Millaisella ruokavaliolla laihdutat?

Vierailija

Kertokaa tänne millaisilla ruokavalioilla olette laihduttaneet, tai yrittäneet laihduttaa! Olisi myös kiva tietää onko normaali- vai ylipainoa. Pituuskin olisi mukava kuulla siitä syystä, että yleensä esim. pitkillä ja painavemmilla on myös suurempi peruskulutus :) Kerro myös liikunnan määräsi.

Aloitan: Itse syön laihduttaessa aina vähintään 1400kcal. Pienemmällä määrällä laihduttaessa minulle tulee ennen pitkään repsahdus.

Minulla on istumatyö, eli ei kovin aktiivinen päivä hyötyliikuntaa lukuunottamatta. Syön 1400kcal jos liikun lisäksi normaalisti, eli noin tunnin kävelylenkki päivässä. 1600kcal jos liikun rankemmin, eli juoksua, jumppaa tai kuntosalia.

Syön kaikkia ravintoaineita, mutta aika vähän hiilihydraatteja, joista valikoin itselleni parhaat: mm. kaura ja ruis. Rasvaa en välttele, käytän esim. kahvissa kermatilkkaa.

Lisäksi juon herkkuhimoon sokerittomia limsoja (huono tapa, mutta kulutus on aika pientä) ja teetä hunajalla. Herkuttelen kerran viikkoon epäterveellisesti, jolloin tulee 2000kcal päivässä.

Tämä on minulle ihan toimiva menetelmä, joka on toki hieman hidas, mutta tätä pystyn pitämään yllä. Painoa lähtee pari-kolme kiloa kuukaudessa. Olen 175cm ja normaalipainon ylärajalla.

Entäs te muut?

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaura ja ruis ei kyllä mitään parhaita hiilareita ole.

Kasviksissa ne parhaat on.

Minulle ne ovat parhaat, niin kuin kirjoitin. Ovat lisäksi terveellisiä ainakin verrattuina höttöhiilareihin. Pitävät mulla nälkää ja antavat puhtia urheiluun toisin kuin kasvikset, joissa ei ole paljoa energiaa mutta joita syön terveellisyyden takia.

Tulisiko kattavia vastauksia, laihduttaako kukaan juuri nyt?

Olen ollut Cambridge dieetillä, joka on niukkaenerginen ja vähähiilarinen. Olen laihduttanut 30 kg puolessa vuodessa ja suosittelen etenkin niille, joille seuraava vaihtoehto olisi lihavuusleikkaus, mutta myös sellaisille jotka ovat päässeet pöhöttymään, parissa kuukaudessa saa helposti 10 kg pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen ollut Cambridge dieetillä, joka on niukkaenerginen ja vähähiilarinen. Olen laihduttanut 30 kg puolessa vuodessa ja suosittelen etenkin niille, joille seuraava vaihtoehto olisi lihavuusleikkaus, mutta myös sellaisille jotka ovat päässeet pöhöttymään, parissa kuukaudessa saa helposti 10 kg pois.

Tuota nyt ei kannata suositella kenellekään.

Vierailija

Ihan normaalisti syön, vähän pienempiä annoksia vaan. Herkkuina lähinnä suklaata ja yritän pitää kulutuksen kohtuullisena. Kannattaa laihduttaa niin, ettei se juuri vaikuta elämään ja samaa ruokavaliota voi noudattaa loppuelämän. En laske kaloreita yhtään, tosin joskus saatan tsekata tuotteen kyljestä kalorimäärän ihan vaan, koska haluan tietää mihin kategoriaan se kuuluu. Laihtunut olen n. 9 kg viimeisen vuoden aikana. Mitat 165cm ja 66 kg nyt. Liikuntaa harrastan tunnin tai kaksi päivässä, lähinnä vauhdikasta kävelyä.

Vierailija

En varsinaisesti laihduta ja "dieettini" olen keksinyt omasta päästäni, se on tullut ihan vahingossa. Tajusin vain jossain kohtaa tehneeni saman kaavan mukaan. Olen kuitenkin laihtunut reilu kuukaudessa n. 7kg (63->56) ja olen 165cm. Olen syönyt seuraavasti:

Aamupalaksi ei mitään muuta kuin vihreäteetä ja joskus joku hedelmä (mandariini tai omena).

N. 2-3 h heräämisestä juon ison mukillisen lämminkuppi-keittoa.

Kunnon nälkä tulee vasta yleensä iltapäivällä, n.6h heräämisen jälkeen. Silloin syön yhden reilun annoksen jotain ihan perusruokaa (tyyliin riisi+kanakastike/peruna+kala/pekonikiusaus/couscoussalaatti...). Syön siis niin ison annoksen/santsaan, että tulen oikeasti täyteen.

N. 2-4h "Pääruuasta" syön joko uudelleen saman(-laisen) ruuan TAI syön suklaata (!!!) sen sijaan. Siis mullahan on suklaa-addiktio ja syön suklaata lähes joka päivä. Määrä on suunnilleen pari patukkaa tai 100g (yksi pieni levy tai puolet 200g levystä).

En syö enää mitään n. 2-4h ennen nukkumaan menoa. Joskus saattaa vähän tuntua nälkä ennen nukahtamista, mutta se ei ole vaarallista.

Juon vettä aika paljon päivän aikana, mutta en ylettömästi enkä aina edes ruuan kanssa. Ehkä n. 1,5L ja lähes puolet siitä teetä. Vältän veden juomista enää illalla, koska muuten heräilee yöllä wc. Ja liikuntaa harrastan paljon, mutta se ei ole kohdallani olennaista, sillä liikuntamääräni ei ole lisääntynyt tämän ruokailumuutoksen aikana.

Ja sitten niille, jotka kauhistelevat ruokailuani: tarkoitukseni ei ole ollut laihduttaa. En laske kaloreita ja syön oikeastaan silloin kun siltä tuntuu. En pidä itseäni tarkoituksella nälässä, mutta päiväohjelmaani kuuluu yleensä niin paljon tekemistä, että näläntunne jotenkin katoaa. Lisäksi aamun ja aamupäivän runsas nesteytys pitää olon kylläisenä. Suklaan jokapäiväinen puputtaminen ei ole tervettä, mutta minullapas ei ole koskaan ollut reikiä eikä hampaani muutenkaan ole päivän aikana jatkuvasti happohyökkäyksen kohteena (toisin kun monilla muilla napostelijoilla ja välipalailijoilla). Ajattelin vain jakaa tämän, jotta muut näkevät, että kaikilla laihtuminen on yksilöllistä ja vähän rennommallakin ruokailulla paino voi pudota.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat