Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella ruokavaliolla laihdutat?

Vierailija
25.11.2015 |

Kertokaa tänne millaisilla ruokavalioilla olette laihduttaneet, tai yrittäneet laihduttaa! Olisi myös kiva tietää onko normaali- vai ylipainoa. Pituuskin olisi mukava kuulla siitä syystä, että yleensä esim. pitkillä ja painavemmilla on myös suurempi peruskulutus :) Kerro myös liikunnan määräsi.

Aloitan: Itse syön laihduttaessa aina vähintään 1400kcal. Pienemmällä määrällä laihduttaessa minulle tulee ennen pitkään repsahdus.

Minulla on istumatyö, eli ei kovin aktiivinen päivä hyötyliikuntaa lukuunottamatta. Syön 1400kcal jos liikun lisäksi normaalisti, eli noin tunnin kävelylenkki päivässä. 1600kcal jos liikun rankemmin, eli juoksua, jumppaa tai kuntosalia.

Syön kaikkia ravintoaineita, mutta aika vähän hiilihydraatteja, joista valikoin itselleni parhaat: mm. kaura ja ruis. Rasvaa en välttele, käytän esim. kahvissa kermatilkkaa.

Lisäksi juon herkkuhimoon sokerittomia limsoja (huono tapa, mutta kulutus on aika pientä) ja teetä hunajalla. Herkuttelen kerran viikkoon epäterveellisesti, jolloin tulee 2000kcal päivässä.

Tämä on minulle ihan toimiva menetelmä, joka on toki hieman hidas, mutta tätä pystyn pitämään yllä. Painoa lähtee pari-kolme kiloa kuukaudessa. Olen 175cm ja normaalipainon ylärajalla.

Entäs te muut?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan samanlainen kuin minä, kun muutama vuosi sitten laihdutin (ja huomenna muuten alkaa taas...). Paitsi itse 176cm ja tällä hetkellä, hups 100kg. Paras paino, jossa olin muutama vuosi sitten, olis mulle 75-80. Olen todella roteva siis luiltani, monia miehia harteikkaampi.

Ainoa ero vaan, että ite söin ja tulen syömään noin 1700-1900 kaloria. Muistaakseni kun viimeksi laihdutin, mulla oli koko ajan nälkä!! Joten saatan tuostakin hieman kalorimäärää kasvattaa. Näin laihduin noin 3-4kg/kk. Meillä kotona ruoka-asiat muuten kunnossa, mut liian usein maistuu viini ja ruoka-annokset on liiiian isoja!

Vierailija
22/30 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreiden laskemisella voi olla hankalaa  ja turhauttavaa pitää pianoa kurissa. No, ilmeisesti toimii joillekin.

Itse olen onnistunut pudottamaan painoa 6 kiloa vajaassa kahdessa kuukaudessa. Miten sen tein?

Syömällä intiution mukaan. Esim. joskus tekee mieli hulluna vaikkapa leipäjuustoa. Olen siis kuutioinut sitä ja syönyt lisäksi pari siivua kylmäsavustettua kinkkua leikkeleenä ja viinirypäleitä. Tämä on siis yksi ateria.

Päivän toinen ateria on vaikkapa ollut riisi- tai ohrapuuroa mehukeitolla.

Lisäksi pari leipää/pasteija/karjalanpiirakka mielihaluista riippuen.

Tai sitten aamusella smoothie ja pääruokana lihaa, perunaa ja salaattia. Karkitkin on pienissä määrin sallittuja. Samoin sipsit, pähkinät yms. naksut.

Jos tekee mieli pitzaa, niin olen sitäkin syönyt (jättänyt reunat syömättä).

Liikuntana hyötyliikunta ja parin tunnin hikitreeni viikossa.

Mutos entiseen on se, että jos syön pieniä määriä juuri sitä mitä himoitsen. Aikaisemmin söin enemmänkin avomiehen ehdoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-5 kiloa kuukaudessa, olen kokeillut vegaani ruokavaliota. Laihdutus ei ollut tavoite, mutta pääsin normaali bmi yällä tavalla.

En laske kaloreita, käytän runsaasti kasvisrasvoja ja herkuttelen sipseillä ja karkeilla.

Osaan myös tehdä maittavaa ruokaa ilman eläinperäisiä tuotteita.

Yllättävän helppoa ollut.

Vierailija
24/30 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni toimii se, että syön ma-to mahdollisimman kevyesti ja pe-su syön aivan mitä huvittaa. Ma-to syön siis esim. 300 kcal edestä lounaalla ja illalla 800 kcal. Viikonloppuisin syön pizzaa, hampurilaisia, karkkia yms. Liikuntaa en juurikaan harrasta hyötyliikunnan lisäksi (kävelen aina kaikki portaat, liukuportaat yms.)..En siis varsinaisesti laihduta, mutta muutama kilo olisi mukavaa saada vielä pois. Oon 169 cm ja 60 kg, tavoitteena 58 kg, mutta siihen pitäisi sitten vähän hillitä viikonlopun herkutteluita..

Vierailija
25/30 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin kirjoitusvirheitä vilisevän viestin  22 ja voisin jatkaa...

Intiotulla syömisen pitää kuitenkin tapahtua kohtuudella, mutta kun kuuntelee kehoaan ja sen vaatimuksia, niin johan alkaa tapahtua eikä ole koko ajan napostelun tarve (kun napostelee ateriansa). Salaattia ja kasviksiakin alkaa kummasti tekemään mieli (parhautta ovat paahdetut tai höyrytetyt).

Esim. tänään söin kupillisen raparperikiisseliä vanijavaahdolla, leivän juustolla ja paprikalla sekä keitetyt perunat, karjalanpaistia, punajuurisalaatia.

Alkoholia nautin myöskin. Silti veikkaan 0,5 kg karistaneeni tänäänkin. En ollut missään vaiheessa nälissäni ja touhuilin muutenkin.

Huomenna sitten limsaa ja kiinalaista/kebabbia plus löhöilyä. Raportoin myöhemmin tuliko kiloja lisää vai ei...

Vierailija
26/30 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä haluan mutta huomattavasti pienempiä annoksia. Lisäksi sallin välipaloiksi vain kasvikset ja hedelmät, paitsi jos jostain syystä tulee kova nälkä niin saatan syödä pienen purkin maustamatonta jogurttia tai muutamia pähkinöitä. Yleensä yritän pitää lounaan kevyempänä kuin illallisen. En syö käytännössä mitään herkkuja vaan herkuttelen esim vadelmilla. Lisäksi olen kasvissyöjä, enkä harrasta liikuntaa. Paino tippuu hitaasti mutta varmasti.

Vierailija
27/30 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelin aikaa jolloin laihduin itsestään ja otin samat keinot käyttöön, eli 2 tavallista ruoka-annosta päivässä, vain 1 herkku ja, jos nälkä iskee, niin jotain pientä esim. porkkana, banaani tai rahkaa ja marjoja. Lisäksi hyötyliikuntaa n. 4h päivä.

Ruuat voi olla esim. 2 karjalanpiirakkaa ja munavoi tai keitto ja 4 näkkäriä tai ihan mikä ruoka vain maidon kera. Liikunta on kävelyä, siivoamista, kaupassa käyntiä ym. 2kiloa viikossa lähtenyt, mutta huomaa kyllä, että nestettä, kun vessassa saa ravata.

Vierailija
28/30 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitat nyt 175/78. Paheeni on ollut siiderin siemailu pitkin viikkoa, eli parikin tölkkiä illassa. Aloitin nyt laihdutuksen ihan siitä, että yritän olla ilman. Juon vichyä tai pepsi maxia. Viikko mennyt näin, en ole puntarissa käynyt vielä. Muuten en makeisia syö vaan paheeni on suuret annoskoot. Seuraavaksi niiden kimppuun, ei kerralla kaikkia paheita voi poistaa.

Vierailija
29/30 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LCHF. Mitään muuta rajoitusta ei ole kuin rttä hiilihydraatteja tulee <50g/vrk. Todellisuudessa tulee yleensä alle 30g, mutta toi 50 on raja, eli välillä voi syödä esim. Stevia-maitosuklaata levyn (levyssä hh 20g), jos haluaa herkutella. Tällä taktiikalla tippunut n. 750g/vko, nyt yhteensä 6kg. Tämän hetken mitat 173cm/78kg ja tavoitteena tiputtaa paino alle 70 kiloon, mutta kiirettä ei ole. Mitä hitaammin sen parempi.

PLUSSAT:

- ei tarvitse rajoittaa syömisen määrää ja voi syödä aina silloin kun siltä tuntuu

- monet herkulliset asiat on sallittuja, kuten voi, kerma, juustot, lihat jne. Hyvää ruokaa on helppo tehdä!

- helppo sopeuttaa muuhun elämään, ei rajoita sosiaalisia juttuja, melkein joka ravintolasta löytyy sopiva annos (esim. pihvi salaatilla)

- makeanhimo katoaa kokonaan

- ei tarvitse syödä niin usein kun syö kerralla täyteen

- euforinen fiilis

MIINUKSET:

- "raskas" ruokavalio voi alkaa tökkimään

- cheat-päiviä ei voi pitää usein (max kerran kuussa), koska se sotkee systeemin. Tässä ruokavaliossa syödään niin paljon rasvaa, että hiilihydraatteihin yhdistettynä se on vaan katstrofi.

- alussa treenatessa on voimaton olo, mutta keho tottuu aika pian siihen että pääpolttoaine on rasva eikä hiilarit (kovaa treenaava voi pitää hiilarit vähän korkeammalla, mutta sitten ei voi vetää rasvaa niin vapaasti)

Tämä on mielestäni ehdottomasti kivuttomin tapa pudottaa painoa. Normaalisti dieetillä ollessa aika kuluu kamalan hitaasti ja ruokaa ajatellen ja yksikin päivä on suuri saavutus. Tässä menee helposti viikko ilman että edes muistaa olevansa "dieetillä".

Vierailija
30/30 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin vähähiilarisella, mutta jouduin ikäväkseni lopettamaan vatsaongelmien vuoksi. Minulla oli inhottavaa ripulia viimeiset 3 kuukautta, ja lisäksi sain kaasuvaivoja mm. kaalista, sipulista ja omenasta. Olin jossain vaiheessa pierehkelevä aikapommi. Mies sanoi, että ei kovin naisellista :) Laihduin 75 kilosta 67 kiloon noin puolessa vuodessa, vaikka söin reilusti. Nyt kun syön taas viljaa normaalisti, painoa on tullut 3 kg lisää, mutta ainakaan ei tarvitse juosta vessassa ripuloimassa, ei ole enää maha kipeä, eikä pieretä juurikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän