Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isojalkainen nainen

Vierailija
25.11.2015 |

Mulla on isot jalat vaikka muuten olen keskimittainen. Kengänkoko 40-41 on aivan helvetinmoinen trauman aihe, murrosiässä sain sukulaisilta kuulla kuittailua koko ajan.

En edes yritä peittää/häivyttää jalkani kokoa esim siroilla korkkareilla vaan eilen viimeksi ostin Primebootsit joita käytän kapealahkeisten housujen kanssa.

Onko muilla samanlaisia ongelmia?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höh. En usko että muut ihmiset oikeasti paljonkaan ajattelee toisten kengistä, eiköhän ne epävarmuudet ole omassa päässä. Ja jotakin 40-41 kokoa on vaikka kuinka useissakin kaupoissa, monessa hintaluokassa ja mallissa, niin että olisi valinnanvaraa.

Itsehän tässä juuri ekaa kertaa n. 10 vuoteen löysin naistenkengät kokoa 42, jotka suureksi hämmästyksekseni mahtuivat jalkaan nylon-sukan kanssa. Yleensähän joudun ostamaan miesten kenkiä, kokoa 43-44 tai jopa 45, jos paksumpaa sukkaa täytyy saada mahtumaan. Eli kuljen lähinnä tennareissa, lenkkareissa, saappaissa... Usein jos on aivan pakko joku naistenkenkä löytää, niin täytyy varautua a) etsimään kauan b) maksamaan paljon c) hyväksymään ulkonäöltä mikä tahansa JA d) kärsimään lopulta kuitenkin väärän mallisen tai liian pienen kengän takia.

Sun ongelma ja trauma ei ole iso (isoksi kuviteltu, oikeasti ihan normaali) kengänkoko, vaan tuo sukulaisten kuittailu ja sen vaikutus itsetuntoosi. Kengänkokoa et voi muuttaa, mutta tuolle henkiselle traumallesi onneksesi voit jotakin ehkä tehdä.

Olen yrittänytkorjata henkistä traumaani mutta vähän köyhin tuloksin. En sentään enää piilottele jalkojani (murrosiässä muistan seisoneeni pohkeisiin asti lumihangessa jutellessani pojan kanssa johon olin ihastunut)

Mutta omille lapsilleni en ikinä ole huomautellut ulkonäöstä, painosta, pituudesta, korvista tai ylipäätään mistään mihin he eivät voi itse vaikuttaa.  

ap

Vierailija
22/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi morjens, 40-41 on ihan normaali naisten jalkinekoko nykyään, kun naiset ovat niin pitkiä. Ongelma on se, että se koko 41 on tavallisissa kenkäkaupoissa se isoin koko, mutta kyllä niitä vaan kuitenkin löytyy. Ja valinnanvaraa todellakin on.

Minulla on 42,5. Tavallisista kenkäkaupoista en ole ikinä löytänyt kenkiä naistenosastoilta, vaan lapsesta saakka kävellyt suoraan miestenosastolle. Koko oli tällainen jo kuudesluokkalaisena ja silloin kaikki nauroivat ja pällistelivät. Se oli tosi kurjaa ja häpeilen jalkojani edelleen. En tunne ketään, jolla olisi näin iso jalka. En edes ketään, jolla olisi 41-42-kokoinen jalka. 14v tyttärellä on koko 41 ja 12v tyttärellä 40. 

Olen 168-senttinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jalan koko 41 ja olen siitä kyllä hieman kärsinyt  elämäni aikana! Nyt kolmekymppisenä olen kuitenkin hyväksynyt asian ja olen kuitenkin naiseksi aika pitkä eli 178 cm.Tyttöystäväni ( jolla on jalka 36)) on kuitenkin  isohkoista jaloistani tykännyt ja kylläähn sellainen aina piristää)

Vierailija
24/55 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä tehdään niin iso ongelma? Kun tosiasiassahan kokojen ero mitataan ihan muutamissa senteissä eikä sitä käytännössä kukaan huomaa onko se jalkaterä nyt vaikka 24 vai 27 senttiä.

Vierailija
25/55 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnahti tämä muuta hakiessani, mutta ei ole olemassa (negatiivisessa mielessä) isojalkaisia naisia.  On vain tyhmiä asennevammaisia sukulaisia ja tuttuja sekä itsetuntongelmista kärsiviä miehiä.

Vierailija
26/55 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt niin iso jalka ole, 40-41.

Vierailija
27/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n jalka on ihan tavallisen kokoinen. Ei siihen kukaan ulkopuolinen huomiota kiinnitä.

Vierailija
28/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa iso jalka naisella 👍

Vierailija
29/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pariskunnan, jossa mies on 162cm pitkä ja jalka 40. Nainen on 168cm pitkä ja jalan numero 42.

Vierailija
30/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vaaleita sandaaleita/ korkkareita en käytä (esim valkoiset sandaalit saa jalan näyttämään valtavalta) mutta muuten en anna jalan koon häiritä. Sandaalit, korkkarit, kaikki menee, kunhan vaan löytää kokoja. Mun kengännumero on 41, kaverilla on 42, hänellä vielä vaikeampaa. Mä oon suht normimittainen , 173cm, joten ei se jalka mitenkään esiin sieltä ponnahda.

42 on 173 senttiselle daamille ihan normikoko - täysin turhaa kuvitella niitä valtaviksi.

Itse olen 192 cm raamikas mies, pikkukengät on 47, talvikengät 50. Siihen kun laittaa daamin kengän vaikka kokoa 44 viereen niin sirolta näyttää.

Kengät pitää ostaa aikuisten kaupasta. Ainakin Tampereella on yksi.

Vierailija
31/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt niin iso jalka ole, 40-41.

No ei ole yhtään iso, täysin normaali ja yleinen koko.

Dysmorfiaa.

Vierailija
32/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terhi 86 kirjoitti:

Minulla on jalan koko 41 ja olen siitä kyllä hieman kärsinyt  elämäni aikana! Nyt kolmekymppisenä olen kuitenkin hyväksynyt asian ja olen kuitenkin naiseksi aika pitkä eli 178 cm.Tyttöystäväni ( jolla on jalka 36)) on kuitenkin  isohkoista jaloistani tykännyt ja kylläähn sellainen aina piristää)

178 senttiselle 41 on pieni koko.

Vierailija
33/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 45, joten siinä teille iso jalka :D 

En ole nähnyt kuin muutaman 45-46 kengänkoko naisen. Kengänkoko on nyt yksi epoäolenaisimmista asioista, mutta hassun kujeilemisvitsin siitä saa. Ja meikän sirot on kaksi va'ltamerilaivaa a la 53 ja risat. 

Vierailija
34/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku. Aiset oli pienempiä niillä oli 36-37 jalka

Nykyajan nainen on hyväkasvuinen, 170cm miehellä miinkuin naisellakin jalka on 40-42 ja jollain 180cm "mallimittqisella voi olla 43-44. Eihän se kai minkään ongelma ole vielä

Vierailija
35/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 on ihan normaali koko naiselle. Ei ollenkaan iso. Mun 12v tytöllä (152cm) on koko 40. Minulla on 44. On vaikeaa löytää kenkiä ja kyllä, kun olin pieni, sukulaiset ihmettelivät jalkojani (myös pituuttani, 179cm, kauhisteltiin, arvellen etten ikinä löydä miestä itselleni), opettaja ihmetteli muun luokan kuullen kengännumeroani, kaupassa myyjät ihmettelivät ja koulussa siitä kiusattiin. Kumma kyllä en ole asiasta pahemmin traumatisoitunut. Nuorena ahdoin jalkani liian pieniin kenkiin (sopivan kokoisia ei kaupassa edes ollut), nykyään tilaan niitä netistä, enkä ikinä enää käytä liian pieniä. Mutta sama juttu kuin ap:lla, varon huomauttelemasta lapsilleni yhtään mistään kehoasioista.

Vierailija
36/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäiks... 40 tai isompi kengänkoko on kyllä turn off naisessa.

Vierailija
37/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö sen tunteen kun naisten osastolla on todella hienoja kenkiä, mutta koko loppuu viimeistään numeroon 41? Aina "joutuu" menemään miesten puolelle etsimään kengät.

T. Jalka on kokoa 43-44

Vierailija
39/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 41 ja pidän jalkaani ihan normaalina., olen 170 cm pitkä.

Vierailija
40/55 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäiks... 40 tai isompi kengänkoko on kyllä turn off naisessa.

Luuletko ettei isojalkaisia naisia tämä asia ärsytä joskus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän