Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettaja laittoi Wilma-viestin perjantaina klo 23!

Vierailija
22.11.2015 |

Täytyy sanoa, ettei kerro mistään muusta kuin siitä, että ei ole mitään tajua käyttäytymisestä tällä henkilöllä itsellään! Heräsin viestiin (tulevat kännykkään), jossa haukuttiin lapseni, joten voitte kuvitella, että oli kiva yö edessä. Ainoastaan tulee mieleen, että on otettu Wilma käteen parin punaviinilasin jälkeen ja naputeltu viestiä kaikille vanhemmille, joita ei selvin päin uskalla kohdata. Kouluasiat hoidetaan kouluaikana!!!!

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Wilman appi Iphonessa. Siitä tulee erillinen ilmoitus. En tänne laita osia viestistä, mutta en itsekään lähettele työsähköposteja perjantai-iltaisin, en ainakaan niitä ikäviä, koska toimia ammattimaisesti. Vähän pitää olla myös pelisilmää siihen, milloin asioita kerrotaan. En ollut lukenut hesarin kirjoitusta ennen, mutta nyt olen ja täytyy sanoa, että ehkä opeja ei väsyttäisi yhtä paljon jos menisivät ajoissa PERJANTAISIN nukkumaan. No ehkä lähetän vastaukseni sunnuntain ja maanantaina välisenä yönä kello 0300. Millaisen kuvan se minusta antaa?

AP

Lol oot tyhmä

Luulen, että opettaja on jo muodostanut käsityksensä sinusta muutenkin häirikkökakarasi takia. Lapset ovat usein vanhempiensa kuvia, sillä omena EI putoa kauas puusta. Ajattelee varmaan muutenkin, että olet hullu akka,  joka on epäonnistunut kasvatuksessaan ja sysännyt vastuun kasvatuksesta koulun niskoille. Valitettavasti tosi yleistä nykyään.  Joten tuskinpa on väliä, milloin viesittelet.

Vierailija
82/154 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Wilman appi Iphonessa. Siitä tulee erillinen ilmoitus. En tänne laita osia viestistä, mutta en itsekään lähettele työsähköposteja perjantai-iltaisin, en ainakaan niitä ikäviä, koska toimia ammattimaisesti. Vähän pitää olla myös pelisilmää siihen, milloin asioita kerrotaan. En ollut lukenut hesarin kirjoitusta ennen, mutta nyt olen ja täytyy sanoa, että ehkä opeja ei väsyttäisi yhtä paljon jos menisivät ajoissa PERJANTAISIN nukkumaan. No ehkä lähetän vastaukseni sunnuntain ja maanantaina välisenä yönä kello 0300. Millaisen kuvan se minusta antaa?

AP

Lol oot tyhmä

Luulen, että opettaja on jo muodostanut käsityksensä sinusta muutenkin häirikkökakarasi takia. Lapset ovat usein vanhempiensa kuvia, sillä omena EI putoa kauas puusta. Ajattelee varmaan muutenkin, että olet hullu akka,  joka on epäonnistunut kasvatuksessaan ja sysännyt vastuun kasvatuksesta koulun niskoille. Valitettavasti tosi yleistä nykyään.  Joten tuskinpa on väliä, milloin viesittelet.

Luulenpa, että useimmat opettajat jättävät tuollaiset yleistykset tekemättä. Sen verran paljon kulkee lapsia ja vanhempia käsien läpi vuosien mittaan, että mitään päätelmiä ei fiksu ihminen tee kuin todennettujen havaintojen pohjalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilla riittää työtä varhaisesta aamusta myöhään iltaan.

Harmi, että niin monilla lapsilla on käytöshäiriöitä.

Vierailija
84/154 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä luoja, voin kuvitella mitä vanhemmat ajattelevat, kun laittelen Wilma-viestejä kahden kolmen aikaan yöllä. Unettomuuteen kun kummasti tepsii työasioiden hoito. Täytyypä nyt lopettaa tämä tapa ja korjata vaikka kokeita :D

Vierailija
85/154 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo vain ap:stä kuinka mummo ja kalkkis nillittäjä hän itse on. Ei kukaan täysjärkinen pidä puhelimessaan ääniä yöllä. Kaikkihan laittavat äänettömälle. Se herätyksen ääni kyllä kuuluu ja toimii, vaikka muuten ois äänettömällä (tai sit sulla on joku tosi vanha turha kapula eli osta uus ja tervetuloa nykyaikaan). Toisekseen, voisit vain mennä itseesi ja miettiä, miksi lapsesi opettaja joutuu raatamaan perjantai-iltana ja huolehtimaan teidän kullannuppujen asioista. Voisitko vaikkapa itse tehdä jotain asialle? Kasvattaa ja opettaa lapsesi käytöstavoille, ettei se häiriköi tunnilla? Vahtia ja auttaa tekemään läksyt? Kannustaa lukemaan paremmin kokeisiin? Varmistaa, ettei mikään kynä tai kirja unohdu aamulla repusta? Varmistaa, että lapsellasi on kaikki hyvin? Kun nyt täällä julkisesti palstalla asiasta paasaat, voisit kertoa mitä se viesti sitten sisälsi ja millä tavalla "haukkui" lastasi ja pahoitti mielesi.

Tämän viestin alkuosa oli ihan turhaa mollaamista. Kerron miksi...

Minä pidän äänet päällä yölläkin, MUTTA eipä mulle tule soittoja tai viestejä mistään koskaan, koska a) lapsi on jo täysi-ikäinen, joten koulusta ei voi tulla mitään, b) mulla ei ole töitä, eikä sosiaalista elämää, näistä ei siis myöskään voi tulla.

Ja kröhöm, omistan kuvailemasi "vanhan turhan kapulan", mutta EI, ei mun tarvitse tulla ns. nykyaikaan tässä asiassa, koska ei mulla ole virkaa älypuhelimelle. Täysin turha em. asioista johtuen.

Joten vaikka yritit olla niin nokkela, niin meni nyt metsään, katsos kun kaikki me ei olla ja toimita kuten sinä...

Vierailija
86/154 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä luoja, voin kuvitella mitä vanhemmat ajattelevat, kun laittelen Wilma-viestejä kahden kolmen aikaan yöllä. Unettomuuteen kun kummasti tepsii työasioiden hoito. Täytyypä nyt lopettaa tämä tapa ja korjata vaikka kokeita :D

No minä ajattelisin, että siinäpä elämänhallintaongelmainen ope. Menet kuitenkin kasiksi kouluun? Kunnon valvominen vastaa känniä - uskoisitko hoitavasi työsi hyvin myös pienessä kännissä?

Ymmärrän unettomuuden, mutta korjaa nyt ihmeessä viestittelyn sijaan vaikka niitä kokeita jos on jotain pakko puuhastella. Sähkölaitteiden ruutuvalo on myrkkyä uninongelmaiselle...

87/154 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapana hoitaa lapsiimme liittyvät asiat vapaa-aikana eikä virka-aikana, sillä työnantaja olettaa että työaikana tehdään töitä, ja lapset ovat sitten taas vapaa-aikaa. Eikö ap:n työnantajalla ole tällaisia omituisia ennakkoluuloja?

Vierailija
88/154 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et voi laittaa äänettömälle niin laita nyt sitten edes ilmoituksista äänet asetuksiata ajatukselle. Mulle ei kello 23 jälkeen äännä puhelin ellei mulle soita vanhemmat, sisko, mies tai lapset, muuten mykistettynä kaikki kiloiät ja ilmoitukset. Toki voi elämästä tehdä vaikeaakin.

Vierailija
89/154 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pic or didn't happen! Ja joo, oon itsekin opettaja, tosin toisella asteella, mut ei tulis mieleenkään lähettää viestiä pe-iltana. En kyllä edes katsoisi viestejä tuohon aikaan.

Vierailija
90/154 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on kännykässä äänet päällä lumiassa öisinkin, koska lähiomaiseni on sairas ja saattaa tarvita apua vaikkapa öisinkin. Lisäksi minulla neljä aikuista lasta maailmalla; koen että heidänkin tavoitettavissaan haluan olla yölläkin, jos tulee heille tarve soittaa. Kahdella lapsella on pikkulapsiakin, eli jos vaikka jollekin lapselle tulee yöllä tarve lähteä lääkäriin, ja tarvitaan lapsenvahtia. Minulle on tullut vuosien aikana montakin yöllistä soittoa, joihin oli tärkeää vastata. Mm. poikani kaverin itsemurhayritys olisi voinut päättyä hyvin toisinkin jos mulla ei olis ollut ne äänet päällä.

Kai tuossa joku konsti ehkä olisi saada se semmoiseksi että vain puhelut soisi mutta viestit ja sähköpostit ei... en oo vielä keksinyt.

Ainakin iPhonessa pystyy määrittelemään do not disturb -asetuksista, että määrättyjen henkilöiden puhelut tulevat läpi, vaikka muuten puhelut tai viestit ei tule läpi (äänettömällä). Varmaan android-puhelimissakin mahdollista.

Vierailija
91/154 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap ei voi kuin katsoa peiliin, itse on sallinut notifikaatiot uusista viesteistä puhelimeen ja pidät sitä päällä öisit. Sanot "kouluasiat kouluaikaan" joten miksi et tee niin itse, eli availe sitä Wilmaa vain kouluaikaan??

Vierailija
92/154 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaavassa tilanteessa ajattelisin suunnilleen seuraavasti:

"Onpa hienoa, että lapsellani on noin työlleen omistautunut opettaja. Hänellä on täytynyt olla raskas viikko, kun ei ole ehtinyt kaikkia töitä tekemään työajan puitteissa. Varmaankin vasta nyt saanut omat lapsensa nukkumaan ja päässyt rästitöiden pariin. Toivottavasti lapseni käytös ei ole aiheuttanut liikaa harmaita hiuksia. Täytyykin pitää pojalle puhuttelu sunnuntai-iltana."

Mitä sähköpostiin tulee, niin sen idea on että ihmiset voivat kirjoittaa ja lukea viestejä silloin kun heille itselleen sopii. Jos sinä haluat lukea viestit aina heti kun ne saapuvat, niin se on sinun valintasi. Älä syytä siitä lähettäjiä.

Vierailija
93/154 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et osaa laittaa niitä hälytysääniä pois päältä tai koko kännykkää äänettömälle?

Hyviin köytöstapoihin ei kuulu viestitellä ja soitella kännykkään klo 22-06 välillä, sen luulisi olla itsestään selvä, kuin HÄTÄTAPAUKSISSA eli pitäkää se kännykkä äänellisenä, jos haluatte läheisten ja viranomaisten saavan yhteyttä myös yöaikaan esim. onnettomuus tai pelastus asioissa

Vierailija
94/154 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Opeta lapsesi käyttäytymään ammattimaisesti niin ei tule viestejä

Vierailija
95/154 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviin köytöstapoihin ei kuulu viestitellä ja soitella kännykkään klo 22-06 välillä, sen luulisi olla itsestään selvä, kuin HÄTÄTAPAUKSISSA eli pitäkää se kännykkä äänellisenä, jos haluatte läheisten ja viranomaisten saavan yhteyttä myös yöaikaan esim. onnettomuus tai pelastus asioissa

Eihän tässä kukaan olekaan viestittänyt kännykkään. Opettaja laittoi viestin Wilman välityksellä. On aloittakan oma valinta, että puhelin hälyttää kaikista mahdollisista viesteistä vuorokauden ympäri.

Vierailija
96/154 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois, jos ap itse laittaisi puhelimensa äänettömälle, kun menee nukkumaan?

Vierailija
97/154 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko pitää luuria äänettömällä iltaisin ja öisin, niin ei tarvis sitä mieltänsä niin pahoittaa pikku jutuista.

Itsekin pidän yleensä puhelinta äänettömällä yöllä, mutta mitäs jos ap vaikka odotti jotain tärkeää soittoa tms ja puhelimessa on sen vuoksi äänet?

Eihän niillä puheluiden äänillä ole mitään tekemistä sähköpostiäänien kanssa. On omaa typeryyttä jättää sähköpostiäänet yöksi. Sitä paitsi jos ap odotti yöllä jotain puhelua, joka on varmaan aina jokin ikävä uutinen, on hänen viikonloppunsa varmaan jo valmiiksi aika stressaantunut ja pilalla.

Vierailija
98/154 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viranomaiset harvemmin ottavat kiireellisissä asioissa yhteyttä tekstiviestillä tai sähköpostilla että kyllä ne viestiäänet voi laittaa huoletta yöksi pois!

Vierailija
99/154 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et voi laittaa äänettömälle niin laita nyt sitten edes ilmoituksista äänet asetuksiata ajatukselle. Mulle ei kello 23 jälkeen äännä puhelin ellei mulle soita vanhemmat, sisko, mies tai lapset, muuten mykistettynä kaikki kiloiät ja ilmoitukset. Toki voi elämästä tehdä vaikeaakin.

Joo, tää oli hyvä ominaisuus vanhassa puhelimessa. Nyt en ole uudesta löytänyt tuota, että voisi päästää läpi vaan tietyt puhelut öisin. Etenkin tekstariäänet ois näppärää saada vaimennettua yöks (ilman, että tarvii joka ilta erikseen säätää)...

Vierailija
100/154 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas näitä, sama kun ihmiset valittavat, että menee viikonloppu pilalle kun lauantaina tulee joku ikävä työsähköposti. Onko pakko lukea työsähköpostia viikonloppuisin?