Kun ihmisellä ei ole kiire - eikö hän ajattele muita ihmisiä?
Olin eilen valvomassa valintakokeita. Kun luokkaan on kaikki saapuneet, ja kaikki ovat päässeet verkkoon, voi kokeen aloittaa etuajassa.
Kaikki paitsi yksi tulivat luokkaan 45 minuuttia etuajassa. Olivat siis saapuneet koululle samaan aikaan ja saivat kaikki saman numeron. Yksi puuttui. Kaikki odotimme. Kaikilla verkko ja koe etsitty näytölle valmiiksi.
Sitten tämä yksi tulee. Berlofin-tyylinen. Kaikki suortuvat ojennuksissa. Kävelee hitaasti ainoalle vapaalle paikalle, nostaa läppärin pöydälle. Alkaa laittamaan hiuksiaan nutturalle. Ei mitäön kiirettä. Kaikki odottaa vaan häntä.
Mitä tällainen ihminen ajattelee? Minua alkaisi kuumottamaan.
Kommentit (210)
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ihmettelee, että miksi muut tuli etuajassa
Ei hän voinut tietää, että kaikki muut ovat jo luokassa. Mutta yhtään ei nopeuttanut omaa toimintaansa. Liikkeet oli hitaat kuin hidastetusta filmistä. Ei mitään kiirettä avata omaa läppäriä tai viedä laukkua pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei hän voinut tietää, että kaikki muut ovat jo luokassa. Mutta yhtään ei nopeuttanut omaa toimintaansa. Liikkeet oli hitaat kuin hidastetusta filmistä. Ei mitään kiirettä avata omaa läppäriä tai viedä laukkua pois.
Miksi siinä olisi pitänyt ruveta hosumaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi siinä olisi pitänyt ruveta hosumaan?
Ei tarvitse hosua, mutta liikkua voisi.
Ei niiden kokeiden ole tarkoitus alkaa ennen kuin ilmoitettuna alkuaikana. Jos joku tukee paikalle hermoilemaan tuntia ennen, se on sen jonkun oma ongelma, ei sen, joka tulee ilmoitettuun ajankohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kysynyt häneltä?
Tojotin vain suu auki, että mitä v*ttua hän duunaa.
Nää on varmaan samat tyypit, jotka tukkivat julkiset vessat. Kerran olin Stokkan vessajonossa. Kaksi vessaa käytössä, molemmat varattuna. Itse olisin käynyt 10 kertaa pissalla siinä ajassa, kun vessa oli varattu. Ei yhtään ajatella, että jollain voisi olla tosi hätä.
Eli paljastit kysymättäkin olevasi idiootti. Palstalla sen paljastamiseksi joudut tekemään idiootin kysymyksen.
Vierailija kirjoitti:
Ei niiden kokeiden ole tarkoitus alkaa ennen kuin ilmoitettuna alkuaikana. Jos joku tukee paikalle hermoilemaan tuntia ennen, se on sen jonkun oma ongelma, ei sen, joka tulee ilmoitettuun ajankohtaan.
Kokeet alkavat, kun kaikki ovat paikalla.
En ihmettele sitä, miksi hän ei tullut etukäteen paikalle.
Ihmettelen sitä, miksi hän ei yhtään häiriintynyt siitä, että muut joutuvat odottamaan hiusten laittamista nutturalle. Itse olisin vastaavassa tilanteessa toiminut ripeästi.
En ehkä ymmärrä, miksi kaikki muut olivat tulleet 45 min etuajassa? 5-10 minuuttia etuajassa olisi ok. Eihän se ollut viimeisenä tulleen vika, että kaikki muut tulivat niin aikaisin, jos kokeen oli kuitenkin määrä alkaa kellonlyömällä xx.
Vai oliko vika siinä, että viimeisenä tullut oli kaunis ja huoliteltu? Entä jos olisi ollut ruma ja homssuinen niin eikö olisi ollut yhtä paha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen sitä, miksi hän ei yhtään häiriintynyt siitä, että muut joutuvat odottamaan hiusten laittamista nutturalle. Itse olisin vastaavassa tilanteessa toiminut ripeästi.
Tuliko tämä viimeinen tasan kokeen alkamisaikaan vai vähän ennen vai myöhässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kysynyt häneltä?
Tojotin vain suu auki, että mitä v*ttua hän duunaa.
Nää on varmaan samat tyypit, jotka tukkivat julkiset vessat. Kerran olin Stokkan vessajonossa. Kaksi vessaa käytössä, molemmat varattuna. Itse olisin käynyt 10 kertaa pissalla siinä ajassa, kun vessa oli varattu. Ei yhtään ajatella, että jollain voisi olla tosi hätä.Eli paljastit kysymättäkin olevasi idiootti. Palstalla sen paljastamiseksi joudut tekemään idiootin kysymyksen.
Sinä kun nyt paljastat olevasi ihminen, joka tukkii vessat ja toimii juuri niin hitasti kuin itse haluaa, niin kerropa: eikö sinua yhtään häiritse, että kaikki muut odottavat sinua? Kun vessajono kasvaa sataan ihmiseen vain sen takia, että sinä sometat/korjaan meikkiäsi pöntöllä? Mitä ajattelet silloin?
Vierailija kirjoitti:
En ehkä ymmärrä, miksi kaikki muut olivat tulleet 45 min etuajassa? 5-10 minuuttia etuajassa olisi ok. Eihän se ollut viimeisenä tulleen vika, että kaikki muut tulivat niin aikaisin, jos kokeen oli kuitenkin määrä alkaa kellonlyömällä xx.
Vai oliko vika siinä, että viimeisenä tullut oli kaunis ja huoliteltu? Entä jos olisi ollut ruma ja homssuinen niin eikö olisi ollut yhtä paha?
sanoin jo, ettei hän voinut tietää, että kaikki muut ovat paikalla. Ihmettelen tässä sitä, ettei häntä häirinnyt tilanne.
Kuka hänen nutturaansa katsoo luokkahuoneessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se myöhemmin tullut olisi voinut tietää, että muut ovat istuneet paikalla jo 45 minuuttia? Sen viimeisenä tulleen kannaltahan voisi olla, että muut ovat tulleet 5 minuuttia sitten eivätkä vielä kyllästyneet odottamaan.
Ja jos kyllästyy odottamaan kokeen alkua 45 minuuttia, miksi edes tulee niin aikaisin paikalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen sitä, miksi hän ei yhtään häiriintynyt siitä, että muut joutuvat odottamaan hiusten laittamista nutturalle. Itse olisin vastaavassa tilanteessa toiminut ripeästi.Tuliko tämä viimeinen tasan kokeen alkamisaikaan vai vähän ennen vai myöhässä?
Myöhässä tulevia ei päästetä sisälle. Mutta pointtini ei ollut tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen sitä, miksi hän ei yhtään häiriintynyt siitä, että muut joutuvat odottamaan hiusten laittamista nutturalle. Itse olisin vastaavassa tilanteessa toiminut ripeästi.Mistä se myöhemmin tullut olisi voinut tietää, että muut ovat istuneet paikalla jo 45 minuuttia? Sen viimeisenä tulleen kannaltahan voisi olla, että muut ovat tulleet 5 minuuttia sitten eivätkä vielä kyllästyneet odottamaan.
Ja jos kyllästyy odottamaan kokeen alkua 45 minuuttia, miksi edes tulee niin aikaisin paikalle?
Edelleen pointtini ei ollut tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sanoin jo, ettei hän voinut tietää, että kaikki muut ovat paikalla. Ihmettelen tässä sitä, ettei häntä häirinnyt tilanne.
Kuka hänen nutturaansa katsoo luokkahuoneessa?
Joku on aina viimeisenä paikalla. Pitäisikö sen viimeisen siis aina häiriintyä, vaikka kaikki olisivat tulleet minuutin sisällä?
AP voisi nyt vaan niellä tappionsa ja myöntää, että tämä valitusvirsi ei lähtenyt lentoon. Mietintämyssy päähän ja uutta väsäämään. On koko päivä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen sitä, miksi hän ei yhtään häiriintynyt siitä, että muut joutuvat odottamaan hiusten laittamista nutturalle. Itse olisin vastaavassa tilanteessa toiminut ripeästi.Tuliko tämä viimeinen tasan kokeen alkamisaikaan vai vähän ennen vai myöhässä?
Myöhässä tulevia ei päästetä sisälle. Mutta pointtini ei ollut tämä.
"Myöhässä tulevia ei päästetä sisälle. Mutta pointtini ei ollut tämä."
Mutta mun pointti kysymyksessä oli se, että jos hän oli valmis kuitenkin sinä hetkenä, kun kokeen olisi ollut määrä alkaa, miksi hänen olisi edes pitänyt kiirehtiä?
Eihän hän voinut tietää, että muu porukka on odottanut häntä 45 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen sitä, miksi hän ei yhtään häiriintynyt siitä, että muut joutuvat odottamaan hiusten laittamista nutturalle. Itse olisin vastaavassa tilanteessa toiminut ripeästi.Mistä se myöhemmin tullut olisi voinut tietää, että muut ovat istuneet paikalla jo 45 minuuttia? Sen viimeisenä tulleen kannaltahan voisi olla, että muut ovat tulleet 5 minuuttia sitten eivätkä vielä kyllästyneet odottamaan.
Edelleen pointtini ei ollut tämä.
No mikä se pointti sitten on? Miksi sen viimeisen pitäisi kiirehtiä, jos ei ole edes myöhässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilannut oman valintakokeesi alkamalla hosua stressaantuneena? Enpä usko. Kyllä tuollaisessa tilanteessa on tärkeintä pysyä rauhallisena ja toimia itselle parhaalla tavalla, myöhässä kun hän ei ollut.