Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikilla köyhillä/vähävaraisilla pitäisi olla iso pakastin!!

Vierailija
25.11.2015 |

Olen sitä mieltä että kaikkiin vähävaraisiin perheisiin pitäisi hankkia pakastin. Ja iso sellainen!
Sen kun täyttäisi syksyllä marjoilla(ilmaisia), alennusmyynnistä saatavilla leivillä, lihoilla ja juureksilla, niin jopas vähenisi tälläkin palstalla esiintyvä ruikutus siitä kuinka ei ole varaa ostaa ruokaa yllättävän menon tullessa.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ja sit jos sellanen on, porukka pöyristelee että miten köyhällä voi olla noin iso pakastin!

Vierailija
62/73 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookista lainattua:

"Köyhyyttä koskevassa keskustelussa kaikkein ärsyttävintä on köyhyyden ja köyhien ymmärtäjät. Sanat "ymmärrän sinua" ovat usein riidan haastoa, koska köyhä itse osaa ratkaista ongelmansa, mutta rahaa tarvittaisiin vähän lisää. Usein on kyse kympeistä ja välillä parista satasesta.

Mihin tämä pari sataa sitten menee. Maksetaan pari laskua eräpäivään mennessä, ettei Lindorff tai Intrum Justitia saa palkkioitaan (toisin sanoen syö jo ennestään niukassa pöydässä) ja lisäksi mikäli vielä rahaa jää, niin ostetaan kaupasta kassillinen ruokaa.

Kun köyhä ilmoittaa, että hänenkin on olisi kivaa joskus käydä teatterissa tai elokuvissa tai juhlistaa merkkipäiväänsä vaikka pienen risteilyn merkeissä, niin köyhän ymmärtäjä rientää kommentoimaan "voihan sitä pitää kivaa ilman rahaa, kutsua vaikka ystävän kylään" - Kyllä voi, mutta mielellän meistä jokainen haluaa tarjota kahvia ja jotain palanpainiketta. Niin huonoksi on käynyt sosiaaliturva maassa, jossa tätä ongelmaa ei pitäisi olla.

Köyhien ymmärtäjä tarjoaa apua kertomalla kirpputoreja, josta saa vaatteita ja ruoka-apuja, joista jonottamisen jälkeen saa jotain ruoaksi. Tämä ilmainen apu ei saa ymmärrystä ja herättää vain pahaa verta.

Köyhien ymmärtäjälle haluaisin kertoa, että köyhä ei ole tyhmä. Hän jopa usein elää paljon viisaammin, kun monet hänen ymmärtäjistään, sillä laskujen laittaminen jonoon ja järjestely on arkipäivää. Köyhä ei tarvitse neuvoja tässä, mitä hän jo ennestää tekee. Sen sijaan mikäli haluat oikeasti auttaa tätä köyhää niin käy pankkiautomaatilla ja anna rahaa tyhjien ja tyhmien neuvojen asemasta."

Marttilalta lainattua:

"Ihmiset laittavat kaiken mikroskoopin alle, että mikset tee tuota, oletko tätä yrittänyt. Vallitsee sellainen käsitys, että köyhän pitää toimia elämän joka osa-alueella täydellisesti, elää sellaista helvetin Niksi-Pirkka-elämää. Että jos ei ole varaa Bilteman nailonköyteen, niin hirtä ittes sukkahousuihin."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Mitä tulee vihannesten ja juuresten pakastamiseen, mitä eroa on käytännössä kaupan pakastevihanneksiin? Ne eivät paljon maksa, ja niitä voi ostaa aina silloin kun tarvitaan. Aika harvalla köyhällä on varaa sijoittaa kerralla isoa summaa vihanneksiin vain siksi, että niitä saisi pakkaseen.

Itse olen päässyt nyt siihen tilanteeseen, että meillä on iso pakastin (pakastakoon se vielä moninaisia vuosia). Ja ennen kaikkea siihen, että palkkapäivänä on rahaa, jolloin ostan sen täyteen, tai ainakin täydennystä.

Haen leivät tehtaanmyymälästä (tiedän, enemmän säästäisi jos leipoisi itse) ja ostan tukusta lihaa sekä tarraan niihin oranssilappuisiin tuotteisiin. Ja on ihanaa, että pakastimesta yleensä löytyy syötävää.

Vältän kauppakäyntejä, koska yleensä siellä tulee näitä ns. heräteostoja. Kyllähän se appelsiinimehu tulee juotua, mutta ilmankin oltaisiin pärjätty.

Köyhällä ei ole varaa säästää tai suunnitella tätä rahankäyttöään. Jos rahaa ei ole, niin ei osteta tukkupakkausta vessapaperia (jossa rullahinta on kyllä alhaisempi) vaan se pienempi paketti, jonka saa niillä pullonpalautusrahoilla.

Jaksamista kaikille tilipäivän odottajille.

Vierailija
64/73 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs tuo raakojen lihojen pakastaminen, onko se oikeasti hyvä idea vai ei? Tuntuu jotenkin ällöltä sulattaa pari kuukautta vanhaa lihaa pakkasesta. Eikä niitä nyt muutenkaan saa montaa kuukautta pakastimessa säilöä. Mieluummin valmistan ne oranssilappuiset lihat heti samana päivänä. Laitan vaikka sitten valmiin makaronilaatikon pakkaseen...

Vierailija
65/73 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1448358493784.html

Näin. Ja kaikilla köyhillä pitäisi olla niissä autonromuissaan tämmöinen, niin tankkaaminen tulisi halvaksi.

Laskeskelen tässä juurikin, että kauanko pitää kituuttaa, että pääsee säästämään halvalla bensalla... Ja kuinka paljon pitää ajaa, että tämä olisi maksanut itsensä takaisin.

Vierailija
66/73 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs tuo raakojen lihojen pakastaminen, onko se oikeasti hyvä idea vai ei? Tuntuu jotenkin ällöltä sulattaa pari kuukautta vanhaa lihaa pakkasesta. Eikä niitä nyt muutenkaan saa montaa kuukautta pakastimessa säilöä. Mieluummin valmistan ne oranssilappuiset lihat heti samana päivänä. Laitan vaikka sitten valmiin makaronilaatikon pakkaseen...

Voihan sen noinkin tehdä. Jauheliha on kyllä karsea bakteeripommi. Kyllä itsekin mieluummin teen valmista, sitä on hyvä lämmittää

Kokonaiset lihat laitan kyl semmoisenaan pakkaseen. Pakastaminen pehmittää sitä rakennetta.

Vierailija
67/73 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on kyllä pakastin, mutta koska olen niin köyhä niin otin sen pois päältä säästääkseni sähkölaskussa.

Jos on v araa nettiin ym hömppiin, niin on varaa pitää pakstin päällä.

Kerron sulle että mun netti maksaa 4,90€ kuussa.... Sillä jos saan pakastimeni täyteen niin oon jeesus

mikä netti sulla on?

Vierailija
68/73 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1448358493784.html

Näin. Ja kaikilla köyhillä pitäisi olla niissä autonromuissaan tämmöinen, niin tankkaaminen tulisi halvaksi.

Laskeskelen tässä juurikin, että kauanko pitää kituuttaa, että pääsee säästämään halvalla bensalla... Ja kuinka paljon pitää ajaa, että tämä olisi maksanut itsensä takaisin.

Taisi tulla ajatusvirhe. Ei niinkään, että paljonko sillä romulla pitäisi ajaa, vaan montako kilometriä sen pitäisi pysyä kasassa ja toimintakuntoisena?

Vierailija
69/73 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP UP JUTELLAAN NYT VIELÄ PAKASTAMISESTA HEI

HEI JUTELLAAN

Vierailija
70/73 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen mistä ostatte kotimaisia tomaatteja eurolla kilo? Täällä etelässä oman kylän tomaatit maksaa ympäri vuoden 3,50-4.90€ kilolta. Paksukuorisua ja mauttomia, ei tule ostettua.

Ihan ohiksena- meillä lähi-Cittarissa ja Prismassa kuha maksaa 38€/kg. Viimeviikolla Mikkelin kauppahallissa 15€. Kyllä on ihmiset eriarvoisia.... Ei mun palkka ole sisämaan asukkkeihin verrattuna 2x!

Vierailija
71/73 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on kyllä pakastin, mutta koska olen niin köyhä niin otin sen pois päältä säästääkseni sähkölaskussa.

Jos on v araa nettiin ym hömppiin, niin on varaa pitää pakstin päällä.

Kerron sulle että mun netti maksaa 4,90€ kuussa.... Sillä jos saan pakastimeni täyteen niin oon jeesus

Kyse oli kyllä pakastimen päällä pidosta eikä aineksista, joita pakastetaan ja 4,90 riittää pitkäksi aikaa siihen sähköön, jota se pakastin kuluttaa.

Opetelkaa ymmärtämään,  mitä ihmiset kirjoittaa.

Sitäpaitsi tiedän köyhiä, joilla ei ole varaa nettiin ja kirjastoissa saavat ihan ilmaiseksi käyttää. että silleen (säästyy 4,90 palstinsähköön):)))))

Vierailija
72/73 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varaa pitää tyhjää pakastinta päällä? Olisiko varaa ajatellakin? Eikö pakastimen sisältö kuitenkin ole vasta syy pitää pakastinta päällä. Älä enää jatka aiheesta, taitosi säästäjänä ja sähkönkuluttajana on nähty.

Vierailija
73/73 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varaa pitää tyhjää pakastinta päällä? Olisiko varaa ajatellakin? Eikö pakastimen sisältö kuitenkin ole vasta syy pitää pakastinta päällä. Älä enää jatka aiheesta, taitosi säästäjänä ja sähkönkuluttajana on nähty.

Koskahan ihmisille tulisi luetun ymmärtämiskokeet.HUOH