Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas tappaja koiran hyökkäys, milloin nämä kielletään Suomessa?

Vierailija

Tuollaisen koiran omistamiseen pitäisi olla lupa, kuten vaarallisen aseenkin.

http://www.hs.fi/kaupunki/a1448678441385?

Sivut

Kommentit (78)

Vierailija

Kaikki lemmikkikoirat pitäisi kieltää. Koiralla pitäisi olla jokin tarkoitus, esimerkiksi poliisikoira, opaskoira tai vastaava. Pienenisi hiilijalanjälkikin huomattavasti. Mutta ei, pitää olla söpöjä höpönassuja paskamasiinoita, koska luonto ei ole vielä tarpeeksi huonossa jamassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Taistelukoira". Lopetin lukemisen tuohon kohtaan...
Päätit kuitenkin kirjoittaa tänne. :D

Vierailija

Tässäkin tapauksessa omistaja oli täysin munaton ja kyvytön hallitsemaan koiraansa ja hyökkäyksen kohteeksi joutuneen koiran omistaja joutui tekemään likaisen työn. Ei niitä turhaan kutsuta munanjatkekoiriksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täällä on tällä hetkellä vaarallisempiakin elukoita mutta koirat ollaan kieltämässä, voi jeesus.
Mitäs niitä koiria vaarallisempia lemmikkielämiä nyt onkaan? Olenko nyt esimerkiksi missannut jonkin tappamarsujen invaasion? 

Vierailija

Olen koiraihmisiä, mutta mun mielestä voitaisiin tehdä kuten Norjassa ja kieltää kaikki ns. vaaralliset rodut.

Vierailija

Mua suorastaan vituttaa, kun ihmiset hankkii koiran, koska se on "pelottava ja komea", eikä perehdy hevonvittuakaan siihen eläimen luonteeseen ja sen tarpeisiin. "Taistelukoirat" tarvitsee ihan järjettömät määrät virikkeitä ja mahdollisuuksia purkaa energiaansa, ne tarvitsee kovaa kuria ja niille on tehtävä selväksi, että ihminen on laumanjohtaja. "Taistelukoirista" saa osaava ja kokenut ihminen hienon koiran, mutta valitettavasti suurinosa siitä porukasta, joka "taistelukoiria" omistaa, on aivan tumpeloita ja saisivat puudelistakin mahdottoman tapauksen. Nuo koirat ei kuulu kaupunkiin pieneen kerrostaloasuntoon, eivät vapaana lenkkipoluille ja kaduille, eivät koirapuistoon muiden koirien sekaan, eivätkä ihmisille, jotka haluavat munanjatkeen.

Vierailija

Ainoat kerrat kun olen koiria pelännyt liittyvät rotuihin: doberman, Rottweiler, shar pei, dogo argentino ja amerikanstaffordshirenterrieri. Nämä tilanteet ovat olleet todella vaaratilanteita, joissa kyseiset koirat ovat uhanneet joko toisia koiria, minua tai paikalla olleita lapsia. Jokaisesta on selvitty ilman haavereita, mutta pelko kyseisessä tilanteessa on ollut suuri ja riski että jotain todella vakavaa tapahtuu. Kaikkia näitä yhdistää myös se, että omistaja/koiran hallussapitäjä ei ole uskaltanut itse komentaa koiraansa, vaan on itsekin pelännyt tätä.

Muuten en koiria pelkää, uskallan ottaa isoiltakin koirilta luita jne. vaikka ne murisevat ja yrittävät näykätä. Mutta tiettyjä rotuja vältän, koska ne ovat täysin arvaamattomia eikä niille edes aikuinen mitenkään pärjää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mua suorastaan vituttaa, kun ihmiset hankkii koiran, koska se on "pelottava ja komea", eikä perehdy hevonvittuakaan siihen eläimen luonteeseen ja sen tarpeisiin. "Taistelukoirat" tarvitsee ihan järjettömät määrät virikkeitä ja mahdollisuuksia purkaa energiaansa, ne tarvitsee kovaa kuria ja niille on tehtävä selväksi, että ihminen on laumanjohtaja. "Taistelukoirista" saa osaava ja kokenut ihminen hienon koiran, mutta valitettavasti suurinosa siitä porukasta, joka "taistelukoiria" omistaa, on aivan tumpeloita ja saisivat puudelistakin mahdottoman tapauksen. Nuo koirat ei kuulu kaupunkiin pieneen kerrostaloasuntoon, eivät vapaana lenkkipoluille ja kaduille, eivät koirapuistoon muiden koirien sekaan, eivätkä ihmisille, jotka haluavat munanjatkeen.
Samaa mieltä, eli käytännössä tarkoittaa että rotu pitäisi olla luvanvarainen. Ehkäpä kaikkien koirien pitämiseen pitäisi olla lupa ja sirutuspakko.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on tällä hetkellä vaarallisempiakin elukoita mutta koirat ollaan kieltämässä, voi jeesus.
Mitäs niitä koiria vaarallisempia lemmikkielämiä nyt onkaan? Olenko nyt esimerkiksi missannut jonkin tappamarsujen invaasion? 

Ei marsujen mutta alkaa ämmällä kuitenkin... Niistä ei saa täällä puhua. Suvikukkiksien lemmikkejä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei marsujen mutta alkaa ämmällä kuitenkin... Niistä ei saa täällä puhua. Suvikukkiksien lemmikkejä.

Juuri näin. Ja ilman koiraa en näiden takia todellakaan aio olla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat