Vierailija

Jos asia on kerran niin, että koulutetuille naisille kelpaa vain akateeminen mies. Kommentteja kaipaisin erityisesti niiltä, joilla on käytännön kokemusta asiasta.

• ylös 37
  • alas 63

Sivut

Kommentit (238)

Vierailija

Akateemiset miehet ovat sukupuolineutraalimpia. Eivät lue illalla autolehteä vaan tieteellisiä artikkeleita.

• ylös 224
  • alas 71
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No, niillä, joita kutsut "akateemisiksi miehiksi" on yliopistotutkinto. "Duunareilla" ei yleensä ole. Siinä se suurin ero.

• ylös 327
  • alas 13
Vierailija

Pitää olla akateeminen mies, joka rakentaa naiselle oman talon ja jolla on lihakset (ei liian isot). Akateeminen ostaa myös siteet ja tamponit kaupasta.

• ylös 115
  • alas 48
Vierailija

Koulutus ja suhteet muihin ihmisiin voivat muokata ajattelutapaa ja käyttäytymistä. Ei mulla muuta.

• ylös 238
  • alas 10
Vierailija

Yleensä kiinnostuksenkohteet ja esimerkiksi poliittiset näkemykset liittyvät koulutustaustaan. Duunareissa on enemmän esimerkiksi jääkiekon ystäviä sekä persujen kannattajia kuin akateemisissa. Itselleni nämä ovat täysi turn off, joten siksi pidän todennäköisempänä, että minulle sopiva kumppani löytyy akateemisista kuin duunareista. En ole oikeasti tavannut yhtään duunarimiestä, joka haluaisi käydä kanssani esimerkiksi taidenäyttelyissä tai teatterissa. Jos sellainen löytyy, ei koulutustaustalla tai ammatilla itsessään ole väliä.

• ylös 254
  • alas 41
Vierailija

Voihan akateeminen mies työskennellä duunariammatissa. Sekoitat koulutuksen ja ammattiluokat.

• ylös 139
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ovat paskantärkeitä snobeja ja pitävät itseään niin vitun erinomaisina.

Ehkäpä, mutta eipähän ainakan tarvi olla kateellinen toisille.

• ylös 174
  • alas 30
Vierailija

Esimerkiksi matkailussa näkee erot. Duunarimies ei yleensä halua matkailla muuta kuin kaljanhakureissuja tallinnaan, tai sitten aurinkomatkojen pakettimatka jonnekin kohteeseen missä on halpaa olutta ja suomibaareja. Akateemisen miehen kanssa voi lähteä vaikka kaupunkilomalle ja rantalomatkin tehdään vähän kiinnostavampiin paikkoihin.

• ylös 200
  • alas 88
Vierailija

Yksilöllistä, mutta usein elämänarvot ja -tyyli erilaiset. Duunareille tärkeää ovat usein konkreettiset asiat, autot, lihakset, urheilun seuraaminen jne. Akateemiset arvostavat enemmän kulttuuria ja ei-aineettomia asioita. Myös sukupuoli- ja ihmiskäsitys on monipuolisempi.

• ylös 180
  • alas 40
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi matkailussa näkee erot. Duunarimies ei yleensä halua matkailla muuta kuin kaljanhakureissuja tallinnaan, tai sitten aurinkomatkojen pakettimatka jonnekin kohteeseen missä on halpaa olutta ja suomibaareja. Akateemisen miehen kanssa voi lähteä vaikka kaupunkilomalle ja rantalomatkin tehdään vähän kiinnostavampiin paikkoihin.

Olen duunarimies ja käynyt joka mantereella lomailemassa australiaa lukuun ottamatta.

Jos kävisit joskus katsomassa miesporukan sählyvuoroa ja pukukoppia  et erottaisi kuka on akateeminen ja kuka ei.   

En usko , että ero on parisuhteissakaan minkäänlainen paitsi naisen/miehen päässä.

Vai kuinka moni oikeasti käy päivittäin syvällisiä keskusteluja puolisonsa kanssa?

• ylös 205
  • alas 94
Vierailija

Akateemiset ovat yleensä moniulotteisempia, sopeutuvampia, toimintakykyisempiä eri rooleissa ja tilanteissa. Amikset ovat enempi what you see is what you get.

Akateemiset eivät yleensä ota asioita annettuna. Hyvätuloinen akateeminen ei välttämättä aja premium-autoa ja asu leveästi. Isänmaallinen akateeminen saattaa sanoa että sivarit ei haittaa ja RUK-verkkaritkin jää kaapin perukoille, tai ei ainakaan ole aina päällä ainejärjestön liikuntavuorolla.

• ylös 112
  • alas 35
Vierailija

Mä en käytä sanaa "akateeminen", koska se on niin epämääräinen ja ympäripyöreä. Mutta korkeammin (huom. ei välttämättä korkEIMMIN) koulutetun miehen haluan siksi, koska empiiristen havaintojeni mukaan heillä on paremmat ja mielenkiintoisemmat jutut, eivät ole niin lapsellisia, keskustelunaiheita on enemmän ja olemme muutenkin useimmin samalla aaltopituudella. Lukiossa ja vähän sen jälkeen ei ole vielä väliä, minkä koulutustason miehen kanssa seurustelee. Mutta sitten kun on itse ollut jonkin aikaa korkeakoulussa, kasvaa henkisesti ja maailmankuva muuttuu tietoisen ja kriittisen ajattelun kehittymisen myötä, huomaakin ettei toinen enää jaa samoja arvoja tai ajattelumaailmaa kanssasi. Ei naisen tarvitse olla miehelleen kumppanin lisäksi äiti, joka selittelee sivistyssanoja ja referoi uutisten tai ilmiöiden taustoja tai kuuntelee humorillisesti mauttomia juttuja.

Toki riippuu myös usein, millä alalla mies on töissä tai opiskellut. Esim. itse en varmaan millään voisi kiinnostua jostain taidealan tyypistä tai tuotantotalouden dippainsinööristä. Suurella todennäköisyydellä nämä miehet jakaisivat kanssani täysin päinvastaisia arvoja ja ajatuksia.

• ylös 87
  • alas 25
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen duunarimies ja käynyt joka mantereella lomailemassa australiaa lukuun ottamatta.

Juuri tämä suorituskeskeisyys erottaa myös duunarin ja akateemisen. Lasketaan missä on käyty, paljon maksoi, mitä kaikkea ostettiin nje todella yksioikoinen tapa arvottaa asioita.

• ylös 123
  • alas 55
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos kävisit joskus katsomassa miesporukan sählyvuoroa ja pukukoppia  et erottaisi kuka on akateeminen ja kuka ei.   

En usko , että ero on parisuhteissakaan minkäänlainen paitsi naisen/miehen päässä.

Vai kuinka moni oikeasti käy päivittäin syvällisiä keskusteluja puolisonsa kanssa?

Minä kyllä haluaisin käydä syvällisiä keskusteluja kumppanin kanssa päivittäin, vaikkapa aamupalapöydässä lehteä lukiessa. Se, että sinä olet matkustanut joka mantereella, ei ole ylistettävissä muihin. Tässä puhutaan keskimääräistä, ei yksilöllisistä eroista. Väitätkö ihan oikeasti, että esimerkiksi kulttuuria harrastavista miehistä on yhtä suuri osuus akateemisia ja duunareita?

• ylös 94
  • alas 22
Vierailija

Akateemisten miesten munakin on tehty suklaasta ja se sylkee rahaa, mikäli vauvafoorumiin on uskominen.

• ylös 77
  • alas 44
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Akateemisten miesten munakin on tehty suklaasta ja se sylkee rahaa, mikäli vauvafoorumiin on uskominen.

Ei ole, mutta demonstroit tämän sanomalla taas hyvin sen miksi akateeminen on vain parempi valinta :)

• ylös 124
  • alas 20
Vierailija

Mun mies sit varmaan on siltä väliltä, vaikka on käynyt vaan peruskoulun. Työskentelee kyllä myyntijohtajana, mutta kyllä ihan peruskoulun käyneenä. Hakee nimittäin tampoonit ja siteet kaupasta, lukee kyllä autolehtiä, juo ehkä max kolme kertaa vuoteen, ei hae viinaa tallinasta vaan lähdemme Dubaihin ensi viikolla. Hän pitää sivariakin omana valintana eikä aliarvioi ihmistä sen takia. Harmi että akateemiset naiset yleensä yleistävät juuri näin :) Ollaan vasta vähän yli parikymppisiä ja minä vasta hikoilen yliopistossa ja hän elättää. Hän kyllä osaa myös "duunarijuttuja", kuten auton korjaamisen myös vähän vaikeammat asiat jos välineet sattuu olemaan. Sekä on kiinnostunut autoista.

• ylös 62
  • alas 81

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.