Opettaja laittoi Wilma-viestin perjantaina klo 23!
Täytyy sanoa, ettei kerro mistään muusta kuin siitä, että ei ole mitään tajua käyttäytymisestä tällä henkilöllä itsellään! Heräsin viestiin (tulevat kännykkään), jossa haukuttiin lapseni, joten voitte kuvitella, että oli kiva yö edessä. Ainoastaan tulee mieleen, että on otettu Wilma käteen parin punaviinilasin jälkeen ja naputeltu viestiä kaikille vanhemmille, joita ei selvin päin uskalla kohdata. Kouluasiat hoidetaan kouluaikana!!!!
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Meille opettaja laittoi kerran sunnuntai-iltana 22.30 Wilma-viestin, että maanantaina klo 8 on luistelua! Se vaan, että me ollaan silloin jo nukkumassa, koska meillä aikuiset lähtee töihin kuudeksi. Eipä ollut lapsella aamulla luistimia mukana koulussa. Sillä opettajalla oli muutenkin vähän vaikeeta tajuta, että kaikilla ei aina ole kaikkia välineitä käden ulottuvilla juuri silloin kun hän keksii niitä tarvittavan muutaman tunnin varoitusajalla. Eikä liioin tajua siitäkään, että kaikilla ei ole älypuhelinta, jolla voi olla 24/7 päivystämässä arvon opettajan wilmaviestittelyä.
Oliko iso homma katsoa viestit aamulla ennen töihinlähtöä ja jättää lapselle tieto: muista ottaa luistimet!
Mulla itselläni on asetukset silleen, että hakee sähköpostit vain silloin kuin käytän kännykkää, eli silloin kun haluan olla tavoitettavissa. Ei tule mitään yöllisiä ärsytyksiä sähköposteista.
Appi on samanlainen valittaja. Kun ei niitä puhelimensa asetuksia suostu millään muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille opettaja laittoi kerran sunnuntai-iltana 22.30 Wilma-viestin, että maanantaina klo 8 on luistelua! Se vaan, että me ollaan silloin jo nukkumassa, koska meillä aikuiset lähtee töihin kuudeksi. Eipä ollut lapsella aamulla luistimia mukana koulussa. Sillä opettajalla oli muutenkin vähän vaikeeta tajuta, että kaikilla ei aina ole kaikkia välineitä käden ulottuvilla juuri silloin kun hän keksii niitä tarvittavan muutaman tunnin varoitusajalla. Eikä liioin tajua siitäkään, että kaikilla ei ole älypuhelinta, jolla voi olla 24/7 päivystämässä arvon opettajan wilmaviestittelyä.
Oliko iso homma katsoa viestit aamulla ennen töihinlähtöä ja jättää lapselle tieto: muista ottaa luistimet!
Tää menee jo aiheen vierestä, mutta menköön. Ihmettelen vaan tätä nykymeininkiä: silloin kun itse olin alakoulussa 20 vuotta sitten oli käytössä reissuvihkot, meillä tosin ei niitäkään. Edellisellä liikkatunnilla kerrottiin mitä seuraavalla kerralla tehdään ja kas kummaa, kaikki muistivat tuoda oikeat välineet tai jos ei muistaneet, lainasivat koululta tai tekivät jotain korvaavaa. Näköjään nykymeiningillä ei enää luoteta että viesti menisi lapsen mukana tai lapulla kotiin. Ei ihmekään ettei mikään koulussa tapahtuva ole enää lapsen vika, kun voidaan piiloutua wilma-viestittelyn taakse "ei tullut ilmoitusta wilmassa ajoissa, ei meidän lapsi voi tälläistä asiaa muistaa!" Jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et voi laittaa äänettömälle niin laita nyt sitten edes ilmoituksista äänet asetuksiata ajatukselle. Mulle ei kello 23 jälkeen äännä puhelin ellei mulle soita vanhemmat, sisko, mies tai lapset, muuten mykistettynä kaikki kiloiät ja ilmoitukset. Toki voi elämästä tehdä vaikeaakin.
Joo, tää oli hyvä ominaisuus vanhassa puhelimessa. Nyt en ole uudesta löytänyt tuota, että voisi päästää läpi vaan tietyt puhelut öisin. Etenkin tekstariäänet ois näppärää saada vaimennettua yöks (ilman, että tarvii joka ilta erikseen säätää)...
Mikä puhelin/käyttöjärjestelmä sulla on? Iphonessa säädetään do not disturb -kohdasta asetuksista. Näppärä toiminto! Älypuhelimissa on aika hyviä toimintoja vähän piilossa, vaatii jonkun verran perehtymistä. Mutta sillä hinnalla mitä älypuhelimet maksaa, viitsii vähän perehtyäkin
Oi kiitos! Oon kyllä tienny, että tuolla on tuo Älä häiritse, mutta enpä sitten perehtyny siihen tarkemmin ja enkä tienny, että sen voi ajastaa :-) Nyt heti säätämään...
Pitääkin heti kysyä lisää vinkkejä: Saako nykyisiin Android-puhelimiin ajastettua profiilin samaan tyyliin kun vanhoissa Nokialaisissa? Vois vaikka mykistää lapsen puhelimen koulupäivän ajaksi, mutta heti koulupäivän päätyttyä palais äänet automaattisesti... Meillä ekaluokkalaisella on vielä vanha puhelin käytössä, siinä toi on näppärä. Ja juu, voi sen lapsen opettaa laittamaan ne äänet päälle (kun joku kohta siitä viisastelee kuitenkin).
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Wilman appi Iphonessa. Siitä tulee erillinen ilmoitus. En tänne laita osia viestistä, mutta en itsekään lähettele työsähköposteja perjantai-iltaisin, en ainakaan niitä ikäviä, koska toimia ammattimaisesti. Vähän pitää olla myös pelisilmää siihen, milloin asioita kerrotaan. En ollut lukenut hesarin kirjoitusta ennen, mutta nyt olen ja täytyy sanoa, että ehkä opeja ei väsyttäisi yhtä paljon jos menisivät ajoissa PERJANTAISIN nukkumaan. No ehkä lähetän vastaukseni sunnuntain ja maanantaina välisenä yönä kello 0300. Millaisen kuvan se minusta antaa?
AP
Meillä oli vähän samanlainen opettaja ala-asteella aikaa ennen Wilmaa. Aina jos oli asiaa, hän soitti joka kerta perjantai-iltapäivällä koulun jälkeen! Olihan se varmaan hänelle mukava "siivota pöytä" ennen omaa viikonlopun viettoa, mutta kivat meille vanhemmille ja lapselle, jotka saimme ruveta perjatai-iltana setvimään koulujuttuja, kun olisi ollut kiva viettää miellyttävää viikonloppua työviikon jälkeen :)
Kuinka idiootti pitää olla, että luulee että opettajat saa tehtyä kaiken työajalla? Et ole itekkään varmaan mikään järjen jättiläinen joka ois kouluja käyny enemmän. Itekkin olen amk-tasolla saanut numeroita ja sähköpostiviestejä puolen yhden aikaan yöllä. Kyllä olet yks pässi ite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Wilman appi Iphonessa. Siitä tulee erillinen ilmoitus. En tänne laita osia viestistä, mutta en itsekään lähettele työsähköposteja perjantai-iltaisin, en ainakaan niitä ikäviä, koska toimia ammattimaisesti. Vähän pitää olla myös pelisilmää siihen, milloin asioita kerrotaan. En ollut lukenut hesarin kirjoitusta ennen, mutta nyt olen ja täytyy sanoa, että ehkä opeja ei väsyttäisi yhtä paljon jos menisivät ajoissa PERJANTAISIN nukkumaan. No ehkä lähetän vastaukseni sunnuntain ja maanantaina välisenä yönä kello 0300. Millaisen kuvan se minusta antaa?
AP
Meillä oli vähän samanlainen opettaja ala-asteella aikaa ennen Wilmaa. Aina jos oli asiaa, hän soitti joka kerta perjantai-iltapäivällä koulun jälkeen! Olihan se varmaan hänelle mukava "siivota pöytä" ennen omaa viikonlopun viettoa, mutta kivat meille vanhemmille ja lapselle, jotka saimme ruveta perjatai-iltana setvimään koulujuttuja, kun olisi ollut kiva viettää miellyttävää viikonloppua työviikon jälkeen :)
No menikö sun viikonloppu muka pilalle siitä? Ihme turhaa inisemistä. Tuskimpa se turhasta soitteli.
Voisin suositella molemmille sekä opelle että äidille http://www.valmiina.fi/?sivu=kirjat&alasivu=tehokas_ajankaytto-kirja
Vierailija kirjoitti:
Voisin suositella molemmille sekä opelle että äidille http://www.valmiina.fi/?sivu=kirjat&alasivu=tehokas_ajankaytto-kirja
Opettajan virallista työaikaa 90% on luokassa opettamista niin tehostappa siinä matikan tunnilla sen ädinkielen esseen korjaamista ja toisella kädellä näpyttelee kätevästi wilma viestin. En ole opettaja, mutta kyllä oikeesti suututtaa miten yksinkertasta porukkaa täällä on. Ei muuta kun keväällä hakuja ja lukekaa ite opettajiksi kun tuntuu monella olevan paremmin taitoa. Yläasteelaiset on kuulema myös kivoja opettajia. Tuttava sano, että päivä on mennyt hyvin kun ei tartte purskahtaa itkuun päivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Opettajan virallista työaikaa 90% on luokassa opettamista niin tehostappa siinä matikan tunnilla sen ädinkielen esseen korjaamista ja toisella kädellä näpyttelee kätevästi wilma viestin.
Kirjassa opetetaan kyllä päinvastaista.
Joko ap kävi kuuntelmassa mitä herran terttu on koulussa tehnyt ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailta saapuvat sähköpostit tulevat usein öisin, kumma kun eivät ajattele, että herkkäunisille suomalaisille pitää ajastaa sähköpostit saapumaan klo 9 maanantaiaamuisin. Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin!
