta jos se alkaisi pakkomyymään mulle jotain omia tavaroitaan, niin vaihtoon ehkä menisi :D

Vähän offtopic mutta... Mulla on samalainen ystävä. Kerran haki mulle siiderit kaupasta ku en ite kerennyt ja oltiin samaan paikkaan menossa iltaa viettämään. Huomasin paikan päällä että oli käteistä pari euroa liian vähän ja lupasin maksaa seuraavan kerran ku nähdään (on nähnyt kyllä että aina oon velkani maksanut!). Ei sitten sattuneista syistä nähty muutamaan viikkoon kun oli sairastelua yms.. Viestitteli jatkuvasti että missäs oot, jokos nähdään, muista velat... Meinas taulu palaa. Tietenkin sen parin euron velkani maksoin mukisematta kun nähtiin sitten.

Kun taas tää kaveri ite välttelee kaikkea maksamista, ei onnistu kaveriporukan kesken jakaa mitään ja vuokramökeistä (jos on hänen nimissä) yrittää kaikin tavoin kyniä voittoa (esim. monesti sovitaan että ei ole niin nöpönuukaa, maksetaan kaikki vaikka 5 tai 10€ niin tää kutsuu ylimääräsiä mukaan että saa voittoa)! Olen hälle pari vuotta tehnyt kampaajan hommia 'opiskelijahintaan' kun on niin pihi ettei kampaajalle mene... Aina sama saatanan vänkytys sen leikkauksen tai värjäyksen jälkeen. "Ei oo käteistä nyt, unohin käyä automaatilla, maksan sulle tilille" ja kun asiaa kysyy "en löydä nettipankkitunnuksia käyn tässä nostaa rahaa kunhan saan auton", kun saa auton ja näkee kylällä ja pyytää nostamaan niin ei ookkaan pankkikortti mukana. Olin n. vuoden ajan tältä leikannut niitä hiuksia ja aina pyytänyt saman hinnan. Kerran leikkauksen jälkeen huikkas ovelta 'eihä me sovittu että tää maksaa niin kiitos'. Ei kai ne kampaamossakaan sulle joka kerta penkkiin istuessa muistuta, että tää muuten sit hei maksaa muista!

Mites sitten jos työllistyn kampaajan ammattiin jonain päivänä? Maksaa osissa tai sanoo että et kertonut hintaa nii en maksa? En minä hälle liikkeessä tee puoli-ilmaseks ja olen tästä maininnutkin.

Kerran oli jäänyt 5€ velkaa jostain. Ei suuri summa, enkä asiasta jankannutkaan. Olin juhlissa ja tää kaveri oli tulossa, soitti matkan varrelta että kipaisee kaupasta jotain. Kysyin sitten, että toisiko mulle samalla sen vitosen maksavan tupakka-askin - tapeltiin 20 minuuttia puhelimen välityksellä kun tää väitti että ei ole mitään velkaa kun heitti mut kerran kotiin (matkan varrelle kun ite oli menossa omaan kotiinsa) :D

Viimisen velan se yrittiki kiertää ovelasti. Oli 25€ velkaa. Oltiin menossa kaverin kanssa käymään Ruotsin puolella nuuskaa hakemassa ja tää kaveri tietty kysy, että jos laittaa rahan tilille niin ostanko hällekin. Sanoin sitten että maksa se velka samalla tilille niin voin tuoda. No, hän laittoi 40€ tilille ja kerto mitä pitää tuua - nuuskakaupassa odottiki yllätys ja oli sen verran hintavat ostokset että mulle ois itelle jääny tosta reippaasti alle pari kymppiä. Ostin sitten vaan sillä rahalla mikä oli hänen ja ilmotin että et laittanu tarpeeks, valitan. :D

Nii ja just tuo ku on nii sentin päälle joka himputin juttu. Ostetaan jotain puoliksi ja tarjoat vaikka vitosta. "Mutta ku sun osuus on viis euroa ja viis senttii älä yritä kusettaa mua". Voi jeesus, en voi ku onnitella hänen asuinkumppaniaan.

Vierailija
130/137 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te hemmetin uusavuttomat osaa enää urheillakkaan ilman mittareita?!

Naurettavaksi mennyt koko touhu,mittailiko Paavo Nurmi tai Juha Mieto sykkeitä,no ei!

Katson aina säälin sekaisin ilmein näitä "urheilijoita" jotka on naimisissa näiden mittareiden kanssa.

Vierailija
131/137 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista. Meillä ei ole vuosia vielä lähellekään yhtä paljon mutta meillä ei ole mun rahoja ja miehen rahoja vaan yhteiset rahat. No käytännössä molemmilla omat tilit ja jos jotain erityistä haluaa niin sieltä omalta tililtä maksetaan. Meillä on suunnilleen samat tulot molemmilla. Mies ei ikinä anna maksaa missään ravintolassa tai leffassa tai vastaavissa tilanteissa. Jos haluaisin sykemittarin mies ostaisi minulle oman paljon hienomman kuin joku hänen 10v vanha vaikka en edes pyytäisi. Meillä ei siis ole lähelläkään tuollaiset tulot kuin teillä. Siis sykemittari olisi tosi iso ostos.

Vierailija
132/137 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene parempaan työhön niin ei tarvitse jäkättää??

Vierailija
133/137 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene parempaan työhön niin ei tarvitse jäkättää??

Kyse nyt ei kumminkaan taida olla siitä että ap:ta kismittää se että omat tulot on pienemmät, vaan se että a) perheen sisällä pitää maksaa tavaran käytöstä, ja b) siitä kymmenen vuotta vanhasta hikisestä mittarista pitäisi maksaa 50€

Vierailija
134/137 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro

Erillistalous.

Tiedän aviossa olevan parin joilla yhteisiä lapsiakin

jossa molemmilla on "omat rahat".

Älkää naurako - yhteisessä jääkaapissa on kummallekin

omat puolet omalle ruualle.

Lasten osuudesta en tiedä, kait puolottavat kulut.

Mielestäni jotenkin sairasta ja yhteistalouteen kuulumatonta.

Vierailija
135/137 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pihi mies. Tarvitsin uuden läppärin, mies vietti kaksi tuntia etsien parasta diiliä asialliseen koneeseen. Ei tehnyt meteliä asiasta, sanoi vaan kun oli valmis että kurkkaatko tänne josko näissä olisi sopivaa niin pistää tilauksen heti menemään, ale kun oli.

Ei tykkää kun ostan erikoiskahveja 'usein' mutta osti masiinan kotiin kun tykkään juoda niin käy halvemmaksi.

Osti viimeksi lapselle netistä talvivaatteet, 50% hinnasta pois.

Nalkuttaa joskus ihme jutuista mutta kun systeemi on tuollainen niin eipä tunnu pahalta säästellä muuten, jos se nyt häntä ilahduttaa.

Ei sinun miehesi pihiä ole nähnytkään. Pihi olisi hakenut sinulle koneen kaatopaikalta ja olisit itse saanut korjauttaa sen. Miehesi on säästäväinen, eikä säästäväisyys paha asia yleensä ole (paitsi jos säästää liikaa terveyden asiossa esim lääkärikäynneissä tai lääkkeissä).

Vierailija
136/137 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi mies ja omistaa omakotitalo,, sijoitusasunnon,  Audin ja sijoituksia rahastoissa. 

Vierailija
137/137 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkähkön ajan ollut sitä mieltä, että viimeistään siinä vaiheessa, kun aletaan muodostaa parisuhdetta, on molempien puoliskoiden suoritettava taloudenhoitokurssi, siis rahaan liittyvät seikat selväksi. Tuo menojen tarkka puolittaminen kuuluu teini-ikään, kun ollaan vähissä rahoissa, mutta ei todellakaan aikuisuuteen, varsinkin jos molemmat tienaavat hyvin. Etkö ap älynnyt jo seurusteluvaiheessa, millaisen kitupiikin kanssa olet lyömässä hynttyyt yhteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi