Lastenpsykiatri Sinkkonen ei kannata erolasten viikko/viikko -systeemiä.

Vierailija

On sitä mieltä, että jos sellaista meinaa suunnitella lapselle, niin kokeilee ensin itse 3 kk.
Jos jatkuva paikan vaihtaminen tuntuu senkin jälkeen vielä hyvältä (itsestä), niin sitten voi viikkoasumista kokeilla lapsille.
Kun ei ole yhtä oikeata kotia, niin on vain äidin ja isän koteja, ei omaa kotia.

Arvaan, millä vimmalla tähän vastaavat ne, joiden lapset ovat vuoroasumisessa.
Heidän lapsensa tietysti ovat solahtaneet kahteen asuinpaikkaan luontevasti ilman ongelmia. Niin, kun ei ole vaihtoehtoja annettu.
Esimerkiksi sitä, että vanhemmat vaihtavat kotia viikon välein, sillä näitäkin vanhempia on.

Sivut

Kommentit (136)

Vierailija

Miksi ihmeessä tästä pitää joka päivä tehdä uusi aloitus? Mulle on ihan paskan hailee, että mitä joku sinkkonen on mieltä mistäkin. Mulla on omat aivot ja ajattelen niillä. Ja koska minulle ja ex-miehelleni tämä on kaikkein helpoin tapa olla tasapuolisesti lastemme kanssa, niin tulemme käyttämään tätä viikko-viikko systeemiä jatkossakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tästä pitää joka päivä tehdä uusi aloitus? Mulle on ihan paskan hailee, että mitä joku sinkkonen on mieltä mistäkin. Mulla on omat aivot ja ajattelen niillä. Ja koska minulle ja ex-miehelleni tämä on kaikkein helpoin tapa olla tasapuolisesti lastemme kanssa, niin tulemme käyttämään tätä viikko-viikko systeemiä jatkossakin.

Sinulle ja ex-miehellesi. Unohditteko lapset? Ainiin, eihän niillä ole mitään väliä. Kunhan teillä on kivaa.

Vierailija

Me kokeiltiin neljä kuukautta vanhempien vuoroasumista. Nyt vuoden verran lapset ovat vaihtaneet kotia. Meillä se toimii. Luin Sinkkosen mielipiteet, enkä provosoitunut. Tiedän, että ratkaisumme on paras meidän lapsillemme.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Saattaapi olla, että kaikki eivät notku joka päivä keskustelupalstoilla.
Siksi aloituksia voi tulka samoista aiheista :)

Ohis

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eihän toki lastenpsykiatrin sanat mitään paina ja on paskan haileeta.

Oikein kunnon vastine paskanhalilee -argumentteineen. Miten vaan Sinulle on mukavampi lasta hoitaa.

Itse huomasin tämän sinkkosjutun ensi kerran nyt. Mutta enpä täällä roiku kovinkaan usein.

Tuo vanhempien muuttosysteemi kuulostaa hyvältä ja epäitsekkään vanhemman ratkaisulta. Kaikki lapsen parhaaksi eikös?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Me kokeiltiin neljä kuukautta vanhempien vuoroasumista. Nyt vuoden verran lapset ovat vaihtaneet kotia. Meillä se toimii. Luin Sinkkosen mielipiteet, enkä provosoitunut. Tiedän, että ratkaisumme on paras meidän lapsillemme.

Et voi tietää mikä on teidän lapsille parasta koska et tiedä niitä asioita mitä esim Sinkkonen ja tuskin olet aiheesta tehnyt tutkimusta. Monesti vanhemmat luulevat tietävänsä mikä on lapselle parasta mutta usein he eivät tiedä.

Vierailija

#4 Tää on kyllä tämä sama aloittaja, joka yrittää provosoida ihmisiä tällä aloituksella siinä onnistumatta. Hänelle tämä asia nyt vaan tuntuu olevan se kaikkein pahin saatana tässä maailmassa.

Meillä olisi ollut toinen vaihtoehto se, että lapsilla ei olisi ollut äitiä enää, jos emme olisi päässeet yhteisymmärrykseen tästä viikko-viikko systeemistä.

Vierailija

Tästä asiasta olen Sinkkosen kanssa vahvasti eri mieltä, vaikka herrasta todella paljon muuten pidänkin.

Itselläni on lähipiirissä useampi menestyksekäs tarina vuoroviikkoasumisesta, jota on jatkunut jo vuosikausia. Lapsilla/lapsella tosi hyvät ja läheiset välit molempiin vanhempiin ja heidän uusiin perheisiinsä. Lapset iloisia, hyvinvoivia, normaaleja nuoria. Itsekin ovat todenneet olevansa tosi tyytyväisiä tilanteeseen. Edellyttää toki sitä, että kaikilla kuviossa mukana olevilla aikuisilla on asialliset - mielellään hyvät - välit ja halu toimia lapsen parhaaksi. Se on välillä todella vaikeaa, mutta välttämätöntä. Jos tämä ei toteudu, niin ei vuoroviikkoasuminenkaan ole hyvä ratkaisu. Ehkä tämän takia monien kohdalla vuoroviikkoasuminen epäonnistuu.

Vierailija

Lastenvalvojatkaan eivät suosittele vuoroasumista. Syy tähän on tutkimustieto, on naurettavaa perustaa oma mielipide yhden kokemuksen mukana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
#4 Tää on kyllä tämä sama aloittaja, joka yrittää provosoida ihmisiä tällä aloituksella siinä onnistumatta. Hänelle tämä asia nyt vaan tuntuu olevan se kaikkein pahin saatana tässä maailmassa.

Meillä olisi ollut toinen vaihtoehto se, että lapsilla ei olisi ollut äitiä enää, jos emme olisi päässeet yhteisymmärrykseen tästä viikko-viikko systeemistä.

Ihan ensimmäisen aloituksen tein aiheesta. Olen pahoillani, että osui liian kipeästi.

ap

Ss

Kun asiasta on kysytty LASTEN mielipidettä - he vastasivat että viikko-viikko on parhain ratkaisu.

Sinkkonen ei ole tilanteessa elävä lapsi joten hänellä ei asiasta omaa kokemusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäisen aloituksen tein aiheesta. Olen pahoillani, että osui liian kipeästi.

ap

No anteeksi kovasti sitten! Minua vaan loukkaa syvästi, että minun perheeni tapoja arvostellaan tällä tavoin, kun teillä ei ole mitään tietoa siitä, että mitä minä olen käynyt läpi.

Vierailija

En minä ole huomannut muita aloituksia aiheesta, vaikka kävin täällä oikein katsomassa eikö kukaan tosiaan ole sellaista tehnyt... En sitten itsekään viitsinyt tehdä.

Kyllähän lapset sopeutuvat mihin vain, pakkohan heidän on kun ei vaihtoehtoja anneta...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ohis, otatkohan nämä kirjoitukset ihan Hiukan liian henkilökohtaisesti?! :-DDD

ap

No anteeksi kovasti sitten! Minua vaan loukkaa syvästi, että minun perheeni tapoja arvostellaan tällä tavoin, kun teillä ei ole mitään tietoa siitä, että mitä minä olen käynyt läpi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat