Missä ammatissa ihminen pystyy parhaiten hyödyntämään loistavaa päättelykykyä?

Vierailija

Monissa asioissa olen aika keskinkertainen, mutta mulla on melko uskomaton päättelykyky vaikka itse sanonkin, saan siitä miltei jatkuvasti todisteita oikeassa elämässäni. Missä ammatissa voisin parhaiten käyttää tätä kykyäni hyödyksi? Matemaattisesti lahjakas en ole, joten kovin suurta matemaattista taitoa vaativat vaihtoehdot ovat poissuljettuja. Oma nykyinen ammattini ei millään tavoin palvele tätä taitoani, ja muutenkin on uusi suunta hakusessa.

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Olen liian... no semmoinen naisnainen poliisiksi, sillä päästäkseen siihen positioon että saa istua käyttämässä terävästi aivojaan rikosten ratkaisemiseksi, täytyy ensin käydä melko fyysiset ja sekä henkistä että fyysistä kovuutta vaativat vaiheet läpi, enkä minä ole kummoinen sellaisissa jutuissa. Esim. armeijan käyminen olisi ollut mulle ihan utopistinen ajatus, sen verran naisellinen nainen kuitenkin olen. Mutta lisää? :) ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jännä tuo lahjattomuus, koska matematiikka on aika pitkälle päättelyä.

No sitähän mä tässä en kysynyt, siis onko jännä vai ei. Kyllä nyt perusjutuista selviän, tietenkin, mutta _korkeakoulutason_ matematiikka ei ole minun juttujani. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen liian... no semmoinen naisnainen poliisiksi, sillä päästäkseen siihen positioon että saa istua käyttämässä terävästi aivojaan rikosten ratkaisemiseksi, täytyy ensin käydä melko fyysiset ja sekä henkistä että fyysistä kovuutta vaativat vaiheet läpi, enkä minä ole kummoinen sellaisissa jutuissa. Esim. armeijan käyminen olisi ollut mulle ihan utopistinen ajatus, sen verran naisellinen nainen kuitenkin olen. Mutta lisää? :) ap

Asiasta viidenteen: määrittelisitkö "naisellisen naisen"? Kiinnostaa nyt ihan sen vuoksi, että tunnen pari naispuolista poliisia ja pari armeijan käynyttä, jotka kyllä tunnistaa naisiksi jo kaukaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Asiasta viidenteen: määrittelisitkö "naisellisen naisen"? Kiinnostaa nyt ihan sen vuoksi, että tunnen pari naispuolista poliisia ja pari armeijan käynyttä, jotka kyllä tunnistaa naisiksi jo kaukaa.

Huoh. Viet tätä nyt sivuraiteille, mutta menköön. Olen luonteeltani melko pehmeä, esim. järkytyn juopoista ja väkivaltaisista ihmisistä, joten heidän nostelu kumihansikkaat kädessä maijan perään olisi mulle täysin vieras ajatus, ja tämä on vain yksi esimerkki. Luulit siis että tarkoitan ulkonäköä, mitä en tarkoittanut. Tarkoitan naisellisen pehmeää ja herkkää perusluonnetta, vaikka osaan kyllä olla napakkakin. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
mene opettamaan logiikkaa yliopistoon.

Saattaapi mennä aika lähelle tuota matematiikkaa, joka ei ilmeisesti ole vahvuus ko. henkilöllä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä tuo lahjattomuus, koska matematiikka on aika pitkälle päättelyä.

No sitähän mä tässä en kysynyt, siis onko jännä vai ei. Kyllä nyt perusjutuista selviän, tietenkin, mutta _korkeakoulutason_ matematiikka ei ole minun juttujani. ap

Siellähän se päättely oikein korostuu, joten mikä siinä on ongelma?

Vierailija

Päättelykykyä on monenlaista.

Kerro ap esimerkkejä siitä, minkälaisissa tilanteissa ja mitä tarkemmin ottaen olet päätellyt poikkeuksellisen tehokkaasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kerro ap esimerkkejä siitä, minkälaisissa tilanteissa ja mitä tarkemmin ottaen olet päätellyt poikkeuksellisen tehokkaasti.

No esim. salkkareissa osaan hyvin päätellä seuraavat juonikuviot. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ollut minun kirjoittamani vastaus. Tiedoksi etten koskaan ole katsonut kyseisestä ohjelmasta edes yhtäkään kokonaista jaksoa. Voisitko mennä muualle häiriköimään, olet asiaton ja tuskinpa tuollainen häiriköinti on kenenkään normaaliälyisen aikuisen ihmisen mielestä hauskaa. :( ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oi suuri guru! Opasta meitäkin! Miten teet sen?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat