Pikkujouluihin sairauslomalla osallistuva työkaveri..

Vierailija

Työkaverini on ollut vähän väliä sairauslomalla vuoden aikana, milloin masentaa, milloin on kuumeessa, milloin mitäkin. Nytkin on ollut masennuksen takia poissa maanantaista ja saikkaria on kirjoitettu seuraavat 4 viikkoa. Itse siis on hyvinkin avoimesti kertonut miksi on poissa, jopa facebookissaan.

Tuleviin pikkujouluihin meinaa kuitenkin osallistua, samoin kuin oli firman virkistyjäisillassa viimeksi mukana vaikka oli silloinkin sairaslomalla, pyyteli meitä muita jopa baariin jatkoille mutta ei me voitu lähteä kun tämä tapahtui keskellä viikkoa ja meillä muilla oli työpäivä edessä.

On myös facebookin mukaan käynyt useamman keran esim elokuvissa ja vaikka missä sairaslomiensa aikoina.

Musta on vähän ihmeellistä et kaikki työpaikan kivat jutut, juhlat ja muut onnistuu mutta työnteko ei. Ollaan työkavereiden kanssa jopa ihmetelty miksi esimies ei puutu asiaan.

Ymmärrän ettei masentuneen tarvitse jäädä neljän seinän sijään mököttämään mutta eikö nyt joku raja ole?

Sivut

Kommentit (157)

Vierailija

Kyllä minä olen sitä mieltä, että jos masennuksen vuoksi on sairaslomalla, niin sitten ei tule näyttäytyä kodin ulkopuolella. Mielummin pysyttelee siellä omassa sängyssään.

ja tää oli sitten sarkasmia

Tää

Työkaverillasi on täysi oikeus tehdä asioita niillä voimavaroista joita hänellä on. Masennus vaikuttaa esim. keskittymiskyyn ja muistiin mikä vaikeuttaa työntekoa. Miksi hänen pitäisi hautautua kotiin, se vain pahentaa masennusta.

Vierailija

Työkyky tarkoittaa ihan eri asioita kun kuntoutuminen. Tästä on ihan ennakkotapauskin kun työpaikka antoi potkut sairaslomalla laskettelemassa olleelle työntekijälle: työpaikka joutui maksamaan korvaukset perusteettomasta irtisanomisesta koska LÄÄKÄRI oli arvioinut, ettei työntekijä ollut työkykyinen ja sairaus ei vaikuttanut lasketteluun millään tavalla. 

Vierailija

Jos on esim.terapeutti, silloin ei ole hyvä olla tosi masentuneena töissä. En kyllä itse kehtaisi mennä työpaikan rientoihin sairaslomalla. Vaikka ehkä se olisi eri asia, jos esim.jalkani olisi paketissa. Voisihan pikkujouluissa vaan istua.

Vierailija

Niin kai sitten. Musta tuntuu oudolle mutta olen kai väärässä. Toinenkin työkaveri on ollut masentunut ja kyllä hän käy esim uimahallissa ja lenkillä mutta sanoi ettei oikein jaksaisikaan tulla työpaikan juhliin tai muihinkaan juhliin dokaamaan.

Terveisin ap.

Vierailija

Ilman muuta voi osallistua pikkujouluihin, jos tuntee kykenevänsä osallistumaan. Toisten ihmisten (iloinen?) seura, ei nyt todennäköisesti ainakaan mitään haittaa tee masentuneelle. Eli omien voimavarojen mukaan.

t: esimies

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin kai sitten. Musta tuntuu oudolle mutta olen kai väärässä. Toinenkin työkaveri on ollut masentunut ja kyllä hän käy esim uimahallissa ja lenkillä mutta sanoi ettei oikein jaksaisikaan tulla työpaikan juhliin tai muihinkaan juhliin dokaamaan.

Terveisin ap.

Ihmiset ovat erilaisia. Itse olen bilettänyt eniten niinä aikoina kun olin pahiten masentunut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No jos on syöpä ja voi ryypätä niin miksi ei voisi tehdä töitä?

Ottamatta kantaa syöpään. Töissä ollaan 8 tuntia ja se voi olla henkisesti tai fyysisesti hyvin raskasta. Kai sitä nyt jaksaa sen muutaman tunnin pikkujouluiss? Täh?

Vierailija

On niitä ihmisiä, jotka sai mennä kavereille vaikka oli kipeänä pois koulusta ja niitä, jotka ei saanut.
Näkee sitten aikuisena lopputuloksen.

Vierailija

Hmm, riippuu työstä. Ja siitä mitä siellä pikkujouluissa tapahtuu. Itse en esimiehenä katsoisi hyvällä jos sairaana oleva työntekijäni olisi pikkujouluissa vaikka ihan humalassa, oli nyt sairaslomalla mistä syystä vain.

Eriasia jos käy syömässä ja esim teatterissa, sehän voi olla masentuneelle vain hyväksi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat