Isojalkainen nainen
Mulla on isot jalat vaikka muuten olen keskimittainen. Kengänkoko 40-41 on aivan helvetinmoinen trauman aihe, murrosiässä sain sukulaisilta kuulla kuittailua koko ajan.
En edes yritä peittää/häivyttää jalkani kokoa esim siroilla korkkareilla vaan eilen viimeksi ostin Primebootsit joita käytän kapealahkeisten housujen kanssa.
Onko muilla samanlaisia ongelmia?
Kommentit (55)
Minun kengännumeroni on nykyisin 43, nuorempana mahtui koko 41-42. Tärkeintä on, että jalat on terveet enkä ole pilannut niitä liian pienillä kengillä.
Lapsia on kaksi ja molemmat raskaudet kasvattivat jalan kokoa.
Nykyään yleisin kengänkoko kenkämyynnin näkökulmasta on naisilla nykyään 40.
Moni myös tunkee jalkaansa liian pieniä kenkiä ja varpaille ei jää niin paljon tilaa kuin pitäisi. Siksi myös 39 on hyvin suosittu, kun mieluummin tungetaan jalka kokoon 39 kuin otetaan koko 40.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään yleisin kengänkoko kenkämyynnin näkökulmasta on naisilla nykyään 40.
Moni myös tunkee jalkaansa liian pieniä kenkiä ja varpaille ei jää niin paljon tilaa kuin pitäisi. Siksi myös 39 on hyvin suosittu, kun mieluummin tungetaan jalka kokoon 39 kuin otetaan koko 40.
Heh, 40 on harvinaisen iso naisten kooksi.
Minä en ole ikinä kiinnittänyt huomiota muiden jalkojen kokoon. Vasta viime vuosina tajunnut että oma jalka onkin pieni. Ennen pidin liian väljiä kenkiä ja nyt kun olen ostanut sopivia, ne onkin kokoa 36. Olen 163, eli ikäisekseni ihan keskipituinen. No toisaalta löytää kenkiä niin lasten kuin aikuisten osastolta.
Korreloiko naisen jalan koko vaginan kokoon?
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli nuorena koko 37 ja nyt, 10 vuosia myöhemmin, koko 40 :(
Toivottavasti sinun jalkasi pysyvät kuosissaan :D
Ei se jalkaterä pituutta ole kasvanut vaan leveyttä.
Oishan se ihanaa jos olisi 36 numeron kenkä niin saisi Italiasta ja Ranskasta kenkiä. siis jalka
Kunnollisia talvityökenkiä ei tunnuta myyvän alle 42 kokoisille jaloille. Että sanoisin, että sulla on suht pieni jalka.
Näissä jalan koko keskusteluissa unohtuu aina korrelaatio pituuden kanssa.
Esimerkiksi koko 36 (jalan pituus 23cm) on 160 cm naisella 14,4% pituudesta.
Vastaavasti esim koko 39 (jalan pituus 25 cm) on 14,4% pituudesta.
Eli näillä esimerkeillä on prosentuaalisesti jalan pituusvartalosta saman verran, eli pituuteen suhteutettuna heillä on saman kokoiset jalat.
Täällä oli joku 180cm pitkä jolla kengänkoko oli 40 (jalan pituus 25,5cm) joka on siis 14,11% pituudesta, eli hän on todella pienijalkainen!
Mulla oli nuorempana 39 ja nyt on 40-41.
40 on normaali naisten kengänkoko.
Prisman naistenosastolla katselin talvella Kuomia. Viereen tuli nainen puheleen, et "ai jaa, missähän täällä olis kuomia naisten koossa?" Olin niin hölmistyny kysymyksestä hypistellessäni niitä kenkiä et en tajunnu edes tuhahtaa moiselle. Kyllä koko 40. Ostin kengät ja hyvin palvelivat pakkasella.
Kesä tulee, kanootit on tarpeeseen. Talvella minisukset, ostaa vaan sauvat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans pituutta 180 cm ja kengänkoko 41. Onneksi löydän helposti kenkiä monet koot loppuvat tuohon 41 joten vielä isompi koipisemmlla kyllä vaikeampaa. Kyllähän tuo 41 on iso koko naiseksi, mutta ei se minua ole häirinnyt koskaan enkä usko että kukaan on asiaa edes huomannut.
Oot kyllä juntti :D oon 168cm ja mun kengänkoko on 40-41 enkä kyllä koskaan oo pitänyt jalkakokoani isona. Ihan tavallinen.
Jos 173cm pitkällä naisella olisi kengännumero 42, alkaisin epäillä onko nainen shemale. Itselläni on ollut useampi 170cm pitkä naisystävä ja heillä kaikilla on ollut kengännumero 39.