Jos nainen ei saa orgasmia, onko se oikeasti miehelle...
... parisuhteessa/seksisuhteessa usein iso ongelma? Jopa niin että loppuu koko suhde sen takia? Tuosta yhdenillanjuttuni lähti menemään -ketjusta luin tällaista ja yllätyin.
Kommentit (125)
Mä oon seurustellu poikaystäväni kanssa nyt puoli vuotta, enkä oo kertaakaan saanut orgasmia sen kanssa. Alussa mies kyseli joka kerran jälkeen, että tuliko ja kun vastasin kieltävästi, niin vaikutti usein turhautuneelta. Kerroin hänelle sitten, että en saa orgasmia yhdynnässä, vaan tarvitsen siihen klitorisstimulaatiota. Mies kyllä nuolee ja sormettaa minua osana esileikkiä, mutta ei jaksa tehdä sitä tarpeeksi kauan. Kerran sanoi suoraan noin kymmenen minuutin jälkeen, että ei jaksa enää räplätä. Siitä tuli kyllä vähän paha mieli, sellanen olo just, että oon vähän hankala. :(
Ehkä en sitten oo tarpeeks rentoutunu, toivon, että suhteen edetessä saan lisää itsevarmuutta ja osaisin tulla miehenkin kanssa. Masturboidessa saan siis orgasmin ilman ongelmia. Kerran ehdotin vibraattorin käyttöä yhdessä, mutta mies kai koki sen jotenkin uhkana, sillä sen käyttö jäi puheen asteelle. Mä nautin seksistä ilman sitä orgasmiakin, voin sen tuottaa itse myöhemmin, mutta tosiaan miehelle tää mun orgasmin saamattomuus vaikuttaa olevan jonkinasteinen ongelma. Ja lisäyksenä, annan miehelle suuseksiä joka kerta, en vain vaadi mua nuolemaan.
Gynekologini kertoi, että on naisen klitoriksen paikasta kiinni kuinka helposti nainen saa orgasmin. Minulla se on semmoisessa paikassa ja niin tunnoton, että saan vain käsisuihkulla. Onneksi mieheni rakastaa (ja rakastelee) minua siitä huolimatta. Mutta varmasti se on ollut miehelleni kova pala. Minulle ei niinkään, koska olen niin ei-herkkä, että sain ensimmäisen orgasmin vasta 36-vuotiaana. Tykkään silti seksistä kovasti ja kiihotun äärimmilleen.
No onhan se aika kova pala miehelle, jos nainen ei saa orgasmia. Naisen orgasmi kun on jotenkin miehen taitojen ja kykyjen mitta. Siis näin ei mielestäni pitäisi olla, mutta näin se nyt kuitenkin usein on. Eli miehen orgasmista ei tarvitse juuri kantaa huolta, se tulee sieltä melko varmasti kuitenkin, ja etenkään naisen ei tarvitse sen eteen tehdä mitään erityisempää. Kun taas naisen orgasmi tulee hitaasti ja epävarmasti, ja miehen täytyy jotenkin osata se kaivaa sieltä kätköstä, muuten mies on huono rakastaja.
Luin jostakin jonkun seksiekspertin haastattelun jonka mukaan molempien osapuolten tulisi ottaa vastuu omasta orgasmistaan, siis ei niin etteikö toisesta välitetä ja vain keskitytään siihen omaan nautintoon, vaan nimenomaan niin että kummankaan (siis tässä yhteydessä etenkään miehen) ei tarvitsisi tuntea syyllisyyttä tai alemmuudentuntoa toisen orgasmin tulemattomuudesta. Mutta jos sanot näilläkin palstoilla noin hieman karrikoiden että se on naisen oma vika jos ei saa orgasmia, niin jopas alkaa tulla tuutin täydeltä miten miehet on itsekkäitä sikoja, ja miten ne ei osaa sitä tai tätä, ja miten pieni munakin niillä on, ja toisaalta miten naisellakin on oikeus nauttia seksistä, ja miten naisen seksuaalisuus on niin monimutkaista, yms. Joka tietenkin kaikki pitää paikkansa, mutta jolla ei mielestäni edelleenkään mitenkään selity se, miksi miehen velvollisuus olisi jotenkin 'antaa' naiselle se orgasmi, sen sijaan että nainen 'ottaisi' sen itse.
No kaiken tämän lopuksi myönnän kuitenkin itsekin, että jos/kun vaimoni ei saa orgasmia, niin tunnen todellakin epäonnistuneeni seksissä ainakin sillä kertaa. Ja pidemmän päälle väkisinkin tulee tunne, että en varmaan ole kovinkaan kummoinen sängyssä, jos en saa vaimolleni 'annettua' orgasmia - ainakaan ihan pelkästään se-siellä-panemisella - kuin korkeintaan satunnaisesti. Mutta suhdetta en ole tämän takia lopettamassa (per AP:n kysymys) koska olisin varmaankin ihan yhtä huono rakastaja jonkun toisenkin naisen kanssa.
Juu varmaan niin. Siksi minusta yllättävä käänne, se että jos nainen ei saa orgasmia yrittämälläkään, niin se voi olla deal breaker.
t. ap