Kaikilla köyhillä/vähävaraisilla pitäisi olla iso pakastin!!

Vierailija

Olen sitä mieltä että kaikkiin vähävaraisiin perheisiin pitäisi hankkia pakastin. Ja iso sellainen!
Sen kun täyttäisi syksyllä marjoilla(ilmaisia), alennusmyynnistä saatavilla leivillä, lihoilla ja juureksilla, niin jopas vähenisi tälläkin palstalla esiintyvä ruikutus siitä kuinka ei ole varaa ostaa ruokaa yllättävän menon tullessa.

Sivut

Kommentit (73)

Vierailija

Valitettavan usein köyhyys korreloi positiivisesti saamattomuuden ja laiskuuden kanssa. Emmä sinne pakkaseen mitään vittu jaksa duunaa. Niinpä isoja pakastimia hienoine sisältöineen onkin enimmäkseen niillä, jotka pärjäilevät taloudellisestikin vähintään tyydyttävästi.

Walt Disney

tai voisi (syväjäädyttää) itsensä ja kun tulee paremmat ajat niin toivoo että joku sulattaisi takaisin elämään ? 

sähkökatkot olisivat aino iso ongelma , ainakin pitkät sellaiset =)

lisää hyviä ehdotuksia.

kuin findus ja se on jääkylmä totuus

Vierailija

Meillä köyhillä ei ole tilaa minne sen ison pakkasen laittaisi..niin pienessä talossa asutaan että hyvä että itte mahutaan..toisekseen mukulat söi kaikki pensaat ihan spontaanisti tyhjäksi pihasta joten pakkaseen ei jäänyt.Mustikoita on onneksi pakkasessa..

onneksi suomen köyhät pitää huolta itsestään niin sinä voit lakata näkemästä vaivaa..auta vaikka mamuja?

Vierailija

Pakastin on pakko olla, mutta oikeasti köyhällä ei ole varaa edes alennuslihoihin. Katson myös leivän ostamisen kyllä yhdeksi luksusasiaksi, jota on voinut harrastaa vain parhaimpina tuloaikoina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tällä köyhällä ja vähävaraisella on iso pakastin, mutta tyhjä sellainen. Miksikö? Koska olen se köyhä ja vähävarainen.

Ja lisätäkseni vielä, en ruikuta. Tyydyn osaani. Saan kuitenkin perheeni ruokittua.

Vierailija

Leipää, sämpylöitä ym voi leipoa itse. Ei maksa paljon. Ja loput pakkaseen!
Puolukoita, mustikoita, vadelmia kymmeniä litroja, itse poimien ei maksa paljoa. Ja saa edullista kiisseliä, puolukkapuuroa tai vaikka herkutteluun piirakkaa. Eikä maksa paljoa! Laiskuutta vain jos ei kehtaa pakastinta täyttää!

Vierailija

Eikä vaan vähävarasilla vaan kaikilla jotka haluaa elää taloudellisesti ja saada puhtaita elintarvikkeita.

Itse ostamme luomuviljelijältä lihan, keräämme marjat ja sienet. Leivon luomujauhoista ruoka- ja kahvileivät, kakut ym. En tee sitä säästääkseni rahaa vaan ihan sen takia että saan puhdasta ruokaa.

Ja kyllä siinä myös säästää.

Ja jos tiedän että seuraavasta viikosta tulee kiireinen niin teen ruuat valmiiksi pakkaseen viikkoa varten. Sitten ei tarvitse hosua ruuan kanssa. Vaan ottaa aina sulamaan illalla seuraavan päivän ruuan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Leipää, sämpylöitä ym voi leipoa itse. Ei maksa paljon. Ja loput pakkaseen!
Puolukoita, mustikoita, vadelmia kymmeniä litroja, itse poimien ei maksa paljoa. Ja saa edullista kiisseliä, puolukkapuuroa tai vaikka herkutteluun piirakkaa. Eikä maksa paljoa! Laiskuutta vain jos ei kehtaa pakastinta täyttää!

Nytkö jo köyhät ja vähävaraiset ovat laiskureitakin? Hohoijaaa....
Perusta vaikka pakastimen täyttö kerho meille köyhille ja vähävaraisille ja maksa sisältö siihen pakkaseen samalla jos olet kerta niin huolissas...

Vierailija

Facebookista lainattua:

"Köyhyyttä koskevassa keskustelussa kaikkein ärsyttävintä on köyhyyden ja köyhien ymmärtäjät. Sanat "ymmärrän sinua" ovat usein riidan haastoa, koska köyhä itse osaa ratkaista ongelmansa, mutta rahaa tarvittaisiin vähän lisää. Usein on kyse kympeistä ja välillä parista satasesta.

Mihin tämä pari sataa sitten menee. Maksetaan pari laskua eräpäivään mennessä, ettei Lindorff tai Intrum Justitia saa palkkioitaan (toisin sanoen syö jo ennestään niukassa pöydässä) ja lisäksi mikäli vielä rahaa jää, niin ostetaan kaupasta kassillinen ruokaa.

Kun köyhä ilmoittaa, että hänenkin on olisi kivaa joskus käydä teatterissa tai elokuvissa tai juhlistaa merkkipäiväänsä vaikka pienen risteilyn merkeissä, niin köyhän ymmärtäjä rientää kommentoimaan "voihan sitä pitää kivaa ilman rahaa, kutsua vaikka ystävän kylään" - Kyllä voi, mutta mielellän meistä jokainen haluaa tarjota kahvia ja jotain palanpainiketta. Niin huonoksi on käynyt sosiaaliturva maassa, jossa tätä ongelmaa ei pitäisi olla.

Köyhien ymmärtäjä tarjoaa apua kertomalla kirpputoreja, josta saa vaatteita ja ruoka-apuja, joista jonottamisen jälkeen saa jotain ruoaksi. Tämä ilmainen apu ei saa ymmärrystä ja herättää vain pahaa verta.

Köyhien ymmärtäjälle haluaisin kertoa, että köyhä ei ole tyhmä. Hän jopa usein elää paljon viisaammin, kun monet hänen ymmärtäjistään, sillä laskujen laittaminen jonoon ja järjestely on arkipäivää. Köyhä ei tarvitse neuvoja tässä, mitä hän jo ennestää tekee. Sen sijaan mikäli haluat oikeasti auttaa tätä köyhää niin käy pankkiautomaatilla ja anna rahaa tyhjien ja tyhmien neuvojen asemasta."

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat