Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isojalkainen nainen

Vierailija
25.11.2015 |

Mulla on isot jalat vaikka muuten olen keskimittainen. Kengänkoko 40-41 on aivan helvetinmoinen trauman aihe, murrosiässä sain sukulaisilta kuulla kuittailua koko ajan.

En edes yritä peittää/häivyttää jalkani kokoa esim siroilla korkkareilla vaan eilen viimeksi ostin Primebootsit joita käytän kapealahkeisten housujen kanssa.

Onko muilla samanlaisia ongelmia?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vaaleita sandaaleita/ korkkareita en käytä (esim valkoiset sandaalit saa jalan näyttämään valtavalta) mutta muuten en anna jalan koon häiritä. Sandaalit, korkkarit, kaikki menee, kunhan vaan löytää kokoja. Mun kengännumero on 41, kaverilla on 42, hänellä vielä vaikeampaa. Mä oon suht normimittainen , 173cm, joten ei se jalka mitenkään esiin sieltä ponnahda.

42 on 173 senttiselle daamille ihan normikoko - täysin turhaa kuvitella niitä valtaviksi.

Itse olen 192 cm raamikas mies, pikkukengät on 47, talvikengät 50. Siihen kun laittaa daamin kengän vaikka kokoa 44 viereen niin sirolta näyttää.

Kengät pitää ostaa aikuisten kaupasta. Ainakin Tampereella on yksi.

Jos 173cm pitkällä naisella olisi kengännumero 42, alkaisin epäillä onko nainen shemale. Itselläni on ollut useampi 170cm pitkä naisystävä ja heillä kaikilla on ollut kengännumero 39.

Vierailija
42/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kengännumeroni on nykyisin 43, nuorempana mahtui koko 41-42. Tärkeintä on, että jalat on terveet enkä ole pilannut niitä liian pienillä kengillä.

Lapsia on kaksi ja molemmat raskaudet kasvattivat jalan kokoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään yleisin kengänkoko kenkämyynnin näkökulmasta on naisilla nykyään 40.

Moni myös tunkee jalkaansa liian pieniä kenkiä ja varpaille ei jää niin paljon tilaa kuin pitäisi. Siksi myös 39 on hyvin suosittu, kun mieluummin tungetaan jalka kokoon 39 kuin otetaan koko 40.

Vierailija
44/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään yleisin kengänkoko kenkämyynnin näkökulmasta on naisilla nykyään 40.

Moni myös tunkee jalkaansa liian pieniä kenkiä ja varpaille ei jää niin paljon tilaa kuin pitäisi. Siksi myös 39 on hyvin suosittu, kun mieluummin tungetaan jalka kokoon 39 kuin otetaan koko 40.

Heh, 40 on harvinaisen iso naisten kooksi.

Vierailija
45/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä kiinnittänyt huomiota muiden jalkojen kokoon. Vasta viime vuosina tajunnut että oma jalka onkin pieni. Ennen pidin liian väljiä kenkiä ja nyt kun olen ostanut sopivia, ne onkin kokoa 36. Olen 163, eli ikäisekseni ihan keskipituinen. No toisaalta löytää kenkiä niin lasten kuin aikuisten osastolta.

Vierailija
46/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korreloiko naisen jalan koko vaginan kokoon?

Vierailija
47/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli nuorena koko 37 ja nyt, 10 vuosia myöhemmin, koko 40 :(

Toivottavasti sinun jalkasi pysyvät kuosissaan :D

Ei se jalkaterä pituutta ole kasvanut vaan leveyttä.

Vierailija
48/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oishan se ihanaa jos olisi 36 numeron kenkä niin saisi Italiasta ja Ranskasta kenkiä. siis jalka

Vierailija
49/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollisia talvityökenkiä ei tunnuta myyvän alle 42 kokoisille jaloille. Että sanoisin, että sulla on suht pieni jalka. 

Vierailija
50/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä jalan koko keskusteluissa unohtuu aina korrelaatio pituuden kanssa.

Esimerkiksi koko 36 (jalan pituus 23cm) on 160 cm naisella 14,4% pituudesta.

Vastaavasti esim koko 39 (jalan pituus 25 cm) on 14,4% pituudesta.

Eli näillä esimerkeillä on prosentuaalisesti jalan pituusvartalosta saman verran, eli pituuteen suhteutettuna heillä on saman kokoiset jalat.

Täällä oli joku 180cm pitkä jolla kengänkoko oli 40 (jalan pituus 25,5cm) joka on siis 14,11% pituudesta, eli hän on todella pienijalkainen!

Vierailija
51/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorempana 39 ja nyt on 40-41.

Vierailija
52/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 on normaali naisten kengänkoko.

Prisman naistenosastolla katselin talvella Kuomia. Viereen tuli nainen puheleen, et "ai jaa, missähän täällä olis kuomia naisten koossa?" Olin niin hölmistyny kysymyksestä hypistellessäni niitä kenkiä et en tajunnu edes tuhahtaa moiselle. Kyllä koko 40. Ostin kengät ja hyvin palvelivat pakkasella.

Vierailija
53/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä tulee, kanootit on tarpeeseen. Talvella minisukset, ostaa vaan sauvat.

Vierailija
54/55 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih!

Vierailija
55/55 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans pituutta 180 cm ja kengänkoko 41. Onneksi löydän helposti kenkiä monet koot loppuvat tuohon 41 joten vielä isompi koipisemmlla kyllä vaikeampaa.  Kyllähän tuo 41 on iso koko naiseksi, mutta ei se minua ole häirinnyt koskaan enkä usko että kukaan on asiaa edes huomannut.

Oot kyllä juntti :D oon 168cm ja mun kengänkoko on 40-41 enkä kyllä koskaan oo pitänyt jalkakokoani isona. Ihan tavallinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme