Olen transnainen. Aion mennä tänään yliopistosäätiön lenkkipolun saunaan naisten vuorolla.
Tämä on suuri kulmakivi minulle elämässäni. Olen nainen, mutta omistan vielä peniksen. Toivottavasti saunavuoroon ei satu paikalle mitään keskiaikaisen ideologian omaavia suvaitsemattomia cis-naisia. Pelottaa kyllä kamalasti! En ole koskaan näyttäytnyt alasti naisena naisten edessä. :(
N23
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on varmasti suuri kulmakivi myös esimerkiksi naiselle, joka kärsii ahdistelun tai raiskauksen aiheuttamasta traumasta, eikä halua nähdä penistä lähellä itseään tilassa, missä itsekin on alasti.
No pitäisikö minun sitten NAISENA saunoa miesten kanssa? Tajuatko kuinka ahdistavaa se olisi minulle naisena.. Tietysti ikävää, jos joku ei kestä olla samassa huoneessa peniksen kanssa, mutta tuollaisen kanssa on opittava elämään. Se, että ihminen on kokenut oppressiota, ei oikeuta häntä alistamaan muita vähemmän etuoikeutettuja.
AP
Useimmat transihmiset ovat järkeviä ja saunovat yksin. Elämä ei jaa kaikille samoja kortteja. Kukaan ei pakota sinua saunaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on varmasti suuri kulmakivi myös esimerkiksi naiselle, joka kärsii ahdistelun tai raiskauksen aiheuttamasta traumasta, eikä halua nähdä penistä lähellä itseään tilassa, missä itsekin on alasti.
No pitäisikö minun sitten NAISENA saunoa miesten kanssa? Tajuatko kuinka ahdistavaa se olisi minulle naisena.. Tietysti ikävää, jos joku ei kestä olla samassa huoneessa peniksen kanssa, mutta tuollaisen kanssa on opittava elämään. Se, että ihminen on kokenut oppressiota, ei oikeuta häntä alistamaan muita vähemmän etuoikeutettuja.
AP
TRANSnaisena sinun pitäisi joko ennalta sopia naisten kanssa saunomisesta yhdessä heidän kanssaan tai järjestää itsellesi oma saunavuoro. Pre-op transnaisen on opittava elämään sellaisen kanssa. Se, että sinä ahdistuisit miesten saunassa, ei oikeuta sinua saattamaan naisia ahdistavaan tilanteeseen.
Sukupuoli on sosiaalinen konstruktio. Minulla se on strukturoitu valkoiseksi heteromieheksi ja yllättävän hyvin vastaa passiani. Kannustan Apn tekevän sydämensä mukaan, älä lannistu täällä kohtaamastasi rasismista ja seksismistä.
Hyvin olet omaksunut naisidentiteetin, sulla on oikeus ja sä ja vain sä olet alistettu. Jos olisit mies naisen kropassa, menisitkö silloinkin saunaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
TRANSnaisena sinun pitäisi joko ennalta sopia naisten kanssa saunomisesta yhdessä heidän kanssaan tai järjestää itsellesi oma saunavuoro. Pre-op transnaisen on opittava elämään sellaisen kanssa. Se, että sinä ahdistuisit miesten saunassa, ei oikeuta sinua saattamaan naisia ahdistavaan tilanteeseen.
Sinulla taitaa olla nyt käsitteet vähän sekaisin. Transnainen on nainen ja sillä sipuli. En ole drag queen tai crossdresser, eli mies, joka pukeutuu naiseksi silloin tällöin. Olen NAINEN.
AP
Vierailija kirjoitti:
Eikö kannattais laittaa vaikka pyyhe ympärille? Tuskin se on kiellettyä. Sitäpaitsi jos susta tuntuu epämiellyttävältä mennä saunomaan, niin miksi menet ylipäätään?
Ja taas häikäilemätöntä transmisogyniaa yläpeukutetaan.. :(
Miksi naisen pitäisi peittää sukupuolielimet NAISTEN saunassa?
AP
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoli on sosiaalinen konstruktio. Minulla se on strukturoitu valkoiseksi heteromieheksi ja yllättävän hyvin vastaa passiani. Kannustan Apn tekevän sydämensä mukaan, älä lannistu täällä kohtaamastasi rasismista ja seksismistä.
Rasismi= syrjintä rodun vuoksi. Mistä tiedät mitä rotua ap on? Mielenkiintoista nykyään tämän rasismi- sanan käyttö syrjinnän synonyyminä.♡
Vierailija kirjoitti:
Lukeeko passissa heterouskin nykyään? Alkoiko sinulla seistä tietyssä iässä alastoman naisen nähdessäsi, koska kulttuuri oli opettanut sen sinulle, eikö hormonit vaikuttaneet ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Sinulla taitaa olla nyt käsitteet vähän sekaisin. Transnainen on nainen ja sillä sipuli. En ole drag queen tai crossdresser, eli mies, joka pukeutuu naiseksi silloin tällöin. Olen NAINEN.
AP
Jos olisit oikeassa, olisit kirjoittanut vain nainen on nainen. Transnainen on erilainen kuin fyysisesti naiseksi syntynyt nainen (woman born woman, wbw), siksi koko käsite on olemassa. Jos transnainen olisi yhtä kuin wbw, ei mitään transitiota olisi tarpeen käydä läpi. En yritä väheksyä sukupuoli-identiteettiäsi, mutta jos olisit yhtä kuin wbw, sinulla ei olisi esimerkiksi sitä penistä. Koko kysymys siitä, millaista on mennä peniksen kanssa toisten naisten sekaan on jotain, jonka vain transnainen voi kokea, ei yksikään wbw.
Transnainen on transnainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasismi= syrjintä rodun vuoksi. Mistä tiedät mitä rotua ap on? Mielenkiintoista nykyään tämän rasismi- sanan käyttö syrjinnän synonyyminä.♡
Kaikki on rasistista, kaikki on seksististä, se on sinun vastuullasi huomata tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kannattais laittaa vaikka pyyhe ympärille? Tuskin se on kiellettyä. Sitäpaitsi jos susta tuntuu epämiellyttävältä mennä saunomaan, niin miksi menet ylipäätään?
Ja taas häikäilemätöntä transmisogyniaa yläpeukutetaan.. :(
Miksi naisen pitäisi peittää sukupuolielimet NAISTEN saunassa?
AP
Hei, olet provo. Transihmiset eivät käytä cisseksistitä sanaa "sukupuolielimet" vaan "sukuelimet", koska sukupuoli ei ole haaroissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Etkös sä ite ole just änkeemässä naisten saunaan, koska et kestä olla samassa tilassa penisten kanssa? Eli siellä miesten puolella.
Ihan naurettava provo. Tunnen monia trans- miehiä ja naisia. Kukaan heistä ei onneksi ole sekopää, jollaiselta sinä vaikutat.
Jos pelkästä kropasta puhutaan, miinus päänsisäiset jutut, on miehiä ja naisia ja hermafrodiitteja.
Jos olet kropaltasi mies, menet miesten saunaan. Jos olet kropaltasi nainen menet naisten saunaan. Hermafrodiiteista en osaa sanoa, paras vaihtoehto olisi varmaan sekasauna.
Simple as that, ottamatta kantaa mihinkään identiteettiin.
Täysin operoidut voivat sitten toimia 'identiteettinsä' mukaan.
Cis-nainen? HUUTONAURUA!! Oikea termi on NAINEN.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, ettei esim. heteroista ja valkolaisista saa puhua, vain homoista ja mustalaisista saa käyttää erillistä sanaa, koska ovat vähemmistöä?
Vai oletko se transpalstalla kirjoitteleva transnainen, jonka mielestä mitään cis- ja trans-erottelua ei saa tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on suuri kulmakivi minulle elämässäni. Olen nainen, mutta omistan vielä peniksen. Toivottavasti saunavuoroon ei satu paikalle mitään keskiaikaisen ideologian omaavia suvaitsemattomia cis-naisia. Pelottaa kyllä kamalasti! En ole koskaan näyttäytnyt alasti naisena naisten edessä. :(
N23
Sukupuoli on pelkkä sosiaalinen konstruktio. Älkää antako elimente rajoittaa oikeuksianne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, ettei esim. heteroista ja valkolaisista saa puhua, vain homoista ja mustalaisista saa käyttää erillistä sanaa, koska ovat vähemmistöä?
Vai oletko se transpalstalla kirjoitteleva transnainen, jonka mielestä mitään cis- ja trans-erottelua ei saa tehdä?
On olemassa NAISIA ja TRANSNAISIA. Siinä koko juttu lyhykäisyydessään.
Vierailija kirjoitti:
Jos pelkästä kropasta puhutaan, miinus päänsisäiset jutut, on miehiä ja naisia ja hermafrodiitteja.
Jos olet kropaltasi mies, menet miesten saunaan. Jos olet kropaltasi nainen menet naisten saunaan. Hermafrodiiteista en osaa sanoa, paras vaihtoehto olisi varmaan sekasauna.
Simple as that, ottamatta kantaa mihinkään identiteettiin.
Täysin operoidut voivat sitten toimia 'identiteettinsä' mukaan.
Ongelmahan on se, että jos on välitilassa, esim.hormonit kasvattaneet jo rinnat tai käynyt yksityisellä hankkimassa D-kupit, mutta omistaa munat, niin vaikea sellaisen on miestenkään puolelle mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N23
Sukupuoli on pelkkä sosiaalinen konstruktio. Älkää antako elimente rajoittaa oikeuksianne!
Ehkä jonkun genderqueerin maailmankuvassa. Ei kai transsukupuolisia edes olisi, jos se olisi pelkkä keinotekoinen konstruktio.
Nämä ovat tämmöisiä tilanteita, joissa transsukupuolisen on parempi varoa. Sinuna ap, ehkä kysyisin paikan päältä saunojilta, jos heille on okei, että tulet sinne saunomaan. Ikävä varotoimihan tuo tuollainen on, kun kuitenkin itsekin nainen olet, mutta peniksesi saattaa silti olla joillekin naisille ongelma. Pahimmassa tapauksessa pistävät inhottavan shown pystyyn, jos noin vain sinne tupsahdat. Eli omankin mukavuutesi vuoksi on parempi, että tökit jäätä ensin kepillä.