Opetelkaa oikeasti käyttämään puhelimianne, sieltä luurin luota se vika löytyy.
AI niin - unohdin, että opekoulussa siinä samalla, kun harjoitellaan m-kirjaimen kaartan, opetetaan, ettei ope ole koskaan väärässä.
Juuri tänään kahden tunnin luentomme käsitteli mm. sitä, että myös opettaja on väärässä, tekee virheitä, ei osaa kaikkea, eikä ole yli-ihminen. Ja se on ihan OK.
Terveisiä opekoulusta
Vierailija kirjoitti:
AP
Ja jos ei niitä viestejä sitten laita perjantaina viikon päätteeksi, räyhätään somessa ja linjoja pitkin, että miksi ei ajoissa ilmoiteta ja puututa. Miksi tieto tulee vasta seuraavalla viikolla, olisi kiva tietää heti, marmati marmati...
Onko käynyt mielessä, että se kuuluu opettajan työhön setviä näitä kullanmurujen asioita ja sinun kakarasi on opettajalle työasia? Sinulla on kasvatusvastuu ja ei se rajoitu virka-aikaan. Ehkä opettaa haluaa hoitaa riesat alta pois ennen viikonlopun lomapäiviä. Työasioita ei huvita hoitaa viikonloppuna tai jättää mieleen pyörimään maanantaita odottamaan. Lapsesi kolttoset ovat yksi ranskalainen viiva opetajan hoidettavien asioiden listalla. Pöytä on kiva saada puhtaaksi ennen seuraavaa viikkoa. Nykyään se vaan harmi kyllä usein tarkoittaa näitä ilta- ja yötöitä opettajille.
Turha sinun on mieltäsi pahoittaa, että joku viitsii tiedottaa jälkikasvusi huonosta käytöksestä tai heikosti hoidetuista kouluhommista. Harva viitsii kehujakaan laittaa perjantaina tuohon aikaan. Jos et itse saa lasta pysymään ruodussa niin olisit kiitollinen, että joku vaivautuu auttamaan perjantaina tuohon aikaan! Sen jälkeen sietäisi vielä hiukan hävetä, että olet päästänyt tilanteen repsahtamaan niin pahaksi,
että asioita on hoidettava tuollaiseen aikaan ja niin kiireellisenä.
Ope on ihmeissään, kun lukutataidottomat muslimipartalapset kohta rynnii kouluun. Kaikki haluavat lääkäreiksi eivätkä selviä edes peruskoulusta :D
Minusta ei ole asiallista lähetellä tekstiviestejä kännykkään tuohon aikaan. En itse edes kavereille lähetä, ellen satavarmasti tiedä, että on hereillä.
Enkä myöskään pidä kännykkää äänettömällä, koska minulla yli 80v vanhemmat, nuori, joka on asuu muualla tällä hetkellä. Katson tarpeen, että minut voi saada kiinni myös yöaikaan, jos tulee joku hätätilanne. Ainakin äitini menee paniikkiin, jos sattuu jotain, ja soittaa ekaksi minulle, ei hätäkeskukseen, jota olen yrittänyt sille aina jankata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko pitää luuria äänettömällä iltaisin ja öisin, niin ei tarvis sitä mieltänsä niin pahoittaa pikku jutuista.
Itsekin pidän yleensä puhelinta äänettömällä yöllä, mutta mitäs jos ap vaikka odotti jotain tärkeää soittoa tms ja puhelimessa on sen vuoksi äänet?
Mobiilidata pois päältä! On taas ongelmat. Yks painallus ja ei huuda yhtään mikään, mutta puhelut tulee.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei ole asiallista lähetellä tekstiviestejä kännykkään tuohon aikaan. En itse edes kavereille lähetä, ellen satavarmasti tiedä, että on hereillä.
Enkä myöskään pidä kännykkää äänettömällä, koska minulla yli 80v vanhemmat, nuori, joka on asuu muualla tällä hetkellä. Katson tarpeen, että minut voi saada kiinni myös yöaikaan, jos tulee joku
hätätilanne. Ainakin äitini menee paniikkiin, jos sattuu jotain, ja soittaa ekaksi minulle, ei hätäkeskukseen, jota olen yrittänyt sille aina jankata.
Kiitos tiedosta, mutta tekstiviestit eivät liity aiheeseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ope on ihmeissään, kun lukutataidottomat muslimipartalapset kohta rynnii kouluun. Kaikki haluavat lääkäreiksi eivätkä selviä edes peruskoulusta :D
Koulussa ja välitunneilla muslimilapset oppivat nopeasti suomea, motivaatio korkea, peruskoulusta lukioon ja lääkikseen. Heille suomalainen koulu harppaus parempaan. Kantikset eivät koulua samoin arvosta.
Mikä puhelin/käyttöjärjestelmä sulla on? Iphonessa säädetään do not disturb -kohdasta asetuksista. Näppärä toiminto! Älypuhelimissa on aika hyviä toimintoja vähän piilossa, vaatii jonkun verran perehtymistä. Mutta sillä hinnalla mitä älypuhelimet maksaa, viitsii vähän perehtyäkin