Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa kuunnella jouluna kälyni kälätystä.

Vierailija

Se on umpirasisti herneaivo ja koko maailman kauhuksi todella puhelias. Puhuu, puhuu ja puhuu, eikä ehdi ajatella yhtään mitään. Sillä on mielipide joka asiasta ja joka henkilöstä ja omasta mielestään tietenkin se ainoa oikea mielipide.

Sen puhenopeus on järkyttävä. Kaiken kruunaa se, että se oli kaksikymppisenä (15 vuotta sitten!) aupairina Yhdysvalloissa ja edelleen hakee sanoja puheessaan, kun muistaa ne vain englanniksi. Mukamas.

Kuinka pitkään te jaksaisitte tällaista: "Siis me oltiin eilen joulukadun avajaisissa ja oh my god ku ne valot oli siis niin järkyt ettette usko. Ku mä olin Nykis ni siel oli kaikki christmas decorationit siis mikä se on suomeks joulukoristeet niin tyylikkäitä et joku Aleksin jouluvalot.. niin lame. Ei mitään efforttii, siis yritystä. Aina samat. Mut Nykis panostetaan, you know. Ja joku Senaatintorin joulukuusi. Rockefeller Centerin joulukuusi oli niinku elämys, mut toi on niin risu siihen verrattuna. Teijän pitää hei joskus mennä Nykkii. Mut joo nii me mentiin shoppailee joululahjoi avajaisten jälkeen ja a-i-v-a-n kamala ruuhka Stockalla. Siis kaikki venäläiset tunki joka paikkaa ja vitsi ne haisee, siis löyhkää joltai Chanelilt niinku seuraavaan kerrokseen asti. Miltähän sit alkaa haista ku noi turvikset alkaa käydä Stockalla? Noi ählämtuoksut on niin gross. Siis yök. Lasten koulussa on yks mamusiivooja ja hyi että se haisee joltain käyneeltä perunalta. Sit loppuu Stockalla käynti, pitää tilaa kotiin. Paitsi et ne mahmudit on sit just niitä delivery guys, mitä ne on lähettipoikii. Mut hei, first world problems. Hajuja ei voi paeta. Nii siel Stockan leluosastolla oli noit Legoja alennukses mut emmä siis jaksanu lähtee roudaamaan niitä himaan et me vaan sit katottii mitä haluttii ja tilattiin netistä. Paitsi ettei tilattu netistä niinku Stockalta vaan Anttilasta, ku sai halvemmalla. Ja kannatuksen vuoks Anttilasta, ku ne sentään tekee viel lelui tytöille ja pojille, eikä jolleki sukupuolisensitiiveille Ommo-Iiveille, joilla ei oo ees kunnon nimee. Tytöt nyt vaan leikkii nukeilla ja pojat autoilla, get over it. Mut ei ku Ommo-Iivi tarvii sukupuolettoman nuken ja auton, joka käy hevosen shitillä. Ku ei saastuteta Ommo-Iivin lasten planeettaa.."

..ja tätä mukavat 8-10 tuntia jouluaattona nonstoppina, kun kukaan ei pääse väliin sanomaan yhtään mitään. Apua, mun päätä alkaa särkeä jo nyt.

P.s. En ole veljeni kanssa enää missään tekemisissä. Jostain syystä.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

En varmaan kestäisi noin montaa tuntia. Alkaisi kohteliaisuuden rippeet kadota ja puhuisin vain muiden kanssa muita juttuja samaan aikaan. Ei kuulosta sellaiselta ihmiseltä josta itse pitäisin. Sietää voisi joskus hetken aikaa. Mutta tosiaan hetken

Vierailija

Ei kannata antaa valtaa hänelle. Tokaiset määrätietoisesti että "Mielenkiintoista!" ja jatkat aivan muista aiheista muiden kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kannata antaa valtaa hänelle. Tokaiset määrätietoisesti että "Mielenkiintoista!" ja jatkat aivan muista aiheista muiden kanssa.

Arvaa yritänkö. Ja yrittääkö kaikki muutkin. Me pyörittelemme silmiämme ja huokailemme keskenämme, kun käly paasaa. Se on juuri sellaista puhelinmyyjä-ihmistyyppiä, jolta ei saa suunvuoroa. Pitäisi pudottaa lautanen lattialle, että se pitäisi sekunnin tauon.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olisiko lahjakortti johonkin hiljaisuusretriittiin hyvä idea :)

Luulenpa, että ne muut osallistujat tulisivat vaatimaan vahingonkorvauksia järjestäjiltä, kun kälyni tulisi paikalle.

ap

Vierailija

Tiedän niin hyvin ton tunteen!mulla kanssa miehen suvussa ihan samanlainen tapaus. Vierailujen aikana olen mennyt piiloon usein vessaan hetkeksi kun en vain kestä. Keskustelujen aikana yritän usein liukua taka-alalle että alkaa tuijottaa ja puhua jollekin muulle.

Aivan järkyttäviä ihmisiä,itse ole lopettanut kyläilyt ja joulua en kyllä suostuisi viettämään ko henkilön kanssa. Korkeintaan vierailu ja kahvit.

Vierailija

Vähän saman takia olemme nykyään joulut Lapissa ihan oman perheen kesken. Vain me mieheni kanssa ja lapset.

Vierailija

Meilläkin on suvussa tuollainen jyrä. Ja kun ei todellakaan päässä ole älyn häivää, niin eihän niitä juttuja ilman tuskaa jaksa kuunnella.

Mutta meidän ei sentään tarvi viettää joulua yhdessä kuin yhden vierailun verran. Muuten kyllä varmaan tekisi mieli viillellä itseä. Ja muutenkin tiedän tuon päänsärky-tunteen. Meillä oli taannoin sellainen tilaisuus, että piti tuota saarnaaja sietää, ja kyllä tosiaan siitä sai päänsärkyä jo etukäteen.

Ja hurmaavat koko asiassa on se, että tuolla ihmisellä ei ole mitään muuta elämää kuin meidän suvun tapaamiset. Joten sehän ottaa näistä päivistä kaiken irti: tulee paikalle ensimmäisenä, lähtee viimeisenä ja höyryä sen välin täysillä kierroksilla. Suvun tapaamisesta on tullut todella vastenmielistä tuon yhden ihmisen vuoksi.😠

Vierailija

Onko pakko viettää joulu tuollaisen papupatana-pälättävän kanssa? Jospa keksisit ihan omat joulutraditiot tai jos ei onnistu, hanki korvatulpat.

Vierailija

Muillakin käy välillä niin, etten muista jotain tiettyä sanaa vaikkapa suomeksi (käytän kotona englantia), mutta todella harvoin. Huvittaa hieman ne ihmiset, jotka olivat kolme kuukautta tai max vuoden ulkomailla joskus vuosia sitten ja joutuvat muka miettimään ja hakemaan jokaisessa lauseessa jotain sanaa, kun eivät "muista". :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muillakin käy välillä niin, etten muista jotain tiettyä sanaa vaikkapa suomeksi (käytän kotona englantia), mutta todella harvoin. Huvittaa hieman ne ihmiset, jotka olivat kolme kuukautta tai max vuoden ulkomailla joskus vuosia sitten ja joutuvat muka miettimään ja hakemaan jokaisessa lauseessa jotain sanaa, kun eivät "muista". :D

Mun käly asui puoli vuotta jossain perähikiällä Yhdysvalloissa viisi vuotta sitten, liittyi omiin opiskeluihin. Sen jälkeen suomi on unohtunut. Se on juuri tuollaista finghlishiä. Siis puoli vuotta. 

Ja joka ikinen kerta, kun näen sen, se tunkee sen puolen vuoden kokemukset joka lauseeseen. Helvetin rasittavaa. "Joo, mäkin ostin saippuaa eilen. Sitä ennen varmaan siis öö sillon jenkeistä Bed, Bath and Beyondista. Ei sit tuu sitä saippuaa ostettua niinkö ever.."

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat