Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko hautajaisiin laittaa mustat kapeat farkut ja mustan kauluspaidan?

Vierailija
25.11.2015 |

En oikein tiedä mitä laittaisin päälle. Hautajaisiin tulee vain lähiomaiset eli noin viisi ihmistä. Mitenkään hirveän juhlavaa ei tarvitse olla, siistit vaatteet on kai ainoa kriteeri. Mietin, että onko farkut ja kauluspaita jotenkin liian arkinen tai epäsiisti?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi vaihtoehto?

Vierailija
2/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ostamassa aikuiset mustat housut. On niille käyttöä muulloinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaat ja siistit vaatteet riittää. Ei se vainaja enää piittaa siitä mitä kenelläkin on päällä.

Tosin jos sinusta itse tuntuu että asu on liian arkinen niin laita jotain muuta päälle.

Vierailija
4/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeet on aikuiset mustat housut?

Vierailija
5/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hyvältä, en ihmettelisi asuvalintaa. Vastaavaa olen nähnyt usein hautajaisissa ja niitä on tullut koettua ihan jo tarvittavan monta, vaikka olen vielä alle 25-vuotias.

Vierailija
6/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa, kunhan ne tosiaan on siistit.

Vierailija
7/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin hautajaisiin aikuisen mustan housupuvun 10 vuotta sitten.... ei sillä tai edes niillä housuilla ole ollut käyttöä kuin 3 kertaa... kaikki ne tilaisuudet oli hautajaisia. Kaikkialle muualle mihin ne olisi sopineet käyttöön, oli tarjolla muutakin päällepantavaa.

Eli jos rahasta on tiukkaa, niillä farkuilla pärjännee.

Vierailija
8/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei farkkuja. Miten tällaista pitää edes kysyä?

Vierailija
9/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa naurattaa. Aikuiset mustat housut????

Vierailija
10/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuminen on ylipäätänsä mennyt melko arkiseen suntaan oli sitten kyse hautajaisista tai häistä,, jne...

Vierailija
11/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies vai nainen?

Minkä ikäinen?

50-vuotialla miehellä/naisella ehkä liian arkinen, alle 25-vuotiaalla täysin ok.

Eihän ne farkut ole jotenkin haalistuneeksi pestyt vaan ihan oikeasti mustat tasaisesti? Eikä muitakaan trendikkäitä yksityiskohtia? Jos klassiset perusfarkut ilman mitään erikoisefektejä, niin käy, jos olet nuori aikuinen.

Vierailija
12/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei farkkuja. Miten tällaista pitää edes kysyä?

Olisiko perusteluja esittää?!

Vierailija
13/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tökeröä mennä farkuissa hautajaisiin.

Vierailija
14/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella tökeröä mennä farkuissa hautajaisiin.

Syystä, että? Joku oman pään pyhä totuusesi?

Vierailija
15/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaisuutta on viisasta kunnioittaa pukeutumalla etiketin mukaan. Etiketti ei salli ainakaan vielä farkkuja eikä mustaa paitaa (miehellä).

Miehelle mustat/tosi tummat puvun housut, valkoinen kauluspaita ja musta kraka.

Naiselle kokomustaa tai tosi tummanharmaata. Kaulaliina saa olla valkea vain lähiomaisella.

Googlaa hautajaispukeutumisen etiketti ja noudata sitä mikäli haluat noudattaa varman päälle kunnioittavaa perinnettä.

Vierailija
16/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä mitä laittaisin päälle. Hautajaisiin tulee vain lähiomaiset eli noin viisi ihmistä. Mitenkään hirveän juhlavaa ei tarvitse olla, siistit vaatteet on kai ainoa kriteeri. Mietin, että onko farkut ja kauluspaita jotenkin liian arkinen tai epäsiisti?

Ei minusta,kunhan sitten on kanssa puhdas.Paita kun olisi vielä musta (huom. ilman mitään tekstejä, tai kuvia, tai kuvioita ) niin asu olisi aivan  täydellinen. Älä unohda ,että kenkienkin olisi sitten  syytä olla mustat.

Jos olet nainen (mitä et sanonut) on vaihtoehtoinasi tietysti myös  esim. joku  musta n. polvipituinen hame (mieluiten kapeahko malliltaan). Esim. vakosamettisia sellaisia löytää melkein mistä tahansa kirpparista. Sen kanssa tietysti jotkut mustat,( mielummin väh. 40 den.) sukkikset . Kirppareiden avulla selviät joka tapauksessa reilusti alle  20 euron sijoituksella hautajaispukuhankinnoistasi.

Tilaisuushan on joka tapauksessa myös  viimeinen mahdollisuutesi osoittaa vielä kunnioitustasi ko. henkilölle joka siellä arkussa on, joten tee se häntä muistaen ja  ajatellen arvokkaasti.

Vierailija
17/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki mieluummin musta kynähame. Niitä saa parillakympillä.

Vierailija
18/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaisuutta on viisasta kunnioittaa pukeutumalla etiketin mukaan. Etiketti ei salli ainakaan vielä farkkuja eikä mustaa paitaa (miehellä).

Miehelle mustat/tosi tummat puvun housut, valkoinen kauluspaita ja musta kraka.

Naiselle kokomustaa tai tosi tummanharmaata. Kaulaliina saa olla valkea vain lähiomaisella.

Googlaa hautajaispukeutumisen etiketti ja noudata sitä mikäli haluat noudattaa varman päälle kunnioittavaa perinnettä.

Etiketti?! :D Elätkö jossain 60-luvulla?! Päivitä etikettisi tähän päivää! Nykyisin säännöt eivät ole yhtä tiu­kat kuin ennen.

Vierailija
19/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22. En ole koskaan aikaisemmin ollut hautajaisissa, siksi kyselenkin. Farkut on ihan tasaisen mustat, tosin melko kapeat ja käytän niitä melko usein, joten siksi mietin, että onko ne sopivat ja pitäisikö valita joku toinen vaihtoehto. Minulla olisi myös musta kellohelmainen polvipituinen mekko, mitä olen myös miettinyt.

Ap

Vierailija
20/53 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miellän farkut aivan liian arkisiksi hautajaisiin ja olen parikymppinen.

Itse pukisin joko mustan mekon tai hameen ja kauluspaidan. Mekkoja ja hameita valitessa täytyy vaan kiinnittää huomiota helman pituteen.