Ehdotuksia miten kertoa raskaudesta jouluna?
Kertokaas kivoja tapoja, miten voitaisiin kertoa vanhemmilleni jouluaattona, että meille tulee vauva?
Haluaisin sen kertoa heti kun saavumme vanhempieni luo, koska lahjojen jako jne. ajoittuu vasta illalle, joten en halua liittää sitä lahjojen jakamiseen. Syödessä tulee aina tukala olo, ja tarvitsen lepoa, mitä en ikinä ennen ole tarvinnut, joten hälytyskellot varmasti alkaisivat soimaan.
Ajattelin, että annan joulukortin heti saavuttuamme, minkä sisällä olis ultrakuva. Mutta ehkä se on vähän tylsä? Kertokaa ideoitanne!
Kommentit (198)
Jos teillä on ollut tapana lukea jouluevankeliumia ääneen, laatikaa miehen kanssa mukaeltu jouluevankeliumi mikäli porukan huumorintaju riittää. Mutta se täytyy toki lukea muualla kuin perinteisessä kohdassa, vaikka just heti saavuttuanne.
...ja tapahtuu niinä päivinä keväällä 2016, että ap:n synnytyksen aika koittaa...
...ja he matkustivat mummolaan vaimonsa ap:n kanssa, joka on raskaana...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ja vauvat on mielestäni ihana juttu ja onneaan saa hehkuttaa, mutta jotenkin vierastan ajatusta että juuri aattona pitää kertoa. Ehkä hullu ajatus, mutta tuntuu että siinä varastetaan huomio yhteiseltä juhlalta. Itse ainakin tykkään fiilistellä ihan vaan joulua läheisteni kanssa, ilman että täytyy alkaa päivittelemään jonkun henkilökohtaisia isoja käänteitä.
Mulla sama fiilis. Ei ollut kiva, kun viime jouluna hössötettiin koko jouluaatto kälyn raskautta. Me kärsimme lapsettomuudesta (ja asumme niin kaukana, että näemme sukua kunnolla vaan muutamia kertoja vuodessa, siksi meilläkin on aina paljon odotuksia joulua kohtaan). Olisi ollut kiva pitää joulu ihan jouluna vaan, eikä nieleskellä itkua sohvalla. Mutta onnea Ap:lle joka tapauksessa, lapset on hieno juttu! Itse suosittelisin, että kerrotte asian vanhemmille ihan vaan sanallisesti eikä arvuutellen tai vihjaillen, kaikki eivät tajua vihjeitä (ja siitä tulee nopeasti noloa).
Juu en mäkään tossa tilanteessa, sitä jouluna kertoisi. Ikävä kuulla, että sulla on joulu mennyt tuon takia pilalle. :/ Mutta tiedän että meidän joulun vietossa on mukana vain sellaisia ihmisiä, että kukaan ei tule loukkaantumaan. Moni luulee, että tulen kertomaan jutusta koko suvulle jouluna, mutta meillä on vaan lähin perhe joulun vietossa. Joten olen varma, ettei kukaan pahoita mieltään asiasta. :)
En mäkään mitään vihjailemaan ala, eikä se minun mielestä mitään vihjailua ole, jos annan kortin ja pyydän avaamaan sen heti. Kyllä sen heti tajuaa mistä on kyse. :)
Vierailija kirjoitti:
Munkin mielestä kerrot iloisella fiiliksellä vaan 😊 Tietenkin teille iloinen juttu, mutta ei niin ihmeellinen että tarvitsisi oikein temppuja miettiä.
Huvittaa tuo "tarvitsen lepoa syönnin jälkeen". Rakastat vissiin huomion keskipisteenä olemista...?
Onnea teille silti!
Täh? Itse kun odotin esikoista oli joka ruuan jälkeen pakko juosta pitkälleni tai tuli muuten oksennus. Tästä syystä en voinut syödä missään muualla kuin kotona. Et ymmärrä, että raskaudet on erilaisia?
Mun ystävä oli kirjottanu nätin runon jonka pyysi tulevan mummon lukemaan ääneen. Oli kuulemma kostunut silmät ja tajunnu heti mistä on kyse :)
Vierailija kirjoitti:
Minä kannatan myös sitä ultrakuvaa kortissa tai niitä pipareita, missä lukee mummo/ukki tmv.
On kyllä ihmeen ilkeitä kommentteja täällä! Katkerat ämmät :)
Paljon onnea AP!!
Av-logiikkaa :-DDD
Viime jouluna veli ja vaimonsa järjesti spektaakkeli-ilmoitustilaisuuden ja me todettiin siihen, että jaha, sepä kiva. Eikä koko jouluna puhuttu sen enempää koko raskaudesta, koska se oli jo salaisuutena kerrottu kälyn suvulle ja saatu sitä kautta tietää. Ei ollut ylläri. Mutta ne ultrakuvamukit oli mauttomat!
Inhottavia juttuja keksitte, ei minusta toisen intoa ja iloa tarvitsisi noin torpedoida :( Joskin itse sanoisin asian vain ihan niin kuin se on. Se asia on itsessään jo niin ihana, ettei siihen mitään sirkustemppuja tarvita, ellei sitten spontaanisti keksi jotain tosi hauskaa tapaa. Onnea teille :)
Tää ketju alkaa saada piirteitä viime joulun alla olleesta aiheesta, jossa oltiin tulossa Australiasta sukuloimaan, mutta tulo haluttiin pitää salassa aattoon asti.
Sekin herätti joissain henkilöissä katkeruutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat viedä iloisen juhlan tunnelman muilta keskittämällä koko suvun ja juhlan oman napasi ympärille? Itsekästä, sanon minä. Huomionhakuinen ämmä olet.
Aloittajalla on todennäköisesti rakastava ja välittävä perhe, jossa ei ole kaltaisiasi katkeria narttuja.
Katkera, mistäköhän? Minulla on kolme ihanaa lasta, mutta osasin ilmoittaa heidän tuloistaan asianmukaisesti enkä tahdittomasti. Onneksi joillain ihmisillä on sentään käytöstavat.
Ikävää, että sinulla on vanhemmat ja sisarukset, joille niin ihanassa ja iloa tuovassa asiassa kuin raskaudesta ilmoittamisessa pitää miettiä "käytöstapoja". Onneksi omat läheiseni - ja todennäköisesti myös aloittajan läheiset - eivät pidä raskaudesta ilmoittamista jouluna tahdittomana vaan päinvastoin riemastuvat ihanasta uutisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ja vauvat on mielestäni ihana juttu ja onneaan saa hehkuttaa, mutta jotenkin vierastan ajatusta että juuri aattona pitää kertoa. Ehkä hullu ajatus, mutta tuntuu että siinä varastetaan huomio yhteiseltä juhlalta. Itse ainakin tykkään fiilistellä ihan vaan joulua läheisteni kanssa, ilman että täytyy alkaa päivittelemään jonkun henkilökohtaisia isoja käänteitä.
Mulla sama fiilis. Ei ollut kiva, kun viime jouluna hössötettiin koko jouluaatto kälyn raskautta. Me kärsimme lapsettomuudesta (ja asumme niin kaukana, että näemme sukua kunnolla vaan muutamia kertoja vuodessa, siksi meilläkin on aina paljon odotuksia joulua kohtaan). Olisi ollut kiva pitää joulu ihan jouluna vaan, eikä nieleskellä itkua sohvalla. Mutta onnea Ap:lle joka tapauksessa, lapset on hieno juttu! Itse suosittelisin, että kerrotte asian vanhemmille ihan vaan sanallisesti eikä arvuutellen tai vihjaillen, kaikki eivät tajua vihjeitä (ja siitä tulee nopeasti noloa).
Juu en mäkään tossa tilanteessa, sitä jouluna kertoisi. Ikävä kuulla, että sulla on joulu mennyt tuon takia pilalle. :/ Mutta tiedän että meidän joulun vietossa on mukana vain sellaisia ihmisiä, että kukaan ei tule loukkaantumaan. Moni luulee, että tulen kertomaan jutusta koko suvulle jouluna, mutta meillä on vaan lähin perhe joulun vietossa. Joten olen varma, ettei kukaan pahoita mieltään asiasta. :)
En mäkään mitään vihjailemaan ala, eikä se minun mielestä mitään vihjailua ole, jos annan kortin ja pyydän avaamaan sen heti. Kyllä sen heti tajuaa mistä on kyse. :)
No jos heti tajuaa mistä on kyse, ni mikä idea koko jännäilypaljastuksessa on?? Samahan se on sit suoraan vaan kertoa. Voi tsiisös mikä logiikka.
Vau, ihmiset on kyllä toi outoja. Joulun lähestyminen vetää pinnan kireälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelen kurjaa tilannetta. Oliko homma hyvin muiden tiedossa? Mikäli oli niin kyseessä oli aika ajattelemattomasti tehty.
Apn suhteen tuskin on sama tilanne kuitenkaan. Yleensähän raskaus on kaikille perheenjäsenille juhlimisen arvoinen asia.
Oikeesti, kaikki joita rassaa noin paljon jonkun toisen onni, teillä on jotain pahasti vialla.
Ehkä joulustressi on ihan kamala ja teidän suvut on perseestä, muiden hysteerinen mollaaminen ei silti auta pahoihin fiiliksiin, tutkimukset sanoo että päin vastoin. Reagoikaa oikeille ihmisille, sillä saakin jotain aikaan.
(Sympatiaa jos teidän perhe on tosiaan paska. Tarkoitus ei ollut iskeä arkaan paikkaan.)
En halua olla ilonpilaaja tai manata perkkeleitä, mutta olethan yli 3 kk:n kriittisimmän odotusajan? Ikävä hehkuttaa jouluna mummulajutuilla ja vaaripipareilla, jos meneekin kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan halusivat kertoa juuri siksi kaikille yhteisesti kun kaikki olivat paikalla? Ja aika mälsää, että toisten pitää varoa onneaan, ettei joku siitä vahingossa sattuisi loukkaantumaan.
Vierailija kirjoitti:
En halua olla ilonpilaaja tai manata perkkeleitä, mutta olethan yli 3 kk:n kriittisimmän odotusajan? Ikävä hehkuttaa jouluna mummulajutuilla ja vaaripipareilla, jos meneekin kesken.
Jos olisit vaivautunut lukemaan ketjun, olisit huomannut, että 3 kk on jouluna täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit vaivautunut lukemaan ketjun, olisit huomannut, että 3 kk on jouluna täynnä.
Kuka jaksaisi lukea 11 sivua pelkkää paskanjauhantaa?
Osta jotku kauniit kehykset johon laitat ultrakuvan. Voivat sitten myöhemmin laittaa siihen vauvan kuvan.