Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko hautajaisiin laittaa mustat kapeat farkut ja mustan kauluspaidan?

Vierailija

En oikein tiedä mitä laittaisin päälle. Hautajaisiin tulee vain lähiomaiset eli noin viisi ihmistä. Mitenkään hirveän juhlavaa ei tarvitse olla, siistit vaatteet on kai ainoa kriteeri. Mietin, että onko farkut ja kauluspaita jotenkin liian arkinen tai epäsiisti?

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

Puhtaat ja siistit vaatteet riittää. Ei se vainaja enää piittaa siitä mitä kenelläkin on päällä.

Tosin jos sinusta itse tuntuu että asu on liian arkinen niin laita jotain muuta päälle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käy ostamassa aikuiset mustat housut. On niille käyttöä muulloinkin.

Mitkä ihmeet on aikuiset mustat housut?

Ison suvun jäsen

Kuulostaa ihan hyvältä, en ihmettelisi asuvalintaa. Vastaavaa olen nähnyt usein hautajaisissa ja niitä on tullut koettua ihan jo tarvittavan monta, vaikka olen vielä alle 25-vuotias.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käy ostamassa aikuiset mustat housut. On niille käyttöä muulloinkin.

Mä ostin hautajaisiin aikuisen mustan housupuvun 10 vuotta sitten.... ei sillä tai edes niillä housuilla ole ollut käyttöä kuin 3 kertaa... kaikki ne tilaisuudet oli hautajaisia. Kaikkialle muualle mihin ne olisi sopineet käyttöön, oli tarjolla muutakin päällepantavaa.

Eli jos rahasta on tiukkaa, niillä farkuilla pärjännee.

Vierailija

Oletko mies vai nainen?
Minkä ikäinen?
50-vuotialla miehellä/naisella ehkä liian arkinen, alle 25-vuotiaalla täysin ok.
Eihän ne farkut ole jotenkin haalistuneeksi pestyt vaan ihan oikeasti mustat tasaisesti? Eikä muitakaan trendikkäitä yksityiskohtia? Jos klassiset perusfarkut ilman mitään erikoisefektejä, niin käy, jos olet nuori aikuinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Todella tökeröä mennä farkuissa hautajaisiin.

Syystä, että? Joku oman pään pyhä totuusesi?

Vierailija

Tilaisuutta on viisasta kunnioittaa pukeutumalla etiketin mukaan. Etiketti ei salli ainakaan vielä farkkuja eikä mustaa paitaa (miehellä).

Miehelle mustat/tosi tummat puvun housut, valkoinen kauluspaita ja musta kraka.

Naiselle kokomustaa tai tosi tummanharmaata. Kaulaliina saa olla valkea vain lähiomaisella.

Googlaa hautajaispukeutumisen etiketti ja noudata sitä mikäli haluat noudattaa varman päälle kunnioittavaa perinnettä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat