Pelottava riita miehen kanssa, mitähän pitäisi tehdä
Eli tilanne on se, että muutama kk sitten minun sivusuhde/tapailu toisen miehen kanssa tuli julki. Tätä selviteltiin ja päätettiin jatkaa yhdessä mieheni kanssa. Eräänä yönä sitten mieheni baarista tullessaan sai kauhean raivokohtauksen ja uhkaili minua. Töni minua eikä päästänyt makuuhuoneesta pois, vaikka pyysin monta kertaa ja sanoin, että pelottaa. Lapsetkin oli huoneessaan hereillä silloin.
Eli tässä oli nyt iso kriisi, jota seurasi toinen iso kriisi. Mahtaakohan tässä enää olla mahdollisuuksia, mitä sinä tekisit?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Ap siis petti. Ilmeisesti selittää sitä sillä että eihän tunteilleen mitään mahda. Eihän tunteita voi valita.
Mies sai tietää pettämisestä ja suuttui. Mutta eihän se ole sopivaa. Hänenhän kuuluu antaa anteeksi ja hallita tunteensa.Niinkö se menee?
Vähän sama logiikka kuin kiusaamistilanteissa. Joku huomaa että tuota minnaa on kiva kiusata ja viihdyttää itseään kiusaamalla minnaa joskus enemmän ja joskus vähemmän. Sitten kun Minna jonakin päivänä antaa samalla mitalla takaisin niin 'sehän hullu kun semmoista meni tekemään'. Niin, Minna on aina ollut vähän outo, semmoinen ihme raivoaja.
Eli jos haukkuu, saa lyödä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitäpä tässä mietinkin, että olenko jotenkin ansainnut tämän uhkailun ja pelon tekemäni petoksen jälkeen. Mielestäni turvallisuus pitää kotona säilyä, vaikka tekisikin mitä.
ap
itse vaaransit koko perheen tulevaisuuden ja kodin turvan.
Kauheeta moralisointia ja tuomitsemista! Jos pettäjä olisi ollut mies, kukaan ei puhuisi tähän sävyyn! Toki mieskin tuomittaisiin mutta enemmänkin siten että naista kehotettaisiin jättämään kelvoton mies. Nyt kun nainen on harrastanut seksiä vieraan kanssa niin kauhea kouhkaaminen ja leimaaminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitäpä tässä mietinkin, että olenko jotenkin ansainnut tämän uhkailun ja pelon tekemäni petoksen jälkeen. Mielestäni turvallisuus pitää kotona säilyä, vaikka tekisikin mitä.
ap
itse vaaransit koko perheen tulevaisuuden ja kodin turvan.
Kauheeta moralisointia ja tuomitsemista! Jos pettäjä olisi ollut mies, kukaan ei puhuisi tähän sävyyn! Toki mieskin tuomittaisiin mutta enemmänkin siten että naista kehotettaisiin jättämään kelvoton mies. Nyt kun nainen on harrastanut seksiä vieraan kanssa niin kauhea kouhkaaminen ja leimaaminen!
Niin kato näin se vaan menee, kyllä miehet saa pettää ja aiheesta käyttää väkivaltaa ja pelotteluakin.
Yleensä kun ihminen lähtee pettämään on jo jollain lailla luovuttanut omassa suhteessaan.Suhteenne taisi olla jo kuollut ennenkuin hairahduit eli henkisesti olette eronneet jo aikoja? Eli nyt vain ne käytännön järjestelyt edessä ja sen jälkeen jatkatte elämäänne erillään mutta jotain oppineina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap siis petti. Ilmeisesti selittää sitä sillä että eihän tunteilleen mitään mahda. Eihän tunteita voi valita.
Mies sai tietää pettämisestä ja suuttui. Mutta eihän se ole sopivaa. Hänenhän kuuluu antaa anteeksi ja hallita tunteensa.Niinkö se menee?
Vähän sama logiikka kuin kiusaamistilanteissa. Joku huomaa että tuota minnaa on kiva kiusata ja viihdyttää itseään kiusaamalla minnaa joskus enemmän ja joskus vähemmän. Sitten kun Minna jonakin päivänä antaa samalla mitalla takaisin niin 'sehän hullu kun semmoista meni tekemään'. Niin, Minna on aina ollut vähän outo, semmoinen ihme raivoaja.
Eli henkinen väkivalta on ihan okei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole, pettäminen on mitä hirveintä henkistä väkivaltaa ja pahoinpitelyä tunteiden tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen puolelta kyllä, miehen puolelta ei.
Huhhuh näitä kommentteja tyyliin "jos nainen on huora ni kyllä sen mies saa sen hakata!" Nyt mä alan ymmärtää miksi on niin paljon ihmisiä jotka jää väkivaltaisiin suhteisiin, kai niillä sit se ajattelu menee et "kerran vuonna -82 hymyilin naapurin Sepolle, nyt saan ansioni mukaan kun tulee turpiin!"
Vierailija kirjoitti:
Miehesi kuulostaa sekopäältä, jonka olis hyvä hakeutua ammattiavun piiriin.
Tuossa vaiheessa pelkäisin liikaa lasten puolesta, ero.
Kyllä tossa tosiaan pitäs miehen saada ammattiapua tilanteen käsittelyyn, ei näköjään siihen itse yksin pysty. Vaikka eroaisitte, niin tollaset pettämiset aiheuttaa sellasia ongelmia, et ne kyllä haittais seuraavissakin suhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh näitä kommentteja tyyliin "jos nainen on huora ni kyllä sen mies saa sen hakata!" Nyt mä alan ymmärtää miksi on niin paljon ihmisiä jotka jää väkivaltaisiin suhteisiin, kai niillä sit se ajattelu menee et "kerran vuonna -82 hymyilin naapurin Sepolle, nyt saan ansioni mukaan kun tulee turpiin!"
Kuka on sanonut että saa hakata? Jos pettää, niin siitä voi tulla sanomista suhteen toiselta osapuolelta. Itsehän et tietenkään korottaisi ääntäsikään vaan tyynen rauhallisesti jatkaisit rakastavaa avioliittoa vaikka toinen on pettänyt luottamuksesi pahasti. Ei tuntuisi missään, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi kuulostaa sekopäältä, jonka olis hyvä hakeutua ammattiavun piiriin.
Tuossa vaiheessa pelkäisin liikaa lasten puolesta, ero.Äiti, sekä lapset ovat tässä viattomian sekopään ja kelvottaman miehen käytöksen uhreja niin ei se mitään amerikantiedettä ole mitä aloittajan pitäsi tehdä.
Omia lapset automaattisesti itselleen ja muuttaa pois. Aloittajan pitäisi tehdä myös kaikkensa, että noin kelvoton mies ei ole missään tekemisisssä lasten kanssa varsinkaan ilman valvontaa!
Lapset kyllä ovat viattomia, äidistä en niin sanois.... Väkivalta ei kuitenkaan ole ratkaisu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on sanonut että saa hakata? Jos pettää, niin siitä voi tulla sanomista suhteen toiselta osapuolelta. Itsehän et tietenkään korottaisi ääntäsikään vaan tyynen rauhallisesti jatkaisit rakastavaa avioliittoa vaikka toinen on pettänyt luottamuksesi pahasti. Ei tuntuisi missään, eihän?
Totta ihmeessä saa suuttua, eihän kukaan niin ole sanonut. Monet huudot on huutanut, kännihuuto meni yli ja alkoi tönimään ja pelotteli.
Vierailija kirjoitti:
ap
Se on juuri täsmälleen näin. Kotirauha on lailla suojattu. Eritoten kun on lapsia perheessä niin äitiä ei tönitä tai vastaavaa -- sellainen toiminta kotona sotkee lasten mielen ellei heti niin hetken päästä.
Kannattaa varmasti hakea apua asian selvittämiseen. Pettämisen käsittelyyn ei riitä yleensä pelkkä keskustelu ja anteeksianto, meillä viimeisen kriisin jälkeen on kaivettu esiin asioita vuodelta 1996. Olisi varmaan pitänyt käsitellä ne silloin kunnolla. =/
Ja vaikka pettäminen ei koskaan ole oikein, jokin varmasti sinut siihen tilanteeseen ajoi. Teillä on siis varmasti muutakin käsiteltävää kuin sinun petoksesi ja miehen väkivaltainen käytös.
Keittiöpsykologista kuulostaa siltä, että haluaisit erota miehestä, mutta et osaa lähteä suhteesta reilusti ja avoimesti. Tässähän sinulla nyt olisi hyvä syy, miehen käytös. Teidän molempien ja erityisesti lasten etu olisi kuitenkin vparasti viimeinkin alkaa keskustella ihan oikeasti ja avoimesti ja mieluiten jonkun ammattilaisen avulla.
Miehen väkivaltainen käytös ei ole väkivaltaa. Antaa toki tekosyyn erota, vaikka olet itse pettänyt mietäsi ja olet prosessin alkuunpanija.
Ja lapsethan on sivuseikka omille intresseille alisteisina.
Tuuppiminen ja huutaminen on tapa purkaa kiukkuaan ja vieläpä humaltuneena, joka alentaa kynnystä.
Voit miettiä ja laittaa puntariin pettämisen ja tuuppimisen. Kumpi on tuomittavampaa. Päätä se itse!
Ette te tota keskenään saa sovittua :(
Sä oot tehnyt nyt sellaisen valinnan ap, että olis hyvä aika viedä se loppuun ja hajottaa perhe. Ei tosta enää ehjää tuu.
Sun mies on suuttunut ja huutanut, mutta arvatenkin mitään ei ole sisältä korjaantunut. Riitely ei auta, sä oot pettänyt hänen luottamuksen eikä asiaa korjaa enää mikään. Riitely ei tuo mitään lopputulosta, paitsi että riita on ohi. Mies ei tavallaan saa mitään siitä.
Siksi mies on humalassa luultavasti menettänyt itsehillinnällä, halunnut että säkin tunnet jotain negatiivista. Että säkin saisit osan sitä kurjuutta. Kukaan ei halua olla altavastaaja.
Petettynä ei oo kivaa. Se voi alkaa helpottaa vuosien kuluttua, mutta luultavasti vaan eroatte joka tapauksessa... Parempi vaan hoitaa se pois alta. Tai sit meette terapiaan.
Pelottelu on väärin, mutta jos ei suoraan ollut väkivaltainen niin siltä kannalta asiat luultavasti korjattavissa. Pettäminen taas kantaa varjoaan teidän suhteessa aina, samoin miehen seuraavissa suhteissa.
Minusta molemmat on tehny väärin ja pskasti.
Mutta joo, tarvittaessa ensi- ja turvakotien liiton nettisivuille selailemaan vaikka aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tilanne on se, että muutama kk sitten minun sivusuhde/tapailu toisen miehen kanssa tuli julki. Tätä selviteltiin ja päätettiin jatkaa yhdessä mieheni kanssa. Eräänä yönä sitten mieheni baarista tullessaan sai kauhean raivokohtauksen ja uhkaili minua. Töni minua eikä päästänyt makuuhuoneesta pois, vaikka pyysin monta kertaa ja sanoin, että pelottaa. Lapsetkin oli huoneessaan hereillä silloin.
Eli tässä oli nyt iso kriisi, jota seurasi toinen iso kriisi. Mahtaakohan tässä enää olla mahdollisuuksia, mitä sinä tekisit?
sä oiot vitun huora ja miehes ois pitänyt hakkaa sut.
MIEHELLE TERVEISIÄ ETTÄ NAISES ON HUORA EIKÄ HUORA MUUKSI MUUTU.
TEE ISLAMISTIT JA RAISKAA, SILVO JA TAPA NAINEN.
OIKEUDESSA SANOT OLEVAS MUSLIMI, KUULUU SUN KYLTYYRIIN, EHDOLLISELLA PÄÄSET.
Sairas käyttää tuota kieltä????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika monissa vastauksissa tässä ketjussa on ollut se asenne, että jos nainen pettää niin ei pidä yllättyä kun mies vastaa siihen henkisellä ja fyysisellä aggressiolla (huutamalla, uhkailemalla, tönimällä, liikkumisen rajoittamisella), vaan pitää muistaa että on sen ansainnut.
Jos itse joutuisin petetyksi katkaisisin kaikki välit pettäjään heti enkä antaisi ikinä anteeksi. Tuntuisi varmasti kamalalta. Mutta en ikimaailmassa nöyryyttäisi itseäni huutamalla ja riehumalla, enkä ryhtyisi myöskään ryyppäämään. Raivoni puran yleensä liikuntaan.
Jos toiseen käsiksi käy, on ihan sama töniikö vai lyökö.
Jos toista pettää on ihan sama suuteleeko vai paneeko. Vai onko?