Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnantaja kysyy av-palstalaisilta: MAKSAISITKO KAHVIKUPILLISESTA 9 €???

Mami Sarjanen

Ymmärrättekö, sinä kahvihuoneessa istuja, että 15 minuutin kahvitaukosi maksaa työnantajallesi 9 €?

Eli päivässä menee n. 20 € eli 120 markkaa kahvin ryystämiseen plus itse kahvijuoma tietysti päälle.

Mahtaa tuntua hassulta tällainen kysymys, mutta käytät vuodessa kahvinhörppimiseen 30 000 markkaa työnantajasi rahoja! Ennen tuolla summalla sentään sain uuden Saabin, nyt enää vetelän kahvinlitkijän työpaikalle!

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Ehkä jossain liukuhihnatyössä, mutta ei vaativassa asiantuntijatyössä. Ja silloin kahvikin on jotain muuta kuin juhlamokkaa.

Vierailija

Ei kannata ryhtyä yrittäjäksi jos ei ole businessidea joka kantaa. 

Turha on työntekijöitä syyttää jos niihin ei ole varaa.  Lopeta siis hommat ennenkuin ajaudut konkkaan. 

Vierailija

Oletko ajatellut mitä sen kahvitauon pois jättäminen maksaisi sinulle työnantajana, kun työntekijän virheet lisääntyisivät?

Vierailija

Verottaja on yrittäjän pahin ystävä ja siitä huolimatta yritääjä haukkuu duunaria. Miten tyhmä ihminen voikaan olla? 

Vierailija

Kai maksoit työntekijöillesi markka-aikaan rapiat 16 000 markkaa palkkaa kuukaudessa, joka on nykyinen keskipalkka muutettuna markoiksi?
Herää nykyaikaan idiootti äläkä vertaa euroja markoiksi, ne ei ole enää vertailtavissa

Vierailija

ah, tää oli tää eläkkeellä oleva MT -tapaus joka teeskentelee jokin lafkan toimaria. moro, sua ei olekkaan näkynyt. miten menee?

-m35

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehkä jossain liukuhihnatyössä, mutta ei vaativassa asiantuntijatyössä. Ja silloin kahvikin on jotain muuta kuin juhlamokkaa.

Juuri näin. Mun tuottavimmat hetkeni töissä ovat usein niitä kahvihetkiä. Just pari viikkoa sitten kahvilla lähti keskustelu, josta oli töiden kannalta todella paljon hyötyä. Sitä keskustelua ei olisi tullut töiden ohessa, kun siihen kokoontui satunnainen porukka, joka muuten ei työasioissa yleensä törmää.

Siksi mun työnantajani järjestää kahvitunneille kakkua, pullaa ja hedelmiä, jotta ihmiset viettäisivät kahvilla enemmän aikaansa.

Eikä se liukuhihnatyönkään tuottavuus niin suoraviivaista ole. Ilman taukoja tarkkaavaisuus heikkenee ja väsyy, jolloin se työaika ei ole niin tehokasta. Todennäköisesti jopa tehottomampaa. Taukojen pitämättömyys voi näkyä myös rasitusvammoina yms, jolloin se vasta tuleekin työnantajalle kalliiksi, jos rikkoo työntekijänsä.

Vierailija

Eikös se ole ihan työaikalakiin/TES:iin määritelty, että työntekijän työaikaan kuuluu vähintään yksi n. 10-15min taukoa, työajan pituudesta / pvä riippuen, että älä meitä työntekijöitä syyllistä vaan lainsäätäjiä!

Vierailija

No meidän työpaikalla tulee kahvitauoilla useimmiten puitua työasioita. Totta, että tauot joskus venyvät, mutta tieto vaihtuu, ongelmia ratkotaan ja uusia ideoita syntyy. Onko sinulla työnantajana varaa kieltää tämä tuottavuutta lisäävä elementti?

Mottosi taitaa olla että jokainen työntekijä keksikööt pyörää omassa kopissaan itekseen ja aina vaan uudelleen.

Niin ja milloin ajattelit alkaa maksamaan niistä soitoista kotiin vapaa-ajalla kun töissä ja asiakkailla on ongelmia?

Vierailija

Miten meidän työnantajalla on varaa hommata meille aamupala sämpylät ym.?
Joudumme tosin nauttimaan ne työajan ulkopuolella mutta kuitenkin.
15-20min ennen töiden alkua on aamupalaveri, aamupala.

EKokkare provoilua

Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö, sinä kahvihuoneessa istuja, että 15 minuutin kahvitaukosi maksaa työnantajallesi 9 €?

Eli päivässä menee n. 20 € eli 120 markkaa kahvin ryystämiseen plus itse kahvijuoma tietysti päälle.

Mahtaa tuntua hassulta tällainen kysymys, mutta käytät vuodessa kahvinhörppimiseen 30 000 markkaa työnantajasi rahoja! Ennen tuolla summalla sentään sain uuden Saabin, nyt enää vetelän kahvinlitkijän työpaikalle!

Kerros nyt vielä logiika tuon "laskelman" takana.

Minä työskentelen B-to-B-myynnissä provisiolla ja tavoitteella. Työaikaa ei mitata vaan tulosta. Jos teen kuukaudessa vaikkapa 20 000 € verotonta katetta talolle niin maksaako mun 15 minuutin kahvitauko sitten sun mielestä firmalle 29 € (21,5 työpäivää/kk á 8 h).......?

Jos oikeasti olet työnantaja ja päässäsi pyörii tämmösiä niin sulla on maailman paskin firma, jossa maailman paskin fiilis ja todella paska toimitusjohtaja, joka mietiskelee huoneessaa päättömiä päivästä toiseen :D

Vierailija

No nykymenolla loppuu tosiaankin yrittäminen Suomesta kiitos riistoammattiyhdistysliikkeen joten eiköhän tämä kahvitaukoprobleemakin saa arvoisensa lopun. Suomi ei nouse tästä suosta ennen kuin kaikki luopuvat jostakin saavuttamastaan edusta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat